Abort - Rätt eller fel?

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
Cecilialh Tjej, 31 år

204 forumsinlägg

Skrivet:
28 februari 2012 kl. 08:39
Cecilialh Tjej, 31 år

Citat från Babsaan


^
Vet inte riktigt vem du talar till. Men andledningen till att JAG vill ha barn med någon jag står nära är att jag vill ha en pappa till mina barn.
Och sen spelar det ingen roll om vi är tillsammans eller inte.


Även jjag vill ha barn, Men jag vill vänta tills jag har gått ut skola och klarar mig ekonomiskt och har en pojkvän som är likadan typ. Fast skulle jag bli gravid utan att de var meningen skulle jag har otroligt svårt för att göra abort.. Jag har den här längtan av att ta hand om något, få någon mening med livet då jag anser att jag inte har det nu. svårt och förklara, men du verkade vara en tjej som förstod sig på det lite :)

bertilabc 51 år

3 126 forumsinlägg

Skrivet:
28 februari 2012 kl. 08:42
bertilabc 51 år

Klart som fan tjejen ska få göra abort när hon vill (nej, jag menar inte i åttonde månaden era jävla troll).
Med tanke på att jag är osäker på om jag någonsin vill ha barn så vet jag inte vad jag hade gjort om min tjej hade blivit gravid och velat behålla barnet.

Tour Kille, 38 år

16 313 forumsinlägg

Skrivet:
28 februari 2012 kl. 08:44
Tour Kille, 38 år

Citat från Gouraud


Klart som fan tjejen ska få göra abort när hon vill (nej, jag menar inte i åttonde månaden era jävla troll).
Med tanke på att jag är osäker på om jag någonsin vill ha barn så vet jag inte vad jag hade gjort om min tjej hade blivit gravid och velat behålla barnet.



rohypnol och en galge funkar alltid.

bertilabc 51 år

3 126 forumsinlägg

Skrivet:
28 februari 2012 kl. 08:47
bertilabc 51 år

Fy fan vad äcklig du är :(((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((( :'((((




































discodust Tjej, 29 år

392 forumsinlägg

Skrivet:
28 februari 2012 kl. 08:50
discodust Tjej, 29 år

Skulle absolut gjort abort om jag blev gravid nu när jag är endast 15. Vare sig jag skulle ha haft ett lång förhållande, blivit våldtagen eller om det varit fyllesex. Tycker inte en ofödd människa är en människa, alltså rör det sig inte om mord eller liknande. Vi börjar ju räkna ålder from att man är ute ur magen?

Tour Kille, 38 år

16 313 forumsinlägg

Skrivet:
28 februari 2012 kl. 08:54
Tour Kille, 38 år

Citat från Gouraud


[i]Fy fan vad äcklig du är :(((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((( :'((((



huehuhuehueheue

SmilingLotus Tjej, 30 år

157 forumsinlägg

Skrivet:
28 februari 2012 kl. 09:12
SmilingLotus Tjej, 30 år

Det borde finnas en åldersgräns på abort. Typ 18 eller 20. Sen om man inte kan ta hand om barnet (och om det inte är för sent) så får man också göra abort. Annars är det inte rätt direkt. Det är även fel ju. Men är det nödvändigt så måste man tyvärr.. Även om man inte gillar det.

fuu Kille, 33 år

2 963 forumsinlägg

Skrivet:
28 februari 2012 kl. 09:14
fuu Kille, 33 år

Citat från ASugarRusH


Det borde finnas en åldersgräns på abort. Typ 18 eller 20. Sen om man inte kan ta hand om barnet (och om det inte är för sent) så får man också göra abort. Annars är det inte rätt direkt. Det är även fel ju. Men är det nödvändigt så måste man tyvärr.. Även om man inte gillar det.

Va? Så alla under 18/20 skulle i så fall behöva föda barnet? Eller ska de inte få ha sex alls?

E_Schwartz Kille, 36 år

15 873 forumsinlägg

Skrivet:
28 februari 2012 kl. 09:15
E_Schwartz Kille, 36 år

Citat från ASugarRusH


Det borde finnas en åldersgräns på abort. Typ 18 eller 20. Sen om man inte kan ta hand om barnet (och om det inte är för sent) så får man också göra abort. Annars är det inte rätt direkt. Det är även fel ju. Men är det nödvändigt så måste man tyvärr.. Även om man inte gillar det.

Varför alla dessa regler?
Vad är det som gör att du tycker att abort är fel?

Pansartax Kille, 33 år

12 548 forumsinlägg

Skrivet:
28 februari 2012 kl. 09:16
Pansartax Kille, 33 år

Citat från ASugarRusH


Det borde finnas en åldersgräns på abort. Typ 18 eller 20. Sen om man inte kan ta hand om barnet (och om det inte är för sent) så får man också göra abort. Annars är det inte rätt direkt. Det är även fel ju. Men är det nödvändigt så måste man tyvärr.. Även om man inte gillar det.

Tyvärr så finns det inte en åldersgräns på våldtäkter.

Tour Kille, 38 år

16 313 forumsinlägg

Skrivet:
28 februari 2012 kl. 09:21
Tour Kille, 38 år

Citat från Pansartax


Citat från ASugarRusH

Det borde finnas en åldersgräns på abort. Typ 18 eller 20. Sen om man inte kan ta hand om barnet (och om det inte är för sent) så får man också göra abort. Annars är det inte rätt direkt. Det är även fel ju. Men är det nödvändigt så måste man tyvärr.. Även om man inte gillar det.

Tyvärr så finns det inte en åldersgräns på våldtäkter.


inte en åldersgräns på failande preventivmedel heller.

Pansartax Kille, 33 år

12 548 forumsinlägg

Skrivet:
28 februari 2012 kl. 09:25
Pansartax Kille, 33 år

Citat från Tour


Tyvärr så finns det inte en åldersgräns på våldtäkter.

inte en åldersgräns på failande preventivmedel heller.


Precis! Abort är ju jävligt bra att ha, även om man ska använda det som sista utväg. Alltså inte tänka typ "Nu ska vi ligga, men vi har ju inget preventivmedel ... Äsch, om jag blir gravid så kan ju jag bara göra abort!".

Rosquist Kille, 33 år

4 111 forumsinlägg

Skrivet:
28 februari 2012 kl. 09:28
Rosquist Kille, 33 år

Citat från Pansartax


Citat från Tour

Tyvärr så finns det inte en åldersgräns på våldtäkter.

inte en åldersgräns på failande preventivmedel heller.

Precis! Abort är ju jävligt bra att ha, även om man ska använda det som sista utväg. Alltså inte tänka typ "Nu ska vi ligga, men vi har ju inget preventivmedel ... Äsch, om jag blir gravid så kan ju jag bara göra abort!".


Har aldrig förstått det resonemanget. Om man nu är för abort, som vi är båda två, varför får man inte använda det som preventivmedel om man vill? Sålänge kvinnan är medveten om riskerna så ser jag inget problem!

Tour Kille, 38 år

16 313 forumsinlägg

Skrivet:
28 februari 2012 kl. 09:30
Tour Kille, 38 år

tror faktiskt inte det finns människor som tänker så direkt. isåfall är de jäkligt osmidiga och dessutom ganska sjuka skulle jag tro.

men ja, olyckor händer lätt, och det är en bra sista utväg i de fallen. i princip så failar en kondom en på hundra, och P-Piller är väl 99,5 % säkra eller liknande.

Rosquist Kille, 33 år

4 111 forumsinlägg

Skrivet:
28 februari 2012 kl. 09:33
Rosquist Kille, 33 år

Citat från Tour


tror faktiskt inte det finns människor som tänker så direkt. isåfall är de jäkligt osmidiga och dessutom ganska sjuka skulle jag tro.
.


Nej, de är nog väldigt få, men frågan är ställd ur ett rent teoretiskt perspektiv. Är det fel att strunta i preventivmedel och sen bara göra abort såfort man blir gravid? Förutsatt att man vet om hälsoriskerna!


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet