Dataspelsutveckling

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
HaNak0 Kille, 29 år

66 forumsinlägg

Skrivet:
13 maj 2013 kl. 22:04
HaNak0 Kille, 29 år

Hej
Jag går på en gymnasielinje där vi lär oss att göra datorspel och vi har gjort ett datorspel i gammemaker. Det är inget jättefint spel men det kommer att vara med i en tävling på skolan och därför skulle jag vilja ha lite hjälp att gör slutprodukten så bra som möjligt.
Så om ni är intreserade av att hjälpa till så här är en länk till det oficella tumblrposten [url]http://odeland2136.tumblr.com/post/50359862759/game-testing [/url]

Och jag kan säga att det inte är omöjligt att jag postar en länk till själva projekt filen :)
och för intrresarade så går vi på klara södra gymnasium

DISMAY Kille, 33 år

809 forumsinlägg

Skrivet:
15 maj 2013 kl. 22:10
DISMAY Kille, 33 år

Citat från Hampar100


Hej
Jag går på en gymnasielinje där vi lär oss att göra datorspel och vi har gjort ett datorspel i gammemaker. Det är inget jättefint spel men det kommer att vara med i en tävling på skolan och därför skulle jag vilja ha lite hjälp att gör slutprodukten så bra som möjligt.
Så om ni är intreserade av att hjälpa till så här är en länk till det oficella tumblrposten [url]http://odeland2136.tumblr.com/post/50359862759/game-testing [/url]
Och jag kan säga att det inte är omöjligt att jag postar en länk till själva projekt filen :)
och för intrresarade så går vi på klara södra gymnasium


Har två synpunkter! För det första, ljudskillnaden mellan menyn och spelet är alldeles för stor, hade headset och skruvade upp ljudet till en behaglig nivå och när jag kom in i spelet så höll jag på att spränga trumhinnorna, och sedan saknar jag en paus-funktion som är basic i de allra flesta spel. Annars var det faktiskt bra, om inte lite för enkelt, man kanske kunde göra så att vapnen försvinner efter kanske en halvminut eller något så att man inte kan samla på sig en massa vapen som ligger på spelplanen tills man tar upp dom, vilket, i min mening, gör spelet alldeles för lätt när man kommit upp i "svår"ighetsgrad :P

NOWAKI Kille, 28 år

121 forumsinlägg

Skrivet:
20 maj 2013 kl. 20:00
NOWAKI Kille, 28 år

Får fan hoppas att jag kommer in på Lbs speldesign nu då i sommar! ;D

Demonkah Kille, 33 år

203 forumsinlägg

Skrivet:
14 juni 2013 kl. 17:24
Demonkah Kille, 33 år

Jag undrar faktiskt vad som krävs för att lägga grafik till spel? Själv är jag självlärd och lär mig hela tiden ju mer jag håller på med att texturera.
Men krävs det högskola etc. för att kunna bli antagen till sådan tjänst?
Jag har en så länge erfarat att "photoshop is your friend" när man lägger grafik till spel.

Före/Under tiden: http://imageshack.us/a/img842/705/flk.png
Efter: http://imageshack.us/a/img818/2618/ir41.png

Dock är ju modeller till spel nått helt annat...

Rassilon Kille, 34 år

4 097 forumsinlägg

Skrivet:
19 juni 2013 kl. 11:16
Rassilon Kille, 34 år

Nu beror det ju på vilket företag det är. Vissa företag kräver att man är utbildad, andra skiter i utbildning.

I båda fallen har din portfolio väldigt stor betydelse. Du måste kunna visa vad du kan.
Ett tips är att bygga upp en portfolio med mycket blandat material. Vill du jobba med att texturera modeller, så kan det vara en bra idé att lära dig modellera och texturera direkt på modellen. Annars gör alla möjliga slags texturer.

Photoshop är bra att kunna, men det kan vara bra att testa olika verktyg. Mångsidighet är en ännu större vän. Du behöver absolut inte kunna alla verktyg perfekt, men det kan vara bra att titta på dem och testa lite för att se vilka skillnader som finns och vad man kan göra i de olika verktygen.

pooftorrent Tjej, 30 år

1 120 forumsinlägg

Skrivet:
20 juni 2013 kl. 17:28
pooftorrent Tjej, 30 år

Mitt gymnasiearbete i trean kommer att vara att göra en interaktiv portfolio.
Men jag är för exalterad så jag börjar idag istället.

SeXXi_Gurl_14Xx Tjej, 30 år

2 977 forumsinlägg

Skrivet:
21 juni 2013 kl. 00:11
SeXXi_Gurl_14Xx Tjej, 30 år


Något jag och mina vänner gjorde under ett 48 timmars game jam.

Rassilon Kille, 34 år

4 097 forumsinlägg

Skrivet:
21 juni 2013 kl. 09:52
Rassilon Kille, 34 år

^Diggar ljuden. "Beep beep boop"

SeXXi_Gurl_14Xx Tjej, 30 år

2 977 forumsinlägg

Skrivet:
23 juni 2013 kl. 20:03
SeXXi_Gurl_14Xx Tjej, 30 år

Tack tack!
(Stod för ljud & musik)

Zac Kille, 35 år

9 478 forumsinlägg

Skrivet:
28 juni 2013 kl. 04:02
Zac Kille, 35 år

Haha, klockrent ljud!

ex Kille, 32 år

10 053 forumsinlägg

Skrivet:
14 juli 2013 kl. 05:17
ex Kille, 32 år

Gick en "Speldesign/utvecklings-linje" på Gymnasiet.
C#/XNA och Autodesk Maya/Mudbox.

Känner inte att jag lärde mig sådär skitmycket som jag inte redan kunde.

Scriptar mer än "riktig programmering" och riktade in mig på design/grafik.

Vore kul att göra något mindre projekt med andra.

AngelZlayer Kille, 33 år

1 007 forumsinlägg

Skrivet:
26 augusti 2013 kl. 19:25
AngelZlayer Kille, 33 år

Fick med mig hem denna lilla raring idag:

Rassilon Kille, 34 år

4 097 forumsinlägg

Skrivet:
26 augusti 2013 kl. 19:26
Rassilon Kille, 34 år

Jag har den ståendes i bokhyllan. Har inte läst hela än, höhö...

Snygg mus btw!

AngelZlayer Kille, 33 år

1 007 forumsinlägg

Skrivet:
26 augusti 2013 kl. 19:31
AngelZlayer Kille, 33 år

Hur mycket har du läst?

Tackar!

Rassilon Kille, 34 år

4 097 forumsinlägg

Skrivet:
26 augusti 2013 kl. 19:37
Rassilon Kille, 34 år

Hela kapitel 1. Halva kapitel 2. Och sen har jag mest hoppat runt lite och läst det som var relevant just då..
Ska nog ta tag i att fortsätta från där jag slutade i kapitel 2 nån dag! Kommer nog inte läsa allt så noga, utan skumma igenom stora stycken.


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet