Abort - Rätt eller fel?
Nån här som gjort abort?
Citat från idiot
Citat från Hush
Citat från idiot
Nån här som gjort abort?
Ja två gånger
Gör det ont, hur gör dom osv?
Ska boka tid för det idag, heh.
Har du valt skrapning? Annars kan man välja skrapning men oftast så brukar man få tabletter om det inte är så långt in i
Graviditeten. Jag gjorde skrapning en gång och en gång med.tabletter. Är det skrapning så får du välja
Eller iaf jag fick välja om jag ville bli sövd eller bara få lugnande, jag valde lugnande . Självklart får man smärtstillande också. Så det gör inte ont
Citat från Hush
-----------------
Har du valt skrapning? Annars kan man välja skrapning men oftast så brukar man få tabletter om det inte är så långt in i
Graviditeten. Jag gjorde skrapning en gång och en gång med.tabletter. Är det skrapning så får du välja
Eller iaf jag fick välja om jag ville bli sövd eller bara få lugnande, jag valde lugnande . Självklart får man smärtstillande också. Så det gör inte ont
Har inte valt nånting än, utan ska dit och göra det idag.
Tror inte jag är så långt gången, gjorde testet i fredags så har inte hunnit tänka så mycket på det.
Men eftersom jag hade mens i Januari så skulle jag gissa på 6-7 veckor.
Om man tar piller vad händer då?
Typ, man börjar blöda eller?
Åh, kanske borde googla lite, hah.
Jag har läst galet mycket i denna tråd, och många säger att mannen har en viktig del i detta.
Det verkar som om ingen verkar inse att det är fortfarande kvinnan som ska bära på bebisen och föda det. Ska verkligen kvinnan lida för att mannen vill ha barnet?
Ja, mannen kan ta hand om det senare. Men att en ung flicka ska förstöra sin kropp och sitt sinne för att hon inte fick bestämma är fel.
Och kondomer/piller hjälper inte alltid. Kondomer kan gå sönder och vissa kvinnor är allergiska mot p-piller/p-stav eller liknande. Det är dock oansvarigt om en kvinna gör abort för att hon är ''för lat'' för att använda skydd.
Men till frågan: Jag anser att abort är INTE fel. Och jag tror att inte många kan diskutera detta som inte varit i den sitsen själv (vilket några verkar ha varit som har postat i denna tråd.)
Citat från idiot
Citat från Hush
-----------------
Har du valt skrapning? Annars kan man välja skrapning men oftast så brukar man få tabletter om det inte är så långt in i
Graviditeten. Jag gjorde skrapning en gång och en gång med.tabletter. Är det skrapning så får du välja
Eller iaf jag fick välja om jag ville bli sövd eller bara få lugnande, jag valde lugnande . Självklart får man smärtstillande också. Så det gör inte ont
Har inte valt nånting än, utan ska dit och göra det idag.
Tror inte jag är så långt gången, gjorde testet i fredags så har inte hunnit tänka så mycket på det.
Men eftersom jag hade mens i Januari så skulle jag gissa på 6-7 veckor.
Om man tar piller vad händer då?
Typ, man börjar blöda eller?
Åh, kanske borde googla lite, hah.
Då är du såpass långt gången att du kanske får göra skrapning trots allt.
Tar du piller så stöter liksom kroppen och pillret bort embryot som inte har något att livnära sig på, som dör och du kissar ut det.
Dock så märkte inte jag när jag gjorde det.. kan komma lite blödningar.
Med skrapning så uppstår det smärta direkt efter bedövningen släppt och du kan blöda ett par dagar.
Skrapning är ju det mest effektiva om man verkligen inte vill ha barn och vill vara säker på att det verkligen försvinner.
Finns de som tagit piller men som kroppen stöt bort och man har ändå vart gravid.
Citat från vonZebra
Det verkar som om ingen verkar inse att det är fortfarande kvinnan som ska bära på bebisen och föda det. Ska verkligen kvinnan lida för att mannen vill ha barnet?
Ska verkligen mannens ekonomi lida för att kvinnan vill ha barnet?
Citat från Quidproquo
Citat från vonZebra
Det verkar som om ingen verkar inse att det är fortfarande kvinnan som ska bära på bebisen och föda det. Ska verkligen kvinnan lida för att mannen vill ha barnet?
Ska verkligen mannens ekonomi lida för att kvinnan vill ha barnet?
Använd kondom eller sterilisera dig om du vill knulla och inte förlora pengar.
Citat från Hush
Använd kondom eller sterilisera dig om du vill knulla och inte förlora pengar.
Aldrig varit med om att en kondom spruckit? Händer hela tiden.
Citat från Quidproquo
Citat från Hush
Använd kondom eller sterilisera dig om du vill knulla och inte förlora pengar.
Aldrig varit med om att en kondom spruckit? Händer hela tiden.
Därför jag skrev " sterilisera dig "
1 = ja
2 = nej
Vill de ha barnet?
K - T
1 - 2 ABORT
2 - 1 ABORT
1 - 1 Ha kvar....
Svårare än så ere inte. sluta gnäll nu.
Citat från Hush
Därför jag skrev " sterilisera dig "
Eller så slår jag bara horan i magen efteråt så kan jag vara lika svart och vit som du.
Citat från Quidproquo
Citat från Hush
Därför jag skrev " sterilisera dig "
Eller så slår jag bara horan i magen efteråt så kan jag vara lika svart och vit som du.
Så du anser att slå någon i magen för att du inte skyddade dig ordentligt, är ett moget och vuxet sätt att hantera situationen i 20 års ålder?
Citat från Hush
Så du anser att slå någon i magen för att du inte skyddade dig ordentligt, är ett moget och vuxet sätt att hantera situationen i 20 års ålder?
Jag tycker inte att sterilisering är en bra lösning för mig heller så jadå, det eller rohypnol och sen en galge.
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet