Allmän diskussionstråd för gamers
Jag har en rätt konstig inställning till the witcher 3, å ena sidan vill jag spela det för att det verkar riktigt bra gjort.... Å andra sidan vet jag inte riktigt vad det ens är man uppnår genom att spela det under så lång tid som det antagligen tar. Fullkomligt ointresserad av relationsmanagement i spel (därför jag struntat i Mass Effect, Sims, Fable 2 m.m.) så det jag letar efter i fantasyvärldar är lite mer fantasirika miljöer kanske. Witcher 3 känns för.... verkligt? Om jag ville se sån natur kunde jag glo på national geographic eller gå ut i naturen. Sen verkar det ha lite meh fiendedesign också. Vad tycker ni?
Citat från TheDukeOfArchives:
Citat från MCRIDE:
Citat från TheDukeOfArchives:
Äsch alla bra exclusives är ett stort bandage på ett väldigt litet sår.
Citat från TheDukeOfArchives:
Äsch alla bra exclusives är ett stort bandage på ett väldigt litet sår.
"bra" exclusives
skrattade irl
Får du göra hur mycket du vill då detta är subjektivt och min åsikt inget som är satt i en sten du karvat ur
Jag ska hissa flaggor den dag pc får något bra i exclusive väg.
ska fan resa ett monument i tv-spelens ära då det släpps bra exclusives
exclusives är ett sjukt dumt koncept och funkar inte ens bra
Bästa exclusiven jag har köpt var nog till Halo.
Kostade kanske 150 kronor mer. Fick med massa små extraprylar, men inget som var groundbreaking.
Citat från MCRIDE:
Citat från TheDukeOfArchives:
Citat från MCRIDE:
Citat från TheDukeOfArchives:
Äsch alla bra exclusives är ett stort bandage på ett väldigt litet sår.
Citat från TheDukeOfArchives:
Äsch alla bra exclusives är ett stort bandage på ett väldigt litet sår.
"bra" exclusives
skrattade irl
Får du göra hur mycket du vill då detta är subjektivt och min åsikt inget som är satt i en sten du karvat ur
Jag ska hissa flaggor den dag pc får något bra i exclusive väg.
ska fan resa ett monument i tv-spelens ära då det släpps bra exclusives
exclusives är ett sjukt dumt koncept och funkar inte ens bra
Hahaha du skojjar va? dem exclusives inte funkar för är dem som inte får dem, Sony (exempelvis) tjänar ju bäst på spelen då dem äger rättigheterna eftersom dem får mer pengar då. Samma går ju för (Microsoft)
Hade det inte funkat för företaget (gått back) så hade dem lagt ner. Jag har spelat spel sen långt innan du föddes kom tillbaks när du har ett bättre argument.
Om vi går på ålder här är du åtta år äldre.
Jag är rätt säker på att exclusives inte såldes på den tiden då vi var sju-åtta år gamla. I alla fall inte ens i närheten av den mängd som det görs idag.
Av en rätt enkel anledning. Marknaden var långt ifrån lika stor som idag.
Användande av ad hominem och sådana härskartekniker är bara löjliga. Så sluta med det.
Citat från Peppar:
Om vi går på ålder här är du åtta år äldre.
Jag är rätt säker på att exclusives inte såldes på den tiden. I alla fall inte ens i närheten av den mängd som det görs idag.
Av en rätt enkel anledning.
Användande av ad hominem och sådana härskartekniker är bara löjliga.
Sonic, Mario, , pokemon, Mgs (1)
Listan går att göra lång
Sen är det ingen härskar teknik att påstå ett faktum (att jag spelat längre) tydligen är det ju något som måste vara orsaken till att förra personenes argument var väldigt bristande, sen om du upplever det som härskarteknik är det en helt anna femma.
Citat från TheDukeOfArchives:
Citat från Peppar:
Om vi går på ålder här är du åtta år äldre.
Jag är rätt säker på att exclusives inte såldes på den tiden. I alla fall inte ens i närheten av den mängd som det görs idag.
Av en rätt enkel anledning.
Användande av ad hominem och sådana härskartekniker är bara löjliga.
Sonic, Mario, , pokemon, Mgs (1)
Listan går att göra lång
Sen är det ingen härskar teknik att påstå ett faktum (att jag spelat längre) tydligen är det ju något som måste vara orsaken till att förra personenes argument var väldigt bristande, sen om du upplever det som härskarteknik är det en helt anna femma.
Du kan inte jämföra den mängden spel som släpps idag, hur många exclusives som släpps till AAA-spelen (och till en del hypeade indie-spel), förköp, crowd funding-premier, eller storleken på marknaden och kulturen etc etc med hur det såg ut för 15 år sedan.
Och jo, det är en härskarteknik att använda "Du är yngre än jag, därför håller inte dina argument."
Citat från Intake:
Peppar menade att det inte är ett relevant argument. Alls. Det är inte ens ett argument. Ålder har fan ingenting med spel att göra, eller kunskap om spel.
Det är bara ett asdåligt försök att stampa neråt på grund av personens ålder.
I detta fallet så var det ju iallafall något som drogs till en bristfalligt argument, sen finns det viss kunskap man får ju mer man håller på med en sak det är omöjliggt att förneka, det är som att säga att ngn som arbetat på ett jobb i 20 år inte i snitt är bättre en ngn som jobbat några år. vilket det finns klara argument för att det inte stämmer.
fast när vi var små så var ju fan allt exclusives. Typ mer regel än undantag att spel bara släpptes till en konsol. Var först vid PS3 och 360 som spel började släppas till alla plattformer.
Citat från Intake:
"sen finns det viss kunskap man får ju mer man håller på med en sak"
Ja, men du kan inte knyta det till ålder. Det är omöjligt. Hur vet du hur länge han spelat, och hur vet han hur länge du har spelat? Lägg ner. Ålder är inte ett argument.
jag har spelat i 20 år han är 15... math
Citat från natsukashi:
fast när vi var små så var ju fan allt exclusives. Typ mer regel än undantag att spel bara släpptes till en konsol. Var först vid PS3 och 360 som spel började släppas till alla plattformer.
precis, och företagen (exempelvis Nintendo) kunde tillexempel leva på sitt mario
Citat från Intake:
"jag har spelat i 20 år han är 15... math"
Det har med erfarenhet att göra. Inte ålder. Och hur i hela jävla helvete kan du knyta tyngden av dina argument till hur länge du har spelat? Han skulle kunna veta precis lika mycket som dig angående ämnet även om han var 9 år gammal. Blir uppriktigt arg och upprörd.
Tänker du verkligen inte längre än såhär?
Men tydligen gjorde han ju inte det eller hur?
Citat från TheDukeOfArchives:
Citat från Intake:
"sen finns det viss kunskap man får ju mer man håller på med en sak"
Ja, men du kan inte knyta det till ålder. Det är omöjligt. Hur vet du hur länge han spelat, och hur vet han hur länge du har spelat? Lägg ner. Ålder är inte ett argument.
jag har spelat i 20 år han är 15... math
Du kan ha spelat i 50 år och fortfarande vara ett jävla CP angående kunskaper om marknaden. Att du spelat i 20 år stärker inte dina argument öht
Det finns folk som har tatuerat o piercat i hur många år som helst - de är fortfarande kioskmongon på det de gör.
Citat från Peppar:
Citat från TheDukeOfArchives:
Citat från Peppar:
Om vi går på ålder här är du åtta år äldre.
Jag är rätt säker på att exclusives inte såldes på den tiden. I alla fall inte ens i närheten av den mängd som det görs idag.
Av en rätt enkel anledning.
Användande av ad hominem och sådana härskartekniker är bara löjliga.
Sonic, Mario, , pokemon, Mgs (1)
Listan går att göra lång
Sen är det ingen härskar teknik att påstå ett faktum (att jag spelat längre) tydligen är det ju något som måste vara orsaken till att förra personenes argument var väldigt bristande, sen om du upplever det som härskarteknik är det en helt anna femma.
Du kan inte jämföra den mängden spel som släpps idag, hur många exclusives som släpps till AAA-spelen (och till en del hypeade indie-spel), förköp, crowd funding-premier, eller storleken på marknaden och kulturen etc etc med hur det såg ut för 15 år sedan.
Och jo, det är en härskarteknik att använda "Du är yngre än jag, därför håller inte dina argument."
jag andvände inte det som grund argumentet dock, grund argumentet var att företag tjänar på exclusive men gört konversationen nytta och motbevisa det istället.
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet