Allmän diskussionstråd för gamers

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
bonk 30 år

3 136 forumsinlägg

Skrivet:
9 juni 2015 kl. 00:44
bonk 30 år

Inte hackigt? rofl

Thias Kille, 38 år

6 932 forumsinlägg

Skrivet:
9 juni 2015 kl. 00:44
Thias Kille, 38 år

har inte sett giffen bryr mig inte direkt. är spelet bra så skiter många fullständigt i grafiken.

bonk 30 år

3 136 forumsinlägg

Skrivet:
9 juni 2015 kl. 00:46
bonk 30 år

Så länge som det är 60fps och jag inte får ont i ögonen kan det se ut som minecraft for all I care.

Shulk 35 år

13 436 forumsinlägg

Skrivet:
9 juni 2015 kl. 00:47
Shulk 35 år

Påtal om FPS så stör jag mig så snuskigt jävla mycket på den konstanta switchen mellan 30 och 60 fps i MKX.

Hade det inte varit för det hade spelet varit spelbart, detta orsakar så jävla mycket frameskips för mig så det blir så jävla ospelbart.

Fuck you Ed Boon

bonk 30 år

3 136 forumsinlägg

Skrivet:
9 juni 2015 kl. 00:48
bonk 30 år

Citat från mcg:


Påtal om FPS så stör jag mig så snuskigt jävla mycket på den konstanta switchen mellan 30 och 60 fps i MKX.

Hade det inte varit för det hade spelet varit spelbart, detta orsakar så jävla mycket frameskips för mig så det blir så jävla ospelbart.

Fuck you Ed Boon


100%

ex Kille, 33 år

10 053 forumsinlägg

Skrivet:
9 juni 2015 kl. 01:06
ex Kille, 33 år

Kör man i 30FPS missar man ju 50% av spelet, duuh

apedap Kille, 31 år

1 275 forumsinlägg

Skrivet:
9 juni 2015 kl. 01:33
apedap Kille, 31 år

Citat från mcg:


Påtal om FPS så stör jag mig så snuskigt jävla mycket på den konstanta switchen mellan 30 och 60 fps i MKX.

Hade det inte varit för det hade spelet varit spelbart, detta orsakar så jävla mycket frameskips för mig så det blir så jävla ospelbart.

Fuck you Ed Boon


Vad spelar du på för platform då?

Pan Kille, 46 år

4 141 forumsinlägg

Skrivet:
9 juni 2015 kl. 06:19
Pan Kille, 46 år

Citat från Sebban:


Bildexemplet är ju dock totalt felaktigt gentemot hur 30fps-spel verkligen ser ut.
De kan inte på någon rimlig nivå kallas "hackiga" och likställas med det exemplet så länge frameraten är stabil.

Och att ni fortfarande håller på med det här värdelösa kacklandet? Att finna mening i det ens. Att orka ens. Whew!

30fps-spel är precis lika hackiga lol? Snurra runt en 360 med kameran i full sensitivity så kan du operera ut ögonen sen.

Fattar inte varför du ska vara så melodramatisk förövrigt. Jag sa ingenting dåligt om din ihopskramlingslåda för det finns faktiskt konsolspel som är i 60fps. Du ser själv skillnaden på gifen. Det spelar ingen roll "hur det ser ut" in-game, objektivt är det fortfarande lika många rutor som produceras och det är störande för mina ögon.


Nej, nej, nej. De hackar inte i närheten av det extrema sättet och det vet du själv, Sebban. Om 30fps-spel i PRAKTIKEN hackade på DET sättet DEN gifen visade så hade de övht inte producerats. Saken är ju den att du älskar att överdramatisera tillkortakommanden. Ingen förstår varför du kontinuerligt fyller tråden med detta värdelösa tjafs, men du gör det. (Och du kallar mig melodramatisk ;)) Du kan lita på att jag roterat kameran i ett bra antal 30fps-spel redan och aldrig någonsin upplevt en så ögonkrossande hackighet som din gif exemplifierar. Möjligen på N64.

Bara lägg ner allt det här. Det finns tusentals roligare ämnen att diskutera än det här soptippsmaterialet du ständigt gräver upp och viftar med. Det stinker och ingen vill ha med det att göra.

bonk 30 år

3 136 forumsinlägg

Skrivet:
9 juni 2015 kl. 07:10
bonk 30 år

Citat från Pan:


Citat från Sebban:

Bildexemplet är ju dock totalt felaktigt gentemot hur 30fps-spel verkligen ser ut.
De kan inte på någon rimlig nivå kallas "hackiga" och likställas med det exemplet så länge frameraten är stabil.

Och att ni fortfarande håller på med det här värdelösa kacklandet? Att finna mening i det ens. Att orka ens. Whew!

30fps-spel är precis lika hackiga lol? Snurra runt en 360 med kameran i full sensitivity så kan du operera ut ögonen sen.

Fattar inte varför du ska vara så melodramatisk förövrigt. Jag sa ingenting dåligt om din ihopskramlingslåda för det finns faktiskt konsolspel som är i 60fps. Du ser själv skillnaden på gifen. Det spelar ingen roll "hur det ser ut" in-game, objektivt är det fortfarande lika många rutor som produceras och det är störande för mina ögon.

Nej, nej, nej. De hackar inte i närheten av det extrema sättet och det vet du själv, Sebban. Om 30fps-spel i PRAKTIKEN hackade på DET sättet DEN gifen visade så hade de övht inte producerats. Saken är ju den att du älskar att överdramatisera tillkortakommanden. Ingen förstår varför du kontinuerligt fyller tråden med detta värdelösa tjafs, men du gör det. (Och du kallar mig melodramatisk ;)) Du kan lita på att jag roterat kameran i ett bra antal 30fps-spel redan och aldrig någonsin upplevt en så ögonkrossande hackighet som din gif exemplifierar. Möjligen på N64.

Bara lägg ner allt det här. Det finns tusentals roligare ämnen att diskutera än det här soptippsmaterialet du ständigt gräver upp och viftar med. Det stinker och ingen vill ha med det att göra.


Du verkar inte förstå riktigt hur saker fungerar, eller? Det skiljer sig ingenting ifrån gifen, överhuvudtaget. Det är lika många rutor som produceras, hur kan du vara så naiv? Du kanske inte upplever det likadant när det inte finns lika kontrasterande medium i bilden såsom vit text på svart bakgrund, men det produceras fortfarande lika många rutor som på gifen.

Det är i princip som att säga "Jag tycker inte att 1 + 1 är 2"

http://en.wikipedia.org/wiki/Frame_rate

Peppar Kille, 33 år

12 407 forumsinlägg

Skrivet:
9 juni 2015 kl. 10:14
Peppar Kille, 33 år

Citat från Peppar:


Är det värt att ta upp de här diskussionerna igen?



Citerar mig själv igen.
Kan ni bara plocka ut pinnen från röven någon gång?
Ni vet själva hur det här diskussionen inte leder någonstans.

natsukashi Kille, 60 år

31 027 forumsinlägg

Skrivet:
9 juni 2015 kl. 10:44
natsukashi Kille, 60 år

Citat från ex:


Kör man i 30FPS missar man ju 50% av spelet, duuh

<33

Invoker Kille, 31 år

3 315 forumsinlägg

Skrivet:
9 juni 2015 kl. 13:30
Invoker Kille, 31 år

The consolepeasantry is strong here.

"FPS och upplösning är bara en siffra". Typ det Microsoft sa för att kunna knacka undan Xbone för 4000 kronor när den presterar som en medioker dator ifrån typ 2010, helvete. Skulle det inte varit för exclusives skulle det inte funnits någon vits i världen att skaffa en konsol i dagens läge, zz.

Sedan om man gillar 30 FPS och upplösning som inte ens lyckas nå 1080p, fine. Men kom inte och säg att det inte finns skillnader och att det verkligen inte är så illa "XDDDD".

ValarMorghulis Kille, 32 år

Pan Kille, 46 år

4 141 forumsinlägg

Skrivet:
9 juni 2015 kl. 15:22
Pan Kille, 46 år

Citat från Sebban:


Nej, nej, nej. De hackar inte i närheten av det extrema sättet och det vet du själv, Sebban. Om 30fps-spel i PRAKTIKEN hackade på DET sättet DEN gifen visade så hade de övht inte producerats. Saken är ju den att du älskar att överdramatisera tillkortakommanden. Ingen förstår varför du kontinuerligt fyller tråden med detta värdelösa tjafs, men du gör det. (Och du kallar mig melodramatisk ;)) Du kan lita på att jag roterat kameran i ett bra antal 30fps-spel redan och aldrig någonsin upplevt en så ögonkrossande hackighet som din gif exemplifierar. Möjligen på N64.

Bara lägg ner allt det här. Det finns tusentals roligare ämnen att diskutera än det här soptippsmaterialet du ständigt gräver upp och viftar med. Det stinker och ingen vill ha med det att göra.

Du verkar inte förstå riktigt hur saker fungerar, eller? Det skiljer sig ingenting ifrån gifen, överhuvudtaget. Det är lika många rutor som produceras, hur kan du vara så naiv? Du kanske inte upplever det likadant när det inte finns lika kontrasterande medium i bilden såsom vit text på svart bakgrund, men det produceras fortfarande lika många rutor som på gifen.


Du verkar inte förstå att hela samtalsämnet är skräp? Annars hade du väl garanterat slutat initiera det för några år sedan? Det kvittar vad orsaken är till att det inte ser ut som gifen, det ser helt enkelt inte i närheten ut som på gifen och det är den enda poängen som behövs här. Om det hackade så vansinnesgrovt som du påstår med den liknelsen så hade människor omedelbart slängt dessa helt ospelbara spel. Bara släpp det nu, och ta inte upp det här tröttsamma mögdravlet i fortsättningen. Försök att växa ur det, gör bara nånting så vi slipper se det. Tar du ändå upp det igen så kan du lita på att jag eller någon annan reagerar igen varpå en ny circlejerk drar igång. Blir lätt så med en djup benmärgsallergi för skeva falskheter.



Jag ber om ursäkt till er andra för det här.


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet