Allmän diskussionstråd för gamers
vad jag fattat så har du 2 val. pröjsa eller spela skiten som ett heltidsjobb för att ha en chans
Det är inte dyrt.
One time fee för hela spelet + alla expansioner och månadskostnad ~120:- alt. köpa gametime genom att växla in-game pengar till något som heter PLEX (som även går att sälja för in-game pengar, detta fungerar för att all ekonomi i spelet är genererad av spelare.)
Finns en jävla massa sätt att tjäna pengar på i spelet, vissa är mer aktiva än andra. Har man spelat länge (och tränat rätt skills.) så kan man tjäna ihop för sin månadskostnad näst intill helt passivt vad jag vet.
Jag tycker det är ett jävligt mysigt spel. Kan vara jäääävligt spännande också.
Minns när jag spelat någon vecka och skulle frakta allt jag ägde till en annan station; lastar mitt cargoship med allt och ger mig iväg i snigelfart. Korsar igenom lowsec för att spara tid, någon börjar jaga mig men jag hinner precis in i stationen jag skulle till varpå den som jagat mig öppnar en konversation och säger att denne kan vänta på att jag lämnar stationen hur länge som helst. Jag skulle dock logga ut för kvällen men valde att lämna spelet på, i hopp om att denne skulle vänta förjävels, vilket denne gjorde.
EVE är ett väldigt unikt spel, och det förtjänar en chans eller två. Finns 20 dagars trial har jag för mig, eller så är det 14.
Var det inte relativt nyligen det största kriget i EVE's historia bröt ut också?
Spelar för casually för att ha full koll, men vet att det var ett stort jävla krig i allafall!
Det här om att folk förlorar skepp för tusentals kronor är väldigt missledande förövrigt, allt det betyder är att skeppen som blivit förstörda var värda X in-game pengar som går att växla till "PLEX" (som man kan förlänga playtime med, och köpa för riktiga pengar) betyder inte att någon köpte och växlade plex för 10k liksom.
Citat från ex:
Spelar för casually för att ha full koll, men vet att det var ett stort jävla krig i allafall!
Det här om att folk förlorar skepp för tusentals kronor är väldigt missledande förövrigt, allt det betyder är att skeppen som blivit förstörda var värda X in-game pengar som går att växla till "PLEX" (som man kan förlänga playtime med, och köpa för riktiga pengar) betyder inte att någon köpte och växlade plex för 10k liksom.
Det finns väl dock mer eller mindre legit sidor som växlar in PLEX till riktiga pengar?
Citat från Peppar:
Citat från ex:
Spelar för casually för att ha full koll, men vet att det var ett stort jävla krig i allafall!
Det här om att folk förlorar skepp för tusentals kronor är väldigt missledande förövrigt, allt det betyder är att skeppen som blivit förstörda var värda X in-game pengar som går att växla till "PLEX" (som man kan förlänga playtime med, och köpa för riktiga pengar) betyder inte att någon köpte och växlade plex för 10k liksom.
Det finns väl dock mer eller mindre legit sidor som växlar in PLEX till riktiga pengar?
Strider mot reglerna att växla tillbaka PLEX till pengar AFAIK. Men det händer säkert!
Bara för sloj skull vill jag veta om någon kan lista ut mina fem favorit spel franchises.
Här är lite ledtrådar:
Alla franchises utom en existerar åtminstånde på någon av playstations konsoller.
Ingen serie är dock exclusive till Playstation (dock kan en av titlarna i franchisen vara det.)
Alla spelen kommer från Japan.
Citat från ex:
Citat från Peppar:
Citat från ex:
Spelar för casually för att ha full koll, men vet att det var ett stort jävla krig i allafall!
Det här om att folk förlorar skepp för tusentals kronor är väldigt missledande förövrigt, allt det betyder är att skeppen som blivit förstörda var värda X in-game pengar som går att växla till "PLEX" (som man kan förlänga playtime med, och köpa för riktiga pengar) betyder inte att någon köpte och växlade plex för 10k liksom.
Det finns väl dock mer eller mindre legit sidor som växlar in PLEX till riktiga pengar?
Strider mot reglerna att växla tillbaka PLEX till pengar AFAIK. Men det händer säkert!
Var ju någon snubbe som startade en bank i EVE som blev skitstor. Sen helt plötsligt drog han med typ $800,000.
Taggar inför patchen <3 någon mer?
Ska spela The Talos Principle senare idag, någon här som har spelat det som kan dela med av vad ni tyckte om det?
Någon som spelar gw2 här?
Har köpt Talos pga. first person puzzle shooter och eventuellt bra för memerunning men vet inte om min dator pallar det haha
Citat från natsukashi:
Har köpt Talos pga. first person puzzle shooter och eventuellt bra för memerunning men vet inte om min dator pallar det haha
Sharea ditt steambibliotek med mig så jag kan testa det innan jag bestämmer om jag ska köpa det eller inte!
Citat från Coffecus:
Någon som spelar gw2 här?
Inte kört sedan releasen. Fortfarande slightly likadant?
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet