Allmän diskussionstråd för gamers
Ge mig FFXV
Citat från Peppar:
Jag blir besviken på E3 för den består av samma skitsaker hela tiden.
Företag som släpper ny hårdvara som går emot allt som kunderna vill ha.
Storspel som hålls gömda i stora lådor för att folk inte ska kunna se något om de inte är i stora lådan.
Circlejerk.
Svett.
90% som inte visas för de som faktiskt har betalat för en biljett utan för högre folk och media bakom stängda dörrar.
Kändisar som har förtur in i dessa stora lådor.
Personligen tycker jag det är så jävla bullshit när utvecklare ska visa demos av spel som ursprungligen ska vara till konsoler, så kör dom nån jävla mongo build på en PC istället.
Comeon, visa spelet ordentligt från scratch istället, visa vad bristerna är och förklara att "det här ska vi ordna" det är bättre att se ett "trasigt" spel än att se nånting som ser skitbra ut och i slutändan ändå bara är skit.
Citat från mcg:
Citat från Peppar:
Jag blir besviken på E3 för den består av samma skitsaker hela tiden.
Företag som släpper ny hårdvara som går emot allt som kunderna vill ha.
Storspel som hålls gömda i stora lådor för att folk inte ska kunna se något om de inte är i stora lådan.
Circlejerk.
Svett.
90% som inte visas för de som faktiskt har betalat för en biljett utan för högre folk och media bakom stängda dörrar.
Kändisar som har förtur in i dessa stora lådor.
Personligen tycker jag det är så jävla bullshit när utvecklare ska visa demos av spel som ursprungligen ska vara till konsoler, så kör dom nån jävla mongo build på en PC istället.
Comeon, visa spelet ordentligt från scratch istället, visa vad bristerna är och förklara att "det här ska vi ordna" det är bättre att se ett "trasigt" spel än att se nånting som ser skitbra ut och i slutändan ändå bara är skit.
"this is all rendered in-engine on a ps4"
sen 6 månader senare ser det ungefär hälften så bra ut, vad hände liksom?
Dem ljuger tekniskt sett inte bara att det bara är en 30 minuter demo så dem kan folusera grafiken på det. Men det visar alsrig hur spelet ser ut med 95% extra content.
Fokusera*
Citat från TheDukeOfArchives:
Dem ljuger tekniskt sett inte bara att det bara är en 30 minuter demo så dem kan folusera grafiken på det. Men det visar alsrig hur spelet ser ut med 95% extra content.
Faaaaast de säger ofta "This is ingame footage"
Jag vet, bara fär att dem rendrat all grafik kapacitet på en 30 min demo. Som konsollem klarar av pga den låga mängden content. Men sen när det blir mkt comtent klarar maskinerna inte uppehålla det.
Sry för eventuella felstavningar, sitter på en mobil och har en handskada samtidigt.
Citat från TheDukeOfArchives:
Jag vet, bara fär att dem rendrat all grafik kapacitet på en 30 min demo. Som konsollem klarar av pga den låga mängden content. Men sen när det blir mkt comtent klarar maskinerna inte uppehålla det.
Du verkar ju inte ha den minsta aning om hur det fungerar, content har ingenting med grafiken att göra då den bara ritar ut det du kollar på. Mer content tar bara upp mer minne på hårddisken.
Det är inte så jag menar. Syftar mer på det att demon kanske är 30 på ett speciellt location, medans om du spelar ska den rendra massa nya ställen hela tiden. Är perfekt exempel på detta är ju demon på Dark Souls 2 man kunde testa i sthlm innan spelet släpptes där man verkligen såg att det var på konsoll och ändå var det mycket snyggare där en va det va när det komm ut fastän båda va på samma konsoll. Eller tex Witcher som är snyggare på många mindre ställen en när man kanske går i en crowded stad.
Jag skiter fullständigt i grafiken, jag vill ha ett spel att spela för storyn/gameplay, inte för att sitta och titta på. Skiter totalt i om det är low res texturer, ge mig bara nånting jävligt bra istället.
Citat från TheDukeOfArchives:
Det är inte så jag menar. Syftar mer på det att demon kanske är 30 på ett speciellt location, medans om du spelar ska den rendra massa nya ställen hela tiden. Är perfekt exempel på detta är ju demon på Dark Souls 2 man kunde testa i sthlm innan spelet släpptes där man verkligen såg att det var på konsoll och ändå var det mycket snyggare där en va det va när det komm ut fastän båda va på samma konsoll. Eller tex Witcher som är snyggare på många mindre ställen en när man kanske går i en crowded stad.
Okej! Jo, det kan stämma mycket väl att de bestämmer sig för att visa demos på ställen som har en liten distans att rita ut på.
Samma här ^
Sitter just nu och spelar FF Type 0
Citat från Sebban:
Citat från TheDukeOfArchives:
Det är inte så jag menar. Syftar mer på det att demon kanske är 30 på ett speciellt location, medans om du spelar ska den rendra massa nya ställen hela tiden. Är perfekt exempel på detta är ju demon på Dark Souls 2 man kunde testa i sthlm innan spelet släpptes där man verkligen såg att det var på konsoll och ändå var det mycket snyggare där en va det va när det komm ut fastän båda va på samma konsoll. Eller tex Witcher som är snyggare på många mindre ställen en när man kanske går i en crowded stad.
Okej! Jo, det kan stämma mycket väl att de bestämmer sig för att visa demos på ställen som har en liten distans att rita ut på.
Finns säkert massa knep för dem att få oss att tro att spel är snyggare än vad dem är :D
Bryr mig inte om grafik, men att lova något och inte hålla det som nästan alla developers gör känns lite fel.
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet