Allmän diskussionstråd för gamers
Guillermo Del Toro's produktionsbolag Mirada Studios har gjort klart en trailer för Fallout 4. It's happening.
http://www.playstationlifestyle.net/2015/05/11/fallout-4-cinematic-trailer-made-guillermo-del-toros-mirada-studios-according-linkedin-profile/
Hmm, intradesting.
Sitter o drar igenom achievements i Portal 2.
"Complete test chamber 10 in under 70 seconds"
Klockade in på 82 sekunder - fick achievement.
Citat från Textfascist:
Fallout 4 confirmed you say?
You expect me to believe that, Lorna?!
https://www.kickstarter.com/projects/iga/bloodstained-ritual-of-the-night
alltså är jävligt wary näre kommer till kickstarter men fuck vad jag funderar på att backa det här
Recensionerna för Witcher 3 dundrar in redan.
Jag har inte sett så många fullpoängare sedan The Last of Us.
Edit: Klantigt uttryckt iofs. Det är fortfarande tidigt.
Citat från Pan:
Recensionerna för Witcher 3 dundrar in redan.
Jag har inte sett så många fullpoängare sedan The Last of Us.
Tänker vänta på Zero Punctuation innan jag bestämmer om jag ska skaffa det.
Hatade Witcher, hatade Witcher 2 på grund av combat, böckerna är bra men spelen är garbage enligt mig.
So naturally, om jag hatade 1 och 2 så är det osannolikt att jag skaffar 3.
Hoppas dock att det inte blir som Risen, där alla 3 är crap.
Citat från Textfascist:
Tänker vänta på Zero Punctuation innan jag bestämmer om jag ska skaffa det.
Hatade Witcher, hatade Witcher 2 på grund av combat, böckerna är bra men spelen är garbage enligt mig.
So naturally, om jag hatade 1 och 2 så är det osannolikt att jag skaffar 3.
Hoppas dock att det inte blir som Risen, där alla 3 är crap.
Jag har redan beställt det och vissa saker oroar mig.
En av sakerna, som jag i princip fått bekräftat, är att striderna (svärdhuggen osv) känns ganska impaktlösa. Jag vill gärna ha en tyngd till träffarna, särskilt efter en obscen mängd strider i Bloodborne där varje hugg och träff har en tung och fysisk mysighet till sig.
Det lär åtminstone bli en hel del exploration och insupande av kvalitativa miljöer. Det räcker långt för mig.
Citat från Pan:
Citat från Textfascist:
Tänker vänta på Zero Punctuation innan jag bestämmer om jag ska skaffa det.
Hatade Witcher, hatade Witcher 2 på grund av combat, böckerna är bra men spelen är garbage enligt mig.
So naturally, om jag hatade 1 och 2 så är det osannolikt att jag skaffar 3.
Hoppas dock att det inte blir som Risen, där alla 3 är crap.
Jag har redan beställt det och vissa saker oroar mig.
En av sakerna, som jag i princip fått bekräftat, är att striderna (svärdhuggen osv) känns ganska impaktlösa. Jag vill gärna ha en tyngd till träffarna, särskilt efter en obscen mängd strider i Bloodborne där varje hugg och träff har en tung och fysisk mysighet till sig.
Det lär åtminstone bli en hel del exploration och insupande av kvalitativa miljöer. Det räcker långt för mig.
Älskade Bloodborne.
OT: Mitt problem med Witcher 2 var att slagen kändes som att jag slog på fienden med en träpinne. Och att spela "Normal" var basically som att spela Devil May Cry: Medieval Edition, jag vill inte bara sitta och trycka på X och sen se cutscenes, om jag ville göra det så hade jag spelat ett telltale spel.
Citat från Textfascist:
Älskade Bloodborne.
OT: Mitt problem med Witcher 2 var att slagen kändes som att jag slog på fienden med en träpinne. Och att spela "Normal" var basically som att spela Devil May Cry: Medieval Edition, jag vill inte bara sitta och trycka på X och sen se cutscenes, om jag ville göra det så hade jag spelat ett telltale spel.[/i]
The Witcher spelen är dock ganska brutala på högre svårighetsgrader.
så vet inte om jag tycker kritiken där är befogad om du spelade på normal.
Citat från Seraphim:
Citat från Textfascist:
Älskade Bloodborne.
OT: Mitt problem med Witcher 2 var att slagen kändes som att jag slog på fienden med en träpinne. Och att spela "Normal" var basically som att spela Devil May Cry: Medieval Edition, jag vill inte bara sitta och trycka på X och sen se cutscenes, om jag ville göra det så hade jag spelat ett telltale spel.
The Witcher spelen är dock ganska brutala på högre svårighetsgrader.
så vet inte om jag tycker kritiken där är befogad om du spelade på normal.
Jag spelade inte normal, jag nämnde bara att det var garbage innan jag spelade på högre svårighetsgrad.
Citat från Textfascist:
The Witcher spelen är dock ganska brutala på högre svårighetsgrader.
så vet inte om jag tycker kritiken där är befogad om du spelade på normal.
Jag spelade inte normal, jag nämnde bara att det var garbage innan jag spelade på högre svårighetsgrad.[/i]
då förstår jag inte problemet faktiskt.
normal brukar väl sällan vara en större utmaning i något spel?
möjligheten att få välja svårighetsgrad finns ju där för att du ska kunna lira på svåraste om du vill och nybörjare ska kunna unna sig en mjukstart.
Citat från Seraphim:
Citat från Textfascist:
The Witcher spelen är dock ganska brutala på högre svårighetsgrader.
så vet inte om jag tycker kritiken där är befogad om du spelade på normal.
Jag spelade inte normal, jag nämnde bara att det var garbage innan jag spelade på högre svårighetsgrad.
då förstår jag inte problemet faktiskt.
normal brukar väl sällan vara en större utmaning i något spel?
möjligheten att få välja svårighetsgrad finns ju där för att du ska kunna lira på svåraste om du vill och nybörjare ska kunna unna sig en mjukstart.
Jag tyckte inte om storyn, jag tyckte inte om combat, tyckte inte om karaktärerna, jag tyckte allt var långtråkigt.
Spelade i 4 timmar sen bytte jag till Final Fantasy type 0.
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet

