Allmän diskussionstråd för gamers

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
Peppar Kille, 33 år

12 407 forumsinlägg

Skrivet:
30 juni 2015 kl. 18:08
Peppar Kille, 33 år

...du spelar vad för något?

CraxiBamdikut 30 år

2 668 forumsinlägg

Skrivet:
30 juni 2015 kl. 18:08
CraxiBamdikut 30 år

deus ex: human revolution

Peppar Kille, 33 år

12 407 forumsinlägg

Skrivet:
30 juni 2015 kl. 18:09
Peppar Kille, 33 år

Fair enough, haha

Shulk 35 år

13 436 forumsinlägg

Skrivet:
30 juni 2015 kl. 18:15
Shulk 35 år

Första tanken som slog mig var det här när jag läste Dudesex

Invoker Kille, 31 år

3 315 forumsinlägg

Skrivet:
30 juni 2015 kl. 18:16
Invoker Kille, 31 år

Citat från FBI:


sitter och spelar dude sex: human reproduction och kan inte sluta störa mig på att jensen ser ut som en lerfigur i filmscenerna
varför görs fortfarande pre-rendered cutscenes som ser ut att vara i 240p?


Fortfarande? Det släpptes 2011 och började skapas 2009. Spel såg inte överdrivet mycket bättre ut då, speciellt då spelet var gjort för xbox 360 vilket redan då hade flertal år på nacken.

Peppar Kille, 33 år

12 407 forumsinlägg

Skrivet:
30 juni 2015 kl. 18:19
Peppar Kille, 33 år

Första Dudebro är så jävla roligt

CraxiBamdikut 30 år

2 668 forumsinlägg

Skrivet:
30 juni 2015 kl. 18:46
CraxiBamdikut 30 år

Citat från Pudge:


Citat från FBI:

sitter och spelar dude sex: human reproduction och kan inte sluta störa mig på att jensen ser ut som en lerfigur i filmscenerna
varför görs fortfarande pre-rendered cutscenes som ser ut att vara i 240p?

Fortfarande? Det släpptes 2011 och började skapas 2009. Spel såg inte överdrivet mycket bättre ut då, speciellt då spelet var gjort för xbox 360 vilket redan då hade flertal år på nacken.


Kolla på pre-rendered cutscenes från spelet och jämför med spel släppta ungefär samtidigt.
Spelet ser bra ut in-game, men cutscenesen får det att kännas som ett spel från 2005.
Källa på att spelets huvudplatform var xbox 360? Aldrig hört något om det.

Tryffelgaffel Kille, 30 år

1 049 forumsinlägg

Skrivet:
30 juni 2015 kl. 18:47
Tryffelgaffel Kille, 30 år

Okej, bilden verkar väldigt intressant. Är Dudebro värt att spela?

Peppar Kille, 33 år

12 407 forumsinlägg

Skrivet:
30 juni 2015 kl. 18:48
Peppar Kille, 33 år

Spelet kom till 360, PS3 och PC samtidigt afaik.

Invoker Kille, 31 år

3 315 forumsinlägg

Skrivet:
30 juni 2015 kl. 19:10
Invoker Kille, 31 år

Citat från FBI:


Citat från Pudge:

Citat från FBI:

sitter och spelar dude sex: human reproduction och kan inte sluta störa mig på att jensen ser ut som en lerfigur i filmscenerna
varför görs fortfarande pre-rendered cutscenes som ser ut att vara i 240p?

Fortfarande? Det släpptes 2011 och började skapas 2009. Spel såg inte överdrivet mycket bättre ut då, speciellt då spelet var gjort för xbox 360 vilket redan då hade flertal år på nacken.

Kolla på pre-rendered cutscenes från spelet och jämför med spel släppta ungefär samtidigt.
Spelet ser bra ut in-game, men cutscenesen får det att kännas som ett spel från 2005.
Källa på att spelets huvudplatform var xbox 360? Aldrig hört något om det.


Portat ifrån konsol till PC så. Men ja, du tänker så. Jo. Deras pre-render är ganska meh.

Vvardenfell Kille, 33 år

7 610 forumsinlägg

Skrivet:
30 juni 2015 kl. 20:20
Vvardenfell Kille, 33 år

Hur lyckas Ori and the Blind Forest vara så jävla fantastiskt?
Rekommenderar det till alla som, av någon anledning, inte har spelat det ännu.

Alexander Kille, 34 år

3 098 forumsinlägg

Skrivet:
1 juli 2015 kl. 01:25
Alexander Kille, 34 år

Dem mesta spel utvecklas till konsoll först och portas sen över till pc har jag hört från folk i industrin.

CraxiBamdikut 30 år

2 668 forumsinlägg

Skrivet:
1 juli 2015 kl. 01:28
CraxiBamdikut 30 år

Inte direkt förvånansvärt. Att porta från konsol till PC är lättare än vice versa.

Alexander Kille, 34 år

3 098 forumsinlägg

Skrivet:
1 juli 2015 kl. 01:30
Alexander Kille, 34 år

Garanterat.

Invoker Kille, 31 år

3 315 forumsinlägg

Skrivet:
1 juli 2015 kl. 01:31
Invoker Kille, 31 år

Citat från TheDukeOfArchives:


Dem mesta spel utvecklas till konsoll först och portas sen över till pc har jag hört från folk i industrin.

Det är så i 99% av fallen, väldigt sällan det är tvärt om.


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet