Allmän diskussionstråd för gamers
Citat från Timon:
Citat från Talli:
Citat från Timon:
det här var med i fallout 3.
Nope det är från tale of two wastelands som är ett fallout3/new vegas mod.
oh hade ingen aning ):
Testa modden, bra tidsfördriv om du inte redan gjort det. Busenkel att installera också.
https://taleoftwowastelands.com/
EDIT: Den slår ihop Fallout 3 och NV till ett spel med NV's spelsätt.
Gillar ARK som fan, omöjligt att få duglig FPS i för tillfället dock. (Kör i7 3930k@4.8Ghz och GTX 970 och får runt 20-30-40 på relativt låga inställningar.)
Gameplay är bra, och det är bra mycket mer spel än 90% av all annan early access.
Inte optimerat alls och extremt mycket rubberbanding för tillfället. Devs har sagt att det är det de fokuserar på att fixa nu, återstår att se.
Allt i trailern verkar (som de sa.) finnas i spelet, och de började i Oktober. Spelet ska vara klart nästa år någon gång.
TL;DR
Bra spel och utvecklarna verkar veta vad de gör, men om du inte sitter på en någorlunda kraftig dator så kan du vänta.
Håller med :), har samma gpu/cpu som du tror jag faktiskt!
Men ah, hört att devsen är från f.d. företag som släppt triple-A titlar, de verkar iallafall vara riktigt ambitiösa och entusiastiska med spelet med tanke på att de håller sån bra interaktion med communityt!
Om du har en *930k utan att vara säker så tvivlar jag, men det hör inte hit!
Några av devsen har bland annat jobbat med Uncharted-serien och de flesta har 10 år av >riktig< erfarenhet i branschen vad jag har hört.
Jag fortsätter vara optimistisk till ARK, länge sen något early access levererade ordentligt.
Fallout 3s storyline var så linjär och simpel att en 5-åring inte skulle ha problem att följa den.
Föredrar du Fallout 3 framför New Vegas så finns det en chans att du antingen är 5 eller har fått din hjärna utbytt mot kiss.
Jag är inte jätte stort Fallout fan men tycker New vegas var mycket bättre.
New Vegas var överlägset F3 på alla punkter.
(Förutom, möjligtvis, introsekvensen)
Citat från Vvardenfell:
Men vänta nu, vad är detta? Folk klagar på New Vegas?
Bild: http://i.imgur.com/U50zli4.gif
Ja? Differing opinions. Ever heard of it?
Citat från FBI:
Fallout 3s storyline var så linjär och simpel att en 5-åring inte skulle ha problem att följa den.
Föredrar du Fallout 3 framför New Vegas så finns det en chans att du antingen är 5 eller har fått din hjärna utbytt mot kiss.
Just det. Hade glömt att linjära stories är satans påfund.
Jesus christ.
Metros story är sjukt linjär, och fortfarande en ren njutning att spela. Git rekt.
Citat från Peppar:
Citat från FBI:
Fallout 3s storyline var så linjär och simpel att en 5-åring inte skulle ha problem att följa den.
Föredrar du Fallout 3 framför New Vegas så finns det en chans att du antingen är 5 eller har fått din hjärna utbytt mot kiss.
Just det. Hade glömt att linjära stories är satans påfund.
Jesus christ.
Ja, det var just precis vad jag sa Peppar. Spot on polarn. Bra jobbat grabben.
Citat från FBI:
Citat från Peppar:
Citat från FBI:
Fallout 3s storyline var så linjär och simpel att en 5-åring inte skulle ha problem att följa den.
Föredrar du Fallout 3 framför New Vegas så finns det en chans att du antingen är 5 eller har fått din hjärna utbytt mot kiss.
Just det. Hade glömt att linjära stories är satans påfund.
Jesus christ.
Ja, det var just precis vad jag sa Peppar. Spot on polarn. Bra jobbat grabben.
Det var mer en pik över circlejerken som faktiskt existerar idag. Folk klagar så fort ett spel faktiskt är "Ta sig från punk A till punkt B."
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet
