Allmän diskussionstråd för gamers

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
Timon Kille, 30 år

3 361 forumsinlägg

Skrivet:
4 juni 2015 kl. 00:54
Timon Kille, 30 år

Citat från Talli:


Citat från Timon:

det här var med i fallout 3.

Nope det är från tale of two wastelands som är ett fallout3/new vegas mod.


oh hade ingen aning ):

Invoker Kille, 31 år

3 315 forumsinlägg

Skrivet:
4 juni 2015 kl. 00:56
Invoker Kille, 31 år

Citat från Timon:


Citat från Talli:

Citat från Timon:

det här var med i fallout 3.

Nope det är från tale of two wastelands som är ett fallout3/new vegas mod.

oh hade ingen aning ):



Testa modden, bra tidsfördriv om du inte redan gjort det. Busenkel att installera också.

https://taleoftwowastelands.com/

EDIT: Den slår ihop Fallout 3 och NV till ett spel med NV's spelsätt.

ex Kille, 33 år

10 053 forumsinlägg

Skrivet:
4 juni 2015 kl. 02:55
ex Kille, 33 år

Gillar ARK som fan, omöjligt att få duglig FPS i för tillfället dock. (Kör i7 3930k@4.8Ghz och GTX 970 och får runt 20-30-40 på relativt låga inställningar.)

Gameplay är bra, och det är bra mycket mer spel än 90% av all annan early access.
Inte optimerat alls och extremt mycket rubberbanding för tillfället. Devs har sagt att det är det de fokuserar på att fixa nu, återstår att se.

Allt i trailern verkar (som de sa.) finnas i spelet, och de började i Oktober. Spelet ska vara klart nästa år någon gång.

TL;DR
Bra spel och utvecklarna verkar veta vad de gör, men om du inte sitter på en någorlunda kraftig dator så kan du vänta.

sXe_emosaurus_sXe 29 år

244 forumsinlägg

Skrivet:
4 juni 2015 kl. 02:58

Håller med :), har samma gpu/cpu som du tror jag faktiskt!

Men ah, hört att devsen är från f.d. företag som släppt triple-A titlar, de verkar iallafall vara riktigt ambitiösa och entusiastiska med spelet med tanke på att de håller sån bra interaktion med communityt!

ex Kille, 33 år

10 053 forumsinlägg

Skrivet:
4 juni 2015 kl. 03:06
ex Kille, 33 år

Om du har en *930k utan att vara säker så tvivlar jag, men det hör inte hit!

Några av devsen har bland annat jobbat med Uncharted-serien och de flesta har 10 år av >riktig< erfarenhet i branschen vad jag har hört.
Jag fortsätter vara optimistisk till ARK, länge sen något early access levererade ordentligt.

Vvardenfell Kille, 33 år

7 610 forumsinlägg

Skrivet:
4 juni 2015 kl. 03:14
Vvardenfell Kille, 33 år

Men vänta nu, vad är detta? Folk klagar på New Vegas?

CraxiBamdikut 30 år

2 668 forumsinlägg

Skrivet:
4 juni 2015 kl. 07:04
CraxiBamdikut 30 år

Fallout 3s storyline var så linjär och simpel att en 5-åring inte skulle ha problem att följa den.
Föredrar du Fallout 3 framför New Vegas så finns det en chans att du antingen är 5 eller har fått din hjärna utbytt mot kiss.

Alexander Kille, 34 år

3 098 forumsinlägg

Skrivet:
4 juni 2015 kl. 07:07
Alexander Kille, 34 år

Jag är inte jätte stort Fallout fan men tycker New vegas var mycket bättre.

Vvardenfell Kille, 33 år

7 610 forumsinlägg

Skrivet:
4 juni 2015 kl. 07:34
Vvardenfell Kille, 33 år

New Vegas var överlägset F3 på alla punkter.
(Förutom, möjligtvis, introsekvensen)

Bloodbath 33 år

14 529 forumsinlägg

Skrivet:
4 juni 2015 kl. 07:49
Bloodbath 33 år

Citat från Vvardenfell:


Men vänta nu, vad är detta? Folk klagar på New Vegas?

Bild: http://i.imgur.com/U50zli4.gif


Ja? Differing opinions. Ever heard of it?

Peppar Kille, 33 år

12 407 forumsinlägg

Skrivet:
4 juni 2015 kl. 07:55
Peppar Kille, 33 år

Citat från FBI:


Fallout 3s storyline var så linjär och simpel att en 5-åring inte skulle ha problem att följa den.
Föredrar du Fallout 3 framför New Vegas så finns det en chans att du antingen är 5 eller har fått din hjärna utbytt mot kiss.


Just det. Hade glömt att linjära stories är satans påfund.
Jesus christ.

Bloodbath 33 år

14 529 forumsinlägg

Skrivet:
4 juni 2015 kl. 07:56
Bloodbath 33 år

Metros story är sjukt linjär, och fortfarande en ren njutning att spela. Git rekt.

CraxiBamdikut 30 år

2 668 forumsinlägg

Skrivet:
4 juni 2015 kl. 08:45
CraxiBamdikut 30 år

Citat från Peppar:


Citat från FBI:

Fallout 3s storyline var så linjär och simpel att en 5-åring inte skulle ha problem att följa den.
Föredrar du Fallout 3 framför New Vegas så finns det en chans att du antingen är 5 eller har fått din hjärna utbytt mot kiss.

Just det. Hade glömt att linjära stories är satans påfund.
Jesus christ.


Ja, det var just precis vad jag sa Peppar. Spot on polarn. Bra jobbat grabben.

Invoker Kille, 31 år

3 315 forumsinlägg

Skrivet:
4 juni 2015 kl. 12:21
Invoker Kille, 31 år

Citat från Bloodbath:


Metros story är sjukt linjär, och fortfarande en ren njutning att spela. Git rekt.

Är dock baserad på en set story ifrån en bok, inget open world RPG. Get real.

Peppar Kille, 33 år

12 407 forumsinlägg

Skrivet:
4 juni 2015 kl. 12:23
Peppar Kille, 33 år

Citat från FBI:


Citat från Peppar:

Citat från FBI:

Fallout 3s storyline var så linjär och simpel att en 5-åring inte skulle ha problem att följa den.
Föredrar du Fallout 3 framför New Vegas så finns det en chans att du antingen är 5 eller har fått din hjärna utbytt mot kiss.

Just det. Hade glömt att linjära stories är satans påfund.
Jesus christ.

Ja, det var just precis vad jag sa Peppar. Spot on polarn. Bra jobbat grabben.


Det var mer en pik över circlejerken som faktiskt existerar idag. Folk klagar så fort ett spel faktiskt är "Ta sig från punk A till punkt B."


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet