Diablo III
Citat från lordkrall
Fast de hypade ju och påstod att inte ens någon på Blizzard hade klarat inferno och man kan väl ändå anta att folk som faktiskt jobbar på ett spelföretag är lite mer än "average gamers" åtminstone någon/några av dem.
Har aldrig någonsin tidigare i försäljandets historia hänt att säljaren överdriver sitt budskap för att sälja sin produkt, nejdå, absolut inte. Blizzard är ett ondeskefullt företag som producerat ett fullkomligt värdelöst spel och de borde lynchas och fördömas i all evighet. (Glöm inte att ni alla borde börja spela GW2 när det kommer, världshistoriens bäst spel, utan tvekan).
B'aw, jag skulle vara upptagen i ett par dagar så jag lade för skojs skull ut min ~3.5m equipped wand för 25m bid 35m buyout. Nu har den expire'at. Synd att ingen stackars sate fick för sig att bid'a, hahah.
arå guildwars tungt! vad vare jag gjorde på betan? go to this guy and deliver this thing, then walk back to this guy, hey you killed the cow! great hunter you are, want to be in our elite hunting team?
Citat från GreveNoll
Har aldrig någonsin tidigare i försäljandets historia hänt att säljaren överdriver sitt budskap för att sälja sin produkt, nejdå, absolut inte. Blizzard är ett ondeskefullt företag som producerat ett fullkomligt värdelöst spel och de borde lynchas och fördömas i all evighet. (Glöm inte att ni alla borde börja spela GW2 när det kommer, världshistoriens bäst spel, utan tvekan).
Det är ju inte så att Blizzard kommer och få ett helvete tack vare att de sköter allt så jävla dåligt med Diablo 3 just nu speciellt i
De måste betala tillbaka hela priset för spelet till alla som äger det i Sydkorea om de har level 20+ för att spelarna inte kommer in i spelet mer än ett par timmar i veckan som högst samt att de inte ger någon info om vad som händer.
Det finns Europeiska Länder som eventuellt kommer och agera på samma sätt som Sydkorea.
Citat från OndaHamstern
Citat från GreveNoll
Har aldrig någonsin tidigare i försäljandets historia hänt att säljaren överdriver sitt budskap för att sälja sin produkt, nejdå, absolut inte. Blizzard är ett ondeskefullt företag som producerat ett fullkomligt värdelöst spel och de borde lynchas och fördömas i all evighet. (Glöm inte att ni alla borde börja spela GW2 när det kommer, världshistoriens bäst spel, utan tvekan).
Det är ju inte så att Blizzard kommer och få ett helvete tack vare att de sköter allt så jävla dåligt med Diablo 3 just nu speciellt i Sydkorea.
De måste betala tillbaka hela priset för spelet till alla som har level 20+ för att spelarna inte kommer in i spelet mer än ett par timmar i veckan som högst samt att de inte ger någon info om vad som händer.
Det finns Europeiska Länder som eventuellt kommer och agera på samma sätt som Sydkorea.
du menar alla som är under level 40, inte 20+, vilket är alla goldselling spammers os.v, sen är det dom som VILL ha tillbaks pengarna, alltså ÅTERLÄMNA spelet, hur många koreaner tror du kommer vilja lämna tillbaks spelet? inte många alls av den totala mängden som spelar av sydkorea.
Citat från naid
du menar alla som är under level 40, inte 20+, vilket är alla goldselling spammers os.v, sen är det dom som VILL ha tillbaks pengarna, alltså ÅTERLÄMNA spelet, hur många koreaner tror du kommer vilja lämna tillbaks spelet? inte många alls.
De har sänkt level gränsen till 20 för ett par dagar sedan, och nej det är inte de som vill lämna tillbaka spelet, ingen i Sydkorea kommer in i spelet då de har haft konstanta serveruppdateringar sen launch.
Citat från OndaHamstern
Citat från naid
du menar alla som är under level 40, inte 20+, vilket är alla goldselling spammers os.v, sen är det dom som VILL ha tillbaks pengarna, alltså ÅTERLÄMNA spelet, hur många koreaner tror du kommer vilja lämna tillbaks spelet? inte många alls.
De har sänkt level gränsen till 20 för ett par dagar sedan.
Det ger fortfarande inte rätten till Blizzard och stänga ner servrarna för ett helt land utan och säga något, de har börjat göra liknande saker i Europa.
Du har rätt, bättre att uppehålla en kass tjänst där alla får error 37 och ingenting fungerar istället för att fixa det.
Citat från OndaHamstern
Citat från naid
du menar alla som är under level 40, inte 20+, vilket är alla goldselling spammers os.v, sen är det dom som VILL ha tillbaks pengarna, alltså ÅTERLÄMNA spelet, hur många koreaner tror du kommer vilja lämna tillbaks spelet? inte många alls.
De har sänkt level gränsen till 20 för ett par dagar sedan, och nej det är inte de som vill lämna tillbaka spelet, ingen i Sydkorea kommer in i spelet då de har haft konstanta serveruppdateringar sen launch.
20- i så fall, inte 20+. Enorm skillnad.
Citat från immy
Du har rätt, bättre att uppehålla en kass tjänst där alla får error 37 och ingenting fungerar istället för att fixa det.
Du jämför att du kan komma in någon gång ibland med hur de har det.
Testa och stryp ditt internet i flera veckor och be någon random 5åring och få starta igång det när den vill men för ara några timmar i månaden/veckan.
De har inte kunnat spela Diablo 3 på en längre period än vad gnälliga Europer och Amerikaner har kunnat och då är det även utan att få information om varför de inte kan det.
"the refund window shrinks to Level 20 within 14 days of purchase from then on."
"Supposedly, the online problem has already been addressed in Korea (as about 2/3rd’s of the game’s players from Asia are from the country) and all Korean owners of D3 will receive a 30 day free trial of Starcraft 2: Wings of Liberty."
http://www.blisteredthumbs.net/2012/06/blizzard-refund-south-korea/
"In early June, the company set up more servers in Korea to cope with connectivity issues. To compensate users further, Blizzard said it would offer Diablo III users a 30 day free trial of another hot online game, Star Craft: Wings of Liberty."
http://blogs.wsj.com/korearealtime/2012/06/19/diablo-gamers-1-blizzard-0/
Visst får de en fin kompensation ;P
Citat från OndaHamstern
Citat från naid
du menar alla som är under level 40, inte 20+, vilket är alla goldselling spammers os.v, sen är det dom som VILL ha tillbaks pengarna, alltså ÅTERLÄMNA spelet, hur många koreaner tror du kommer vilja lämna tillbaks spelet? inte många alls.
De har sänkt level gränsen till 20 för ett par dagar sedan, och nej det är inte de som vill lämna tillbaka spelet, ingen i Sydkorea kommer in i spelet då de har haft konstanta serveruppdateringar sen launch.
Diablo III players who are less than Level 40, about two-thirds of the way through the program can apply for a refund from June 25 to July 3.
Blizzard will also accept returns from any players less than Level 20, around a third of the way through the program within 14 days of purchase from now on.
notera CAN apply.
hur många kommer palla göra det? har tjänat minst tredubbla spelets kostnad på items och 90% av de dyrbara items har jag kvar till salu i banken, one thing I know for sure asians like money from games.
Citat från naid
Diablo III players who are less than Level 40, about two-thirds of the way through the program can apply for a refund from June 25 to July 3.
Blizzard will also accept returns from any players less than Level 20, around a third of the way through the program within 14 days of purchase from now on.
Redan tillagt, men det ändrar fortfarande inte på det faktum att de har skitit i sängen när det kommer till Asien.
Och fortfarande, ta inte in argumentet om pengar då det är en stor majoritet som inte kommer åt spelet överhuvudtaget, det handlar om att Blizzard har brutit ett kontrakt genom att inte kunna sköta sin del av avtalet och i detta fall så är det Servrarna.
Jag kan även garantera dig att det är många Asiater som kommer och kräva pengarna tillbaka då de inte är lika lata som vi Svenskar är.
Är vi inte nöjda med den produkt vi har köpt, nej vi väntar 15 dagar innan vi gör något för vi orkar inte gå och ångra köpet inom de där 2 veckorna vi har rätten till det.
Fast Asien har väl skitit lite i sängen själva?
så friskt som dom dupade, exploitar och hackar, så kan dom väl fan vara nöjda med nuläget.
Citat från Poked
Fast Asien har väl skitit lite i sängen själva?
så friskt som dom dupade, exploitar och hackar, så kan dom väl fan vara nöjda med nuläget.
"Blizzard had said it wouldn’t provide any compensation to gamers but Korea’s consumer protection law guarantees a refund if there is a problem with a product that is not caused by the consumer."
Jag skulle säga att det är Blizzard som har skitit i sängen då de bryter mot lagar i det land som de säljer produkten i, det låter som om de har en liknande ångerrätts lag som här i Sverige och även en reklamationslag som liknar vår.
Mm, och det är skönt att gnälla. Varför fungerar inte spelet för folk som det gör för mig?
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet