Allmän diskussionstråd för gamers

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
CraxiBamdikut 30 år

2 668 forumsinlägg

Skrivet:
22 maj 2015 kl. 23:11
CraxiBamdikut 30 år

jag har också aids

Wikileaks Kille, 33 år

11 370 forumsinlägg

Skrivet:
23 maj 2015 kl. 12:25
Wikileaks Kille, 33 år

Dark Souls: Prepare To Die Edition och Injustice: Gods Among Us Ultimate Edition finns billigt på humble bundle.

Peppar Kille, 33 år

12 407 forumsinlägg

Skrivet:
23 maj 2015 kl. 15:08
Peppar Kille, 33 år



Århundradets uppfinning.

Pan Kille, 46 år

4 141 forumsinlägg

Skrivet:
23 maj 2015 kl. 16:01
Pan Kille, 46 år

Min sparfil i W3 bara försvann. Spårlöst. KUL :'D
Har aldrig spelat om så mycket så snabbt.

natsukashi Kille, 60 år

31 027 forumsinlägg

Skrivet:
24 maj 2015 kl. 00:23
natsukashi Kille, 60 år

Citat från Pan:


Min sparfil i W3 bara försvann. Spårlöst. KUL :'D
Har aldrig spelat om så mycket så snabbt.


Speedrun incoming

Timon Kille, 30 år

3 361 forumsinlägg

Skrivet:
24 maj 2015 kl. 00:28
Timon Kille, 30 år

Citat från Pan:


Min sparfil i W3 bara försvann. Spårlöst. KUL :'D
Har aldrig spelat om så mycket så snabbt.


Har själv inte skaffat det ännu. Har hypat det länge nu, lever det upp till hypen och vad tycker du om det hittills? :)

Pan Kille, 46 år

4 141 forumsinlägg

Skrivet:
24 maj 2015 kl. 01:07
Pan Kille, 46 år

Citat från Timon:


Min sparfil i W3 bara försvann. Spårlöst. KUL :'D
Har aldrig spelat om så mycket så snabbt.

Har själv inte skaffat det ännu. Har hypat det länge nu, lever det upp till hypen och vad tycker du om det hittills? :)


Jag har bara sett en liten del ännu, men tekniskt och artistiskt sett är spelet fantastiskt. Kan dock inte alls uttala mig ännu om det blir en 'oförglömlig spelupplevelse' rent emotionellt. Är vi inte berörda när eftertexterna rullar så betyder inte det tekniska särskilt mycket.

natsukashi Kille, 60 år

31 027 forumsinlägg

Skrivet:
24 maj 2015 kl. 01:47
natsukashi Kille, 60 år

iunno, nu har jag inte lirat dark souls/2/bloodborne men det känns som att det är tekniskt krävande spel och inte vidare storydrivet. ändå verkar de hyllas pga den nintendosvåra mekaniken.

Pan Kille, 46 år

4 141 forumsinlägg

Skrivet:
24 maj 2015 kl. 02:50
Pan Kille, 46 år

Citat från unsterblich:


iunno, nu har jag inte lirat dark souls/2/bloodborne men det känns som att det är tekniskt krävande spel och inte vidare storydrivet. ändå verkar de hyllas pga den nintendosvåra mekaniken.

Utan vidare eftertanke hade jag snabbt hävdat att t.ex Bloodborne saknar ett narrativt djup. Handlingen är fragmentarisk och krävande att pussla ihop. Spel som DS/BB verkar dock sitta på en speciell egenskap som gifter klassisk utmaning med det intellektuellt utmanande steget att läsa mellan raderna. Det är kaxigt och vågat på ett sätt. Spelmekaniskt sett bör den symbiosen klassas som något lysande då det bäddar för en subjektivt komplex upplevelse.

Svårighetsgraden betyder såklart en hel del, men aldrig mer än det emotionella engagemanget så länge det rör sig om ett spel med lore.

Sen har vi spel som är tydliga med sin narrativa utformning och inte lämnar mycket till utforskning och tolkning. Det är kaxigt och vågat på ett annat sätt när estetiska kvaliteter ställs emot varandra. Det fina är att spelmediet (ännu) är öppet för diverse narrativa varianter och inte låter sig begränsas.

Aubepine Tjej, 30 år

109 forumsinlägg

Skrivet:
24 maj 2015 kl. 02:55
Aubepine Tjej, 30 år

älskar gta snott bilar sen jag var 9 mm spring

Melvin Kille, 31 år

8 210 forumsinlägg

Skrivet:
25 maj 2015 kl. 00:45
Melvin Kille, 31 år

öh någon som vet vad flashspelen utvecklarna bakom Limbo heter gjorde? rätt säker på att de gjorde ett par såna innan Limbo och jag körde dem

edit: hittade

alve 31 år

4 960 forumsinlägg

Skrivet:
25 maj 2015 kl. 02:43
alve 31 år

vilket är ert favvo -spel? :-D

CraxiBamdikut 30 år

2 668 forumsinlägg

Skrivet:
25 maj 2015 kl. 02:50
CraxiBamdikut 30 år

flickan öh:)
när man är igrottor!!

HarveyDent Kille, 42 år

668 forumsinlägg

Skrivet:
26 maj 2015 kl. 01:42
HarveyDent Kille, 42 år

Ni som spelar Witcher 3 just nu, hur fungerar level-systemet för er?

Gjorde en quest då jag var lvl 4-5 men jag fick bara vapen och armor som var lvl 1-2 genom hela grottan. Läste någonstans att spelet skulle nedgradera all loot om man kör quests som är över ens nuvarande lvl?

Textfascist Kille, 33 år

771 forumsinlägg

Skrivet:
26 maj 2015 kl. 02:21
Textfascist Kille, 33 år

Citat från Av:


vilket är ert favvo -spel? :-D

Spec Ops: The Line.


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet