Allmän diskussionstråd för gamers

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
AeriDorno Kille, 30 år

2 718 forumsinlägg

Skrivet:
20 maj 2015 kl. 17:11
AeriDorno Kille, 30 år

Så inte min poäng.
Det är inte nödvändigtvis en förutsättning för immersion (i synnerhet inte i sig självt!), men bara dumt att neka att det skulle ha en stor påverkan på spelupplevelsen.

Textfascist Kille, 33 år

771 forumsinlägg

Skrivet:
20 maj 2015 kl. 17:13
Textfascist Kille, 33 år

Citat från AeriDorno:


Så inte min poäng.
Det är inte nödvändigtvis en förutsättning för immersion (i synnerhet inte i sig självt!), men bara dumt att neka att det skulle ha en stor påverkan på spelupplevelsen.


Detta anser jag är subjektivt.

Textfascist Kille, 33 år

771 forumsinlägg

Skrivet:
20 maj 2015 kl. 17:26
Textfascist Kille, 33 år

Citat från unsterblich:


https://medium.com/@adrianchm/the-boy-who-cried-white-wolf-on-polygon-s-the-witcher-3-review-f7ac8d7f0a5

åsikter?


Web of trust säger åt mig att inte klicka på länken. Vad handlar det om?

natsukashi Kille, 60 år

31 027 forumsinlägg

Skrivet:
20 maj 2015 kl. 17:28
natsukashi Kille, 60 år

Citat från Textfascist:


Citat från unsterblich:

https://medium.com/@adrianchm/the-boy-who-cried-white-wolf-on-polygon-s-the-witcher-3-review-f7ac8d7f0a5

åsikter?

Web of trust säger åt mig att inte klicka på länken. Vad handlar det om?


Det är en developers svar på kritiken från polygon (så som att spelet har för lite rasifierade karaktärer, är misogynistiskt osv.)

Textfascist Kille, 33 år

771 forumsinlägg

Skrivet:
20 maj 2015 kl. 17:31
Textfascist Kille, 33 år

Citat från unsterblich:


Citat från Textfascist:

Citat från unsterblich:

https://medium.com/@adrianchm/the-boy-who-cried-white-wolf-on-polygon-s-the-witcher-3-review-f7ac8d7f0a5

åsikter?

Web of trust säger åt mig att inte klicka på länken. Vad handlar det om?

Det är Witchers developers svar på kritiken från polygon (så som att spelet har för lite rasifierade karaktärer, är misogynistiskt osv.)


Folk ska fan alltid gnälla över något. Jag tyckte inte om det men jag tycker ändå detta verkar överdrivet.

Bloodbath 33 år

14 529 forumsinlägg

Skrivet:
20 maj 2015 kl. 17:37
Bloodbath 33 år

Citat från unsterblich:


https://medium.com/@adrianchm/the-boy-who-cried-white-wolf-on-polygon-s-the-witcher-3-review-f7ac8d7f0a5

åsikter?


Intresting read.




Citat från unsterblich:

Det är Witchers developers svar på kritiken från polygon (så som att spelet har för lite rasifierade karaktärer, är misogynistiskt osv.)[/i]

Fast det är väl inte alls CDPR?

natsukashi Kille, 60 år

31 027 forumsinlägg

Skrivet:
20 maj 2015 kl. 17:42
natsukashi Kille, 60 år

woops my bad. läste fel i en väns facebookstatus. Står bara "a developer" och inte "the developer" som jag trodde :D

tyckte också det var intressant, men är lite ambivalent. jag har inte lirat Witcher 3 så jag kan inte ha åsikter direkt

Pan Kille, 46 år

4 141 forumsinlägg

Skrivet:
20 maj 2015 kl. 21:13
Pan Kille, 46 år


Hur har CDPR tänkt att man ska se texten i W3 om man INTE sitter precis framför skärmen? Jag har drygt 2½ meter till min 60" och det är närapå omöjligt att avläsa de miniatyriska bokstäverna.

vilken text handlar det om? inget som kan lösas med att byta till large hud i options?


URGH. Hade redan large hud.
Fler rapporterar om det här problemet: http://kotaku.com/the-witcher-3-s-tiny-text-is-a-nightmare-to-read-1705783946

Sinnessjukt att behöva kisa sig själv till huvudvärk för att man inte vill sitta en meter från sin TV.

Textfascist Kille, 33 år

771 forumsinlägg

Skrivet:
20 maj 2015 kl. 21:20
Textfascist Kille, 33 år

Citat från Pan:



Hur har CDPR tänkt att man ska se texten i W3 om man INTE sitter precis framför skärmen? Jag har drygt 2½ meter till min 60" och det är närapå omöjligt att avläsa de miniatyriska bokstäverna.

vilken text handlar det om? inget som kan lösas med att byta till large hud i options?


URGH. Hade redan large hud.
Fler rapporterar om det här problemet: http://kotaku.com/the-witcher-3-s-tiny-text-is-a-nightmare-to-read-1705783946

Sinnessjukt att behöva kisa sig själv till huvudvärk för att man inte vill sitta en meter från sin TV.


Jag upplever det också som väldigt störande.

Textfascist Kille, 33 år

771 forumsinlägg

Skrivet:
20 maj 2015 kl. 21:23
Textfascist Kille, 33 år

Jag svär, Franklin i GTA V använder "Motherfucker" och "Nigga" som andra människor använder kommatecken. Så irriterande att lyssna på.

Vvardenfell Kille, 33 år

7 610 forumsinlägg

Skrivet:
21 maj 2015 kl. 05:43
Vvardenfell Kille, 33 år

Citat från Textfascist:


Jag svär, Franklin i GTA V använder "Motherfucker" och "Nigga" som andra människor använder kommatecken. Så irriterande att lyssna på.

"I'm not gonna let some mothafuckin' cat think he's so mothafuckin' crazy he gonna run me up a tree, fuck that!"

Förövrigt skaffade jag mig ett season pass till Life is Strange, är typ halvvägs in i tredje episoden nu. Fortfarande lite kluven. It's intriguing, helt klart, och älskar allt med det visuella (förutom den totalt efterblivna lip syncen). Gillar även karaktärerna, sjukt bra av Dontnod att köra på en karaktär som Max; helt vanliga tonårstjejer ser vi alltför sällan i huvudroller.
Dock känner jag att manuset sabbar det en hel del till och från. Känns otroligt krystat, som att Dontnod består av 35plussare som aldrig ens varit i närheten av millennials. Vill typ sjunka genom marken varje gång någon säger "wowser" eller "sadface".

Skulle inte förvåna mig om någon drar på med ett "Firin' mah lazor" mitt i en nära döden-upplevelse.

Textfascist Kille, 33 år

771 forumsinlägg

Skrivet:
21 maj 2015 kl. 06:17
Textfascist Kille, 33 år

Citat från Vvardenfell:


Citat från Textfascist:

Jag svär, Franklin i GTA V använder "Motherfucker" och "Nigga" som andra människor använder kommatecken. Så irriterande att lyssna på.

"I'm not gonna let some mothafuckin' cat think he's so mothafuckin' crazy he gonna run me up a tree, fuck that!"

Förövrigt skaffade jag mig ett season pass till Life is Strange, är typ halvvägs in i tredje episoden nu. Fortfarande lite kluven. It's intriguing, helt klart, och älskar allt med det visuella (förutom den totalt efterblivna lip syncen). Gillar även karaktärerna, sjukt bra av Dontnod att köra på en karaktär som Max; helt vanliga tonårstjejer ser vi alltför sällan i huvudroller.
Dock känner jag att manuset sabbar det en hel del till och från. Känns otroligt krystat, som att Dontnod består av 35plussare som aldrig ens varit i närheten av millennials. Vill typ sjunka genom marken varje gång någon säger "wowser" eller "sadface".

Skulle inte förvåna mig om någon drar på med ett "Firin' mah lazor" mitt i en nära döden-upplevelse.


"Wowser" makes me cringe. Men spelet är verkligen värt det i sin helhet.

Vvardenfell Kille, 33 år

7 610 forumsinlägg

Skrivet:
21 maj 2015 kl. 07:54
Vvardenfell Kille, 33 år

Det kan nog vara så!

Förresten är Life is Strange ett perfekt exempel på att sexismen verkligen är ett stort problem i spelbranschen:
http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/spela/article20291063.ab

"Som kreatör bryr jag mig inte ett skit om vilket kön en karaktär har. Jag kan känna empati för både manliga och kvinnliga karaktärer. Den enda åtskillnad jag bryr mig om är huruvida karaktärerna är bra eller dåliga."

Och det här hatar folk på? Vidrigt, för fan.

bonk 30 år

3 136 forumsinlägg

Skrivet:
21 maj 2015 kl. 08:25
bonk 30 år


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet