Allmän diskussionstråd för gamers

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
Pan Kille, 46 år

4 141 forumsinlägg

Skrivet:
8 maj 2015 kl. 20:59
Pan Kille, 46 år

En lätt oro inför W3 är att jag kommer hoppa på varje sidemission längs vägen och därför uppleva grundstoryn hackig, utdragen och i slutändan mindre engagerande. Det vore inte första gången.

Bloodbath 33 år

14 529 forumsinlägg

Skrivet:
8 maj 2015 kl. 22:46
Bloodbath 33 år

Har märkt att det Pan snackar om är rätt vanligt i de flesta RPGer och Action RPGer. Ta Skyrim och Dying Light som exempel. I båda spelen DRUNKNAR man i side-quests som alla gör att mainstoryn känns väldigt splittrad och svår att hänga med i.

Wikileaks Kille, 33 år

11 370 forumsinlägg

Skrivet:
8 maj 2015 kl. 22:49
Wikileaks Kille, 33 år

Jag förstår inte side quests i RPGs. I mmorpgs är det ok och ingen fara, men i ett single player rpg, nej tack. Om side quests på något sätt hängde ihop med main storyn visst, men det gör det ju sällan.

I alla gamla PS1 och PS2 RPGs existerar inte side quests. Det är mycket behagligt.

Bloodbath 33 år

14 529 forumsinlägg

Skrivet:
8 maj 2015 kl. 22:51
Bloodbath 33 år

Se på hur Dark Souls hanterar det. "Side-quests" existerar, men det existerar i stort sett för att förbereda dig för att möta slutstriden. Samt att du som spelare, och din karaktär, är båda rätt jävla lost över vad och hur man ska ta hand om saker, så man ramlar mest in i ett nytt område och bara "hokai, let's kill everything in sight and hope for the best.."

natsukashi Kille, 60 år

31 027 forumsinlägg

Skrivet:
8 maj 2015 kl. 22:53
natsukashi Kille, 60 år

http://www.twitch.tv/spelskapet

spel för välgörenhet. Kawa zolfagary-öh-kan inte stava är med iafl

CraxiBamdikut 30 år

2 668 forumsinlägg

Skrivet:
8 maj 2015 kl. 22:54
CraxiBamdikut 30 år

Zolfagary är rätt
Sjukt mysig snubbe

ex Kille, 33 år

10 053 forumsinlägg

Skrivet:
8 maj 2015 kl. 23:10
ex Kille, 33 år

Har (än idag.) bara spelat sidequests i Skyrim, köpte det på release och älskar det.
Random start + survival mods gör det grymt underhållande för min egen del.

Pan Kille, 46 år

4 141 forumsinlägg

Skrivet:
9 maj 2015 kl. 13:58
Pan Kille, 46 år

Citat från Bloodbath:


Har märkt att det Pan snackar om är rätt vanligt i de flesta RPGer och Action RPGer. Ta Skyrim och Dying Light som exempel. I båda spelen DRUNKNAR man i side-quests som alla gör att mainstoryn känns väldigt splittrad och svår att hänga med i.

Det är problematiskt. Känns dumt att beskylla spelet pga mycket sidequests. Extra dassigt blir det när spel är oklara med vilka vägar som är progression i mainstoryn och vilka som är sidospår.

Bloodbath 33 år

14 529 forumsinlägg

Skrivet:
9 maj 2015 kl. 17:58
Bloodbath 33 år

Citat från Pan:


Det är problematiskt. Känns dumt att beskylla spelet pga mycket sidequests. Extra dassigt blir det när spel är oklara med vilka vägar som är progression i mainstoryn och vilka som är sidospår.[/i]

Jag tycker själv att många side quests ofta bara distraherar från main questen. Extra dåligt är det när main questen är "Fort, skynda, världen kommer gå under om du inte gör det här!!!!", vilket förstör inlevelsen.

Peppar Kille, 33 år

12 407 forumsinlägg

Skrivet:
9 maj 2015 kl. 17:59
Peppar Kille, 33 år

Citat från Bloodbath:


Citat från Pan:

Det är problematiskt. Känns dumt att beskylla spelet pga mycket sidequests. Extra dassigt blir det när spel är oklara med vilka vägar som är progression i mainstoryn och vilka som är sidospår.

Jag tycker själv att många side quests ofta bara distraherar från main questen. Extra dåligt är det när main questen är "Fort, skynda, världen kommer gå under om du inte gör det här!!!!", vilket förstör inlevelsen.


"Världen kommer gå under snart!
Men plocka gärna lite äpplen!"

ex Kille, 33 år

10 053 forumsinlägg

Skrivet:
9 maj 2015 kl. 20:01
ex Kille, 33 år

Har 3x Magicka 2 Preview-koder till övers om någon är (Gärna genuint) intresserad.

Oskar Kille, 31 år

2 546 forumsinlägg

Skrivet:
9 maj 2015 kl. 21:32
Oskar Kille, 31 år

Jag är väldigt intresserad om du har någon kvar? Har väntat rätt länge på det spelet faktiskt.

bonk 30 år

3 136 forumsinlägg

Skrivet:
9 maj 2015 kl. 22:17
bonk 30 år

Fallout är bäst på side-quests.

Pan Kille, 46 år

4 141 forumsinlägg

Skrivet:
9 maj 2015 kl. 22:29
Pan Kille, 46 år

Jag tycker äldre JRPGs hade en klockren formel för sidequests. Med tanke på att dessa i regel utgick ifrån flera spelbara karaktärer istället för en huvudkaraktär så fokuserade sidospåren ofta på dessa individuella karaktärer och byggde på deras bakgrunder och personligheter. Storyn var också ofta så lång och narrativt tät (saknar denna längd och täthet i dagens spel) att ett flertal sidequests inte kunde störa.

Vvardenfell Kille, 33 år

7 610 forumsinlägg

Skrivet:
9 maj 2015 kl. 22:31
Vvardenfell Kille, 33 år

Mass Effect 3 gjorde det riktigt bra också. Även om jag själv uppskattar side-quests som är helt orelaterade till mainstoryn (känns trevligt med små avvikelser för variation), så gillade jag ändå att de lyckades få alla sidouppdrag, vad jag kan minnas iaf, att hänga ihop med Reaper-invasionen på ett eller annat sätt.


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet