Dataspelsutveckling

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
AngelZlayer Kille, 33 år

1 007 forumsinlägg

Skrivet:
19 februari 2013 kl. 15:17
AngelZlayer Kille, 33 år

Citat från SeXXi_Gurl_14Xx


Det tar ju dock ett tag att bemästra modellering och animering.

Givetvis, men jag hade tänkt att åtminstone lära mig grunderna, så att jag kan göra vissa simplare modeller.

ThePower Kille, 34 år

11 forumsinlägg

Skrivet:
19 februari 2013 kl. 18:30
ThePower Kille, 34 år

Söker lite Modellers till ett Fantasy RPG, har kommit till den fasen när det blir för mycket för bara mig att skapa för att det ska vara så effektivt som möjligt går. Så om nån är intresserad så är det bara ta kontakt med mig.

Kolmodajn Kille, 33 år

1 327 forumsinlägg

Skrivet:
2 mars 2013 kl. 00:34
Kolmodajn Kille, 33 år




Skolprojektet går framåt! Har gjort all grafik förutom default HUD grafiken och stenarna har bytts ut till de som är sist

Eroch Kille, 44 år

119 forumsinlägg

Skrivet:
2 mars 2013 kl. 00:38
Eroch Kille, 44 år

Jag är intresserad av AI-optimering och AI-programmering för strategispel/brädspel. Är nybörjare så räknar inte med att kunna delta i annat än open source eller free2play-projekt, och mest för att jag vill bli bättre och för att jag tycker det är kul.

Någon som känner till något sådant projekt som man kan vända sig till?

Kolmodajn Kille, 33 år

1 327 forumsinlägg

Skrivet:
2 mars 2013 kl. 00:41
Kolmodajn Kille, 33 år

http://www.indiedb.com/jobs är nog ett bra val

JesterHead Kille, 34 år

1 884 forumsinlägg

Skrivet:
19 mars 2013 kl. 16:47
JesterHead Kille, 34 år

Tyst är det här! Vilka ska på Swedish Game Awards nu i april?


Sedan kan jag slänga upp tre bilder på hur spelet jag sitter med nu ser ut, detta är under spelprojekt 1 och därför relativt simpelt utformat. Vi är inne på sista veckan nu.
Spelet kommer kanske upp på vår sida när det är klart sedan.
http://www.facebook.com/2013vikings?fref=ts

gaia Kille, 28 år

2 063 forumsinlägg

Skrivet:
19 mars 2013 kl. 16:49
gaia Kille, 28 år

Ser ganska cleant och häftigt ut, gillar't!

Khan Kille, 25 år

30 forumsinlägg

Skrivet:
28 april 2013 kl. 15:00
Khan Kille, 25 år

Vilken inriktning får man lätast jobb på ? Och vilken är roligast och änklast ?

Nattregn Kille, 34 år

54 forumsinlägg

Skrivet:
28 april 2013 kl. 17:32
Nattregn Kille, 34 år

Shnoodel: Spelindustrin är ganska elitistisk, den kräver ofta att du har en väldigt utförlig portfolie.
Nu och cirka 5 år framåt behövs det duktiga algoritmkunniga backendutvecklare. Det krävs även utvecklare inriktade på dataoptimering och databasarkitektur.

Där finns även många jobb i spelindustrin som inte har direkt med spelen att göra, detta kan vara att bygga sociala platformar eller integrationsteknik.

Sen finns det ständigt behov av duktiga grafiker

RequiredGG Kille, 31 år

104 forumsinlägg

Skrivet:
28 april 2013 kl. 17:57
RequiredGG Kille, 31 år

Till er som funderar på att söka spelutbildning har jag ett par råd.

1. Gå INTE i Sverige. Slöseri med tid då man inte lär sig något .
2. Sök utomlands tillexempel USA eller Storbritannien. 5 år i Sverige är 2 år där.
3. Plugga hemma. Googla tutorials och arbeta på din fritid. Vill man bli något krävs träning. Det räcker inte att plugga 6 timmar i skolan. ALL tid skall ägnas att att utveckla ensam/med vänner på fritiden.

Kolmodajn Kille, 33 år

1 327 forumsinlägg

Skrivet:
28 april 2013 kl. 23:55
Kolmodajn Kille, 33 år

Citat från RequiredGG


Till er som funderar på att söka spelutbildning har jag ett par råd.

1. Gå INTE i Sverige. Slöseri med tid då man inte lär sig något .
2. Sök utomlands tillexempel USA eller Storbritannien. 5 år i Sverige är 2 år där.
3. Plugga hemma. Googla tutorials och arbeta på din fritid. Vill man bli något krävs träning. Det räcker inte att plugga 6 timmar i skolan. ALL tid skall ägnas att att utveckla ensam/med vänner på fritiden.



Ettan och tvåan tycker jag är skitsnack, trean är ganska viktig då det tar sån jävla tid att utveckla spel.

RequiredGG Kille, 31 år

104 forumsinlägg

Skrivet:
29 april 2013 kl. 01:02
RequiredGG Kille, 31 år

Citat från Kolmodajn


Citat från RequiredGG

Till er som funderar på att söka spelutbildning har jag ett par råd.

1. Gå INTE i Sverige. Slöseri med tid då man inte lär sig något .
2. Sök utomlands tillexempel USA eller Storbritannien. 5 år i Sverige är 2 år där.
3. Plugga hemma. Googla tutorials och arbeta på din fritid. Vill man bli något krävs träning. Det räcker inte att plugga 6 timmar i skolan. ALL tid skall ägnas att att utveckla ensam/med vänner på fritiden.



Ettan och tvåan tycker jag är skitsnack, trean är ganska viktig då det tar sån jävla tid att utveckla spel.


Fick höra 2an från en polare som läste utomlands och sen fick jobb på DICE.

Han la 3 år i sverige lärde sig ingenting. Sen tog han flyget till USA plugga 2 år och fick jobb direkt :)

JesterHead Kille, 34 år

1 884 forumsinlägg

Skrivet:
29 april 2013 kl. 16:05
JesterHead Kille, 34 år

Citat från RequiredGG


Citat från Kolmodajn

Citat från RequiredGG

Till er som funderar på att söka spelutbildning har jag ett par råd.

1. Gå INTE i Sverige. Slöseri med tid då man inte lär sig något .
2. Sök utomlands tillexempel USA eller Storbritannien. 5 år i Sverige är 2 år där.
3. Plugga hemma. Googla tutorials och arbeta på din fritid. Vill man bli något krävs träning. Det räcker inte att plugga 6 timmar i skolan. ALL tid skall ägnas att att utveckla ensam/med vänner på fritiden.



Ettan och tvåan tycker jag är skitsnack, trean är ganska viktig då det tar sån jävla tid att utveckla spel.

Fick höra 2an från en polare som läste utomlands och sen fick jobb på DICE.

Han la 3 år i sverige lärde sig ingenting. Sen tog han flyget till USA plugga 2 år och fick jobb direkt :)



Att bygga ett argument på ett exempel känns la sådär, känner sådana som pluggat i Sverige och lever på att skapa spel nu.

Handlar mycket om dig själv, hur redo man är att kämpa för sin dröm.

dysfunk Tjej, 32 år

15 forumsinlägg

Skrivet:
30 april 2013 kl. 10:18
dysfunk Tjej, 32 år

Citat från RequiredGG


Citat från Kolmodajn

Citat från RequiredGG

Till er som funderar på att söka spelutbildning har jag ett par råd.

1. Gå INTE i Sverige. Slöseri med tid då man inte lär sig något .
2. Sök utomlands tillexempel USA eller Storbritannien. 5 år i Sverige är 2 år där.
3. Plugga hemma. Googla tutorials och arbeta på din fritid. Vill man bli något krävs träning. Det räcker inte att plugga 6 timmar i skolan. ALL tid skall ägnas att att utveckla ensam/med vänner på fritiden.



Ettan och tvåan tycker jag är skitsnack, trean är ganska viktig då det tar sån jävla tid att utveckla spel.

Fick höra 2an från en polare som läste utomlands och sen fick jobb på DICE.

Han la 3 år i sverige lärde sig ingenting. Sen tog han flyget till USA plugga 2 år och fick jobb direkt :)



Well, jag går på FutureGames och det är bara 2 års utbildning (YH). Efter den utbildningen har många fått jobb och det är nog delvis på den långa praktikperioden men också att skolan har nära kontakt med spelbranchen. Kontakter när det gäller spel är nästan allt och det är ju något man måste fixa själv, vilket skolan uppmanar till hela tiden. Nästan ingen får ett jobb i spelbranschen pga pure talent..

dysfunk Tjej, 32 år

15 forumsinlägg

Skrivet:
30 april 2013 kl. 10:36
dysfunk Tjej, 32 år

Jag kan däremot delvis hålla med RequiredGG . Studerar man spel på högskolan kan det tyvärr vara så. Har flera kompisar som gått spelutbildningar på högskolan och inte fått jobb. Dessutom är det mycket man lär sig som är irrelevant och det är väldigt lite kontakt med branschen. (OBS att det här är vad jag hört om 2 högskolor i Sverige, kan mycket väl finnas bra högskolor för spel också)


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet