Abort - Rätt eller fel?

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
idiot Tjej, 34 år

2 633 forumsinlägg

Skrivet:
26 februari 2012 kl. 21:54
idiot Tjej, 34 år

Nån här som gjort abort?

Hush Tjej, 32 år

454 forumsinlägg

Skrivet:
27 februari 2012 kl. 07:55
Hush Tjej, 32 år

Citat från idiot


Nån här som gjort abort?

Ja två gånger

idiot Tjej, 34 år

2 633 forumsinlägg

Skrivet:
27 februari 2012 kl. 08:10
idiot Tjej, 34 år

Citat från Hush


Citat från idiot

Nån här som gjort abort?

Ja två gånger


Gör det ont, hur gör dom osv?
Ska boka tid för det idag, heh.

Hush Tjej, 32 år

454 forumsinlägg

Skrivet:
27 februari 2012 kl. 08:25
Hush Tjej, 32 år

Citat från idiot


Citat från Hush

Citat från idiot

Nån här som gjort abort?

Ja två gånger

Gör det ont, hur gör dom osv?
Ska boka tid för det idag, heh.


Har du valt skrapning? Annars kan man välja skrapning men oftast så brukar man få tabletter om det inte är så långt in i
Graviditeten. Jag gjorde skrapning en gång och en gång med.tabletter. Är det skrapning så får du välja
Eller iaf jag fick välja om jag ville bli sövd eller bara få lugnande, jag valde lugnande . Självklart får man smärtstillande också. Så det gör inte ont

idiot Tjej, 34 år

2 633 forumsinlägg

Skrivet:
27 februari 2012 kl. 08:29
idiot Tjej, 34 år

Citat från Hush
-----------------


Har du valt skrapning? Annars kan man välja skrapning men oftast så brukar man få tabletter om det inte är så långt in i
Graviditeten. Jag gjorde skrapning en gång och en gång med.tabletter. Är det skrapning så får du välja
Eller iaf jag fick välja om jag ville bli sövd eller bara få lugnande, jag valde lugnande . Självklart får man smärtstillande också. Så det gör inte ont

Har inte valt nånting än, utan ska dit och göra det idag.
Tror inte jag är så långt gången, gjorde testet i fredags så har inte hunnit tänka så mycket på det.
Men eftersom jag hade mens i Januari så skulle jag gissa på 6-7 veckor.
Om man tar piller vad händer då?
Typ, man börjar blöda eller?
Åh, kanske borde googla lite, hah.

fiskmannen Tjej, 30 år

281 forumsinlägg

Skrivet:
27 februari 2012 kl. 09:29
fiskmannen Tjej, 30 år

Jag har läst galet mycket i denna tråd, och många säger att mannen har en viktig del i detta.
Det verkar som om ingen verkar inse att det är fortfarande kvinnan som ska bära på bebisen och föda det. Ska verkligen kvinnan lida för att mannen vill ha barnet?
Ja, mannen kan ta hand om det senare. Men att en ung flicka ska förstöra sin kropp och sitt sinne för att hon inte fick bestämma är fel.
Och kondomer/piller hjälper inte alltid. Kondomer kan gå sönder och vissa kvinnor är allergiska mot p-piller/p-stav eller liknande. Det är dock oansvarigt om en kvinna gör abort för att hon är ''för lat'' för att använda skydd.

Men till frågan: Jag anser att abort är INTE fel. Och jag tror att inte många kan diskutera detta som inte varit i den sitsen själv (vilket några verkar ha varit som har postat i denna tråd.)

Hush Tjej, 32 år

454 forumsinlägg

Skrivet:
27 februari 2012 kl. 11:04
Hush Tjej, 32 år

Citat från idiot


Citat från Hush
-----------------
Har du valt skrapning? Annars kan man välja skrapning men oftast så brukar man få tabletter om det inte är så långt in i
Graviditeten. Jag gjorde skrapning en gång och en gång med.tabletter. Är det skrapning så får du välja
Eller iaf jag fick välja om jag ville bli sövd eller bara få lugnande, jag valde lugnande . Självklart får man smärtstillande också. Så det gör inte ont

Har inte valt nånting än, utan ska dit och göra det idag.
Tror inte jag är så långt gången, gjorde testet i fredags så har inte hunnit tänka så mycket på det.
Men eftersom jag hade mens i Januari så skulle jag gissa på 6-7 veckor.
Om man tar piller vad händer då?
Typ, man börjar blöda eller?
Åh, kanske borde googla lite, hah.


Då är du såpass långt gången att du kanske får göra skrapning trots allt.
Tar du piller så stöter liksom kroppen och pillret bort embryot som inte har något att livnära sig på, som dör och du kissar ut det.
Dock så märkte inte jag när jag gjorde det.. kan komma lite blödningar.
Med skrapning så uppstår det smärta direkt efter bedövningen släppt och du kan blöda ett par dagar.
Skrapning är ju det mest effektiva om man verkligen inte vill ha barn och vill vara säker på att det verkligen försvinner.
Finns de som tagit piller men som kroppen stöt bort och man har ändå vart gravid.

Quidproquo Kille, 34 år

6 992 forumsinlägg

Skrivet:
27 februari 2012 kl. 11:20
Quidproquo Kille, 34 år

Citat från vonZebra


Det verkar som om ingen verkar inse att det är fortfarande kvinnan som ska bära på bebisen och föda det. Ska verkligen kvinnan lida för att mannen vill ha barnet?

Ska verkligen mannens ekonomi lida för att kvinnan vill ha barnet?

Hush Tjej, 32 år

454 forumsinlägg

Skrivet:
27 februari 2012 kl. 11:21
Hush Tjej, 32 år

Citat från Quidproquo


Citat från vonZebra

Det verkar som om ingen verkar inse att det är fortfarande kvinnan som ska bära på bebisen och föda det. Ska verkligen kvinnan lida för att mannen vill ha barnet?

Ska verkligen mannens ekonomi lida för att kvinnan vill ha barnet?


Använd kondom eller sterilisera dig om du vill knulla och inte förlora pengar.

Quidproquo Kille, 34 år

6 992 forumsinlägg

Skrivet:
27 februari 2012 kl. 11:22
Quidproquo Kille, 34 år

Citat från Hush


Använd kondom eller sterilisera dig om du vill knulla och inte förlora pengar.

Aldrig varit med om att en kondom spruckit? Händer hela tiden.

Hush Tjej, 32 år

454 forumsinlägg

Skrivet:
27 februari 2012 kl. 11:22
Hush Tjej, 32 år

Citat från Quidproquo


Citat från Hush

Använd kondom eller sterilisera dig om du vill knulla och inte förlora pengar.

Aldrig varit med om att en kondom spruckit? Händer hela tiden.


Därför jag skrev " sterilisera dig "

MEWES Kille, 34 år

1 210 forumsinlägg

Skrivet:
27 februari 2012 kl. 11:23
MEWES Kille, 34 år

1 = ja
2 = nej

Vill de ha barnet?
K - T
1 - 2 ABORT
2 - 1 ABORT
1 - 1 Ha kvar....

Svårare än så ere inte. sluta gnäll nu.

Quidproquo Kille, 34 år

6 992 forumsinlägg

Skrivet:
27 februari 2012 kl. 12:26
Quidproquo Kille, 34 år

Citat från Hush


Därför jag skrev " sterilisera dig "

Eller så slår jag bara horan i magen efteråt så kan jag vara lika svart och vit som du.

Hush Tjej, 32 år

454 forumsinlägg

Skrivet:
27 februari 2012 kl. 12:28
Hush Tjej, 32 år

Citat från Quidproquo


Citat från Hush

Därför jag skrev " sterilisera dig "

Eller så slår jag bara horan i magen efteråt så kan jag vara lika svart och vit som du.


Så du anser att slå någon i magen för att du inte skyddade dig ordentligt, är ett moget och vuxet sätt att hantera situationen i 20 års ålder?

Quidproquo Kille, 34 år

6 992 forumsinlägg

Skrivet:
27 februari 2012 kl. 12:32
Quidproquo Kille, 34 år

Citat från Hush


Så du anser att slå någon i magen för att du inte skyddade dig ordentligt, är ett moget och vuxet sätt att hantera situationen i 20 års ålder?

Jag tycker inte att sterilisering är en bra lösning för mig heller så jadå, det eller rohypnol och sen en galge.


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet