Allmän diskussionstråd för gamers
Citat från Vvardenfell:
Det kan nog vara så!
Förresten är Life is Strange ett perfekt exempel på att sexismen verkligen är ett stort problem i spelbranschen:
http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/spela/article20291063.ab
"Som kreatör bryr jag mig inte ett skit om vilket kön en karaktär har. Jag kan känna empati för både manliga och kvinnliga karaktärer. Den enda åtskillnad jag bryr mig om är huruvida karaktärerna är bra eller dåliga."
Och det här hatar folk på? Vidrigt, för fan.
Hatare kommer alltid att hata. Jag tycker hela grejen med att försöka tvinga Ubisoft att ordna en kvinnlig karaktär var dum. Jag förnekar inte att det är fler män som är huvudkaraktärer, men jag tycker det är fullständigt skitsnack att majoriteten ska få bestämma hur ett spel görs. Vill de bestämma så kan de utveckla ett eget projekt.
Om Ubisoft eller någon annan utvecklare vill ha en manlig huvudroll så ville de det och det har knappast att göra med någon form av dolt kvinnoförakt. Det finns dessutom massor av spel med kvinnliga huvudkaraktärer som inte är dåligt representerade. Just nu så kommer jag på Resident Evil, Parasite Eve, Mirror's Edge och Tomb Raider (det nya).
Hur är Life is Strange sexistiskt? Jag ser det inte och jag menar inte det som "Gaaah du har fel, detta spelet är bäst och har inga brister, död åt hädarna!" utan jag frågar uppriktigt för jag vill förstå.
Citat från Textfascist:
Hur är Life is Strange sexistiskt? Jag ser det inte och jag menar inte det som "Gaaah du har fel, detta spelet är bäst och har inga brister, död åt hädarna!" utan jag frågar uppriktigt för jag vill förstå.
Tror du missförstod mig, det är reaktionerna på att spelet kör med två kvinnliga huvudkaraktärer som är det sexistiska. Utgivare ville att Dontnod skulle byta ut Max mot en manlig karaktär. Det haglar kommentarer på Youtube om att folk vägrar köpa spelet eftersom det är "manshatande PK-propaganda" osv osv osv.
Citat från Vvardenfell:
Citat från Textfascist:
Hur är Life is Strange sexistiskt? Jag ser det inte och jag menar inte det som "Gaaah du har fel, detta spelet är bäst och har inga brister, död åt hädarna!" utan jag frågar uppriktigt för jag vill förstå.
Tror du missförstod mig, det är reaktionerna på att spelet kör med två kvinnliga huvudkaraktärer som är det sexistiska. Utgivare ville att Dontnod skulle byta ut Max mot en manlig karaktär. Det haglar kommentarer på Youtube om att folk vägrar köpa spelet eftersom det är "manshatande PK-propaganda" osv osv osv.
Ah. Jag trodde du menade att...jag förstår.
Still. Bullshit. Manshatande PK-propaganda? Herregud. Folk är idioter.
Citat från Vvardenfell:
Vill typ sjunka genom marken varje gång någon säger "wowser" eller "sadface".
Skulle inte förvåna mig om någon drar på med ett "Firin' mah lazor" mitt i en nära döden-upplevelse.
Hahah sant. Det är som om de har suttit med ett reference sheet med alla populärkulturella referenser och teen lingo som kidsen använder sig av och försöker fylla någon slags kvot.
Får mig att le lite ibland dock, som när Max säger åt Warren att "bubble hearth away".
kan någon tipsa om ett survival horror i stil med evil within?? blev så jääääävla fast i det spelet, inte konstigt med tanke på att shinji mikami enligt mig är en av världens bättre spelskapare men....
alla tips = bra tips!!
Silent Hills
Nej juste :P
;___________;
Silent Hill 1-3, bästa i serien i mitt tycke
Citat från S4NIC:
Silent Hill 1-3, bästa i serien i mitt tycke
Jaa de spelen symbolerar typ min barndom haha! Älskar de också, speciellt 2an
Citat från horsedick_mpeg:
Citat från S4NIC:
Silent Hill 1-3, bästa i serien i mitt tycke
Jaa de spelen symbolerar typ min barndom haha! Älskar de också, speciellt 2an
Stor high five på det!!
Citat från horsedick_mpeg:
kan någon tipsa om ett survival horror i stil med evil within?? blev så jääääävla fast i det spelet, inte konstigt med tanke på att shinji mikami enligt mig är en av världens bättre spelskapare men....
alla tips = bra tips!!
Kommer en tredje DLC till Evil Within om några dagar. Annars så kan jag rekommendera Silent Hill 2, ett av de bästa spelen jag spelat, även Neverending Nightmares.
Citat från unsterblich:
Silent Hills
Nej juste :P
Jag bryr mig uppriktigt inte om Silent Hills, jag älskade Silent Hill 1-4 och jag anser att Silent Hill 2 är ett av de bästa spelen som någonsin utvecklats men jag är mer än glad för att Kojima äntligen får lämna Konami och sluta vara fastkedjad till Metal Gear Solid. Han är fri att göra vad han vill nu, något han har förtjänat.
Jag minns en intervju med honom där han sa att han är en väldigt nedstämd person, att han försöker lägga ner allt han har i sina spel eftersom att han har en dröm om att spel ska kunna tolkas som en form av konst. Om MGS3 inte är konst så vet jag inte vad som är det.
Silent Hills var ett rimligt pris att betala för att han skulle kunna få denna frihet. Han har velat sluta göra Metal Gear spel sen Metal Gear Solid 2. Han försöker avsluta serien så han kan lämna den och gå vidare till andra projekt, kanske till och med Zone of the Enders 3. Hur som helst så vill jag att det ska gå bra för honom, han är en av de sista utvecklarna i sitt slag, som hellre struntar i ett projekt än att ge oss något halvbra. Har oerhörd respekt för honom.
Såg en petition där de ber Kojima och Del Toro att fortsätta med projektet, vilket är oerhört dumt, Konami var de som tog död på projektet, inte Kojima eller Del Toro, de borde rikta sig till Konami istället.
Det kommer ut ett nytt hack'n'slash på steam ikväll tror jag :) van helsing III, verkar rätt bra
http://ctrlaltelite.se/2015/05/22/forhandstitt-the-incredible-adventure-of-van-helsing-iii/
Läs mer ^

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet
