Allmän diskussionstråd för gamers

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
Bloodbath 33 år

14 529 forumsinlägg

Skrivet:
2 maj 2015 kl. 21:50
Bloodbath 33 år

Du får "många spel" att låta som något negativt. How does this even work?

celestine 29 år

8 273 forumsinlägg

Skrivet:
2 maj 2015 kl. 21:53
celestine 29 år

håller med EvenFlow faktiskt, vill hellre att ett bra och dyrt spel lanseras än många billiga och "dåliga"/irrelevanta

Wikileaks Kille, 33 år

11 370 forumsinlägg

Skrivet:
2 maj 2015 kl. 21:58
Wikileaks Kille, 33 år

Många av de "dåliga" spelen är indie och tillverkade av privatpersoner. Storföretagen kommer alltid fortsätta pumpa ut AAA titlar för flera hundra kroner.

celestine 29 år

8 273 forumsinlägg

Skrivet:
2 maj 2015 kl. 22:01
celestine 29 år

ja klart, men fortfarande?
att vara en indieutvecklare är ingen ursäkt för att pumpa ut "dåliga" spel istället för att fokusera på ett större och mer välutvecklat projekt lol

sen är det ju såklart en smaksak om vad som är bra och dåligt också förstås, själv så har jag inte njutit av att spela på ett tag pga alla spel känns långtråkiga eller har samma känsla som ett annat :/

natsukashi Kille, 60 år

31 027 forumsinlägg

Skrivet:
2 maj 2015 kl. 22:02
natsukashi Kille, 60 år

på PC kostar dock inte de kassa spelen 600kr tho, så det är positivt. Ifall man failar med något impulsköp liksom

Wikileaks Kille, 33 år

11 370 forumsinlägg

Skrivet:
2 maj 2015 kl. 22:06
Wikileaks Kille, 33 år

Många av indieutvecklare testar mest sin förmåga, ser vad hen klarar av och gör det för att det är roligt. Ta det inte seriöst.

Vad du tycker om att spela har mycket med dig att göra och lite med spelutvecklare att göra. Spela det du tycker är bra och prova nytt.
En behöver inte spela konstant, det kan vara skönt att ta pauser emellanåt. Det har varit perioder jag inte spelat någonting i princip. Senast varade i 1 år.

Vvardenfell Kille, 33 år

7 610 forumsinlägg

Skrivet:
2 maj 2015 kl. 22:11
Vvardenfell Kille, 33 år



Jävlar vad det här kommer att bli bra.

EvenFlow Kille, 38 år

701 forumsinlägg

Skrivet:
2 maj 2015 kl. 22:15
EvenFlow Kille, 38 år

"på PC kostar dock inte de kassa spelen 600kr tho, så det är positivt. Ifall man failar med något impulsköp liksom"

o självklart ska nån trollande dildoboy komma och lite diskret dra in konsoler i ämnet med sjukt irrelevanta argument. VARFÖR? holy fuck

så off the mark också =) vi pratar om relativt billiga småspel som ingen bryr sig om o så kommer snubben o snackar om stortitlar i högsta prisklassen, haha

Bloodbath 33 år

14 529 forumsinlägg

Skrivet:
2 maj 2015 kl. 22:26
Bloodbath 33 år

Citat från EvenFlow:


"på PC kostar dock inte de kassa spelen 600kr tho, så det är positivt. Ifall man failar med något impulsköp liksom"

o självklart ska nån trollande dildoboy komma och lite diskret dra in konsoler i ämnet med sjukt irrelevanta argument. VARFÖR? holy fuck

så off the mark också =) vi pratar om relativt billiga småspel som ingen bryr sig om o så kommer snubben o snackar om stortitlar i högsta prisklassen, haha


Men vafan är det med dig? Det var DU som tog upp att det är dåligt att det finns så mycket spel på PC. Sitt ner och håll käft nu, snälla. Alla i tråden blir dummare bara av att läsa ditt jävla skitsnack.

Peppar Kille, 33 år

12 407 forumsinlägg

Skrivet:
2 maj 2015 kl. 22:28
Peppar Kille, 33 år

Dock har Unsterblich rätt. Speciellt med tanke på att internetförsäljningen har ökat enormt med t.ex steam och liknande jämfört med den fysiska försäljningen av spel till konsol där priserna har kontinuerligt stigit. När 360 och PS3 kom så höjdes priserna med 100 kronor och uppåt för konsol. Samtidigt ser vi att spel på den digitala marknaden fortfarande går för 5-600 kronor för AAA-titlar när de precis släpps, för att sen, relativt fort sjunka lite.
Detta jämfört med fysiskt sålda spel som kostar lika mycket rätt länge.
(Ett extremt exempel var när nordisk film glömde sänka priset på Heavy Rain, så att det kostade 699:- ett år efter release).
Så det är inte bara något "fanboy"-mässigt folk skriver.

natsukashi Kille, 60 år

31 027 forumsinlägg

Skrivet:
2 maj 2015 kl. 22:39
natsukashi Kille, 60 år

chilledilla mannen, blir du snällare om jag erkänner att jag är crew console?

EvenFlow Kille, 38 år

701 forumsinlägg

Skrivet:
2 maj 2015 kl. 22:58
EvenFlow Kille, 38 år

Citat från Bloodbath:


Men vafan är det med dig? Det var DU som tog upp att det är dåligt att det finns så mycket spel på PC.

ja?? som att det inte är en välkänd nackdel hos PC att ha ett rungande överflöd av tråkiga intetsägande spel? ska inte det få tas upp eller? tyck vad fan du vill men att det finns miljontals privata rövnissar med lust att bajsa ut skittråkiga PC-spel, likt en ström av ghostbusters-slime som ingen vill spela, behöver inte vara något positivt för alla människor.. särskilt inte när dom spelen blir del av ett marknadssystem som suger pengar ur folk

fkn bara ge upp
du är så partisk o inskränkt att det blir komiskt
låt bli att svara, preserve some dignity

Mordollwen 30 år

403 forumsinlägg

Skrivet:
2 maj 2015 kl. 23:11
Mordollwen 30 år

En fråga till alla som spelar Battlefield. Delar ni åsikten om att Hardline inte har uppnått sin fulla potential och att ni känner er missnöjda med den utbgåvan i överlag?

CraxiBamdikut 30 år

2 668 forumsinlägg

Skrivet:
2 maj 2015 kl. 23:24
CraxiBamdikut 30 år

Din häst är så hög att jag inte ens kan se dig längre
Vart tog du vägen evenflow

EvenFlow Kille, 38 år

701 forumsinlägg

Skrivet:
2 maj 2015 kl. 23:25
EvenFlow Kille, 38 år

Citat från Intake:

men seriöst killen?
du missar poängen så hårt genom din partiskt förblindande förkärlek till PC att ditt babbel inte lämnar minsta spår att bry sig om

hur kan du inte förstå att ett överflöd av kostande piss-spel är problematiskt?

anyway, det finns inget av värde att besvara
allvarligt, jag hade bemött dig om du sa något som inte pyrde av blind ensidighet


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet