Diablo III

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
immy Kille, 36 år

1 794 forumsinlägg

Skrivet:
25 juni 2012 kl. 15:05
immy Kille, 36 år

Emocore
Emocore - Kille, 22 år, Offline (obesvarat)
Idag 14:45
Hej!

Din tråd blev tyvärr inte godkänd av följande anledning:
Tråden räknas som spam/oseriös/i reklamsyfte

Mvh emocore.se

FML vadå oseriös

lordkrall Kille, 38 år

3 405 forumsinlägg

Skrivet:
25 juni 2012 kl. 15:05
lordkrall Kille, 38 år

Citat från naid


mitt flashspel har aldrig gått ner på 10 år :P

Nu pratar vi dock om riktiga spel, med ganska stor mängd spelare.

OndaHamstern Kille, 38 år

5 676 forumsinlägg

Skrivet:
25 juni 2012 kl. 15:06
OndaHamstern Kille, 38 år

Citat från naid


en sak ska fungera hela tiden när du köper den? gg alla online spel, gg playstation network, gg xbox live, gg alla internetanslutningar


Om du inte får produkten och funka överhvudutaget och det företag du har köpt den av inte hjälper dig så har du rätten och anulera köpet och/eller så måste företaget hjälpa dig och lösa ditt problem.

"E-handelslagen skyddar dig när du handlar produkter på Internet. Den ställer krav på vad en säljare måste informera dig om och vilka tekniska hjälpmedel som måste finnas när du gör en beställning.
Lagen gäller både näringsidkare och konsumenter. För dig som konsument är den framför allt användbar när du handlar varor och tjänster över Internet.

Lagen ställer också krav på säljaren i samband med att du gör en beställning.

Säljaren ska ha tekniska hjälpmedel som gör det möjligt för dig att upptäcka och rätta till inmatningsfel innan du gör en beställning. Säljaren ska också informera om hjälpmedlen och vilka steg du måste gå igenom för att göra en beställning.

Det ska tydligt framgå på vilka språk du kan göra din beställning.

Du ska utan dröjsmål få en bekräftelse med e-post av din beställning.

Avtalsvillkoren som rör din beställning ska finnas tillgängliga på ett sätt så att du kan spara dem."


http://www.konsumentverket.se/sv/Lag-ratt/Lagar/Om-e-handelslagen/

Slänger även in avtalsvillkorslagen så vi slipper det tjafset.

"Avtalsvillkorslagen skyddar dig mot avtalsvillkor som gynnar säljaren på din bekostnad. Det kan till exempel gälla oskäliga villkor i köpeavtal, uthyrningskontrakt eller garantier. "

"Villkor som strider mot tvingande konsumentskyddande lagstiftning, till exempel ett villkor som ger dig sämre rättigheter än de du har enligt konsumentköplagen

Villkor som leder till en så stor nackdel för dig att det inte blir en rimlig balans mellan näringsidkarens och dina rättigheter, till exempel ett villkor som innebär att endast näringsidkaren kan säga upp avtalet

Villkor som är vilseledande eller oklart formulerade och innebär att du blir vilseledd om dina rättigheter, till exempel villkor som är motsägelsefulla eller ofullständiga"


http://www.konsumentverket.se/Lag-ratt/Lagar/Om-avtalsvillkorslagen/





Jag vet att det är en kinesisk mur av text.

immy Kille, 36 år

1 794 forumsinlägg

Skrivet:
25 juni 2012 kl. 15:07
immy Kille, 36 år

Som sagt KV säger att du ska gå med ärendet till ARN, gör det och sluta spamma våran diablo tråd.

GreveNoll Kille, 36 år

3 550 forumsinlägg

Skrivet:
25 juni 2012 kl. 15:08
GreveNoll Kille, 36 år

Citat från lordkrall


Jodå, de har varit nere runt 15 timmar allt som allt sen de släpptes för över 7 år sedan.

Kan du inte visa källor eller bevis så ska du inte uttrycka dig.

brainrot 34 år

5 903 forumsinlägg

Skrivet:
25 juni 2012 kl. 15:09
brainrot 34 år

Citat från OndaHamstern


Citat från naid

en sak ska fungera hela tiden när du köper den? gg alla online spel, gg playstation network, gg xbox live, gg alla internetanslutningar




Jag vet att det är en kinesisk mur av text.


Vilken punkt följer inte blizzard med deras produkt, bold och understryk tack.

GreveNoll Kille, 36 år

3 550 forumsinlägg

Skrivet:
25 juni 2012 kl. 15:11
GreveNoll Kille, 36 år

Somewhat related:

Seraphim Kille, 37 år

12 774 forumsinlägg

Skrivet:
25 juni 2012 kl. 15:16
Seraphim Kille, 37 år

Jesus fuck vilket jävla gnäll

Adami Kille, 38 år

1 861 forumsinlägg

Skrivet:
25 juni 2012 kl. 15:17
Adami Kille, 38 år

fast han är nog hyfsat oseriös också

Seraphim Kille, 37 år

12 774 forumsinlägg

Skrivet:
25 juni 2012 kl. 15:17
Seraphim Kille, 37 år

syftade inte på tjockisen i videon, syftar på all jävla wall of text överallt.

lordkrall Kille, 38 år

3 405 forumsinlägg

Skrivet:
25 juni 2012 kl. 15:18
lordkrall Kille, 38 år

Citat från GreveNoll




Kan du inte visa källor eller bevis så ska du inte uttrycka dig.


Okej, det var något mer, snarare runt 30 timmar.
Lite svårt att hitta konkreta bevis för det dock, annat än de få announcements de gjort vad gäller planerad downtime och faktiskt fråga folk som spelat spelet.

immy Kille, 36 år

1 794 forumsinlägg

Skrivet:
25 juni 2012 kl. 15:20
immy Kille, 36 år

Citat från lordkrall


Citat från GreveNoll



Kan du inte visa källor eller bevis så ska du inte uttrycka dig.

Okej, det var något mer, snarare runt 30 timmar.
Lite svårt att hitta konkreta bevis för det dock, annat än de få announcements de gjort vad gäller planerad downtime och faktiskt fråga folk som spelat spelet.


Gör om, gör rätt. Prestentera bevisen fint upplagt.


Citat från Seraphim

syftade inte på tjockisen i videon, syftar på all jävla wall of text överallt.

asg

OndaHamstern Kille, 38 år

5 676 forumsinlägg

Skrivet:
25 juni 2012 kl. 15:21
OndaHamstern Kille, 38 år

Citat från GreveNoll


Ska göra en liten punktlista nu istället, så du kanske hänger med i vad jag säger, för jag har inte varit agressiv i min framtoning,

Låt mig citera: "Innan du överhuvudtaget engagerar dig i att vara "kaxig" mot Poked eller någon annan i tråden så kanske du ska lära dig bygga meningar och kasta bort din överhuvudsattityd, för är det någon som har "dåliga vanor" här så är det nog du, och din kompanjon krall. D.S "

Jag gav dig även grunderna för hur det kom sig att jag agerade aggressivt mot Poked.

Om du väljer och tolka det jag skrev senast till dig som aggressivt så är det upp till dig om jag ska vara ärlig, det går inte och tolka en känsla genom text utan det sker oftare än sällan att folk ser det som det någon inte menade som aggressivt som just det.

Jag försökte även och markera att jag lugnade ner mig utan och behöva säga det rakt ut genom meningen: "Visst jag hetsade upp mig men det hänger till stor del ihop med att det är två stycken som tjafsar indirekt om konsumentens rättigheter."


Det finns ingen anledning och fortsätta tjafsa, speciellt då jag redan har förklarat vart ifrån min aggression kom ifrån och jag gjorde det även genom att direkt citera vad som hade sagts.

Speciellt då diskussionen för min del härstammar från Blizzards agerande i Asien och speciellt hur de hade agerat i Sydkorea.

Speciellt då jag inte är dagligen inne och gnäller utan jag är inne för första gången på cirka en månad för och dela med mig utav den nyheten i tråden (gjorde det igår) så när du även säger: "Att ni sedan sitter och gnäller i tråden om spelet bara bevisar min poäng att ni vi gnälla för gnällandets skull, för om ni skulle lägga fem minuter på att kolla runt i tråden vad vi ANDRA diskuterar om så är det en tråd för oss som faktiskt spelar spelet. "

är inte helt befogat då jag inte pratar om spelet i sig utan om hur Blizzard har agerat, det är en stor skillnad för ett spel kan vara hur bra som helst men agerar företaget/företagen på ett speciellt sätt så är det inte spelet som kritiseras utan företagets agerande.

Jag säger även att jag inte kommer och skaffa spelet förens det kommer en samlingsutgåva då jag inte vill lägga allt för mycket pengar på varan vid det här tillfället då jag anser att det inte är tillräckligt lockande och tillräckligt stabilt i detta skede.

lordkrall Kille, 38 år

3 405 forumsinlägg

Skrivet:
25 juni 2012 kl. 15:23
lordkrall Kille, 38 år

Citat från immy



Gör om, gör rätt. Prestentera bevisen fint upplagt.


http://www.guildwarsguru.com/forum/planned-outage-august-11-2010-t10447860.html

http://guildwars.com/support/networknews/

Jag får det till 28 timmar.

immy Kille, 36 år

1 794 forumsinlägg

Skrivet:
25 juni 2012 kl. 15:23
immy Kille, 36 år

Det finns redan en collectors edition.

Så du sitter här och jiddrar om hur spelet funkar och inte funkar men du har inte ens köpt spelet?


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet