Abort - Rätt eller fel?
Citat från Quidproquo
Citat från Hush
Så du anser att slå någon i magen för att du inte skyddade dig ordentligt, är ett moget och vuxet sätt att hantera situationen i 20 års ålder?
Jag tycker inte att sterilisering är en bra lösning för mig heller så jadå, det eller rohypnol och sen en galge.
Herregud. Låt oss säga att din flickvän inte kan ha preventivmedel pga kroppen stöter bort dom osv osv osv.
Och du är rädd för att kondomen ska spricka och inge heller vill du ge fan i att knulla...hur i hela helvetet ska du lösa situationen?
Steriliserar du dig kan du sterilisera dig tillbaka.
Citat från Hush
Herregud. Låt oss säga att din flickvän inte kan ha preventivmedel pga kroppen stöter bort dom osv osv osv.
Och du är rädd för att kondomen ska spricka och inge heller vill du ge fan i att knulla...hur i hela helvetet ska du lösa situationen?
Steriliserar du dig kan du sterilisera dig tillbaka.
Låt oss säga det. Då får hon väl ha kapsylen i fittan istället för på huvudet.
Abort stavas lösningen. Först kondom, sen abort.
Herregud. Låt oss säga att din flickvän inte kan ha preventivmedel pga kroppen stöter bort dom osv osv osv.
Och du är rädd för att kondomen ska spricka och inge heller vill du ge fan i att knulla...hur i hela helvetet ska du lösa situationen?
Steriliserar du dig kan du sterilisera dig tillbaka.[/i]
What? Steriliserar man sig så finns det ingen återvändo.
Sen finns det annars P-piller för män
Citat från BloodBath
Herregud. Låt oss säga att din flickvän inte kan ha preventivmedel pga kroppen stöter bort dom osv osv osv.
Och du är rädd för att kondomen ska spricka och inge heller vill du ge fan i att knulla...hur i hela helvetet ska du lösa situationen?
Steriliserar du dig kan du sterilisera dig tillbaka.
What? Steriliserar man sig så finns det ingen återvändo.
Sen finns det annars P-piller för män
Jo det kan du visst. Det finns något som kallas " tillfällig sterilisering" som gör att du är steril sålänge du vill det.
Du kan alltså gå tillbaka till läkarn och säga " TJA, vill ha barn, fixa mig back aight?"
Citat från Quidproquo
Citat från Hush
Herregud. Låt oss säga att din flickvän inte kan ha preventivmedel pga kroppen stöter bort dom osv osv osv.
Och du är rädd för att kondomen ska spricka och inge heller vill du ge fan i att knulla...hur i hela helvetet ska du lösa situationen?
Steriliserar du dig kan du sterilisera dig tillbaka.
Låt oss säga det. Då får hon väl ha kapsylen i fittan istället för på huvudet.
Abort stavas lösningen. Först kondom, sen abort.
Du resonerar moget för att vara 20.
Citat från Hush
Du resonerar moget för att vara 20.
Tack gullet, du med <3<3 xD
-.-
inte för att det heter sterilisering. kommer i helvete inte ihåg vad det heter..men vi kör på sterilisering. Känns bra!
Citat från Quidproquo
Citat från Hush
Du resonerar moget för att vara 20.
Tack gullet, du med <3<3 xD
-.-
Jisses.
Ska verkligen mannens ekonomi lida för att kvinnan vill ha barnet?[/i]
Det är dock lättare att säga ifrån sig plikten. Samma för kvinnan när barnet är fött.
tänkte mer på kvinnan innan det är fött, för när det är fött (om kvinnan vill ha det i detta fall) kan mannen lätt säga ifrån sig plikten, gå med det till domstol eller liknande om det behövs.
Mannen kan då säkert dra något fint som tex: '' Han blir ingen bra pappa'' ''Hon födde det utan han visste'' eller något sånt.
Hade jag gjort iaf!
Finns sterilisering för både män och kvinnor som man kan "ta tillbaka".
Det är på ett ungefär samma sak som de gör med både män och kvinnor.
De tar en "tråd" som de virar runt "spermiekanalen" eller äggstocksledarna som de sedan kan ta bort om så är.
Men om man nu ångrar sig och vill ha barn, så kostar det att ta bort "trådarna" igen.
Så det är ju gärna inget alternativ om man vill "ligga runt utan konsekvenser för att sedan få barn igen".
Hur ska mannens ekonomi lida?
Har inte mannen tillräckligt med pengar så betalar försäkringskassan ut underhållsbidraget.
Underhållsbidraget ligger på dryga 1.200:-/mån.
Citat från Nykaria
Hur ska mannens ekonomi lida?
Har inte mannen tillräckligt med pengar så betalar försäkringskassan ut underhållsbidraget.
Underhållsbidraget ligger på dryga 1.200:-/mån.
Och såvida mannen inte är en uteliggare så måste han betala för ett barn han inte ville ha från början.
Citat från Quidproquo
Och såvida mannen inte är en uteliggare så måste han betala för ett barn han inte ville ha från början.
Fast har han inga pengar att ge i månaden, så gör han ju inte det eftersom då går försäkringskassan in.
Däremot, har han pengar så är det han som betalar (om det inte är så att den betalningen gör att han hamnar under existensminimum).
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet