Diablo III
Citat från GreveNoll
Du som är så insatt i saker och ting bör ju veta att de inte bryter mot sina egna avtal, åtminstone inte i Europa. Vad gäller den situation som Hamstern pratar om så är det en stor gråzon där det, i faktiskt rättegångar, kan gå åt bägge håll.
Nja, det jag pratar om är hela den där grejen med att man måste vänta upp till tre dagar för att få tillgång till hela spelet efter att man köpt en digital kopia.
Detta går emot de avtalen som finns skrivna som påvisar att man får tillgång till hela spelet så fort man har betalat.
Citat från Poked
Så du spelar inte för att du har läst att det inte är så fräckt som dina nostalgi-minnen tillåter dig? Diablo III kommer aldrig bli D2, så är det bara, och om du nu sitter och inväntar ett mega_super_awesome_cow_level_pack.exe så får du ju göra det, palla sitta i den här tråden dag in och ut( säger inte att du gör det varje dag.) och gnälla på rättsliga saker i Asien, kan vi inte snacka om EU-servrarna och alla dom problemen som vi inte verkar ha här?
fuck, är det bara jag som faktiskt finner spelet underhållande?
blir så jävla trött på att behöva läsa bara...
Säger jag någonsin det?
Jämför jag någonsin det med Diablo 2?
Sluta lägg ord i folk munnar då det är en ful ovana som får en och framstå som en komplett idiot.
Jag väntar med och skaffa det då jag inte känner att jag vill punga ut ett osäkert nummer i pengar på ett spel som idag är instabilt, som kräver att du är online varje sekund som du spelar det.
Då väntar jag hellre på en samlings utgåva som jag då köper för ett lägre pris än om jag hade köpt varje enskild sak för sig.
Citat från GreveNoll
Och din poäng hade någonting med min att göra, nej, absolut ingenting.
Det är bra att du vill ta upp det, för det är skit alltihop med vad som hänt i Asien, och blizzard borde noggrant gå igenom sin personal på den sidan jordklotet innan de ens tänker tanken att släppa något mer, men det hade verkligen INGENTING med vad jag sade att göra, så du hade ingen som helst anledning till att citera mig.
Konstruktiv kritik i alla ära, men verkar ju bara vara ett fåtal av oss som skriver i tråden som faktiskt aktivt spelar och tycker om spelet (håller med dig Poked).
Min poäng är att Blizzard inte bryr sig om dig som konusment så länge du betalar dem och de visar upp det genom hur de agerar i Asien där de även bryter mot sälj lagar som finns i de länderna.
Citat från Jimmy
[Länka. Inte för att jag är starkt kritisk mot detta påstående, utan för att jag vill veta mer.
Jag kan tyvärr inte ge dig allt för bra info just nu då mitt internet inte är som det ska (jag kan inte använda google, jag kan i princip bara använda de sidor som jag kan adresserna till)
Citat från OndaHamstern
Poked immy
Ställer ni två er verkligen och försvarar ett företag som bryter mot de Sälj lagar som är i ett land?
Herregud, påstår du själv att dom inte har rätten att uppdatera eller underhålla sitt spel. Bäst att läsa igenom avtalet du skriver på för att spela.
Citat från immy
Herregud, påstår du själv att dom inte har rätten att uppdatera eller underhålla sitt spel. Bäst att läsa igenom avtalet du skriver på för att spela.
Det är en skillnad på och uppdatera och underhålla ett spel och att faktiskt ha för få servrar som blir överbelastade på en gång så de kraschar och inte ge någon som helt information om det.
För och sen bryta mot de säljlagar som finns i det landet och säga: "Nej, tyvärr våra avtal tillåter er inte och ångra erat köp utav denna produkt" när det finns en lag i landet som säger: "Om varan som du köper inte fungerar och det inte är fel pga något som du har gjort så skall du få pengarna tillbaka"
Edit: För avtalen som du som företagare har för dina produkter måste följa de lagar som är i det land som du säljer dem i.
Läs gladligen mitt exempel på föregående sida så ser du hur allvarligt det kan gå om du som företagare bryter mot dem här i Sverige och om du inte tror mig så råder jag dig och läsa på om dem, det räcker med en lätt google sökning eller genom att gå in på www.konsumentverket.se
Citat från lordkrall
Nja, det jag pratar om är hela den där grejen med att man måste vänta upp till tre dagar för att få tillgång till hela spelet efter att man köpt en digital kopia.
Detta går emot de avtalen som finns skrivna som påvisar att man får tillgång till hela spelet så fort man har betalat.
Finns flertalet trådar på forumet där just detta diskuterats. Det visar sig, precis som jag sade, att de inte bryter mot sina egna avtal. Kan du bevisa motsatsen så är jag villig att hålla med, men fram tills dess står jag fast vid jag sagt.
Citat från OndaHamstern
Min poäng är att Blizzard inte bryr sig om dig som konusment så länge du betalar dem och de visar upp det genom hur de agerar i Asien där de även bryter mot sälj lagar som finns i de länderna.
Snacka om att överdriva situationen bortom alla rimliga nivåer? Vet du vad som går runt i huvudet på de som arbetar på blizzard? Om svaret är ja, vilka har du kontakt med och kan citera rakt av hur de känner angående sina konsumenter? Du, som så ivrigt idiotförklarar andra individer, kan ju sluta uttrycka dig som om blizzard vore en enda stor individ.
Jag påstår inte, och har aldrig gjort, att de skött allt bra. Vissa har haft tur och haft flera felfria veckor nu, somliga har haft det värre och i Asien har allt varit en katastrof. Vad du sedermera verkar bortse från är att ALLA spelföretag är vinstdrivna, det gäller även Kralls kära ArenaNet. Ni bojkottar mer än vad man borde, bara för bojkottandets skull.
Att ni sedan sitter och gnäller i tråden om spelet bara bevisar min poäng att ni vi gnälla för gnällandets skull, för om ni skulle lägga fem minuter på att kolla runt i tråden vad vi ANDRA diskuterar om så är det en tråd för oss som faktiskt spelar spelet.
P.S. Innan du överhuvudtaget engagerar dig i att vara "kaxig" mot Poked eller någon annan i tråden så kanske du ska lära dig bygga meningar och kasta bort din överhuvudsattityd, för är det någon som har "dåliga vanor" här så är det nog du, och din kompanjon krall. D.S
EDIT: Ändrar lite i texten så det blir tydligare.
Spelet funkar inte för dig alltså?
Ja, det är ju så lätt att stå emot miljoner anslutningar vid en viss tidpunkt. Du skulle kunna sänka vilket företag som helst med den kapaciteten. Det är inget jag skyller blizzard för.
Ska stämma swedbank också för sidan fungerade inte under ett serviceuppehåll för några nätter sedan.
^Greven, bra! I stort sett det jag menade men inte orkade skriva ut, spelar hellre. :)
Ni låter verkligen som curses, om ni minns honom.
Citat från GreveNoll
Snacka om att överdriva situationen bortom alla rimliga nivåer? Vet du vad som går runt i huvudet på de som arbetar på blizzard? Om svaret är ja, vilka har du kontakt med och kan citera rakt av hur de känner angående sina konsumenter? Du, som så ivrigt idiotförklarar andra individer, kan ju sluta uttrycka dig som om blizzard vore en enda stor individ.
Jag påstår inte, och har aldrig gjort, att de skött allt bra. Vissa har haft tur och haft flera felfria veckor nu, somliga har haft det värre och i Asien har allt varit en katastrof. Vad du sedermera verkar bortse från är att ALLA spelföretag är vinstdrivna, det gäller även Kralls kära ArenaNet. Ni bojkottar mer än vad man borde, bara för bojkottandets skull.
Att ni sedan sitter och gnäller i tråden om spelet bara bevisar min poäng att ni vi gnälla för gnällandets skull, för om ni skulle lägga fem minuter på att kolla runt i tråden vad vi ANDRA diskuterar om så är det en tråd för oss som faktiskt spelar spelet, har frågor och tips till varandra.
P.S. Innan du överhuvudtaget engagerar dig i att vara "kaxig" mot Poked eller någon annan i tråden så kanske du ska lära dig bygga meningar, stava och kasta bort din överhuvudsattityd, för är det någon som har "dåliga vanor" här så är det nog du, och din kompanjon krall.
EDIT: Ändrar lite i texten så det blir tydligare.
Läste du wallstret artikeln?
Där de tar upp hur Blizzards avtal är skrivet?
Samt att innan ni fortsätter och tjafsa om köp och sälj lagar så råder jag er och faktiskt kunna dem, det är bara ren idioti och stå och tjafsa om dem när man inte kan dem.
Speciellt då det är ett starkt bevis att man inte kan komma med så mycket mer när man börjar tjafs om hur folk stavar och bygger upp sina meningar, om man inte klarar av och läsa vad personen skriver men kan svara på vad den säger så är det något fel på personen som svarar och inte på den som du svarar till.
http://www.arn.se/
Var så god. Klicka dig in där och starta processen, kom inte tillbaka hit och tjöta innan det blivit avgjort.
Hmm, ironiskt nog tycks Blizzard ha ändrat/tagit bort just den delen av avtalen som påvisar omedelbar tillgång.
Det diskuteras dock i ett flertal trådar på forumet, bland annat denna http://us.battle.net/d3/en/forum/topic/5888808976 (såvida de inte censurerat inläggen där också, de tycks ju vara rätt kåta på det)
Har skapat en diablo 3 gnälltråd till er lordgnäll och jättehamster. Hoppas att admins godkänner den.
Citat från immy
http://www.arn.se/
Var så god. Klicka dig in där och starta processen, kom inte tillbaka hit och tjöta innan det blivit avgjort.
Vad är det för fel på Konsumentverket som faktiskt är de som du ska vända dig till om du som konsument blir felaktigt behandlad, speciellt då de faktiskt tar upp lagarna på hemsidan.
Samt: http://adokweb.arn.se/digiforms/htmlViewer?xsessionid=B7FCAD94EB81C81D4D2EDF0A1E6F1048&xsessiontag=650927981
Citat från OndaHamstern
Läste du wallstret artikeln?
Där de tar upp hur Blizzards avtal är skrivet?
Samt att innan ni fortsätter och tjafsa om köp och sälj lagar så råder jag er och faktiskt kunna dem, det är bara ren idioti och stå och tjafsa om dem när man inte kan dem.
Speciellt då det är ett starkt bevis att man inte kan komma med så mycket mer när man börjar tjafs om hur folk stavar och bygger upp sina meningar, om man inte klarar av och läsa vad personen skriver men kan svara på vad den säger så är det något fel på personen som svarar och inte på den som du svarar till.
Jag är ingen juridiker och det kan jag bara anta att du inte heller är; vad jag vet om konsumentköpslagarna och inte är bara vad jag läst mig till från sub- och objektiva källor på internet.
Jag läste artikeln och det verkar sannerligen som blizzard satt sig i en knipa, men jag har inte i något av mina inlägg nekat att de kan vara skyldiga att återbetala eller att det inte skulle vara rättfärdigat att stämma dem, så förstår inte alls hur dina argument gentemot mig antyder det.
Jag har inte försökt motbevisa dig, och har därför inte "försökt komma med något annat", jag störde mig endast på att DU som individ gav dig på någon annan och uttryckte dig som att du på något sätt var bättre. Nu gör du detsamma med mig, vilket möjligen är befogat eftersom jag gav svar på tal.
Det komiska i det hela är att du antyder att jag inte läst vad du skrivit, när det är uppenbart att du inte på något sätt tagit till dig vad jag skrivet. Istället maler du bara på och tror att det är så man vinner över folk på sin sida. Enda anledningen till att jag tog upp din attityd och meningsuppbyggnad var för att det tar bort FOKUS från din poäng, jag antog i min dumhet att du faktiskt var intresserad av att föra fram ett meddelande snarare än att bara tjafsa. Ska inte försöka hjälpa dig att bygga vettiga argument igen, eftersom du bara tar det som att jag "vägrar förlora trots att jag har slut på argument".
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet