Allmän diskussionstråd för gamers
Är det bara jag som tycker hjälmen vid 1:10 liknar den från fluted armor i Demon´s Souls.
Iallafall så är denna gameplay trailer helt sjukt amazing. drog ner hypen för många andra spel jag väntade på eftersom jag vet att jag vill lira Dark 3 mest.
Citat från Pan:
Citat från Timon:
-1gMUv2P9-ME-
oh my GASFGPOKASPD
Haha, det är ju Bloodborne 2.
Tänkte också på det. Det är så likt Bloodborne på många sätt som till exempel det där rummet med alla ljus.
Fick dessutom en feel av Demon's Souls när den där "maiden" fienden gick där med sin lantern.
Tycker det känns som dem tagit lite aspect från alla spelen. :)
Citat från TheDukeOfArchives:
Tycker det känns som dem tagit lite aspect från alla spelen. :)
Ja men precis! Själv så ser jag det som en väldigt positiv sak på grund av att det är inget fel på något av dem.
edit: förutom Dark Souls 2, det var inte så jätte bra innan det fick sina dlcs.
Tycker det är riktigt bra att dem blandar faktiskt.
Dark Souls 2 dlcs var fan underbara, npcsen hade sjukt mkt bättre ai en innan.alla areas hade det här känslan av att allt är sammankopplat som Dark 1 och Bloodborne har.
Tyckte om själva spelet mkt också, men dlcsen var fan sjuka.
#SoulsFanboy :)
Dark Souls 2 kändes inte "helt" när det släpptes, kändes som att något fattades hela tiden.
Men sen kom alla dlcs och Scholar of The First Sin som byggde upp allt som saknades och spelet kändes fullbordat och underbart!
Citat från Timon:
Dark Souls 2 kändes inte "helt" när det släpptes, kändes som att något fattades hela tiden.
Men sen kom alla dlcs och Scholar of The First Sin som byggde upp allt som saknades och spelet kändes fullbordat och underbart!
Vilket dlc tyckte du var bäst då?
Tyckte nog om Ivory king mest.
Citat från TheDukeOfArchives:
Citat från Timon:
Dark Souls 2 kändes inte "helt" när det släpptes, kändes som att något fattades hela tiden.
Men sen kom alla dlcs och Scholar of The First Sin som byggde upp allt som saknades och spelet kändes fullbordat och underbart!
Vilket dlc tyckte du var bäst då?
Tyckte nog om Ivory king mest.
Svårt att välja faktiskt.
Alla hade sina highlights liksom.
Ivory King hade självaste Ivory King bossen, när han kom ut ur den där jävla portalen och musiken kickade igång, oh god, måste vara det mest episka moment inom souls serien hittills tbh.
Sunken King hade Sinh, behöver man säga något mer?
Old Iron King hade den svåraste bossen jag någonsin har slagits mot, Raime/Fume Knight. Gick in i alla dlcs på ng+7 för att jag ville klara ut dem på min "main". Ångrar det, han fick mig att inse att jag faktiskt inte är så bra på Dark Souls som jag tror hahahah. ):
OCH Sir Alonne, min favoritboss i alla spel jag har spelat.
Blir nog Old Iron King, jag blev misshandlad i spelet så hårt och jag älskade det, precis som jag vill ha det!
Jävligt sant faktiskt, Gick också in på ng+7 på Raime och ljuger inte när jag säger att jag säkerligen dog mer än 30 ggr haha. :)
Sir Alonne var en episk strid indeed,
Fan jag har också problem att bestämma nu bara för det. Eller när man kommer ner till Elana i första dlct och stämningen blir helt amazing när man bara hör sjungandet.
Fan asså.
Alltså hur omfattande är ändringarna i Scholars of the First Sin? Är det mycket helt nya områden eller bara kosmetiska ändringar + lite nya vapen/rustningar? Funderar på om det är värt att köpa trots att jag kört DS2 fram tills NG+++ redan :---ooo
Jag kan ju knappt tro hur lovande Mad Max ser ut.
Så många bra spel som är på väg gaaah
ofta ingen länkat det här än :o
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet