Allmän diskussionstråd för gamers
Peppar
Kille, 33 år
...du spelar vad för något?
CraxiBamdikut
30 år
deus ex: human revolution
Peppar
Kille, 33 år
Fair enough, haha
Shulk
35 år
Första tanken som slog mig var det här när jag läste Dudesex

Invoker
Kille, 31 år
Citat från FBI:
sitter och spelar dude sex: human reproduction och kan inte sluta störa mig på att jensen ser ut som en lerfigur i filmscenerna
varför görs fortfarande pre-rendered cutscenes som ser ut att vara i 240p?
Fortfarande? Det släpptes 2011 och började skapas 2009. Spel såg inte överdrivet mycket bättre ut då, speciellt då spelet var gjort för xbox 360 vilket redan då hade flertal år på nacken.
Peppar
Kille, 33 år
Första Dudebro är så jävla roligt
CraxiBamdikut
30 år
Citat från Pudge:
Citat från FBI:
sitter och spelar dude sex: human reproduction och kan inte sluta störa mig på att jensen ser ut som en lerfigur i filmscenerna
varför görs fortfarande pre-rendered cutscenes som ser ut att vara i 240p?
Fortfarande? Det släpptes 2011 och började skapas 2009. Spel såg inte överdrivet mycket bättre ut då, speciellt då spelet var gjort för xbox 360 vilket redan då hade flertal år på nacken.
Kolla på pre-rendered cutscenes från spelet och jämför med spel släppta ungefär samtidigt.
Spelet ser bra ut in-game, men cutscenesen får det att kännas som ett spel från 2005.
Källa på att spelets huvudplatform var xbox 360? Aldrig hört något om det.
Tryffelgaffel
Kille, 30 år
Okej, bilden verkar väldigt intressant. Är Dudebro värt att spela?
Peppar
Kille, 33 år
Spelet kom till 360, PS3 och PC samtidigt afaik.
Invoker
Kille, 31 år
Citat från FBI:
Citat från Pudge:
Citat från FBI:
sitter och spelar dude sex: human reproduction och kan inte sluta störa mig på att jensen ser ut som en lerfigur i filmscenerna
varför görs fortfarande pre-rendered cutscenes som ser ut att vara i 240p?
Fortfarande? Det släpptes 2011 och började skapas 2009. Spel såg inte överdrivet mycket bättre ut då, speciellt då spelet var gjort för xbox 360 vilket redan då hade flertal år på nacken.
Kolla på pre-rendered cutscenes från spelet och jämför med spel släppta ungefär samtidigt.
Spelet ser bra ut in-game, men cutscenesen får det att kännas som ett spel från 2005.
Källa på att spelets huvudplatform var xbox 360? Aldrig hört något om det.
Portat ifrån konsol till PC så. Men ja, du tänker så. Jo. Deras pre-render är ganska meh.
Vvardenfell
Kille, 33 år
Hur lyckas Ori and the Blind Forest vara så jävla fantastiskt?
Rekommenderar det till alla som, av någon anledning, inte har spelat det ännu.
Alexander
Kille, 34 år
Dem mesta spel utvecklas till konsoll först och portas sen över till pc har jag hört från folk i industrin.
CraxiBamdikut
30 år
Inte direkt förvånansvärt. Att porta från konsol till PC är lättare än vice versa.
Alexander
Kille, 34 år
Garanterat.
Invoker
Kille, 31 år
Citat från TheDukeOfArchives:
Dem mesta spel utvecklas till konsoll först och portas sen över till pc har jag hört från folk i industrin.
Det är så i 99% av fallen, väldigt sällan det är tvärt om.
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet