Allmän diskussionstråd för gamers

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
Textfascist Kille, 33 år

771 forumsinlägg

Skrivet:
19 maj 2015 kl. 20:40
Textfascist Kille, 33 år

Citat från Jame:


Citat från Textfascist:

För din och min skull, så hoppas jag det. I'll make sure to keep you updated.

gört


As you wish.

HarveyDent Kille, 42 år

668 forumsinlägg

Skrivet:
19 maj 2015 kl. 23:16
HarveyDent Kille, 42 år

Citat från Intake:


Pålitliga skulle jag inte säga. Förhandsbokade Borderlands 2, fick det en och en halv vecka efter releasedatum, och fick ingen kompensation, eller ens en ursäkt.

Haha....Kom hem efter 9 timmars segt jobb för att se att skiten fastnat i Årsta 3.38.

Liklukt Tjej, 33 år

360 forumsinlägg

Skrivet:
20 maj 2015 kl. 01:37
Liklukt Tjej, 33 år

Vääänta Textfascist, gillar du storyn i Life is Strange men ogillar storyn i Witcher 3?

Textfascist Kille, 33 år

771 forumsinlägg

Skrivet:
20 maj 2015 kl. 01:42
Textfascist Kille, 33 år

Citat från Nekrofili:


Vääänta Textfascist, gillar du storyn i Life is Strange men ogillar storyn i Witcher 3?

Bild: http://i.imgur.com/s7qdz8Y.gif


Korrekt. Witcher's story tråkar ut mig. Jag anser att Dragon Age eller Mass Effect är hundra gånger bättre på alla vis.
GIllade inte Witcher, spelade ändå tio timmar av det, gillade inte Witcher 2, hann med 7 timmar på det och nu har jag spelat Witcher 3 i snart 20 timmar för att verkligen försöka komma in i det och jag förstår inte vad som är så bra med det.
Påminner om Risen, första är crap, andra är crap och tredje är crap. Just can it already.
Dock är det inget fel att tycka det är bra, jag tycker bara inte det är för mig.

Pan Kille, 46 år

4 141 forumsinlägg

Skrivet:
20 maj 2015 kl. 06:14
Pan Kille, 46 år

Citat från Seraphim:


Hur har CDPR tänkt att man ska se texten i W3 om man INTE sitter precis framför skärmen? Jag har drygt 2½ meter till min 60" och det är närapå omöjligt att avläsa de miniatyriska bokstäverna.

vilken text handlar det om? inget som kan lösas med att byta till large hud i options?


Ska se om det fixar biffen. Tack.

CraxiBamdikut 30 år

2 668 forumsinlägg

Skrivet:
20 maj 2015 kl. 06:29
CraxiBamdikut 30 år

Flippar varje gång texten är gjord för myror och man vill ligga i sängen och spela

AeriDorno Kille, 30 år

2 718 forumsinlägg

Skrivet:
20 maj 2015 kl. 14:13
AeriDorno Kille, 30 år

Någon som spelat ut episod tre av Life is strange ännu? Blew me away

Textfascist Kille, 33 år

771 forumsinlägg

Skrivet:
20 maj 2015 kl. 15:55
Textfascist Kille, 33 år

Äckligt hur bra det spelet är. Spelade tredje episoden några timmar efter det kom ut och det blir bara bättre och bättre ju fler episoder som kommer ut.
Hoppas på en season 2 eller något, var länge sedan jag spelade något så bra och jag vill inte att det ska ta slut efter de två sista episoderna, även om jag vet att det är osannolikt att de gör en till "säsong".

Peppar Kille, 33 år

12 407 forumsinlägg

Skrivet:
20 maj 2015 kl. 16:22
Peppar Kille, 33 år

Har du laddat ner patchen manuellt eller från en länk som installationen har gett dig?

AeriDorno Kille, 30 år

2 718 forumsinlägg

Skrivet:
20 maj 2015 kl. 16:29
AeriDorno Kille, 30 år

Citat från Textfascist:


Alltså verkligen. Det är så känslomässigt engagerande på något sätt. Trodde jag skulle dö efter slutet i episod tre hahah. Jag hoppas verkligen det kommer en till säsong. Dontnod har ju visat hittills att de kan leverera hela den här sureella komplexiteten på ett väldigt snyggt sätt liksom, så jag tror de har något great in store för de sista två episoderna. Finns en massa jätteintressanta teorier: som att Max och Rachel är samma person i olika paralella tidslinjer t.ex. Och sådana teorier känns ju bara allt mer troligare ju längre in i spelet vi kommer. Min tagg är omåttlig!!!

Textfascist Kille, 33 år

771 forumsinlägg

Skrivet:
20 maj 2015 kl. 16:51
Textfascist Kille, 33 år

Citat från AeriDorno:


Citat från Textfascist:

Alltså verkligen. Det är så känslomässigt engagerande på något sätt. Trodde jag skulle dö efter slutet i episod tre hahah. Jag hoppas verkligen det kommer en till säsong. Dontnod har ju visat hittills att de kan leverera hela den här sureella komplexiteten på ett väldigt snyggt sätt liksom, så jag tror de har något great in store för de sista två episoderna. Finns en massa jätteintressanta teorier: som att Max och Rachel är samma person i olika paralella tidslinjer t.ex. Och sådana teorier känns ju bara allt mer troligare ju längre in i spelet vi kommer. Min tagg är omåttlig!!!


Spelade demot till första episoden och köpte direkt ett season pass.
Life is Strange är det enda spelet förutom Spec Ops: The Line som jag skulle ge 5/5.

AeriDorno Kille, 30 år

2 718 forumsinlägg

Skrivet:
20 maj 2015 kl. 16:59
AeriDorno Kille, 30 år

Ja. I och för sig är inte animationerna de bästa. Det är ganska mycket blank faces och lite dodgy rörelser här och där. Å andra sidan stör jag mig inte sådär jättemycket på det. Det är väldigt fint visuellt i övrigt. Ljus och färgmässigt framför allt.

Textfascist Kille, 33 år

771 forumsinlägg

Skrivet:
20 maj 2015 kl. 17:01
Textfascist Kille, 33 år

Citat från AeriDorno:


Ja. I och för sig är inte animationerna de bästa. Det är ganska mycket blank faces och lite dodgy rörelser här och där. Å andra sidan stör jag mig inte sådär jättemycket på det. Det är väldigt fint visuellt i övrigt. Ljus och färgmässigt framför allt.

Sen när har grafik och sådant varit viktigt? Jag spelar fortfarande Castlevania: SotN, bryr mig inte om alla problem för spelet är fantastiskt.

AeriDorno Kille, 30 år

2 718 forumsinlägg

Skrivet:
20 maj 2015 kl. 17:05
AeriDorno Kille, 30 år

Citat från Textfascist:


Sen när har grafik och sådant varit viktigt? Jag spelar fortfarande Castlevania: SotN, bryr mig inte om alla problem för spelet är fantastiskt.

Det är väl klart att naturliga och övertygande ansiktsanimationer som kan förmedla känslor är viktigt för att sälja känslan och vara så immersive som möjligt? Precis som att bra röstskådespelare och musik är en förutsättning för att spelet ska kunna framlocka vissa känslor ur spelaren. Ganska tveksamt om ett spel som detta skulle lyckas särskilt bra med sina ambitioner med t.ex. år 2000s tekniska färdigheter, eller hur?

Textfascist Kille, 33 år

771 forumsinlägg

Skrivet:
20 maj 2015 kl. 17:08
Textfascist Kille, 33 år

Citat från AeriDorno:


Citat från Textfascist:

Sen när har grafik och sådant varit viktigt? Jag spelar fortfarande Castlevania: SotN, bryr mig inte om alla problem för spelet är fantastiskt.

Det är väl klart att naturliga och övertygande ansiktsanimationer som kan förmedla känslor är viktigt för att sälja känslan och vara så immersive som möjligt? Precis som att bra röstskådespelare och musik är en förutsättning för att spelet ska kunna framlocka vissa känslor ur spelaren. Ganska tveksamt om ett spel som detta skulle lyckas särskilt bra med sina ambitioner med t.ex. år 2000s tekniska färdigheter, eller hur?


Funny you should say that. Final Fantasy 3-9 förmedlade känslor perfekt utan fancy graphics.


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet