Diablo III

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
natsukashi Kille, 60 år

31 027 forumsinlägg

Skrivet:
20 juni 2012 kl. 01:15
natsukashi Kille, 60 år

Citat från GreveNoll


Citat från immy

imorn efter jobbet kommer jag ta livet av mig när jag ser alla nerfs på min dh :<

Alltså.. seriöst.. jag blir typ grymt otaggad på att spela överhuvudtaget nu, sen att alla icke-dh spelare sitter och säger "OH NO; NO MORE KEYBOARD-FACEROLL FOR U; POOR DH's" gör ju inget bättre.


För det är så jävla mycket mer skills att bara använda primary och secondaries medans man kitear :D:D:D

Wopsie Kille, 35 år

7 755 forumsinlägg

Skrivet:
20 juni 2012 kl. 01:15
Wopsie Kille, 35 år

Citat från GreveNoll


Citat från Poked

fast alla andra klasser får ju också IAS nerf, inte bara DH. jag kommer också tappa AS, men man får väl satsa på annat, ingen idé att gråta. AS är ändå för bra just nu.

För bra, javisst, 50% nerf, lite att ta i. Självklart kommer jag få köpa annat, precis som alla andra, men kan lova att min Wizard inte tar lika mycket stryk av nerfen som min DH gör - om det sedan är för sätter jag spelar DH eller sättet de är designade vet jag inte, men det är fortfarande en riktigt hård smäll att halvera %as på items.


Gråt mer, tydligen så ska inte AS på quiver ändras så ni klarar er nog.

edit: har ingen källa på det, nissarna på skype som påstår det iaf.

Falaphel Kille, 34 år

11 503 forumsinlägg

Skrivet:
20 juni 2012 kl. 01:16
Falaphel Kille, 34 år

Har förövrigt ökat min dps med 5k ikväll :D

GreveNoll Kille, 36 år

3 550 forumsinlägg

Skrivet:
20 juni 2012 kl. 01:17
GreveNoll Kille, 36 år

Citat från natsukashi


För det är så jävla mycket mer skills att bara använda primary och secondaries medans man kitear :D:D:D

Haha, aldrig påstått att det var "ASMYCKET SKILLS" i det, men min build på Wizarden är i princip densamma. 3 offensiva abilities, 3 defensiva, kite and repeat.


Poked: Du totalmissuppfattar min poäng så tänker inte fortsätta.

Wopsie Kille, 35 år

7 755 forumsinlägg

Skrivet:
20 juni 2012 kl. 01:19
Wopsie Kille, 35 år

Aight, satsa på crit och critD ist för IAS.

Adami Kille, 38 år

1 861 forumsinlägg

Skrivet:
20 juni 2012 kl. 01:20
Adami Kille, 38 år

naid sa att DH va op. han verkar veta vad han snackar om, så det är nog bara bra ni får en liten nerf

Wopsie Kille, 35 år

7 755 forumsinlägg

Skrivet:
20 juni 2012 kl. 01:22
Wopsie Kille, 35 år

Jag sa att DH var OP innan deras första nerf, men då blev jag utpekad.....

celestine 29 år

8 273 forumsinlägg

Skrivet:
20 juni 2012 kl. 01:24
celestine 29 år

Citat från Poked


Jag sa att DH var OP innan deras första nerf, men då blev jag utpekad.....

Av noobs ja, vilka det nu var. =)

natsukashi Kille, 60 år

31 027 forumsinlägg

Skrivet:
20 juni 2012 kl. 01:25
natsukashi Kille, 60 år

Citat från GreveNoll


Citat från natsukashi

För det är så jävla mycket mer skills att bara använda primary och secondaries medans man kitear :D:D:D

Haha, aldrig påstått att det var "ASMYCKET SKILLS" i det, men min build på Wizarden är i princip densamma. 3 offensiva abilities, 3 defensiva, kite and repeat.


Poked: Du totalmissuppfattar min poäng så tänker inte fortsätta.


haha, jag syftade mer på de som tycker att det är "faceroll" att faktiskt använda sina skillslots, eller varför de nu beefar över att man som DH använder sina skills

GreveNoll Kille, 36 år

3 550 forumsinlägg

Skrivet:
20 juni 2012 kl. 01:26
GreveNoll Kille, 36 år

Jag har då aldrig pekat ut någon, och stämmer väl att de är OP, eller snarare att nether tentacle + smoke screen gör att man mer eller mindre bara har ett alternativ att köra om man vill lira effektivt. Men Nether tentacle nerfen är mer än välkommen, hoppas bara att typ cluster arrow är värd att köra istället, eller att någon annan offensiv attack erbjuder hyggligt med dmg, blir grymt tråkigt om jag bara ska använda hungering.

Förstår bara inte riktigt hur de tänkt att man ska göra istället, eftersom i nuläget är man begränsad till skjuta-spring-skjuta-spring, och eftersom samtliga attacker är direkt-avlossning så blir det mycket färre attacker per gång man måste springa.

natsukashi: Ja, vet inte med säkerhet hur andra spelar sina DH's men jag använder 5/6 knappar nonstop (den sista är passivt igång så länge jag inte dör) så vet inte riktigt varför folk är så arga angående hur mycket knappar som används.

Wopsie Kille, 35 år

7 755 forumsinlägg

Skrivet:
20 juni 2012 kl. 01:29
Wopsie Kille, 35 år

dom menar att ni ska gå mer defensivt ist för glass cannon. därav hp/dmg nerf på mobs och bossar. men jag tror bara det kommer resultera i att ännu fler kör glass cannon, dom har ju trots allt mindre hp..................


Menade inte att du hade pekat ut mig heller, minns inte vilka det var, eller jo. Han Narutan killen tjatade friskt om sin DH och allt vad det innebar, han vägrade förstå vad jag menade med att ta sig till act 4 på en vecka gneom att skippa mobs och döda bossar med typ 6 sekunders odödlighet inte var OP och trasigt på sitt sätt.

edit: ni får sätta dit punkterna själv, jag äter atm.

GreveNoll Kille, 36 år

3 550 forumsinlägg

Skrivet:
20 juni 2012 kl. 01:32
GreveNoll Kille, 36 år

Citat från Poked


dom menar att ni ska gå mer defensivt ist för glass cannon. därav hp/dmg nerf på mobs och bossar. men jag tror bara det kommer resultera i att ännu fler kör glass cannon, dom har ju trots allt mindre hp..................

Då får jag helt enkelt vänta tills jag har råd att geara om, prova ny build med lite mer hp och critchance (critdmg kör jag redan) och köra en riktig glasscannonbuild på min wizard istället, för det lär ju ändå gå nu, beroende på hur hård nerfen är i act2-3.

brainrot 34 år

5 903 forumsinlägg

Skrivet:
20 juni 2012 kl. 01:39
brainrot 34 år

DH med gloom + lite vita/allresist kommer funka fint, basicly är det byta ut smokescreen med gloom och tanka allt istället, istället för nether kommer jag köra screaming skull eller stun orb, provat rensa pony land med det et.c funkar fint

Wopsie Kille, 35 år

7 755 forumsinlägg

Skrivet:
20 juni 2012 kl. 01:40
Wopsie Kille, 35 år

Skulle inte rekommendera glass cannon builds när dom höjer repair costs. :<

GreveNoll Kille, 36 år

3 550 forumsinlägg

Skrivet:
20 juni 2012 kl. 01:47
GreveNoll Kille, 36 år

Citat från naid


DH med gloom + lite vita/allresist kommer funka fint, basicly är det byta ut smokescreen med gloom och tanka allt istället, istället för nether kommer jag köra screaming skull eller stun orb, provat rensa pony land med det et.c funkar fint

Seems legit, behöver fortf allresist-gear..


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet