Allmän diskussionstråd för gamers

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
fucktardretard Kille, 30 år

770 forumsinlägg

Skrivet:
8 juni 2015 kl. 07:26
fucktardretard Kille, 30 år

sitter med två gtx 970 i sli, använder en 1440p 144hz skärm. klarar inte av att maxa ut witcher 3 över 60fps i vissa moment :c

Textfascist Kille, 33 år

771 forumsinlägg

Skrivet:
8 juni 2015 kl. 14:38
Textfascist Kille, 33 år

Spelade Halo 3 på 360 från det att det släpptes till The Master Chief Collection kom ut till Xbox One. Jag klagade aldrig över hur 30fps var långsamt och "hackigt" men efter jag spelade det i 60fps på Xbox One och gick tillbaka till 360 så var det som att spela med konstant input delay och lagg. Gjorde ont i ögonen att ens försöka. Så jag spelar enbart på Xbox One om jag ska spela Halo numera. 60fps är livsviktigt, helt ärligt.

Mordollwen 30 år

403 forumsinlägg

Skrivet:
8 juni 2015 kl. 15:02
Mordollwen 30 år

Spelade klart Child of light på 2 dagar. Någon som kan föreslå nå liknande?

Oskar Kille, 31 år

2 546 forumsinlägg

Skrivet:
8 juni 2015 kl. 15:06
Oskar Kille, 31 år

Citat från Mordollwen:


Spelade klart Child of light på 2 dagar. Någon som kan föreslå nå liknande?

Nu har jag inte spelat Child of Light men sett att det är visuellt mycket bra. Tror du kanske skulle tycka om Ori and The Blind Forest. En extremt vacker plattformare

Mordollwen 30 år

403 forumsinlägg

Skrivet:
8 juni 2015 kl. 15:09
Mordollwen 30 år

Citat från Oskar:


Nu har jag inte spelat Child of Light men sett att det är visuellt mycket bra. Tror du kanske skulle tycka om Ori and The Blind Forest. En extremt vacker plattformare[/i]

Ska prova demon, tack :)

absol Kille, 36 år

8 283 forumsinlägg

Skrivet:
8 juni 2015 kl. 15:51
absol Kille, 36 år

Citat från Mordollwen:


Citat från Oskar:

Nu har jag inte spelat Child of Light men sett att det är visuellt mycket bra. Tror du kanske skulle tycka om Ori and The Blind Forest. En extremt vacker plattformare

Ska prova demon, tack :)


Kanske Trine-serien och Bastion, finns även Aquaria http://store.steampowered.com/app/24420/?snr=1_5_1100__1100

Mordollwen 30 år

403 forumsinlägg

Skrivet:
8 juni 2015 kl. 16:07
Mordollwen 30 år

Citat från absol:


(Y) Tack. :)

Lovecraft Kille, 35 år

1 571 forumsinlägg

Skrivet:
8 juni 2015 kl. 17:21
Lovecraft Kille, 35 år

Bastion eller Transistor <3 både är fan ngt av de bästa jga någonsin spelat <3

Pan Kille, 46 år

4 141 forumsinlägg

Skrivet:
8 juni 2015 kl. 17:23
Pan Kille, 46 år

Citat från Sebban:


Bild: http://i.imgur.com/ElgqUIP.gif

Bästa svaret när folk säger att det inte spelar någon roll. <3333

När folk säger att 30 fps inte är hackigt </3


Bildexemplet är ju dock totalt felaktigt gentemot hur 30fps-spel verkligen ser ut.
De kan inte på någon rimlig nivå kallas "hackiga" och likställas med det exemplet så länge frameraten är stabil.

Och att ni fortfarande håller på med det här värdelösa kacklandet? Att finna mening i det ens. Att orka ens. Whew!

Alexander Kille, 34 år

3 098 forumsinlägg

Skrivet:
8 juni 2015 kl. 17:24
Alexander Kille, 34 år

+1 ^

AeriDorno Kille, 30 år

2 718 forumsinlägg

Skrivet:
8 juni 2015 kl. 17:32
AeriDorno Kille, 30 år

Citat från Mordollwen:


Spelade klart Child of light på 2 dagar. Någon som kan föreslå nå liknande?

Är det värt? Har funtat på att köpa det

absol Kille, 36 år

8 283 forumsinlägg

Skrivet:
8 juni 2015 kl. 17:36
absol Kille, 36 år

Citat från AeriDorno:


Citat från Mordollwen:

Spelade klart Child of light på 2 dagar. Någon som kan föreslå nå liknande?

Är det värt? Har funtat på att köpa det


Du kan läsa recensionen jag skrev för ett tag sen, det är ett långsamt och fint RPG

Länk till recension: http://ctrlaltelite.se/2014/05/16/recension-child-of-light/

AeriDorno Kille, 30 år

2 718 forumsinlägg

Skrivet:
8 juni 2015 kl. 17:39
AeriDorno Kille, 30 år

Citat från absol:



Du kan läsa recensionen jag skrev för ett tag sen, det är ett långsamt och fint RPG

Länk till recension: http://ctrlaltelite.se/2014/05/16/recension-child-of-light/


Tack!!! <333

Invoker Kille, 31 år

3 315 forumsinlägg

Skrivet:
8 juni 2015 kl. 19:41
Invoker Kille, 31 år

Citat från Pan:


Citat från Sebban:

Bild: http://i.imgur.com/ElgqUIP.gif

Bästa svaret när folk säger att det inte spelar någon roll. <3333

När folk säger att 30 fps inte är hackigt </3

Bildexemplet är ju dock totalt felaktigt gentemot hur 30fps-spel verkligen ser ut.
De kan inte på någon rimlig nivå kallas "hackiga" och likställas med det exemplet så länge frameraten är stabil.

Och att ni fortfarande håller på med det här värdelösa kacklandet? Att finna mening i det ens. Att orka ens. Whew!


Om du inte märker skillnaden även om frameraten är stabil, så märker jag det. Det syns väldigt väl. Speciellt om man har 144Hz skärm, men även med 60Hz skärm. Gör du rörelser i ett FPS eller RTS ifrån höger till vänster lär du uppleva något liknande det på bilden. Även om frameraten är stabil.

Alexander Kille, 34 år

3 098 forumsinlägg

Skrivet:
8 juni 2015 kl. 19:43
Alexander Kille, 34 år

Han sa inte att han inte märker utan bara att bild exemplet var fel vilket det är.


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet