Gud, finns han?
Citat från BunnyBondage
inget du säger är särskilt vettigt. sen dina åsikter...det är en annan femma.
men du bara klagar på att de som tror inte kan visa bevis....
"Jag är kungen! Du kan inte bevisa att jag inte är det!"
Hur vettigt låter det?
Gud finns han? han finns inte! garanterat så finns ingen av de kändaste gudarna.
går inte att motbevisa men går inte att bevisa och ingenting i naturen tyder på att vi behöver en skäggig gubbe som bestämt :) Människan är t.e.x operfektion i naturen borde inte finnas om den kristna guden skapade den. eftersom han ska ha skapat allt perfekt. men människorna fucka upp allt för eva och adam hade sex :)
Citat från Narcissius
Om religion är att tro på Gud och Gud finns, behöver man då tro längre? Borde det inte vara allmänt vedertaget och snarare fakta än att tro?
Om Gud finns överallt, varför finns då kyrkor som speciella ställen att tro på? Borde man inte kunna tro lika väl på tunnelbanan?
För övrigt litar jag mer på George Carlin's teorier om religion.
De har du rätt i! Men att man går i kyrkan är för att man ska träffa församlingen och prata och få mer visdom om Herren etc
Citat från Muppetsaurus
Gud finns han? han finns inte! garanterat så finns ingen av de kändaste gudarna.
går inte att motbevisa men går inte att bevisa och ingenting i naturen tyder på att vi behöver en skäggig gubbe som bestämt :) Människan är t.e.x operfektion i naturen borde inte finnas om den kristna guden skapade den. eftersom han ska ha skapat allt perfekt. men människorna fucka upp allt för eva och adam hade sex :)
Gud e ingen skäggig gubbe! Han finns överallt!
Och det eva å adam gjorde va att äta från de förbjudna trädet!
Citat från HampusAKAskinkan
Gud e ingen skäggig gubbe! Han finns överallt!
Och det eva å adam gjorde va att äta från de förbjudna trädet!
Men dom måste ju haft sex flera gånger för att få flera barn?
Och sen flera incester?
Gud e ingen skäggig gubbe! Han finns överallt!
Och det eva å adam gjorde va att äta från de förbjudna trädet![/i]
ja som troligen är en metafor för sex... de lever i ett jävla paradis de finns hur mycket frukt som helst där.
bevisa ett ställe gud finns på? vadå överallt? vilken av gudarna menar du? att välja religion är ju helt idiotiskt för det finns hundratals och ingen av dom behöver vara rätt så mindre än 0,3% att man väljer rätt. Om det fanns en gud så skulle troligen ingen veta vilken av dom han var
Citat från HampusAKAskinkan
Citat från Narcissius
Om religion är att tro på Gud och Gud finns, behöver man då tro längre? Borde det inte vara allmänt vedertaget och snarare fakta än att tro?
Om Gud finns överallt, varför finns då kyrkor som speciella ställen att tro på? Borde man inte kunna tro lika väl på tunnelbanan?
För övrigt litar jag mer på George Carlin's teorier om religion.
De har du rätt i! Men att man går i kyrkan är för att man ska träffa församlingen och prata och få mer visdom om Herren etc
Dvs. en bibelklubb?
Får du verkligen mer kunskap av/om herren eller får du en prästs/församlings tolkningar av en gammal bok?
Och min starka sida är icke-verbala argumentationer eftersom jag är snabbare i mina fingrar än med ord.
And do you want to know why I'm acting like I'm in a superior position to you?
För att jag faktiskt tar mig tid till att läsa om vetenskapliga principen, astrologi, biologi, fysik, kemi.
Medan du har konstant lagt fram bullshit åsikter baserade på noll research, vilket jag har blivit så otroligt trött på efter att ha pratat om religion i snart ett halvår på den här tråden.
Det kommer in en ny kreationist lite då och då som anser att han/hon är så jävla klyftig när dom säger massa skit som jag hör så ofta att, om jag fick en krona för varje gång, jag skulle kunna köpa mig en ny dator vid det här laget.
"FÖRSÖK!!! Man vet aldrig förens man har försökt."
Kasta inte sten i glashus kallas ordspråket du borde kolla upp.
Du har uppenbarligen inte ens försökt sätta dig ner och logiskt och kritiskt analyserat din tro och universum.
Citat från TPFotografen
Citat från HampusAKAskinkan
Gud e ingen skäggig gubbe! Han finns överallt!
Och det eva å adam gjorde va att äta från de förbjudna trädet!
Men dom måste ju haft sex flera gånger för att få flera barn?
Och sen flera incester?
Japp de hade de efter att de hade slängts ut ifrån Edens lustgård!
Men det var incidenten med äpplet från trädet som fick dem ut slängda! Därför "fuckade" de upp det!
Citat från HampusAKAskinkan
De har du rätt i! Men att man går i kyrkan är för att man ska träffa församlingen och prata och få mer visdom om Herren etc
Nej, man går i kyrkan för att känna närhet till sina medmänniskor eftersom människan har utvecklats från flock djur och fortfarande är ett sådant.
Citat från ErikSchwartz
HampusAKAskinkan
Och min starka sida är icke-verbala argumentationer eftersom jag är snabbare i mina fingrar än med ord.
And do you want to know why I'm acting like I'm in a superior position to you?
För att jag faktiskt tar mig tid till att läsa om vetenskapliga principen, astrologi, biologi, fysik, kemi.
Medan du anser att du har konstant lagt fram bullshit åsikter baserade på noll research, vilket jag har blivit så otroligt trött på efter att ha pratat om religion i snart ett halvår på den här tråden.
Det kommer in en ny kreationist lite då och då som anser att han/hon är så jävla klyftig när dom säger massa skit som jag hör så ofta att, om jag fick en krona för varje gång, jag skulle kunna köpa mig en ny dator vid det här laget.
"FÖRSÖK!!! Man vet aldrig förens man har försökt."
Kasta inte sten i glashus kallas ordspråket du borde kolla upp.
Du har uppenbarligen inte ens försökt sätta dig ner och logiskt och kritiskt analyserat din tro och universum.
Tro mej det har jag gjort otaliga gånger!
HAHAH! Ifall du nu är så otroligt trött så kanske du borde sluta!! Eller väntar du på att jag äntligen ska inse SANNINGEN :O
Citat från BunnyBondage
Citat från ErikSchwartz
Citat från HampusAKAskinkan
De har du rätt i! Men att man går i kyrkan är för att man ska träffa församlingen och prata och få mer visdom om Herren etc
Nej, man går i kyrkan för att känna närhet till sina medmänniskor eftersom människan har utvecklats från flock djur och fortfarande är ett sådant.
du som inte är troende vet vf de som är troende väljer att gå till kyrkan? märkligt. börjar nästan tro att du är smygkristen
Och han hatar sin tro så Mycket att han älskar den och påstår motsatsen då eller?
Citat från BunnyBondage
du som inte är troende vet vf de som är troende väljer att gå till kyrkan? märkligt. börjar nästan tro att du är smygkristen
Det är uppenbart?
Lejonen samlar sig under trädet på savannen och myser i skuggan i närhet med varandra.
Människor samlas i kyrkor, synagogor, sportutövningar, Dungeons and dragons grupper och fan vet allt.
Citat från HampusAKAskinkan
Tro mej det har jag gjort otaliga gånger!
HAHAH! Ifall du nu är så otroligt trött så kanske du borde sluta!! Eller väntar du på att jag äntligen ska inse SANNINGEN :O
Och om det inte har lyckats övertyga dig om att din tro är falskhet så har du antingen inte studerat tillräckligt eller så är du bara av den den stora delen av världens procentuella del som har svårt för att ändra sina tankebanor.
Citat från BunnyBondage
absolut närhet med en grupp människor.
men är även enskilt vf man går dit
Även om jag säger att jag äter massa mat för att jag vill så finns det en underliggande instinkt som säger till mig att äta så mycket mat som jag kan för att överleva.
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet