Allmän diskussionstråd för gamers
Citat från Pudge:
Bildexemplet är ju dock totalt felaktigt gentemot hur 30fps-spel verkligen ser ut.
De kan inte på någon rimlig nivå kallas "hackiga" och likställas med det exemplet så länge frameraten är stabil.
Och att ni fortfarande håller på med det här värdelösa kacklandet? Att finna mening i det ens. Att orka ens. Whew!
Om du inte märker skillnaden även om frameraten är stabil, så märker jag det. Det syns väldigt väl. Speciellt om man har 144Hz skärm, men även med 60Hz skärm. Gör du rörelser i ett FPS eller RTS ifrån höger till vänster lär du uppleva något liknande det på bilden. Även om frameraten är stabil.
Vad TheDukeOfArchives sa.
"Gör du rörelser i ett FPS eller RTS ifrån höger till vänster lär du uppleva något liknande det på bilden" <-- Bara nej. Nej. Nej. Och nej igen. Och sen nej en sista gång.
Fast folk märker ju skillnad, det kan ju inte du säga nej till. Om du sen tycker att det inte är en tillräcklig stor skillnad, att Du inte ser någon eller bara tycker det inte är viktigt är något helt annat. Men blåneka inte skillnaden då den är tydlig för väldigt många och gör stor skillnad för vissa människor.
Sen om det är värt att ta upp utan anledning hela tiden är en annan diskussion.
Är det värt att ta upp de här diskussionerna igen?
Jag gav Hitman: Absolution en fjärde chans. Det är så himla mediokert att det nästan är frustrerande...
Citat från Oskar:
Fast folk märker ju skillnad, det kan ju inte du säga nej till. Om du sen tycker att det inte är en tillräcklig stor skillnad, att Du inte ser någon eller bara tycker det inte är viktigt är något helt annat. Men blåneka inte skillnaden då den är tydlig för väldigt många och gör stor skillnad för vissa människor.
Sen om det är värt att ta upp utan anledning hela tiden är en annan diskussion.
Som sagt har ingen sagt att man inte märker skillnad, bara att bild exemplet på skillnaden inte stämmer.
Förlåt :)
Stick of truth är som Child of light fast utan allt det där fina.
Console has better graphics than PC.
FPS doesnt matter.
Field of view is irrelevant.
You dont need 1080p.
PC gaming is too expensive.
Tack Peppar.
Tror vi slagit rekord i antal dagar utan meningslösa pissing matches den senaste tiden. Let's keep it that way, tråden har varit så trevlig på sistone!
Citat från Pan:
Citat från Sebban:
Bild: http://i.imgur.com/ElgqUIP.gif
Bästa svaret när folk säger att det inte spelar någon roll. <3333
När folk säger att 30 fps inte är hackigt </3
Bildexemplet är ju dock totalt felaktigt gentemot hur 30fps-spel verkligen ser ut.
De kan inte på någon rimlig nivå kallas "hackiga" och likställas med det exemplet så länge frameraten är stabil.
Och att ni fortfarande håller på med det här värdelösa kacklandet? Att finna mening i det ens. Att orka ens. Whew!
30fps-spel är precis lika hackiga lol? Snurra runt en 360 med kameran i full sensitivity så kan du operera ut ögonen sen.
Fattar inte varför du ska vara så melodramatisk förövrigt. Jag sa ingenting dåligt om din ihopskramlingslåda för det finns faktiskt konsolspel som är i 60fps. Du ser själv skillnaden på gifen. Det spelar ingen roll "hur det ser ut" in-game, objektivt är det fortfarande lika många rutor som produceras och det är störande för mina ögon.
Seriöst lägg ner!
Who the fuck cares man får spela på vad fan man vill!
>60fps är bätte än 30fps
>åhnej han attackerar våra konsoler! de ser sårbara ut nu! vi startar en console vs pc diskussion
Nä.
Lägg ner och sluta va så sjukt barnslig man spelar på vad man vill.
här är en bra låt till Mortal Combat X
När har jag sagt någonting om platform? Det finns PC-spel som är lockade i 30. T.ex. The Evil Within.
Det är bara så extremt jävla fult och sabbar spelupplevelsen. Om ni tycker om det så får ni göra det, men att vara naiv och säga att gifen är fake när stämmer 100% är bara efterblivet.
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet