Dataspelsutveckling

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
excentri Kille, 35 år

15 forumsinlägg

Skrivet:
30 augusti 2013 kl. 16:37
excentri Kille, 35 år

Roligt med en sån här tråd. Känner mig manad att lägga upp lite kreationer jag varit med och skapat.

Är en av delägarna i det relativt nyuppstartade företaget Nemoria Entertainmen och vi har släppt vårt första spel Oknytt för lite mer än en månad sedan där jag satt med visuella effekter/cinematics och scriptning.

Finns trailer här: http://youtu.be/Lf7whuondK8

Nu håller vi på att utveckla vårt nästa spel vilket kommer bli skräckspel och då kommer jag sitta med 3D modelering vilket är mer min grej än kodning/scriptning.

JesterHead Kille, 34 år

1 884 forumsinlägg

Skrivet:
30 augusti 2013 kl. 16:39
JesterHead Kille, 34 år

Citat från excentri


Roligt med en sån här tråd. Känner mig manad att lägga upp lite kreationer jag varit med och skapat.

Är en av delägarna i det relativt nyuppstartade företaget Nemoria Entertainmen och vi har släppt vårt första spel Oknytt för lite mer än en månad sedan där jag satt med visuella effekter/cinematics och scriptning.

Finns trailer här: http://youtu.be/Lf7whuondK8

Nu håller vi på att utveckla vårt nästa spel vilket kommer bli skräckspel och då kommer jag sitta med 3D modelering vilket är mer min grej än kodning/scriptning.


Har du en egen portfolie/showreel man kan få titta på? :) av ren nyfikenhet!

excentri Kille, 35 år

15 forumsinlägg

Skrivet:
30 augusti 2013 kl. 17:33
excentri Kille, 35 år

Citat från JesterHead


Citat från excentri

Roligt med en sån här tråd. Känner mig manad att lägga upp lite kreationer jag varit med och skapat.

Är en av delägarna i det relativt nyuppstartade företaget Nemoria Entertainmen och vi har släppt vårt första spel Oknytt för lite mer än en månad sedan där jag satt med visuella effekter/cinematics och scriptning.

Finns trailer här: http://youtu.be/Lf7whuondK8

Nu håller vi på att utveckla vårt nästa spel vilket kommer bli skräckspel och då kommer jag sitta med 3D modelering vilket är mer min grej än kodning/scriptning.

Har du en egen portfolie/showreel man kan få titta på? :) av ren nyfikenhet!


Ja, det har jag. Men min hemsida är för närvarande infekterad av någon trojan så jag avråder att besöka den just nu. xD

Defur Kille, 59 år

461 forumsinlägg

Skrivet:
30 augusti 2013 kl. 17:50
Defur Kille, 59 år

Det här känns ju som en tråd man kan följa då man nyss började på södertörns spelprogram hoho!

pooftorrent Tjej, 30 år

1 120 forumsinlägg

Skrivet:
30 augusti 2013 kl. 21:19
pooftorrent Tjej, 30 år

Har börjat trean vilket betyder att jag ska ha mitt gymnasiearbete i att göra saker för mitt arbetsprov för att söka till Future Games nästa år.
Har också tre spelprojekt och två filmprojekt varav ett är helt och hållet i 3D som sträcker sig över hela året.
Tjaaaaa...

JesterHead Kille, 34 år

1 884 forumsinlägg

Skrivet:
30 augusti 2013 kl. 22:09
JesterHead Kille, 34 år

Citat från pooftorrent


Har börjat trean vilket betyder att jag ska ha mitt gymnasiearbete i att göra saker för mitt arbetsprov för att söka till Future Games nästa år.
Har också tre spelprojekt och två filmprojekt varav ett är helt och hållet i 3D som sträcker sig över hela året.
Tjaaaaa...


Projekt är alltid sjukt roligt att göra, men kommer du hinna med alla dem? :P Future Games verkar trevligt, blev Skövde för min del dock!



Själv sitter man på ett spel nu på fritiden med en stor grupp, finns dock inte mycket jag kan säga om det ännu :)

SeXXi_Gurl_14Xx Tjej, 30 år

2 977 forumsinlägg

Skrivet:
30 augusti 2013 kl. 22:11
SeXXi_Gurl_14Xx Tjej, 30 år

Kom inte in på TGA, får söka till Skövde vid nästa tillfälle ;(

pooftorrent Tjej, 30 år

1 120 forumsinlägg

Skrivet:
31 augusti 2013 kl. 14:15
pooftorrent Tjej, 30 år

Citat från JesterHead


Citat från pooftorrent

Har börjat trean vilket betyder att jag ska ha mitt gymnasiearbete i att göra saker för mitt arbetsprov för att söka till Future Games nästa år.
Har också tre spelprojekt och två filmprojekt varav ett är helt och hållet i 3D som sträcker sig över hela året.
Tjaaaaa...

Projekt är alltid sjukt roligt att göra, men kommer du hinna med alla dem? :P Future Games verkar trevligt, blev Skövde för min del dock!



Själv sitter man på ett spel nu på fritiden med en stor grupp, finns dock inte mycket jag kan säga om det ännu :)


Det lär bli att jag får sitta dagarna i ända fram tills studenten för att hinna med allt men får väl köra på helt enkelt!

Rassilon Kille, 34 år

4 097 forumsinlägg

Skrivet:
3 september 2013 kl. 19:08
Rassilon Kille, 34 år

So awesome...

Varning för känsliga tittare: Det förekommer nakenhet.

http://vimeo.com/73422331

MakeECGreatAgain 37 år

8 762 forumsinlägg

Skrivet:
3 september 2013 kl. 19:19

Usch, en vagina.

Rassilon Kille, 34 år

4 097 forumsinlägg

Skrivet:
3 september 2013 kl. 19:30
Rassilon Kille, 34 år

Säxx sälls.

BizonOxe Kille, 33 år

194 forumsinlägg

Skrivet:
19 oktober 2013 kl. 21:40
BizonOxe Kille, 33 år

Citat från SeXXi_Gurl_14Xx


Kom inte in på TGA, får söka till Skövde vid nästa tillfälle ;(

Jäkligt sent nu iofs, men släng en tanke på Futuregames och Nacka i Stockholm.

SeXXi_Gurl_14Xx Tjej, 30 år

2 977 forumsinlägg

Skrivet:
19 oktober 2013 kl. 21:43
SeXXi_Gurl_14Xx Tjej, 30 år

Nej inte Stockholm, gillar inte Stockholm finns ingen falafel där.

BizonOxe Kille, 33 år

194 forumsinlägg

Skrivet:
19 oktober 2013 kl. 21:44
BizonOxe Kille, 33 år

Hah, jovisst.

Men FutureGames är schysst, har ett gäng på jobbet som kommer därifrån. Just sayin'!

Rassilon Kille, 34 år

4 097 forumsinlägg

Skrivet:
12 december 2013 kl. 21:27
Rassilon Kille, 34 år

Igår, 3,5 veckor in i stort spelprojekt såg det ut såhär:



Vi har mest hållit på med tekniker, effekter och stuktur av projektet.

Modellen är bara en placeholder tills vår modell är tillräckligt klar så att den går att använda.

Bloben uppe till vänster är ett partikelmoln med en vacker placeholder textur. Det var början till en sandstorm som håller på att utvecklas på annat håll.

Vi kör deferred rendering. Vi kommer ha flera ljuskällor i form av en sol, energikällor och ljus från vår karaktär.

Glow görs med gaussian blur och glow map.

Terrängen genereras med perlin noise. Det kommer finnas flera algoritmer för olika typer av teärräng. Detta ska föreställa en öken (färgerna är pga ljuskällor i olika färger)

Terrängen kommer bestå av flera chunks som stitchas ihop. Vi ska ha 27 chunks (512 x 512 tiles) inladdade åt gången. De är uppdelade i 3 olika nivåer av detaljrikedom, så att 9 chunks är stora (och har då låg detaljrikedom), medan 9 är medium och 9 har hög detaljrikedom. Ovanpå detta har vi också ett detaljlager för att kunna representera föränderlig terräng genom att tesselera med detaljlagret som displacementmap. Det implementerades igår och finns inte med i sreenshotet..

Vi ska ha multiplayer och har en fungerande server som ska integreras med resten av projektet så snart som möjligt. Antingen nästa vecka eller efter jul.

Vi har börjat med atmospheric scattering som kommer bli awesome. Förhoppningsvis finns det nästa vecka, bara inte för mycket går fel.

Karaktärsmodellen som den ser ut just nu:

Kommer bli cloth shading på dräkten.


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet