Abort - Rätt eller fel?
Nykaria
Tjej, 35 år
Citat från TEMPER_TANTRUM
Du är lika mycket idiot om du verkligen tycker det du säger.
Ett foster utvecklas till ett barn, ja.
Men en spermie utvecklas till ett foster. Så jo, om man säger att abort är mord, så är det mord att runka eller att ha sex.
Men nu är det ju inte så ;)
Fast en spermie utvecklas inte till ett foster utan hjälp av ett ägg. Så, vad är problemet?
Jag personligen tycker inte att abort är mord, blir bara irriterad på folk som jämför abort med att runka.
Skvettis
Kille, 32 år
Citat från Nykaria
Citat från TEMPER_TANTRUM
Du är lika mycket idiot om du verkligen tycker det du säger.
Ett foster utvecklas till ett barn, ja.
Men en spermie utvecklas till ett foster. Så jo, om man säger att abort är mord, så är det mord att runka eller att ha sex.
Men nu är det ju inte så ;)
Fast en spermie utvecklas inte till ett foster utan hjälp av ett ägg. Så, vad är problemet?
Jag personligen tycker inte att abort är mord, blir bara irriterad på folk som jämför abort med att runka.
Fast rent biologiskt så är det ju lika mycket liv i en spermie, som i ett ägg, som i ett embryo, det enda som egentligen skiljer är antalet celler som samverkar.
argvarg
Tjej, 28 år
Det är ju självklart att det är rätt. Om man till exempel blivit våldtagen eller blivit gravid vid typ tolvårsålder, då kan/vill man knappast behålla barnet.
lognensman
Kille, 30 år
Citat från Getadog
Så du kan hora runt utan kondom?
------------------------------------------------------------------------
du kan va en hora utan kondom!
Djävla drägg.
BMTHSemlan
Kille, 33 år
Tycker det är för lite abort i Sverige.
Tour
Kille, 38 år
Citat från ErikSchwartz
Citat från rubus
Djävla drägg.
Var tyst snorunge.
nej, 88, BSS och konservatism all the way.
Tour
Kille, 38 år
Citat från ErikSchwartz
Citat från Tour
nej, 88, BSS och konservatism all the way.
88? :$
åttonde bokstaven i alfabetet= H x2 = HH = Heil Hitler= ascoolt kodspråk för bönder
E_Schwartz
Kille, 36 år
Citat från Tour
åttonde bokstaven i alfabetet= H x2 = HH = Heil Hitler= ascoolt kodspråk för bönder
7171, 315151220 :)
Hush
Tjej, 32 år
Jisses
dyngvider
Tjej, 33 år
skiter i vad andra gör, men jag skulle aldrig göra det.
TEMPERTANTRUM
Tjej, 34 år
Citat från Munny
skiter i vad andra gör, men jag skulle aldrig göra det.
Av vilka anledningar?
Upprorsmakare
33 år
Citat från xMySweetShadow_
Jag begår massmord vartenda kväll. Hela civilisationer, brutalt mördade och nerspolade tillsammans med lite papper.
DEN NI
Nej.
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet