Dataspelsutveckling

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
RobzInadEz Kille, 33 år

2 511 forumsinlägg

Skrivet:
12 december 2013 kl. 21:30
RobzInadEz Kille, 33 år

^ Lust att ladda upp bilderna nånstans publikt för oss som inte har inloggning?

Rassilon Kille, 34 år

4 097 forumsinlägg

Skrivet:
12 december 2013 kl. 21:37
Rassilon Kille, 34 år

^Done. Sorry, trodde att den delen av sidan var publik.. Ska snacka med serversnubben!

YamadaAkira Kille, 36 år

1 746 forumsinlägg

Skrivet:
13 december 2013 kl. 00:15
YamadaAkira Kille, 36 år

Är en del av er som pratar om Future Games här ser jag. Kommer söka till våren jag med, oavsett om jag har jobb eller inte och se vad som händer. Går Changemakers (företaget som håller i utbildningen) andra utbildning och har fått lite mersmak. Däremot kanske det blir att jag rör mig mot mer analoga spel. Det beror helt på vilka sorts arbetsprover som krävs till våren. :)

Zac Kille, 35 år

9 478 forumsinlägg

Skrivet:
14 februari 2014 kl. 04:58
Zac Kille, 35 år

Någon som vet om någon värd utbildning (likt Future Games) i Göteborg/Varberg/Borås-området? Försöker hitta, men hittar inget. Ren programmering eller annat som är likt uppskattas också.

YamadaAkira Kille, 36 år

1 746 forumsinlägg

Skrivet:
15 februari 2014 kl. 01:14
YamadaAkira Kille, 36 år

Citat från Zac


Någon som vet om någon värd utbildning (likt Future Games) i Göteborg/Varberg/Borås-området? Försöker hitta, men hittar inget. Ren programmering eller annat som är likt uppskattas också.

Det här var det enda jag hittade: http://www.utbildningssidan.se/utbildning/computer-graphics-design-400-yh-p-yrkeshogskolan-goteborg

Annars är det väl Stockholm, Malmö, Gotland och Falun som har.

JesterHead Kille, 34 år

1 884 forumsinlägg

Skrivet:
15 februari 2014 kl. 23:08
JesterHead Kille, 34 år

Citat från Zac


Någon som vet om någon värd utbildning (likt Future Games) i Göteborg/Varberg/Borås-området? Försöker hitta, men hittar inget. Ren programmering eller annat som är likt uppskattas också.

Skövde(en och halv timme med tåg) finns ju också, läser dock grafik så kan inte svara hur bra programmerings utbildningen är(kan fråga om intresset finns). Fördelen är att det är lättare att starta nytt spelföretag i staden då skolan har utbildning inom allt ett spel behövs för göras. Sedan finns även Gothia Science Park som har en inkubator för dem som vill starta nytt, visar man framfötter där får man mycket!

Rassilon Kille, 34 år

4 097 forumsinlägg

Skrivet:
20 mars 2014 kl. 18:03
Rassilon Kille, 34 år



Nu var den kursen slut. Vi kanske ska fortsätta putsa lite på det och ställa upp i sga för att få lite feedback. Vi får se!

JesterHead Kille, 34 år

1 884 forumsinlägg

Skrivet:
20 mars 2014 kl. 23:04
JesterHead Kille, 34 år

Citat från Rassilon




Nu var den kursen slut. Vi kanske ska fortsätta putsa lite på det och ställa upp i sga för att få lite feedback. Vi får se!


Lycka till på sga och kanske ses där, återstår att se om man lägger något fokus på det i år. Snart börjar vårt 10 veckor långa spelprojekt, sjukt taggad.

Gillar designen på karaktären, är animationen satt eller är det en placeholder?

Vad går spelet ut på? Läst ditt inlägg däruppe men får inte någon riktigt förståelse för vad spelet går ut på. Eller är det bara portfolie arbete kanske?

Rassilon Kille, 34 år

4 097 forumsinlägg

Skrivet:
20 mars 2014 kl. 23:20
Rassilon Kille, 34 år

Citat från JesterHead


Lycka till på sga och kanske ses där, återstår att se om man lägger något fokus på det i år. Snart börjar vårt 10 veckor långa spelprojekt, sjukt taggad.

Gillar designen på karaktären, är animationen satt eller är det en placeholder?

Vad går spelet ut på? Läst ditt inlägg däruppe men får inte någon riktigt förståelse för vad spelet går ut på. Eller är det bara portfolie arbete kanske?


Tack!
Det återstår att se om det blir nån ändring på animationen. Vi funderar i alla fall på att lägga in inverse kinematics för att kunna styra armen och huvudet för att tillexempel titta mot fiender osv.

Vi har inte själva gjort själva modellen/animationen, utan bara designen, eftersom vår grupp bara består av programmerare. Oc det är inget som vi velat lägga tid på, eftersom vi utbildar oss till programmerare.

Det är mest tänkt som portfoliearbete. Vi utbildar oss som sagt till programmerare och ville därför inte lägga så mycket fokus och tid på spelidé och speldesign.
Det gameplay vi har är att man ska springa runt i en (i princip) oändligt stor värld. Världen har flera olika biomer (skog/öken/berg/träsk osv) och dessa har olika egenskaper som olika temperatur och väder. I biomerna finns varelser som kan attackera och sno din energi. I multiplayer kan man sno energi från andra spelare.
Energi förlorar man hela tiden, men hur mycket beror på hur väl anpassad man är till en miljö. Är man anpassad för en varm öken, så klarar man sig mindre bra uppe på ett kallt berg.
Ju mer man är inne i en biom, ju bättre anpassad blir man. I världen finns energikällor som man kan plocka upp.

Det är väl spelet i ett nötskal. Det låter mer spännande än vad det är (heh)

Eftersom vi bara är programmerare så har vi satsat på att trycka in massor av tekniker för att dölja bristen av content. Vi har bara två modeller, och det är vår karaktär och ett träd (skapat av en programmerare).

Zac Kille, 35 år

9 478 forumsinlägg

Skrivet:
22 augusti 2014 kl. 00:59
Zac Kille, 35 år

Citat från JesterHead:


Citat från Zac

Någon som vet om någon värd utbildning (likt Future Games) i Göteborg/Varberg/Borås-området? Försöker hitta, men hittar inget. Ren programmering eller annat som är likt uppskattas också.

Skövde(en och halv timme med tåg) finns ju också, läser dock grafik så kan inte svara hur bra programmerings utbildningen är(kan fråga om intresset finns). Fördelen är att det är lättare att starta nytt spelföretag i staden då skolan har utbildning inom allt ett spel behövs för göras. Sedan finns även Gothia Science Park som har en inkubator för dem som vill starta nytt, visar man framfötter där får man mycket!




Tyvärr bor jag ca 45 minuter sydväst om Borås, så det skulle vara 4h bil att pendla om dagen ungefär. Med trafik och allt. Så det blir en distansutbildning inom IT med en del programmering, så får jag köra på lite hobbyprojekt under de tre åren jag läser.

Så kanske det blir något utav mig så småning om!

HitMeh Kille, 31 år

943 forumsinlägg

Skrivet:
29 november 2014 kl. 02:26
HitMeh Kille, 31 år

Jag är ytterst lycklig just nu. Har gjort en enkel liten 2D setup (planeras att göra top-down sprites) med en 2d vector map där x-axeln kan ha olika storlekar och den renderas rätt på kartan. Glömde jag att nämna att jag har en camera på player som följer med rörelsen. HAPPI! bara allt kvar nu haha

absol Kille, 35 år

8 283 forumsinlägg

Skrivet:
19 februari 2015 kl. 20:13
absol Kille, 35 år

Håller på med ett spelkoncept för mobile just nu. Har speltestat en prototyp i kortspelsform och det är lite av en tänkares version av sten sax påse, tematiserat med Diablo-liknande items med socketing, samt att man gamblar med sin HP

Har planerat ut en ny typ av monetization och samlardesign för multiplayer, samt minigames för att uppgradera items :)

vile Kille, 30 år

707 forumsinlägg

Skrivet:
3 mars 2015 kl. 21:04
vile Kille, 30 år



Jag å elva till peeps gjorde detta spel på ett game jam + lite extra tid för polering.

www.berzerkerzgame.com, helt gratis, både lokal och online multiplayer och möjlighet tull båda samtidigt.

absol Kille, 35 år

8 283 forumsinlägg

Skrivet:
3 mars 2015 kl. 22:28
absol Kille, 35 år

haha så spårat :D

JesterHead Kille, 34 år

1 884 forumsinlägg

Skrivet:
4 mars 2015 kl. 17:02
JesterHead Kille, 34 år

Ser underbart ut, kul att se Skövde få ut så mycket bra saker! När vi är inne på arena-spel kan ju jag posta det vi sitter på.


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet