Allmän diskussionstråd för gamers
sitter med två gtx 970 i sli, använder en 1440p 144hz skärm. klarar inte av att maxa ut witcher 3 över 60fps i vissa moment :c
Spelade Halo 3 på 360 från det att det släpptes till The Master Chief Collection kom ut till Xbox One. Jag klagade aldrig över hur 30fps var långsamt och "hackigt" men efter jag spelade det i 60fps på Xbox One och gick tillbaka till 360 så var det som att spela med konstant input delay och lagg. Gjorde ont i ögonen att ens försöka. Så jag spelar enbart på Xbox One om jag ska spela Halo numera. 60fps är livsviktigt, helt ärligt.
Spelade klart Child of light på 2 dagar. Någon som kan föreslå nå liknande?
Citat från Mordollwen:
Spelade klart Child of light på 2 dagar. Någon som kan föreslå nå liknande?
Nu har jag inte spelat Child of Light men sett att det är visuellt mycket bra. Tror du kanske skulle tycka om Ori and The Blind Forest. En extremt vacker plattformare
Citat från Oskar:
Nu har jag inte spelat Child of Light men sett att det är visuellt mycket bra. Tror du kanske skulle tycka om Ori and The Blind Forest. En extremt vacker plattformare[/i]
Ska prova demon, tack :)
Citat från Mordollwen:
Citat från Oskar:
Nu har jag inte spelat Child of Light men sett att det är visuellt mycket bra. Tror du kanske skulle tycka om Ori and The Blind Forest. En extremt vacker plattformare
Ska prova demon, tack :)
Kanske Trine-serien och Bastion, finns även Aquaria http://store.steampowered.com/app/24420/?snr=1_5_1100__1100
Bastion eller Transistor <3 både är fan ngt av de bästa jga någonsin spelat <3
Citat från Sebban:
Bild: http://i.imgur.com/ElgqUIP.gif
Bästa svaret när folk säger att det inte spelar någon roll. <3333
När folk säger att 30 fps inte är hackigt </3
Bildexemplet är ju dock totalt felaktigt gentemot hur 30fps-spel verkligen ser ut.
De kan inte på någon rimlig nivå kallas "hackiga" och likställas med det exemplet så länge frameraten är stabil.
Och att ni fortfarande håller på med det här värdelösa kacklandet? Att finna mening i det ens. Att orka ens. Whew!
+1 ^
Citat från Mordollwen:
Spelade klart Child of light på 2 dagar. Någon som kan föreslå nå liknande?
Är det värt? Har funtat på att köpa det
Citat från AeriDorno:
Citat från Mordollwen:
Spelade klart Child of light på 2 dagar. Någon som kan föreslå nå liknande?
Är det värt? Har funtat på att köpa det
Du kan läsa recensionen jag skrev för ett tag sen, det är ett långsamt och fint RPG
Länk till recension: http://ctrlaltelite.se/2014/05/16/recension-child-of-light/
Citat från absol:
Du kan läsa recensionen jag skrev för ett tag sen, det är ett långsamt och fint RPG
Länk till recension: http://ctrlaltelite.se/2014/05/16/recension-child-of-light/
Tack!!! <333
Citat från Pan:
Citat från Sebban:
Bild: http://i.imgur.com/ElgqUIP.gif
Bästa svaret när folk säger att det inte spelar någon roll. <3333
När folk säger att 30 fps inte är hackigt </3
Bildexemplet är ju dock totalt felaktigt gentemot hur 30fps-spel verkligen ser ut.
De kan inte på någon rimlig nivå kallas "hackiga" och likställas med det exemplet så länge frameraten är stabil.
Och att ni fortfarande håller på med det här värdelösa kacklandet? Att finna mening i det ens. Att orka ens. Whew!
Om du inte märker skillnaden även om frameraten är stabil, så märker jag det. Det syns väldigt väl. Speciellt om man har 144Hz skärm, men även med 60Hz skärm. Gör du rörelser i ett FPS eller RTS ifrån höger till vänster lär du uppleva något liknande det på bilden. Även om frameraten är stabil.
Han sa inte att han inte märker utan bara att bild exemplet var fel vilket det är.
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet