Allmän diskussionstråd för gamers
han verkar som en rätt cool boss känns lite synd att jag inte orkade ta mig så långt i skyward sword för att jag klarade inte av kontrollerna :(
Favoritboss: Kluven mellan den mänskliga Reapern i Mass Effect 2 och Dagoth Ur i Morrowind.
Tror nog att min favoritboss är nog Knight Artorias i Artorias of the Abyss DLCn till Darksouls. Han var ett drastiskt steg ifrån den vanliga "gå in bakom och slå på pungkulorna" formen på bossar.
Absolut!
Hatar mig själv lite för att jag cheesade den fighten som fan. Great Scythe +15, Power Within och Sunlight Blade. Tror det bara tog sju eller åtta slag så var han nere, men jävlar vad jag fick kämpa för att ha ihjäl honom.
Fick nog köra 20+ försök mot honom, gick in helt blind i Dark Souls första gången och jag visste inte riktigt hur man byggde en bra gubbe, tror jag använde uchigatana i alla fall.
Så otroligt när man tänker tillbaka hur dålig man faktiskt var i Dark Souls i början, wow haha.
Jag känner mig fortfarande som en scrub lord efter 200 timmar :(
Och jag tror nog att jag fick köra runt 20+ försök, med en Quality Build karaktär. 27 str, 40 dex, 30 eller 40 Faith, resten i Stamina och Vitality runt SL 95. Slog som ett skenande godståg, men dog omedelbart. Tror jag hade en AR på min Great Scythe runt 1200 med Power Within och Sunlight Blade igång... *pewpew*
Den här fighten grät jag nästan i då Roxas är min favoritkaraktär. Plus musiken och omgivningen, allt är bara perf.
Själv känner jag mig rätt så erfaren efter mina 2-3k timmar sammanlagt i alla souls spelen, försöker hitta nya runs nu men känner att jag redan har gått igenom allt, behöver Dark Souls 3 helst nu!
Min build var väl en str och dex build med en massa stamina, tänkte att det skulle vara smart att köra min första playthrough utan sköld hahaha, fick lida på grund av det ):
Citat från mcg:
Citat från Timon:
Har ni någon favorit boss i något spel?
Koloktos från Skyward Sword. Herremingud vilken rolig och häftig boss det är
Bild: https://lucien0maverick.files.wordpress.com/2013/07/koloktos.jpg
snälla triggerwarna skyward sword
Denna!
Demon's souls. Bossen The Penetrator. Han skrämde skiten ut mig:(
Citat från Timon:
Har ni någon favorit boss i något spel?
Här är i alla fall min!
Bild: http://fc06.deviantart.net/fs70/i/2014/347/5/9/dark_souls_2__sir_alonne_by_menaslg-d89omhn.png
Atmosfären och musiken första gången jag mötte honom alltså, blev nästan tårögd. )):
Om man klarar honom utan att bli skadad någon gång under striden så gör han seppuku på sig själv (tar livet av sig med sitt egna svärd).
Vaas Montenegro från Far Cry 3. Ingen kan inte älska honom! helt jävla genial karaktär.
Någon som spelar BF4 på pc btw?
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet

