Är vi mitt i tv-spelens gyllene era?
Mycket är ju som sagt att spelindustrin leds av affärsmän, inte spelälskare. Se bara på Bobby Kotick, han är ett bra exempel.
Och för att de drivs av affärsmän så tar ingen några risker och gör något originellt, alla släpper bara ännu en Cod-klon.
Om något så borde det väl blivit mer spelälskare som leder nu när vi har en generation där de som växte upp med spel är ute i arbetslivet!
Citat från Ballistic
Absolut inte. Just nu befinner vi oss i en väldigt dålig era då industrin har vuxit för mycket och den numera sköts av människor som inte ens har något intresse för spel, bara pengarna som man kan utvinna från industrin. Det sorgliga är att det kommer att bli värre och värre över tid, allt eftersom de stora utgivar-jättarna som Electronic Arts och andra köper upp spelutvecklare till spelutvecklare och förvandlar allt de rör till skit.
Anledningen till varför de lyckas är för att skaran av casual gamers (de som endera bara spelar något enstaka spel eller annars spelar spel sällan) ständigt ökar. Utgivarna är väl erfarna i hur man marknadsför en produkt. Det leder till att utvecklarna får en stor press på sig för att möta deadlines och minskade resurser som istället går till gimmicks som inte positivt påverkar kvalitén på spelet i slutändan.
Also
>IGN
+1
Citat från RedShirtGuy
Citat från Ballistic
Absolut inte. Just nu befinner vi oss i en väldigt dålig era då industrin har vuxit för mycket och den numera sköts av människor som inte ens har något intresse för spel, bara pengarna som man kan utvinna från industrin. Det sorgliga är att det kommer att bli värre och värre över tid, allt eftersom de stora utgivar-jättarna som Electronic Arts och andra köper upp spelutvecklare till spelutvecklare och förvandlar allt de rör till skit.
Anledningen till varför de lyckas är för att skaran av casual gamers (de som endera bara spelar något enstaka spel eller annars spelar spel sällan) ständigt ökar. Utgivarna är väl erfarna i hur man marknadsför en produkt. Det leder till att utvecklarna får en stor press på sig för att möta deadlines och minskade resurser som istället går till gimmicks som inte positivt påverkar kvalitén på spelet i slutändan.
Also
>IGN
+1
+2
8 och 16 bitars eran är och kommer förmodligen alltid vara den gyllene eran i spel.
enligt mig så har vi vart i den gyllene eran enda sedan 2001 då Halo: Combat Evolved och Xbox Hade release, det jag vill komma fram till är att den gyllene eran tar slut när Halo är ur produktion.
Visst, det kommer ut mycket nytt med högre kvalité än innan och det finns mycket mer pengar inom spelindustrin. Men spelen i sig handlar mer om pengar än att ge ut ett kul spel.
skulle väl säga att guld eran har vart igång sen 98
Citat från Kohlar
Citat från Pansartax
Citat från sCaos
8 och 16 bitars eran är och kommer förmodligen alltid vara den gyllene eran i spel.
Men, varför?
Det vill jag med veta.
Ja verkligen, jag menar om det är NÅGON era där det släpptes mycket skitspel så är det ju 8-bitars. För helvete, licensspel spottade ju företag ur sig, titta bara på AVGN liksom.
Citat från Zedonhia
[i]enligt mig så har vi vart i den gyllene eran enda sedan 2001 då Halo: Combat Evolved och Xbox Hade release, det jag vill komma fram till är att den gyllene eran tar slut när Halo är ur produktion.
Du måste väl tänka mer än så, du kan ju inte säga att den gyllene eran är bara för att ditt favoritspel släpptes?
Citat från Kallas_Alex
Visst, det kommer ut mycket nytt med högre kvalité än innan och det finns mycket mer pengar inom spelindustrin. Men spelen i sig handlar mer om pengar än att ge ut ett kul spel.
Beror på vilken spelutvecklare du köper av. Valve, Bioware, Bethesda, Bungie, 343industries, Dice mm gör spel för att det är kul. Dom gör spel som dom själva vill spela. Infinity ward är en ennan femma, men det är långt ifrån majoriteten av de stora företagen som gör spel "bara för pengarna"
I så fall är det publisherna som har dollartecken i ögonen.
Citat från Pansartax
Citat från Kohlar
Citat från Pansartax
Citat från sCaos
8 och 16 bitars eran är och kommer förmodligen alltid vara den gyllene eran i spel.
Men, varför?
Det vill jag med veta.
Ja verkligen, jag menar om det är NÅGON era där det släpptes mycket skitspel så är det ju 8-bitars. För helvete, licensspel spottade ju företag ur sig, titta bara på AVGN liksom.
Citat från Zedonhia
enligt mig så har vi vart i den gyllene eran enda sedan 2001 då Halo: Combat Evolved och Xbox Hade release, det jag vill komma fram till är att den gyllene eran tar slut när Halo är ur produktion.
Du måste väl tänka mer än så, du kan ju inte säga att den gyllene eran är bara för att ditt favoritspel släpptes?
Jo det är ju så sant, det finns mycket bra spel och i stort sätt de bästa spelen var ju runt 90-talet i guess
Vi har lämnat dn gyllene eran. Det var mellan 80- och 90-talen som spelen hade som högst kvalité spelsmässigt, inte grafiksmässigt men tyvärr tycker jag att dagens spel eller dagens spelare går för mycket efter grafiken och inte spelet...
Citat från Kohlar
Beror på vilken spelutvecklare du köper av. Valve, Bioware, Bethesda, Bungie, 343industries, Dice mm gör spel för att det är kul. Dom gör spel som dom själva vill spela. Infinity ward är en ennan femma, men det är långt ifrån majoriteten av de stora företagen som gör spel "bara för pengarna"
I så fall är det publisherna som har dollartecken i ögonen.[/i]
Jo men precis, Activision och EA drivs ju av affärsmän med vinstintresse, inte intresse för att släppa nyskapande - och därmed riskabla - spel.
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet