Abort - Rätt eller fel?

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
Hush Tjej, 32 år

454 forumsinlägg

Skrivet:
27 februari 2012 kl. 17:18
Hush Tjej, 32 år

Citat från Quidproquo


Alltså. Vill du inte ha barn, sterilisera dig eller låt bli att knulla. As simple as that.
Kan ju inte gärna bara vara kvinnans jobb att skydda sig, right?
Och även om hon säger " Ja men jag har preventivmedel, det är lugnt" och hon ljög så kan du fortfarande inte skylla på henne.
Ni är två som knullar, alltså är du lika mycket skydlig till det som hon är.

E_Schwartz Kille, 36 år

15 873 forumsinlägg

Skrivet:
27 februari 2012 kl. 17:25
E_Schwartz Kille, 36 år

Citat från Hush


Citat från Quidproquo

Alltså. Vill du inte ha barn, sterilisera dig eller låt bli att knulla. As simple as that.
Kan ju inte gärna bara vara kvinnans jobb att skydda sig, right?
Och även om hon säger " Ja men jag har preventivmedel, det är lugnt" och hon ljög så kan du fortfarande inte skylla på henne.
Ni är två som knullar, alltså är du lika mycket skydlig till det som hon är.


Det är klart som fan att hon är ansvarig för graviditeten om hon ljuger om användning av preventivmedel?
Män må inseminera, men kvinnor är de som håller i äggen, ansvaret faller till båda.

Om en kvinna vill ha ett barn och ljuger för sig partner för att på så sätt bli gravid så är det hon som har gjort fel.
Du får det att låta som om det är mannens ansvar enbart för att de är delaktiga i sexakten.

TEMPERTANTRUM Tjej, 34 år

7 512 forumsinlägg

Skrivet:
27 februari 2012 kl. 17:28
TEMPERTANTRUM Tjej, 34 år

Citat från Nykaria


Citat från Quidproquo

Ignorera första stycket du.

En sån som prioriterar en ny lur framför sitt barn. Hur länge hade ni varit tillsammans innan ni skaffade barn?


Jag ignorerade inte första stycket, men jag förstod inte riktigt att jag var tvungen att svara på det - då jag inte har ett svar. Med min mening menade ju jag självfallet någon som var villig att skaffa barn men som sedan sket i det efter barnet var född. Jag menade inte någon som satte sig emot från första början, vilket du hade förstått om du läst mina andra kommentarer i efterhand.

Tror du att jag visste att han skulle skita i sitt barn när jag gick runt och bar på det? Då hade jag väl inte fortsatt att gå runt med ett barn i magen om jag visste om att jag skulle bli själv.
Hur länge vi var tillsammans har ingenting med detta att göra.


"visste inte"
Nä, därför man inte ska skaffa barn när man för ung. Mognadsnivån är förhoppningsvis bättre när man är äldre.

Tour Kille, 38 år

16 313 forumsinlägg

Skrivet:
27 februari 2012 kl. 17:29
Tour Kille, 38 år

Citat från Hush


Citat från Quidproquo

Alltså. Vill du inte ha barn, sterilisera dig eller låt bli att knulla. As simple as that.
Kan ju inte gärna bara vara kvinnans jobb att skydda sig, right?
Och även om hon säger " Ja men jag har preventivmedel, det är lugnt" och hon ljög så kan du fortfarande inte skylla på henne.
Ni är två som knullar, alltså är du lika mycket skydlig till det som hon är.



du säger emot dig själv i det resonemanget.

du skriver att det är bådas ansvar att skydda sig men tycker det är mannens fel om kvinnan ljuger om sina preventivmedel och att mannen får skylla sig själv då, hör du inte själv hur dumt det låter?

Nykaria Tjej, 35 år

3 530 forumsinlägg

Skrivet:
27 februari 2012 kl. 17:31
Nykaria Tjej, 35 år

Citat från TEMPER_TANTRUM


"visste inte"
Nä, därför man inte ska skaffa barn när man för ung. Mognadsnivån är förhoppningsvis bättre när man är äldre.



Säger du samma sak till en kvinna som varit gift i 15 år, är 35 år gammal som har barn och säger att hon inte visste att hennes man skulle lämna henne vid barnets första år?

Hade det varit bättre om jag sagt "Jag kunde inte förutspå framtiden om att det inte skulle fungera" ?

TEMPERTANTRUM Tjej, 34 år

7 512 forumsinlägg

Skrivet:
27 februari 2012 kl. 17:36
TEMPERTANTRUM Tjej, 34 år

Citat från Nykaria


Citat från TEMPER_TANTRUM

"visste inte"
Nä, därför man inte ska skaffa barn när man för ung. Mognadsnivån är förhoppningsvis bättre när man är äldre.


Säger du samma sak till en kvinna som varit gift i 15 år, är 35 år gammal som har barn och säger att hon inte visste att hennes man skulle lämna henne vid barnets första år?

Hade det varit bättre om jag sagt "Jag kunde inte förutspå framtiden om att det inte skulle fungera" ?


Vem fan gifter sig när man är tjugo xD
Menar bara att det verkar vara samma visa överallt med unga mammor. De verkar bli ensamstående flesta fallen.
Fast nu vet jag ju inte om fadern till ditt barn är äldre än dig. Men ja.
Hur länge hade ni varit tillsammans då?

Nykaria Tjej, 35 år

3 530 forumsinlägg

Skrivet:
27 februari 2012 kl. 17:38
Nykaria Tjej, 35 år

Citat från TEMPER_TANTRUM


Vem fan gifter sig när man är tjugo xD
Menar bara att det verkar vara samma visa överallt med unga mammor. De verkar bli ensamstående flesta fallen.
Fast nu vet jag ju inte om fadern till ditt barn är äldre än dig. Men ja.
Hur länge hade ni varit tillsammans då?



Jag är lyckligt förlovad med min nuvarande sambo och det räcker för mig och min familj.
Mer behöver inte jag stå och bevisa, detta är en tråd om abort - inte en tråd om hur oansvariga, omogna, ensamstående "unga mammor" är.

TEMPERTANTRUM Tjej, 34 år

7 512 forumsinlägg

Skrivet:
27 februari 2012 kl. 17:40
TEMPERTANTRUM Tjej, 34 år

Citat från Nykaria


Citat från TEMPER_TANTRUM

Vem fan gifter sig när man är tjugo xD
Menar bara att det verkar vara samma visa överallt med unga mammor. De verkar bli ensamstående flesta fallen.
Fast nu vet jag ju inte om fadern till ditt barn är äldre än dig. Men ja.
Hur länge hade ni varit tillsammans då?


Jag är lyckligt förlovad med min nuvarande sambo och det räcker för mig och min familj.
Mer behöver inte jag stå och bevisa, detta är en tråd om abort - inte en tråd om hur oansvariga, omogna, ensamstående "unga mammor" är.


Det hänger ihop. Så jo.
Och om du inte vill duskutera sånt i denna tråden. Gör inte det från början då.

tughlyfe Kille, 34 år

14 forumsinlägg

Skrivet:
27 februari 2012 kl. 17:44
tughlyfe Kille, 34 år

Fel: har man valt att ha sex så får man lära sig skydda sig och vill man inte ha barn så är det ens egna fel/partnerns fel.
Rätt: däremot om man blivit t.ex. gravid på fyllan eller våldtagen borde man få göra abort, men i vanliga fall där båda är med på det till 100% så är det väldigt taskigt mot killen efter det, även om man som tjej borde tänka på sig själv i den stunden, men tänk för innan man ens vill ha barn.

Så det beror på situation enligt mig.

babsaan Tjej, 30 år

3 759 forumsinlägg

Skrivet:
27 februari 2012 kl. 17:47
babsaan Tjej, 30 år

Om det är fyllesex eller så skulle jag troligen gjort abort,
Men om det var någon jag hade förhållande med, stog nära osv skulle jag troligen haft kvar det.

Är inte mot abort, men jag älskar barn och har redan stark modersinstinkt ):

Nykaria Tjej, 35 år

3 530 forumsinlägg

Skrivet:
27 februari 2012 kl. 17:48
Nykaria Tjej, 35 år

Visste du om att oavsett ålder så bryts de flesta förhållanden innan barnet hinner fylla ett år?
Det uppmärksammas inte när det handlar om föräldrar i medelåldern, utan det uppmärksammas när det gäller unga föräldrar.
Det är så fruktansvärt lätt att beskylla en ung person för att vara oansvarig och omogen.

Unga föräldrar är väldigt rädda för att ses som sämre föräldrar än alla andra. Vi vågar knappt ens gå utanför dörren, då det kommer blickar som mer eller mindre slår ner en i backen. Och skulle man få barnvakt och gå ut på krogen en kväll, så kommer man hem och känner sig som världens sämsta förälder, för att man just gick ut med ett par vänner och tog några cider.

Vad hade det varit för skillnad om jag fick barn om fem år istället för nu? Jag älskar inte mitt barn mindre för att jag i så fall skulle väntat. Jag tar inte hand om mitt barn mer för att jag skulle väntat.

Och det var inte jag som drog upp hur länge ett förhållande har varat. Hur länge ett förhållande varat spelar ingen som helst roll, för oavsett längden på ett förhållande så är barnets första år lika tufft i alla fall. En siffra avgör inte en framtid. Och man kan inte förutse sin framtid. Även om vi varit lyckligt tillsammans i 20 år så finns det inga garantier för att det första året skulle vara felfritt.

Och med det sagt, låter jag diskussionen om abort fortsätta utan att lägga mig i. Trött på människor som ser siffran på kuvertet än värdet inuti.

babsaan Tjej, 30 år

3 759 forumsinlägg

Skrivet:
27 februari 2012 kl. 17:53
babsaan Tjej, 30 år

^
Vet inte riktigt vem du talar till. Men andledningen till att JAG vill ha barn med någon jag står nära är att jag vill ha en pappa till mina barn.
Och sen spelar det ingen roll om vi är tillsammans eller inte.

Nykaria Tjej, 35 år

3 530 forumsinlägg

Skrivet:
27 februari 2012 kl. 17:54
Nykaria Tjej, 35 år

Citat från Babsaan


^
Vet inte riktigt vem du talar till. Men andledningen till att JAG vill ha barn med någon jag står nära är att jag vill ha en pappa till mina barn.
Och sen spelar det ingen roll om vi är tillsammans eller inte.



Jag talar till TEMPER...

babsaan Tjej, 30 år

3 759 forumsinlägg

Skrivet:
27 februari 2012 kl. 17:55
babsaan Tjej, 30 år

Citat från Nykaria


Citat från Babsaan

^
Vet inte riktigt vem du talar till. Men andledningen till att JAG vill ha barn med någon jag står nära är att jag vill ha en pappa till mina barn.
Och sen spelar det ingen roll om vi är tillsammans eller inte.


Jag talar till TEMPER...


O-K-E-J!

Nykaria Tjej, 35 år

3 530 forumsinlägg

Skrivet:
27 februari 2012 kl. 17:56
Nykaria Tjej, 35 år

Citat från Babsaan


O-K-E-J!


Varför skriver du så? Hon stavar sitt nickname med stora bokstäver ...


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet