Diablo III
Citat från OndaHamstern
Citat från immy
http://www.arn.se/
Var så god. Klicka dig in där och starta processen, kom inte tillbaka hit och tjöta innan det blivit avgjort.
Vad är det för fel på Konsumentverket som faktiskt är de som du ska vända dig till om du som konsument blir felaktigt behandlad, speciellt då de faktiskt tar upp lagarna på hemsidan.
Bumpar med svar från KV
"Hej!
Om jag förstår dig rätt så har inte köpet gjorts beroende av om Blizzards DRM-system fungerar eller inte, så det går inte att hävda det, däremot så fungerar ju inte spelet överhuvudtaget.
Därför bör du kunna kräva att få pengarna tillbaka pga att det inte fungerar. Företaget kan ju i sin tur hävda att det inte är fel på deras spel.
Det kanske vore en bra idé att pröva det i Allmänna reklamationsnämnden? Med motiveringen att det inte går att spela spelet överhuvudtaget om inte det bakomliggande programmet fungerar, samt att spelet och programmet kommer från samma tillverkare? Du kan göra en anmälan via www.arn.se.
Återkom gärna om du har fler funderingar!"
Så, då blir det en anmälan till ARN då, mest för att se vart det tar vägen. Det verkar som om Error 37 är löst.
Citat från sweclockers.
Dock är frågan som ställts till KV lite vinklad, men det är trots allt KV själva som rekommenderar ARN.
VAR SÅ GOD
Citat från GreveNoll
Jag är ingen juridiker och det kan jag bara anta att du inte heller är, vad jag vet om konsumentköpslagarna och inte är bara vad jag läst mig till från sub- och objektiva källor på internet.
Jag läste artikeln och det verkar sannerligen som blizzard satt sig i en knipa, men jag har inte i något av mina inlägg nekat att de kan vara skyldiga att återbetala eller att det inte skulle vara rättfärdigat att stämma dem, så förstår inte alls hur dina argument gentemot mig antyder det.
Jag har inte försökt motbevisa dig, och har därför inte "försökt komma med något annat", jag störde mig endast på att DU som individ gav dig på någon annan och uttryckte dig som att du på något sätt var bättre. Nu gör du detsamma med mig, vilket möjligen är befogat eftersom jag gav svar på tal.
Det komiska i det hela är att du antyder att jag inte läst vad du skrivit, när det är uppenbart att du inte på något sätt tagit till dig vad jag skrivet, utan bara maler på och tror att det är så man vinner över folk på sin sida. Enda anledningen till att jag tog upp din attityd och meningsuppbyggnad var för att det tar bort FOKUS från din poäng, jag antog i min dumhet att du faktiskt var intresserad av att föra fram ett meddelande snarare än att bara tjafsa, och jag ursäktar min felaktiga tankegång. Ska inte försöka hjälpa dig att bygga vettiga argument igen, eftersom du bara tar det som att jag "vägrar förlora trots att jag har slut på argument".
Jag har haft ett jobb som krävde att jag kunde sälj lagarna som rinnande vatten varav därför jag kan dem.
Jag vart agresiv mot poked efter hans kommentar: "Så du spelar inte för att du har läst att det inte är så fräckt som dina nostalgi-minnen tillåter dig? Diablo III kommer aldrig bli D2, så är det bara, och om du nu sitter och inväntar ett mega_super_awesome_cow_level_pack.exe så får du ju göra det, palla sitta i den här tråden dag in och ut( säger inte att du gör det varje dag.) och gnälla på rättsliga saker i Asien, kan vi inte snacka om EU-servrarna och alla dom problemen som vi inte verkar ha här? "
Då jag aldrig har jämfört Diablo 3 med Diablo 2 samt att jag tog upp tidigare att de bröt mot de köp och sälj lagar i landet som det hela handlar om samt att jag sa: "Jag skulle säga att det är Blizzard som har skitit i sängen då de bryter mot lagar i det land som de säljer produkten i, det låter som om de har en liknande ångerrätts lag som här i Sverige och även en reklamationslag som liknar vår."
Och eftersom de verkar ha en liknande så gav det mig dåliga vibbar från Blizzard och änu sämmre vibbar från Poked och immy som ställde sig och försvarade det agerandet och sa samma sak: "Om jag inte har problem med spelet varför ska det då gnällas"
Visst jag hetsade upp mig men det hänger till stor del ihop med att det är två stycken som tjafsar indirekt om konsumentens rättigheter.
Jag tackar för ditt försök men du gjorde det på helt fel sätt då du gjorde det på ett aggressivt sätt.
immy
Om det blir något så skickas det hela till konsumentverket som sen i sin tur sänder iväg en konsumentombudsman (med största sannolikhet din lokala) som kontaktar Blizzard osv osv...
Förstår inte vad är det folk gnäller över? error 37? har aldrig haft det över 15minuter, maintenace? to be expected, tror ni dom ska låta spelet köras på med massa buggar när det handlar om en gigantisk marknad som innehåller riktiga pengar?
why complain, har inte haft problem med spelet på flera veckor nu, vet att asian servers gick ner i 24H pga massa dupade items, som sagt gäller riktig valuta i slutändan, hade någon gått in på nordea och dupat RL pengar hade dom fått fängelse, var glad att blizzard inte knullar deras liv?
naid
Hela tjafset härstammar från att Blizzard inte ville betala tillbaka pengarna för att folk inte fick det och funka överhuvudtaget och..ja resten är historia.
Citat från OndaHamstern
naid
Hela tjafset härstammar från att Blizzard inte ville betala tillbaka pengarna för att folk inte fick det och funka överhuvudtaget och..ja resten är historia.
Saken är ju det att spelet har funkat.
Citat från OndaHamstern
naid
Hela tjafset härstammar från att Blizzard inte ville betala tillbaka pengarna för att folk inte fick det och funka överhuvudtaget och..ja resten är historia.
det funkar överhuvudtaget, funkar fortfarande på asian servers, ser streamers varje dag.
bara folk som är dåliga som får errors
Citat från immy
Saken är ju det att spelet har funkat.
En vara ska funka hela tiden när du köper den, (Köper du den i Sverige och den kostar över ett visst pris så har du 3 års reklamationsrätt på produkten) så länge du inte har sönder den själv så är det inte ditt fel om varan slutar och fungera och därigenom så får konsumenten rätt om det går och bevisa att det inte är konsumentens fel. (Och det krävs en hel del för det oavsett produkt, så länge det inte är synligt att konsumenten har gjort fel)
Citat från naid
det funkar överhuvudtaget, funkar fortfarande på asian servers, ser streamers varje dag.
Dock så är den icke fungerade för en stor del konsumenter, för annars så hade inte Sydkorea gjort så som de gjorde.
Återigen jag kan enbart gå efter hur de Svenska lagarna fungerar då jag inte har jobbat i Sydkorea men efter hur jag tolkar artikeln så har de liknande laga
en sak ska fungera hela tiden när du köper den? gg alla online spel, gg playstation network, gg xbox live, gg alla internetanslutningar och internetabnonemang
Det gäller elektronsika VAROR, det är inte ett kylskåp vi snackar om, det är ett ->ONLINE<- spel. notera online, hade det varit ett singleplayer spel hade vi kunnat klaga ifall det inte gick att spela det.
Det finns ONLINESPEL som är uppe och spelbara mer eller mindre konstant och har varit i flera år.
Citat från OndaHamstern
Jag har haft ett jobb som krävde att jag kunde sälj lagarna som rinnande vatten varav därför jag kan dem.
Jag vart agresiv mot poked efter hans kommentar: "Så du spelar inte för att du har läst att det inte är så fräckt som dina nostalgi-minnen tillåter dig? Diablo III kommer aldrig bli D2, så är det bara, och om du nu sitter och inväntar ett mega_super_awesome_cow_level_pack.exe så får du ju göra det, palla sitta i den här tråden dag in och ut( säger inte att du gör det varje dag.) och gnälla på rättsliga saker i Asien, kan vi inte snacka om EU-servrarna och alla dom problemen som vi inte verkar ha här? "
Då jag aldrig har jämfört Diablo 3 med Diablo 2 samt att jag tog upp tidigare att de bröt mot de köp och sälj lagar i landet som det hela handlar om samt att jag sa: "Jag skulle säga att det är Blizzard som har skitit i sängen då de bryter mot lagar i det land som de säljer produkten i, det låter som om de har en liknande ångerrätts lag som här i Sverige och även en reklamationslag som liknar vår."
Och eftersom de verkar ha en liknande så gav det mig dåliga vibbar från Blizzard och änu sämmre vibbar från Poked och immy som ställde sig och försvarade det agerandet och sa samma sak: "Om jag inte har problem med spelet varför ska det då gnällas"
Visst jag hetsade upp mig men det hänger till stor del ihop med att det är två stycken som tjafsar indirekt om konsumentens rättigheter.
Jag tackar för ditt försök men du gjorde det på helt fel sätt då du gjorde det på ett aggressivt sätt.
Ska göra en liten punktlista nu istället, så du kanske hänger med i vad jag säger, för jag har inte varit agressiv i min framtoning, vilket du ÅTERIGEN var nu, och att du sedan uttrycker dig "Jag tackar för ditt försök men du gjorde det på helt fel sätt då du gjorde det på ett aggressivt sätt." är inget annat än patetiskt, och framförallt nedvärderande mot DIG (eftersom du försöker nedvärdera mig).
Så här ser det alltså ut nu:
1. sälj lagarna är ett väldigt tvektydligt uttryck, och förutom att du särskrivit det (vilket är ironiskt eftersom du säger dig har arbetat med att kunna de utantill) så är de inte riktade till en exakt lag eller paragraf. Du måste alltså klargöra om du menar alla köp- och säljrelaterade lagar eller någon specifik lag.
2. Du arbetar alltså under princip att om någon är otrevlig mot dig så har du all rätt att vara elak och nedvärderande? Låter som en sund livsstil, kör på det i fortsättningen också, eller varför inte rent av i verkliga livet. Öga för öga så att säga.
3. Du arbetar också under principen att DIN ÅSIKT är den enda rätta. Inte nog med att du trycker ned på de andra för att de råkar tycka annorlunda, du anser att deras åsikt är fullkomligt inkorrekt och det är till synes bara för att de tycker att spelet verkar funka okej?
4. Du är inte någonstans konstruktiv i något du sagt till mig, du har inte motargumenterat i något jag sagt utan bara betett dig som att jag är ännu en fiende i kampen om DIN RÄTTA ÅSIKT.
5. Du försöker bygga komplexa meningar med satser och undersatser och det verkar bara sluta med att du tappar ord och fokus i meningarna. Kör på korta meningar istället om du nu inte kan hantera sådant språk, för som jag tidigare påpekade: om du är ute efter att få fram till meddelande istället för att bara tjafsa, gör ditt meddelande så tydligt som möjligt.
6. De tjafsar inte om konsumentens rättigheter, de är båda trötta på att ni som är anti-blizzard (befogat eller ej) fyller tråden om spelet och dess innehåll med diskussioner om juridik och konsumenträttigheter.
Du försöker framstå som en erfaren och kunnig individ, men du tappar allt på att vara en ilsken liten gnagare (ja, det är en referens till ditt namn) och du vinner inget på det. Är du bara intresserad av att visa upp dina kunnigheter så rekommenderar jag att du beger dig från tråden, innan du blir fullkomligt hatad.
Citat från lordkrall
Det finns ONLINESPEL som är uppe och spelbara mer eller mindre konstant och har varit i flera år.
och dom har aldrig i livet haft en maintenace eller blivit fixade? bra spel. hört att dom är tunga, wait a second, never heard about em, kan vara för att dom inte har en playerbase på flera miljoner.
mitt flashspel har aldrig gått ner på 10 år :P
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet