Allmän diskussionstråd för gamers

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
Pan Kille, 46 år

4 141 forumsinlägg

Skrivet:
24 juni 2015 kl. 11:42
Pan Kille, 46 år

Citat från MCRIDE:


hur tjänar speltillverkarna, alltså inte Sony/Microsoft, utan bethesda bungie w/e på att bara sälja till en väldigt begränsad publik?


Genom exklusivitetsdeals med Sony, Nintendo och Microsoft. Stora pengar.

natsukashi Kille, 60 år

31 027 forumsinlägg

Skrivet:
24 juni 2015 kl. 11:42
natsukashi Kille, 60 år

ba koppla in en kontroll då och sluta klaga :----P

MCRIDE 26 år

1 929 forumsinlägg

Skrivet:
24 juni 2015 kl. 11:42
MCRIDE 26 år

Citat från Pan:


Jag är rätt säker på att spel generellt sätt blir bättre och mer optimerade om de är fokuserade på en plattform. Det ligger nog en del prestige i det också. Storpampar som Sony satsar så in i helwedes på sina egna stora titlar, och de håller också en kvalitet därefter.

Ryse krossar denna myt
Dead Rising 3 krossar denna myt
Killzone krossar denna myt
som peppar sa är Halo det enda välgjorda spelet de senaste åren som varit exclusive

Oskar Kille, 31 år

2 546 forumsinlägg

Skrivet:
24 juni 2015 kl. 11:43
Oskar Kille, 31 år

Förutom pengar kan jag tänka mig också att det blir mindre jobb för devsen också, med tanke på vad Pan sa tidigare. Då behöver dom bara jobba för att få en konsol att fungera optimalt.

MCRIDE 26 år

1 929 forumsinlägg

Skrivet:
24 juni 2015 kl. 11:45
MCRIDE 26 år

Citat från Pan:


Citat från MCRIDE:

hur tjänar speltillverkarna, alltså inte Sony/Microsoft, utan bethesda bungie w/e på att bara sälja till en väldigt begränsad publik?


Genom exklusivitetsdeals med Sony, Nintendo och Microsoft. Stora pengar.


hur mycket pengar måste Microsoft/Sony kränga på detta för att kompensera för att ca 2/3 av konsumenter inte kan köpa produkten?
låter skevt

Pan Kille, 46 år

4 141 forumsinlägg

Skrivet:
24 juni 2015 kl. 11:47
Pan Kille, 46 år

Citat från MCRIDE:


Citat från Pan:

Jag är rätt säker på att spel generellt sätt blir bättre och mer optimerade om de är fokuserade på en plattform. Det ligger nog en del prestige i det också. Storpampar som Sony satsar så in i helwedes på sina egna stora titlar, och de håller också en kvalitet därefter.

Ryse krossar denna myt
Dead Rising 3 krossar denna myt
Killzone krossar denna myt
som peppar sa är Halo det enda välgjorda spelet de senaste åren som varit exclusive


"Generellt". Det är också enormt subjektivt. Du och andra tycker Halo medan resten av världen sjunger för t.ex The Last of Us.

Oskar Kille, 31 år

2 546 forumsinlägg

Skrivet:
24 juni 2015 kl. 11:48
Oskar Kille, 31 år

Finns väl relativt många konsolexclusives som varit väldigt högt betraktade? Som sagt, Halo, Last of Us, Journey, Fable osv. Så det är ju vääldigt subjektivt vad man tycker där.

Pan Kille, 46 år

4 141 forumsinlägg

Skrivet:
24 juni 2015 kl. 11:49
Pan Kille, 46 år

Måste säga att jag är väldigt sugen på nästa Tüümb Rääder.
Den atmosfären alltså.




OBS: Ändrade till demon som visades bakom stängda dörrar ist. Mer gameplay,

Peppar Kille, 33 år

12 407 forumsinlägg

Skrivet:
24 juni 2015 kl. 11:51
Peppar Kille, 33 år

Citat från Oskar:


Antagligen genom stora summor dom får utav Sony/Microsoft. Betala devs för att ha deras spel exclusive för att få folk att välja deras konsol över den andres.

Det handlar ofta om avtal med tillverkarna till konsolerna, om jag inte minns helt fel.
Det är ju till för att det ska bli en win-win situation.
Devs får pengar för att det ska exklusivt vara till en konsol > tillverkare av konsol får större möjlighet till fler kunder som köper deras konsol.
Rinse and repeat.

Oskar Kille, 31 år

2 546 forumsinlägg

Skrivet:
24 juni 2015 kl. 11:55
Oskar Kille, 31 år

Peppar : Ja precis, låter ju rätt logiskt att det är så det fungerar. Tycker ju fortfarande inte att det gynnar spelare förvisso.

Alexander Kille, 34 år

3 098 forumsinlägg

Skrivet:
24 juni 2015 kl. 11:56
Alexander Kille, 34 år

Citat från MCRIDE:


Citat från Pan:

Citat från MCRIDE:

hur tjänar speltillverkarna, alltså inte Sony/Microsoft, utan bethesda bungie w/e på att bara sälja till en väldigt begränsad publik?


Genom exklusivitetsdeals med Sony, Nintendo och Microsoft. Stora pengar.

hur mycket pengar måste Microsoft/Sony kränga på detta för att kompensera för att ca 2/3 av konsumenter inte kan köpa produkten?
låter skevt


Du får också tänka på att om tillexempel betheseda gör en deal med microsoft får dem inte bara pengar för att göra titeln utan slipper även all manpower för att koda till massa konsoler och behöver bara koda till en där dem ofta får epert hjälp från dem som jobbar för företaget spelet är exclusivt till.

Peppar Kille, 33 år

12 407 forumsinlägg

Skrivet:
24 juni 2015 kl. 11:57
Peppar Kille, 33 år

Citat från Oskar:


Peppar : Ja precis, låter ju rätt logiskt att det är så det fungerar. Tycker ju fortfarande inte att det gynnar spelare förvisso.

Sen när efter typ '00 har spelbranschen gått ut på att gynna spelare?

Pan Kille, 46 år

4 141 forumsinlägg

Skrivet:
24 juni 2015 kl. 11:58
Pan Kille, 46 år

Det gynnar ju en portion spelare som troligtvis får ett väldigt slipat spel. Som sagt, multiplattformsspel kräver mer på alla plan.
Att spel blir bättre som effekt av konkurrens är inte negativt.

Peppar Kille, 33 år

12 407 forumsinlägg

Skrivet:
24 juni 2015 kl. 11:59
Peppar Kille, 33 år

Jag kom på en ändring - sedan efter '00, när har konsoldelen av spelbranschen någonsin gått ut på att gynna spelarna?

Oskar Kille, 31 år

2 546 forumsinlägg

Skrivet:
24 juni 2015 kl. 12:00
Oskar Kille, 31 år

Citat från Peppar:


Sen när efter typ '00 har spelbranschen gått ut på att gynna spelare?[/i]

Det har det ju inte riktigt. Försökte jag inte påstå, ville bara fastslå det då sidan innan verkade det som att folk var positiva till exclusives.


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet