Allmän diskussionstråd för gamers

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
MCRIDE 26 år

1 929 forumsinlägg

Skrivet:
24 juni 2015 kl. 12:00
MCRIDE 26 år

Citat från TheDukeOfArchives:


Citat från MCRIDE:

Citat från Pan:

Citat från MCRIDE:

hur tjänar speltillverkarna, alltså inte Sony/Microsoft, utan bethesda bungie w/e på att bara sälja till en väldigt begränsad publik?


Genom exklusivitetsdeals med Sony, Nintendo och Microsoft. Stora pengar.

hur mycket pengar måste Microsoft/Sony kränga på detta för att kompensera för att ca 2/3 av konsumenter inte kan köpa produkten?
låter skevt

Du får också tänka på att om tillexempel betheseda gör en deal med microsoft får dem inte bara pengar för att göra titeln utan slipper även all manpower för att koda till massa konsoler och behöver bara koda till en där dem ofta får epert hjälp från dem som jobbar för företaget spelet är exclusivt till.



Gör spel på fritiden och känner en del speldevs
Att porta Xbox->ps3 är inte en särskilt krävande process alls

Peppar Kille, 33 år

12 407 forumsinlägg

Skrivet:
24 juni 2015 kl. 12:01
Peppar Kille, 33 år

Citat från Oskar:


Citat från Peppar:

Sen när efter typ '00 har spelbranschen gått ut på att gynna spelare?

Det har det ju inte riktigt. Försökte jag inte påstå, ville bara fastslå det då sidan innan verkade det som att folk var positiva till exclusives.


Nej jag vet^^
Jag var lite sarkastisk, haha.


För er som spelar på konsol, ingen av er kan förneka att de stora företagen säger "Vi har lyssnat på kunderna!" och sen gör de precis tvärtemot.
Och de är ju inte direkt hemliga med att de tycker illa om många också.

Pan Kille, 46 år

4 141 forumsinlägg

Skrivet:
24 juni 2015 kl. 12:03
Pan Kille, 46 år

Citat från Peppar:


Jag kom på en ändring - sedan efter '00, när har konsoldelen av spelbranschen någonsin gått ut på att gynna spelarna?

Alltså, börja inte nu igen. Du vet mycket väl att konsolerna är en budgetlösning för obscent många spelare med önskemål på simplicitet och som inte vill eller kan tömma plånboken mer.

Peppar Kille, 33 år

12 407 forumsinlägg

Skrivet:
24 juni 2015 kl. 12:04
Peppar Kille, 33 år





KSI visar faktiskt rätt bra om hur EA ser ut.

Peppar Kille, 33 år

12 407 forumsinlägg

Skrivet:
24 juni 2015 kl. 12:05
Peppar Kille, 33 år

Citat från Pan:


Citat från Peppar:

Jag kom på en ändring - sedan efter '00, när har konsoldelen av spelbranschen någonsin gått ut på att gynna spelarna?

Alltså, börja inte nu igen. Du vet mycket väl att konsolerna är en budgetlösning för obscent många spelare med önskemål på simplicitet och som inte vill eller kan tömma plånboken mer.


Jag pratar inte ur ett "låg fps" "låg prestanda" osv, men det är ju uppenbart att utvecklarna av konsoler och de stora företagen (EA, Ubisoft osv) skiter fullständigt i vad fansen säger. Så länge se tjänar pengar.

Sen i längden så kostar en konsol mer än vad en PC gör. Och det är inte en åsikt, det är fakta.

Pan Kille, 46 år

4 141 forumsinlägg

Skrivet:
24 juni 2015 kl. 12:06
Pan Kille, 46 år

Citat från Peppar:


Citat från Pan:

Citat från Peppar:

Jag kom på en ändring - sedan efter '00, när har konsoldelen av spelbranschen någonsin gått ut på att gynna spelarna?

Alltså, börja inte nu igen. Du vet mycket väl att konsolerna är en budgetlösning för obscent många spelare med önskemål på simplicitet och som inte vill eller kan tömma plånboken mer.

Jag pratar inte ur ett "låg fps" "låg prestanda" osv, men det är ju uppenbart att utvecklarna av konsoler och de stora företagen (EA, Ubisoft osv) skiter fullständigt i vad fansen säger. Så länge se tjänar pengar.


Det intrycket har jag inte alls. Har du exempel? Kan vara så att jag bara inte berörts av kontexterna.

Pan Kille, 46 år

4 141 forumsinlägg

Skrivet:
24 juni 2015 kl. 12:08
Pan Kille, 46 år

Citat från Peppar:


Sen i längden så kostar en konsol mer än vad en PC gör. Och det är inte en åsikt, det är fakta.

Många sköter sitt spelande genom andrahandsmarknaden vilket gör det snusbilligt. Det handlar om hur man fixar sina spelex. Du vet det här. Bara chilla lite nu, Peppar. Släng inte mer ved på den här elden.

Alexander Kille, 34 år

3 098 forumsinlägg

Skrivet:
24 juni 2015 kl. 12:13
Alexander Kille, 34 år

Citat från MCRIDE:


Citat från TheDukeOfArchives:

Citat från MCRIDE:

Citat från Pan:

Citat från MCRIDE:

hur tjänar speltillverkarna, alltså inte Sony/Microsoft, utan bethesda bungie w/e på att bara sälja till en väldigt begränsad publik?


Genom exklusivitetsdeals med Sony, Nintendo och Microsoft. Stora pengar.

hur mycket pengar måste Microsoft/Sony kränga på detta för att kompensera för att ca 2/3 av konsumenter inte kan köpa produkten?
låter skevt

Du får också tänka på att om tillexempel betheseda gör en deal med microsoft får dem inte bara pengar för att göra titeln utan slipper även all manpower för att koda till massa konsoler och behöver bara koda till en där dem ofta får epert hjälp från dem som jobbar för företaget spelet är exclusivt till.



Gör spel på fritiden och känner en del speldevs
Att porta Xbox->ps3 är inte en särskilt krävande process alls


Många stora företag utvecklar till båda konsollerna samtidigt sen portar till pc.
Det är det som tar tid.

Peppar Kille, 33 år

12 407 forumsinlägg

Skrivet:
24 juni 2015 kl. 12:18
Peppar Kille, 33 år

1.5 år efter XBOne släpps släpper man bakåtkompatibilitet till konsolen, trots att man är väl medveten om att spelarna skriker efter det.
Till 360'n har man en begränsad mängd spel man kan spela från första xboxen.
När man announcear XBOne så förklarar man att Kinect ALLTID måste vara inkopplad och igång.
Konsolen måste även ha kontinuerlig uppkoppling till internet.
Vad är deras svar när de får klagomål på det?


Du nämner andrahandsmarknaden. Du menar den som microsoft aktivt arbetat emot att den ska kunna existera?
Som var så bisarr att Sony gick ut o gjorde en parodi på den.



Ska man gå över till AAA-utvecklarna så kan man bevisa det med några få ord.
EA
Ubisoft
2014


Sen vill jag inte påstå att PC-marknaden är felfri heller. Men det är desto fler och större fel på konsolmarknaden idag.

Pan Kille, 46 år

4 141 forumsinlägg

Skrivet:
24 juni 2015 kl. 12:19
Pan Kille, 46 år

Citat från Oskar:


Tror det är utvecklat för konsol i förstahand, sen har en studio nämnt ovan (Inte Rocksteady) fått jobbet att porta över detta till PC och gjort en enorm tabbe. Men ja, det är förjävligt att nu 2015 att vi inte ens kan få ports ordentligt. Speciellt då spelet blivit uppskjutet från orginalreleasen i November. Men inte första gången WB fuckar upp.

Ändå liksom. Att Rocksteady (uppenbarligen) inte säkerställde kvaliteten i PC-versionen innan release. Kan bara inte tänka mig att de såg resultatet och valde att släppa det ändå med tanke på de senaste portskandalerna.

Pan Kille, 46 år

4 141 forumsinlägg

Skrivet:
24 juni 2015 kl. 12:24
Pan Kille, 46 år

Citat från Peppar:


1.5 år efter XBOne släpps släpper man bakåtkompatibilitet till konsolen, trots att man är väl medveten om att spelarna skriker efter det.
Till 360'n har man en begränsad mängd spel man kan spela från första xboxen.
När man announcear XBOne så förklarar man att Kinect ALLTID måste vara inkopplad och igång.
Konsolen måste även ha kontinuerlig uppkoppling till internet.
Vad är deras svar när de får klagomål på det?
-5yC8FbgGnd0-

Du nämner andrahandsmarknaden. Du menar den som microsoft aktivt arbetat emot att den ska kunna existera?
Som var så bisarr att Sony gick ut o gjorde en parodi på den.
-kWSIFh8ICaA-

Ska man gå över till AAA-utvecklarna så kan man bevisa det med några få ord.
EA
Ubisoft
2014


Mycket snäva exempel. Microsoft har gjort en helomvändare just pga spelarnas önskemål. Bara det talar sitt klara språk. De kämpar på som vildar med efterlängtade titlar som Last Guardian trots att de inte hade behövt göra det alls. Frågan är komplex och varesig du eller jag kan dra slutsatser från några smala exempel. Dock borde den ekonomiska framgången i sig indikera en god relation till spelarna.

Oskar Kille, 31 år

2 546 forumsinlägg

Skrivet:
24 juni 2015 kl. 12:25
Oskar Kille, 31 år

Citat från Pan:


Ändå liksom. Att Rocksteady (uppenbarligen) inte säkerställde kvaliteten i PC-versionen innan release. Kan bara inte tänka mig att de såg resultatet och valde att släppa det ändå med tanke på de senaste portskandalerna.[/i]

Det är som sagt förjävligt att de inte gjorde det, känns skamligt. Men dom gav ju faktiskt inte ut några reviewcodes till PC innan releasen, så chansen är relativt stor att dom visste om deras fuckup.

Pan Kille, 46 år

4 141 forumsinlägg

Skrivet:
24 juni 2015 kl. 12:37
Pan Kille, 46 år

Det kan säkert vara fler faktorer som spelade in, saker som försvårade läget för inblandade parter. Vi kan alltid bara spekulera såvida devsen inte lägger korten på bordet.

Flawlews Kille, 34 år

303 forumsinlägg

Skrivet:
24 juni 2015 kl. 15:18
Flawlews Kille, 34 år

10 år sedan idag. Alltså detta spel definerade högstadietiden för mig <3



Pan Kille, 46 år

4 141 forumsinlägg

Skrivet:
24 juni 2015 kl. 15:22
Pan Kille, 46 år

http://www.metacritic.com/game/pc/batman-arkham-knight

Beteendet att storma in på metacritic och kräka ut sin kränkthet med 0:or i betyg för att PC-releasen inte är perfekt på dag 1. Hur sjysst är det mot spelet sen när patcharna har fixat problemen? Herregud. I don't even.


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet