Allmän diskussionstråd för gamers
ba koppla in en kontroll då och sluta klaga :----P
Citat från Pan:
Jag är rätt säker på att spel generellt sätt blir bättre och mer optimerade om de är fokuserade på en plattform. Det ligger nog en del prestige i det också. Storpampar som Sony satsar så in i helwedes på sina egna stora titlar, och de håller också en kvalitet därefter.
Ryse krossar denna myt
Dead Rising 3 krossar denna myt
Killzone krossar denna myt
som peppar sa är Halo det enda välgjorda spelet de senaste åren som varit exclusive
Förutom pengar kan jag tänka mig också att det blir mindre jobb för devsen också, med tanke på vad Pan sa tidigare. Då behöver dom bara jobba för att få en konsol att fungera optimalt.
Citat från Pan:
Citat från MCRIDE:
hur tjänar speltillverkarna, alltså inte Sony/Microsoft, utan bethesda bungie w/e på att bara sälja till en väldigt begränsad publik?
Genom exklusivitetsdeals med Sony, Nintendo och Microsoft. Stora pengar.
hur mycket pengar måste Microsoft/Sony kränga på detta för att kompensera för att ca 2/3 av konsumenter inte kan köpa produkten?
låter skevt
Citat från MCRIDE:
Citat från Pan:
Jag är rätt säker på att spel generellt sätt blir bättre och mer optimerade om de är fokuserade på en plattform. Det ligger nog en del prestige i det också. Storpampar som Sony satsar så in i helwedes på sina egna stora titlar, och de håller också en kvalitet därefter.
Ryse krossar denna myt
Dead Rising 3 krossar denna myt
Killzone krossar denna myt
som peppar sa är Halo det enda välgjorda spelet de senaste åren som varit exclusive
"Generellt". Det är också enormt subjektivt. Du och andra tycker Halo medan resten av världen sjunger för t.ex The Last of Us.
Finns väl relativt många konsolexclusives som varit väldigt högt betraktade? Som sagt, Halo, Last of Us, Journey, Fable osv. Så det är ju vääldigt subjektivt vad man tycker där.
Måste säga att jag är väldigt sugen på nästa Tüümb Rääder.
Den atmosfären alltså.
OBS: Ändrade till demon som visades bakom stängda dörrar ist. Mer gameplay,
Citat från Oskar:
Antagligen genom stora summor dom får utav Sony/Microsoft. Betala devs för att ha deras spel exclusive för att få folk att välja deras konsol över den andres.
Det handlar ofta om avtal med tillverkarna till konsolerna, om jag inte minns helt fel.
Det är ju till för att det ska bli en win-win situation.
Devs får pengar för att det ska exklusivt vara till en konsol > tillverkare av konsol får större möjlighet till fler kunder som köper deras konsol.
Rinse and repeat.
Citat från MCRIDE:
Citat från Pan:
Citat från MCRIDE:
hur tjänar speltillverkarna, alltså inte Sony/Microsoft, utan bethesda bungie w/e på att bara sälja till en väldigt begränsad publik?
Genom exklusivitetsdeals med Sony, Nintendo och Microsoft. Stora pengar.
hur mycket pengar måste Microsoft/Sony kränga på detta för att kompensera för att ca 2/3 av konsumenter inte kan köpa produkten?
låter skevt
Du får också tänka på att om tillexempel betheseda gör en deal med microsoft får dem inte bara pengar för att göra titeln utan slipper även all manpower för att koda till massa konsoler och behöver bara koda till en där dem ofta får epert hjälp från dem som jobbar för företaget spelet är exclusivt till.
Det gynnar ju en portion spelare som troligtvis får ett väldigt slipat spel. Som sagt, multiplattformsspel kräver mer på alla plan.
Att spel blir bättre som effekt av konkurrens är inte negativt.
Jag kom på en ändring - sedan efter '00, när har konsoldelen av spelbranschen någonsin gått ut på att gynna spelarna?
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet