Abort - Rätt eller fel?

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
michelle Tjej, 31 år

89 forumsinlägg

Skrivet:
24 februari 2012 kl. 15:56
michelle Tjej, 31 år

Citat från Tour


hahahhahaha <3

jag har mer erfarenhet av småbarn än du har jävla snorunge.


wow, jo du verkar mer mogen med.



michelle Tjej, 31 år

89 forumsinlägg

Skrivet:
24 februari 2012 kl. 15:57
michelle Tjej, 31 år

Citat från Nykaria


Citat från michelle

okej, du har säkert helt rätt.
Det "känns" bättre när en person med erfarenhet säger till.


Förlåt att jag spräckte din bubbla, men du hade tyvärr fel.
Men nu vet du lite mer iallafall, bra i framtiden :-)


hm. tack för infon.

Tour Kille, 38 år

16 313 forumsinlägg

Skrivet:
24 februari 2012 kl. 15:58
Tour Kille, 38 år

Citat från michelle


Citat från Tour

hahahhahaha <3

jag har mer erfarenhet av småbarn än du har jävla snorunge.

wow, jo du verkar mer mogen med.






det är jag nog, är bara trött på att du snackar en jävla massa skit om saker du inte vet något om, och vadfan vet du om min erfarenhet av barn? jag har varit som en farsa för mina småsyskon sen jag var 15 år gammal för att deras farsa inte fanns till hands, bytt deras blöjor och matat dom på nätterna, så bara precis stäng flabbjäveln.

michelle Tjej, 31 år

89 forumsinlägg

Skrivet:
24 februari 2012 kl. 16:01
michelle Tjej, 31 år

jag behöver inte öppna munnen för att skriva vettu.

men nae, "tack" för diskutionen, det var intressant..
även om den här 2barnsmamman gav mig mer info i ett inlägg än vad du/ni gjorde på 3 sidor...

men tack för mig. hejdå

Tour Kille, 38 år

16 313 forumsinlägg

Skrivet:
24 februari 2012 kl. 16:02
Tour Kille, 38 år

hon sa exakt samma sak som jag gjorde och länkade, men visst.

Skvettis Kille, 32 år

2 684 forumsinlägg

Skrivet:
24 februari 2012 kl. 18:34
Skvettis Kille, 32 år

Citat från Hush


Citat från Misanthropia

Citat från Hush

Citat från TEMPER_TANTRUM

Citat från Hush

Citat från Karin

Citat från Hush

Citat från TEMPER_TANTRUM

Håller med Karin (om det var hon som skrev det).
Man kan inte generalisera att det faktiskt är jobbigt, osv...
Jag mådde snarare piss av att vara gravid.
Spydde på morgonarna, och bara av att veta att jag hade en äcklig cellklump i mig som hela tiden utvecklas.
Kunde knappt vänta till min abort, men det hann jag inte och fick missfall istället.

Ja, men du är ju psykiskt störd också.

Är man pyskiskt störd för att man tycker att det är jobbigt att vara gravid? Det tyckte jag också, och jag kunde inte heller "knappt vänta" på att få göra min abort. :)

Utgår inte bara från ett utlåtande av henne utan flera. Och i min mening verkar hon inte riktigt fullt hundra.

Psykiskt störd?
Tycker att det är mer friskt att låta bli att skaffa barn i denna ålder än att vara slarvig och låta det gå ut över ett barn.
Haha, glöm inte att det är du som är 18 år och har varit gravid fyra gånger ;)


Glöm inte att det är du som är 19 och i stort behov av plastikopration och psykiskt vård.

Hahaha, vad i hela jävla helvetet?
Gör ungen en tjänst och abortera bort den.

Vem är du att säga åt mig vad jag ska göra ?


Någon som kan tänka klart, det räcker.

Getadog Tjej, 34 år

47 forumsinlägg

Skrivet:
24 februari 2012 kl. 20:12
Getadog Tjej, 34 år

Citat från starman


Abort är rätt. Och de som säger att man "kastar bort liv", "dödar" osv då är det ju ungefär samma sak som att runka, då "kastas" många liv bort, eller det som skulle kunna bli ett liv. Jag vet att dom inte är lika utvecklade men tycker ändå att abort är rätt. Bättre det än ett oönskat barn, för alla preventivmedel är ju heller inte helt säkra.


smart. som fan.

Nykaria Tjej, 35 år

3 530 forumsinlägg

Skrivet:
24 februari 2012 kl. 20:14
Nykaria Tjej, 35 år

Alltså jag drar av mig håret varje gång någon säger att det är samma sak som är runka. IDIOTI.

Skvettis Kille, 32 år

2 684 forumsinlägg

Skrivet:
24 februari 2012 kl. 21:24
Skvettis Kille, 32 år

Citat från Nykaria


Alltså jag drar av mig håret varje gång någon säger att det är samma sak som är runka. IDIOTI.

Fast rent biologiskt så är det precis så, eller snarare är runket värre - då runket dödar fler spermier på samma gång än vid en abort?

Party_Monster Kille, 35 år

994 forumsinlägg

Skrivet:
24 februari 2012 kl. 21:42
Party_Monster Kille, 35 år

Jag är för abort, tycker dock att hela frågan är fruktansvärt tråkig och är jävligt oengagerad, men min sympati för ett ofött foster kunde verkligen inte bli lägre.

Nykaria Tjej, 35 år

3 530 forumsinlägg

Skrivet:
24 februari 2012 kl. 21:54
Nykaria Tjej, 35 år

Citat från Misanthropia


Fast rent biologiskt så är det precis så, eller snarare är runket värre - då runket dödar fler spermier på samma gång än vid en abort?


Man aborterar ett foster, ett foster utvecklas till ett barn.
En spermie kan INTE utvecklas till ett barn utan ett ägg från en kvinna.

Som jag brukar säga, Det krävs TVÅ att dansa tango - det krävs TVÅ att göra ett barn. Inte en, utan två. Så nej, man kan inte säga att runka är lika "hemskt" som att göra abort.

Daybreak Kille, 34 år

898 forumsinlägg

Skrivet:
24 februari 2012 kl. 22:07
Daybreak Kille, 34 år

Jag begår massmord vartenda kväll. Hela civilisationer, brutalt mördade och nerspolade tillsammans med lite papper.


DEN NI

TEMPERTANTRUM Tjej, 34 år

7 512 forumsinlägg

Skrivet:
24 februari 2012 kl. 22:16
TEMPERTANTRUM Tjej, 34 år

Citat från Nykaria


Citat från Misanthropia

Fast rent biologiskt så är det precis så, eller snarare är runket värre - då runket dödar fler spermier på samma gång än vid en abort?


Man aborterar ett foster, ett foster utvecklas till ett barn.
En spermie kan INTE utvecklas till ett barn utan ett ägg från en kvinna.

Som jag brukar säga, Det krävs TVÅ att dansa tango - det krävs TVÅ att göra ett barn. Inte en, utan två. Så nej, man kan inte säga att runka är lika "hemskt" som att göra abort.


Du är lika mycket idiot om du verkligen tycker det du säger.
Ett foster utvecklas till ett barn, ja.
Men en spermie utvecklas till ett foster. Så jo, om man säger att abort är mord, så är det mord att runka eller att ha sex.
Men nu är det ju inte så ;)

SJUK Tjej, 30 år

3 396 forumsinlägg

Skrivet:
24 februari 2012 kl. 22:22
SJUK Tjej, 30 år

Abort är helt klart rätt, ska dock inte användas som ett premitivmedel.

Gubbkaerring Tjej, 30 år

237 forumsinlägg

Skrivet:
24 februari 2012 kl. 22:26
Gubbkaerring Tjej, 30 år

Finna en anledning till att det sker innan fostret är 3 månader, för då är det just bara ett foster, inte ännu en person. Det är klart för min del att det är rätt, av många anledningar.
- Tiden kan vara helt fel efter oväntad graviditet.
- Skulle man bli våldtagen och därefter bli gravid tror jag knappast man behålla det.


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet