Gud, finns han?

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
TopicPlease Kille, 38 år

7 499 forumsinlägg

Skrivet:
20 januari 2010 kl. 00:01
TopicPlease Kille, 38 år

Citat från BunnyBondage


inget du säger är särskilt vettigt. sen dina åsikter...det är en annan femma.
men du bara klagar på att de som tror inte kan visa bevis....


"Jag är kungen! Du kan inte bevisa att jag inte är det!"
Hur vettigt låter det?

Muppetsaurus Kille, 34 år

413 forumsinlägg

Skrivet:
20 januari 2010 kl. 00:02
Muppetsaurus Kille, 34 år

Gud finns han? han finns inte! garanterat så finns ingen av de kändaste gudarna.
går inte att motbevisa men går inte att bevisa och ingenting i naturen tyder på att vi behöver en skäggig gubbe som bestämt :) Människan är t.e.x operfektion i naturen borde inte finnas om den kristna guden skapade den. eftersom han ska ha skapat allt perfekt. men människorna fucka upp allt för eva och adam hade sex :)

HampusAKAskinkan Kille, 33 år

504 forumsinlägg

Skrivet:
20 januari 2010 kl. 00:02
HampusAKAskinkan Kille, 33 år

Citat från Narcissius


Om religion är att tro på Gud och Gud finns, behöver man då tro längre? Borde det inte vara allmänt vedertaget och snarare fakta än att tro?
Om Gud finns överallt, varför finns då kyrkor som speciella ställen att tro på? Borde man inte kunna tro lika väl på tunnelbanan?

För övrigt litar jag mer på George Carlin's teorier om religion.


De har du rätt i! Men att man går i kyrkan är för att man ska träffa församlingen och prata och få mer visdom om Herren etc

HampusAKAskinkan Kille, 33 år

504 forumsinlägg

Skrivet:
20 januari 2010 kl. 00:04
HampusAKAskinkan Kille, 33 år

Citat från Muppetsaurus


Gud finns han? han finns inte! garanterat så finns ingen av de kändaste gudarna.
går inte att motbevisa men går inte att bevisa och ingenting i naturen tyder på att vi behöver en skäggig gubbe som bestämt :) Människan är t.e.x operfektion i naturen borde inte finnas om den kristna guden skapade den. eftersom han ska ha skapat allt perfekt. men människorna fucka upp allt för eva och adam hade sex :)


Gud e ingen skäggig gubbe! Han finns överallt!
Och det eva å adam gjorde va att äta från de förbjudna trädet!

TopicPlease Kille, 38 år

7 499 forumsinlägg

Skrivet:
20 januari 2010 kl. 00:05
TopicPlease Kille, 38 år

Citat från HampusAKAskinkan


Gud e ingen skäggig gubbe! Han finns överallt!
Och det eva å adam gjorde va att äta från de förbjudna trädet!


Men dom måste ju haft sex flera gånger för att få flera barn?
Och sen flera incester?

Muppetsaurus Kille, 34 år

413 forumsinlägg

Skrivet:
20 januari 2010 kl. 00:07
Muppetsaurus Kille, 34 år


Gud e ingen skäggig gubbe! Han finns överallt!
Och det eva å adam gjorde va att äta från de förbjudna trädet![/i]

ja som troligen är en metafor för sex... de lever i ett jävla paradis de finns hur mycket frukt som helst där.
bevisa ett ställe gud finns på? vadå överallt? vilken av gudarna menar du? att välja religion är ju helt idiotiskt för det finns hundratals och ingen av dom behöver vara rätt så mindre än 0,3% att man väljer rätt. Om det fanns en gud så skulle troligen ingen veta vilken av dom han var

Narcissius Kille, 38 år

65 forumsinlägg

Skrivet:
20 januari 2010 kl. 00:08
Narcissius Kille, 38 år

Citat från HampusAKAskinkan


Citat från Narcissius

Om religion är att tro på Gud och Gud finns, behöver man då tro längre? Borde det inte vara allmänt vedertaget och snarare fakta än att tro?
Om Gud finns överallt, varför finns då kyrkor som speciella ställen att tro på? Borde man inte kunna tro lika väl på tunnelbanan?

För övrigt litar jag mer på George Carlin's teorier om religion.

De har du rätt i! Men att man går i kyrkan är för att man ska träffa församlingen och prata och få mer visdom om Herren etc



Dvs. en bibelklubb?

Får du verkligen mer kunskap av/om herren eller får du en prästs/församlings tolkningar av en gammal bok?

E_Schwartz Kille, 36 år

15 873 forumsinlägg

Skrivet:
20 januari 2010 kl. 00:08
E_Schwartz Kille, 36 år

HampusAKAskinkan


Och min starka sida är icke-verbala argumentationer eftersom jag är snabbare i mina fingrar än med ord.
And do you want to know why I'm acting like I'm in a superior position to you?
För att jag faktiskt tar mig tid till att läsa om vetenskapliga principen, astrologi, biologi, fysik, kemi.
Medan du har konstant lagt fram bullshit åsikter baserade på noll research, vilket jag har blivit så otroligt trött på efter att ha pratat om religion i snart ett halvår på den här tråden.
Det kommer in en ny kreationist lite då och då som anser att han/hon är så jävla klyftig när dom säger massa skit som jag hör så ofta att, om jag fick en krona för varje gång, jag skulle kunna köpa mig en ny dator vid det här laget.

"FÖRSÖK!!! Man vet aldrig förens man har försökt."
Kasta inte sten i glashus kallas ordspråket du borde kolla upp.
Du har uppenbarligen inte ens försökt sätta dig ner och logiskt och kritiskt analyserat din tro och universum.

HampusAKAskinkan Kille, 33 år

504 forumsinlägg

Skrivet:
20 januari 2010 kl. 00:08
HampusAKAskinkan Kille, 33 år

Citat från TPFotografen


Citat från HampusAKAskinkan

Gud e ingen skäggig gubbe! Han finns överallt!
Och det eva å adam gjorde va att äta från de förbjudna trädet!

Men dom måste ju haft sex flera gånger för att få flera barn?
Och sen flera incester?


Japp de hade de efter att de hade slängts ut ifrån Edens lustgård!
Men det var incidenten med äpplet från trädet som fick dem ut slängda! Därför "fuckade" de upp det!

E_Schwartz Kille, 36 år

15 873 forumsinlägg

Skrivet:
20 januari 2010 kl. 00:09
E_Schwartz Kille, 36 år

Citat från HampusAKAskinkan


De har du rätt i! Men att man går i kyrkan är för att man ska träffa församlingen och prata och få mer visdom om Herren etc

Nej, man går i kyrkan för att känna närhet till sina medmänniskor eftersom människan har utvecklats från flock djur och fortfarande är ett sådant.

HampusAKAskinkan Kille, 33 år

504 forumsinlägg

Skrivet:
20 januari 2010 kl. 00:11
HampusAKAskinkan Kille, 33 år

Citat från ErikSchwartz


HampusAKAskinkan

Och min starka sida är icke-verbala argumentationer eftersom jag är snabbare i mina fingrar än med ord.
And do you want to know why I'm acting like I'm in a superior position to you?
För att jag faktiskt tar mig tid till att läsa om vetenskapliga principen, astrologi, biologi, fysik, kemi.
Medan du anser att du har konstant lagt fram bullshit åsikter baserade på noll research, vilket jag har blivit så otroligt trött på efter att ha pratat om religion i snart ett halvår på den här tråden.
Det kommer in en ny kreationist lite då och då som anser att han/hon är så jävla klyftig när dom säger massa skit som jag hör så ofta att, om jag fick en krona för varje gång, jag skulle kunna köpa mig en ny dator vid det här laget.

"FÖRSÖK!!! Man vet aldrig förens man har försökt."
Kasta inte sten i glashus kallas ordspråket du borde kolla upp.
Du har uppenbarligen inte ens försökt sätta dig ner och logiskt och kritiskt analyserat din tro och universum.


Tro mej det har jag gjort otaliga gånger!
HAHAH! Ifall du nu är så otroligt trött så kanske du borde sluta!! Eller väntar du på att jag äntligen ska inse SANNINGEN :O

HampusAKAskinkan Kille, 33 år

504 forumsinlägg

Skrivet:
20 januari 2010 kl. 00:14
HampusAKAskinkan Kille, 33 år

Citat från BunnyBondage


Citat från ErikSchwartz

Citat från HampusAKAskinkan

De har du rätt i! Men att man går i kyrkan är för att man ska träffa församlingen och prata och få mer visdom om Herren etc

Nej, man går i kyrkan för att känna närhet till sina medmänniskor eftersom människan har utvecklats från flock djur och fortfarande är ett sådant.

du som inte är troende vet vf de som är troende väljer att gå till kyrkan? märkligt. börjar nästan tro att du är smygkristen


Och han hatar sin tro så Mycket att han älskar den och påstår motsatsen då eller?

E_Schwartz Kille, 36 år

15 873 forumsinlägg

Skrivet:
20 januari 2010 kl. 00:14
E_Schwartz Kille, 36 år

Citat från BunnyBondage


du som inte är troende vet vf de som är troende väljer att gå till kyrkan? märkligt. börjar nästan tro att du är smygkristen

Det är uppenbart?
Lejonen samlar sig under trädet på savannen och myser i skuggan i närhet med varandra.

Människor samlas i kyrkor, synagogor, sportutövningar, Dungeons and dragons grupper och fan vet allt.

E_Schwartz Kille, 36 år

15 873 forumsinlägg

Skrivet:
20 januari 2010 kl. 00:17
E_Schwartz Kille, 36 år

Citat från HampusAKAskinkan


Tro mej det har jag gjort otaliga gånger!
HAHAH! Ifall du nu är så otroligt trött så kanske du borde sluta!! Eller väntar du på att jag äntligen ska inse SANNINGEN :O


Och om det inte har lyckats övertyga dig om att din tro är falskhet så har du antingen inte studerat tillräckligt eller så är du bara av den den stora delen av världens procentuella del som har svårt för att ändra sina tankebanor.

E_Schwartz Kille, 36 år

15 873 forumsinlägg

Skrivet:
20 januari 2010 kl. 00:25
E_Schwartz Kille, 36 år

Citat från BunnyBondage


absolut närhet med en grupp människor.
men är även enskilt vf man går dit


Även om jag säger att jag äter massa mat för att jag vill så finns det en underliggande instinkt som säger till mig att äta så mycket mat som jag kan för att överleva.


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet