Abort - Rätt eller fel?

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
Hush Tjej, 32 år

454 forumsinlägg

Skrivet:
27 februari 2012 kl. 12:35
Hush Tjej, 32 år

Citat från Quidproquo


Citat från Hush

Så du anser att slå någon i magen för att du inte skyddade dig ordentligt, är ett moget och vuxet sätt att hantera situationen i 20 års ålder?

Jag tycker inte att sterilisering är en bra lösning för mig heller så jadå, det eller rohypnol och sen en galge.


Herregud. Låt oss säga att din flickvän inte kan ha preventivmedel pga kroppen stöter bort dom osv osv osv.
Och du är rädd för att kondomen ska spricka och inge heller vill du ge fan i att knulla...hur i hela helvetet ska du lösa situationen?
Steriliserar du dig kan du sterilisera dig tillbaka.

Quidproquo Kille, 34 år

6 992 forumsinlägg

Skrivet:
27 februari 2012 kl. 12:36
Quidproquo Kille, 34 år

Citat från Hush


Herregud. Låt oss säga att din flickvän inte kan ha preventivmedel pga kroppen stöter bort dom osv osv osv.
Och du är rädd för att kondomen ska spricka och inge heller vill du ge fan i att knulla...hur i hela helvetet ska du lösa situationen?
Steriliserar du dig kan du sterilisera dig tillbaka.


Låt oss säga det. Då får hon väl ha kapsylen i fittan istället för på huvudet.

Abort stavas lösningen. Först kondom, sen abort.

Bloodbath 33 år

14 529 forumsinlägg

Skrivet:
27 februari 2012 kl. 12:37
Bloodbath 33 år


Herregud. Låt oss säga att din flickvän inte kan ha preventivmedel pga kroppen stöter bort dom osv osv osv.
Och du är rädd för att kondomen ska spricka och inge heller vill du ge fan i att knulla...hur i hela helvetet ska du lösa situationen?
Steriliserar du dig kan du sterilisera dig tillbaka.[/i]

What? Steriliserar man sig så finns det ingen återvändo.

Sen finns det annars P-piller för män

Hush Tjej, 32 år

454 forumsinlägg

Skrivet:
27 februari 2012 kl. 12:40
Hush Tjej, 32 år

Citat från BloodBath



Herregud. Låt oss säga att din flickvän inte kan ha preventivmedel pga kroppen stöter bort dom osv osv osv.
Och du är rädd för att kondomen ska spricka och inge heller vill du ge fan i att knulla...hur i hela helvetet ska du lösa situationen?
Steriliserar du dig kan du sterilisera dig tillbaka.

What? Steriliserar man sig så finns det ingen återvändo.

Sen finns det annars P-piller för män


Jo det kan du visst. Det finns något som kallas " tillfällig sterilisering" som gör att du är steril sålänge du vill det.
Du kan alltså gå tillbaka till läkarn och säga " TJA, vill ha barn, fixa mig back aight?"

Hush Tjej, 32 år

454 forumsinlägg

Skrivet:
27 februari 2012 kl. 12:40
Hush Tjej, 32 år

Citat från Quidproquo


Citat från Hush

Herregud. Låt oss säga att din flickvän inte kan ha preventivmedel pga kroppen stöter bort dom osv osv osv.
Och du är rädd för att kondomen ska spricka och inge heller vill du ge fan i att knulla...hur i hela helvetet ska du lösa situationen?
Steriliserar du dig kan du sterilisera dig tillbaka.

Låt oss säga det. Då får hon väl ha kapsylen i fittan istället för på huvudet.

Abort stavas lösningen. Först kondom, sen abort.


Du resonerar moget för att vara 20.

Quidproquo Kille, 34 år

6 992 forumsinlägg

Skrivet:
27 februari 2012 kl. 12:41
Quidproquo Kille, 34 år

Citat från Hush


Du resonerar moget för att vara 20.

Tack gullet, du med <3<3 xD


-.-

Hush Tjej, 32 år

454 forumsinlägg

Skrivet:
27 februari 2012 kl. 12:41
Hush Tjej, 32 år

inte för att det heter sterilisering. kommer i helvete inte ihåg vad det heter..men vi kör på sterilisering. Känns bra!

Hush Tjej, 32 år

454 forumsinlägg

Skrivet:
27 februari 2012 kl. 12:42
Hush Tjej, 32 år

Citat från Quidproquo


Citat från Hush

Du resonerar moget för att vara 20.

Tack gullet, du med <3<3 xD


-.-


Jisses.

Quidproquo Kille, 34 år

6 992 forumsinlägg

Skrivet:
27 februari 2012 kl. 12:43
Quidproquo Kille, 34 år

Citat från Hush


Jisses.

Betalar bara tillbaks med samma mynt.

fiskmannen Tjej, 30 år

281 forumsinlägg

Skrivet:
27 februari 2012 kl. 15:22
fiskmannen Tjej, 30 år


Ska verkligen mannens ekonomi lida för att kvinnan vill ha barnet?[/i]

Det är dock lättare att säga ifrån sig plikten. Samma för kvinnan när barnet är fött.
tänkte mer på kvinnan innan det är fött, för när det är fött (om kvinnan vill ha det i detta fall) kan mannen lätt säga ifrån sig plikten, gå med det till domstol eller liknande om det behövs.
Mannen kan då säkert dra något fint som tex: '' Han blir ingen bra pappa'' ''Hon födde det utan han visste'' eller något sånt.
Hade jag gjort iaf!

Nykaria Tjej, 35 år

3 530 forumsinlägg

Skrivet:
27 februari 2012 kl. 15:22
Nykaria Tjej, 35 år

Finns sterilisering för både män och kvinnor som man kan "ta tillbaka".
Det är på ett ungefär samma sak som de gör med både män och kvinnor.
De tar en "tråd" som de virar runt "spermiekanalen" eller äggstocksledarna som de sedan kan ta bort om så är.

Men om man nu ångrar sig och vill ha barn, så kostar det att ta bort "trådarna" igen.
Så det är ju gärna inget alternativ om man vill "ligga runt utan konsekvenser för att sedan få barn igen".

Nykaria Tjej, 35 år

3 530 forumsinlägg

Skrivet:
27 februari 2012 kl. 15:25
Nykaria Tjej, 35 år

Hur ska mannens ekonomi lida?
Har inte mannen tillräckligt med pengar så betalar försäkringskassan ut underhållsbidraget.
Underhållsbidraget ligger på dryga 1.200:-/mån.

Quidproquo Kille, 34 år

6 992 forumsinlägg

Skrivet:
27 februari 2012 kl. 15:29
Quidproquo Kille, 34 år

Citat från Nykaria


Hur ska mannens ekonomi lida?
Har inte mannen tillräckligt med pengar så betalar försäkringskassan ut underhållsbidraget.
Underhållsbidraget ligger på dryga 1.200:-/mån.


Och såvida mannen inte är en uteliggare så måste han betala för ett barn han inte ville ha från början.

Tour Kille, 38 år

16 313 forumsinlägg

Skrivet:
27 februari 2012 kl. 15:31
Tour Kille, 38 år

Citat från Nykaria


Hur ska mannens ekonomi lida?
Har inte mannen tillräckligt med pengar så betalar försäkringskassan ut underhållsbidraget.
Underhållsbidraget ligger på dryga 1.200:-/mån.


mannen blir återbetalningsskyldig till f-kassan ändå, så mannen får nog lida iallafall.

Nykaria Tjej, 35 år

3 530 forumsinlägg

Skrivet:
27 februari 2012 kl. 15:32
Nykaria Tjej, 35 år

Citat från Quidproquo


Och såvida mannen inte är en uteliggare så måste han betala för ett barn han inte ville ha från början.


Fast har han inga pengar att ge i månaden, så gör han ju inte det eftersom då går försäkringskassan in.
Däremot, har han pengar så är det han som betalar (om det inte är så att den betalningen gör att han hamnar under existensminimum).


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet