Abort - Rätt eller fel?

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
Tour Kille, 38 år

16 313 forumsinlägg

Skrivet:
24 februari 2012 kl. 15:37
Tour Kille, 38 år

okej, du kan aldrig ha fel och vägrar erkänna dig besegrad och säger emot dig själv i varannat inlägg.
hejdååå.

michelle Tjej, 31 år

89 forumsinlägg

Skrivet:
24 februari 2012 kl. 15:38
michelle Tjej, 31 år

Citat från Tour


Citat från michelle

Citat från Tour

här har du citat också. sen kan du ju ge dig förfan.

"jag har varit gravid och jag misstänker att du inte har det, och då sa de till mig att vecka 22 var sista chansen utan intyg av en läkare, efter v 24 måste man ha en medicinsk anledning."

ja? vad bevisar det?
det som du citerade är 100% sann fakta, det är vad de sa till mig och vad som står på de sidorna jag hittade.


du ändrade dig och sa att du pratar om abort i allmänhet och inte sverige när vi överbevisade dig, då visade jag att du visst menade sverige.

snart kallar jag dig idiot.


ändrade mig från vad? (lite trist att behöva upprepa sig för att folk ska förstå men jaja) jag har aldrig sagt att jag bara syftar på sverige, jag syftade på abort i allmänhet.

Det är lugnt, jag kunde inte bry mig mindre.
Tycker dock det är rätt kul att du försöker "överbevisa" mig när jag har ren info från en utbildad barnmorska.

Tour Kille, 38 år

16 313 forumsinlägg

Skrivet:
24 februari 2012 kl. 15:39
Tour Kille, 38 år

och jag har ren info från svea rikes lag.

michelle Tjej, 31 år

89 forumsinlägg

Skrivet:
24 februari 2012 kl. 15:39
michelle Tjej, 31 år

om du känner att du har behovet av att ha rätt så visst, här är det - Du hade rätt om lagarna i ett land.

hoppas det känns bra nu.

fuu Kille, 33 år

2 963 forumsinlägg

Skrivet:
24 februari 2012 kl. 15:39
fuu Kille, 33 år

Citat från Tour


och jag har ren info från svea rikes lag.

Fast du vet, svea rikes lag är inte en utbildad barnmorska :/

Nykaria Tjej, 35 år

3 530 forumsinlägg

Skrivet:
24 februari 2012 kl. 15:40
Nykaria Tjej, 35 år

Älskade gumman...

Jag har två barn, det finns inget "abort i allmänhet" då det är olika lagar för olika länder.
Nu är det så att så vitt jag vet så bor du i Sverige (rätta mig om jag har fel), så att din sk. "utbildade barnmorska" har sagt v 24 är käpprätt åt helvete. Bara så att du vet.

fuu Kille, 33 år

2 963 forumsinlägg

Skrivet:
24 februari 2012 kl. 15:41
fuu Kille, 33 år

Citat från michelle


om du känner att du har behovet av att ha rätt så visst, här är det - Du hade rätt om lagarna i ett land.

hoppas det känns bra nu.


Så alla andra länder förutom Sverige har denna lagstiftningen dåvaellerva?

Tour Kille, 38 år

16 313 forumsinlägg

Skrivet:
24 februari 2012 kl. 15:41
Tour Kille, 38 år

Citat från fuu


Citat från Tour

och jag har ren info från svea rikes lag.

Fast du vet, svea rikes lag är inte en utbildad barnmorska :/


sant det... :(

michelle Tjej, 31 år

89 forumsinlägg

Skrivet:
24 februari 2012 kl. 15:44
michelle Tjej, 31 år

Citat från Nykaria


Älskade gumman...

Jag har två barn, det finns inget "abort i allmänhet" då det är olika lagar för olika länder.
Nu är det så att så vitt jag vet så bor du i Sverige (rätta mig om jag har fel), så att din sk. "utbildade barnmorska" har sagt v 24 är käpprätt åt helvete. Bara så att du vet.



ja, jag har bott i sverige i 3 år nu.
jag har ett barn och ja, i så fall hade min barnmorska fel, men eftersom att jag hittade samma information på internet blev det/och är fortfarande det jag tror.

BrokenWings Tjej, 28 år

571 forumsinlägg

Skrivet:
24 februari 2012 kl. 15:46
BrokenWings Tjej, 28 år

Många tycker det är fel, andra inte.
Visst det är synd att ta bort ett liv. Men hellre det än att få ett oönskat barn. Då är det bara synd om ungen...

Nykaria Tjej, 35 år

3 530 forumsinlägg

Skrivet:
24 februari 2012 kl. 15:47
Nykaria Tjej, 35 år

Citat från michelle


ja, jag har bott i sverige i 3 år nu.
jag har ett barn och ja, i så fall hade min barnmorska fel, men eftersom att jag hittade samma information på internet blev det/och är fortfarande det jag tror.



Som gäller i ett annat land, ja.
Det en barnmorska i Sverige säger skall handla om Sveriges lagar, vilket betyder att oavsett om hon har rätt för vad nu kan tänkas gälla i USA så har hon fel i vad som gäller för Sverige.

Det hade inte hjälpt dig över huvudtaget om du varit i vecka 19 och tänkt göra abort utan någon orsak, även om hon sagt v 24. För du får inte. Och så enkelt är det med det.
Efter 18 ses ett foster som mänskligt, och efter v 22 ses en abort som mord i Sverige, vilket är olagligt att utföra och det kan en läkare som utför aborten hamna i fängelse och få sin läkarlicens indragen.

kittyhello Tjej, 28 år

263 forumsinlägg

Skrivet:
24 februari 2012 kl. 15:49
kittyhello Tjej, 28 år

beror på ;G

michelle Tjej, 31 år

89 forumsinlägg

Skrivet:
24 februari 2012 kl. 15:52
michelle Tjej, 31 år

Citat från Nykaria


Citat från michelle

ja, jag har bott i sverige i 3 år nu.
jag har ett barn och ja, i så fall hade min barnmorska fel, men eftersom att jag hittade samma information på internet blev det/och är fortfarande det jag tror.


Som gäller i ett annat land, ja.
Det en barnmorska i Sverige säger skall handla om Sveriges lagar, vilket betyder att oavsett om hon har rätt för vad nu kan tänkas gälla i USA så har hon fel i vad som gäller för Sverige.

Det hade inte hjälpt dig över huvudtaget om du varit i vecka 19 och tänkt göra abort utan någon orsak, även om hon sagt v 24. För du får inte. Och så enkelt är det med det.
Efter 18 ses ett foster som mänskligt, och efter v 22 ses en abort som mord i Sverige, vilket är olagligt att utföra och det kan en läkare som utför aborten hamna i fängelse och få sin läkarlicens indragen.



okej, du har säkert helt rätt.
Det "känns" bättre när en person med erfarenhet säger till.

Tour Kille, 38 år

16 313 forumsinlägg

Skrivet:
24 februari 2012 kl. 15:53
Tour Kille, 38 år

hahahhahaha <3

jag har mer erfarenhet av småbarn än du har jävla snorunge.

Nykaria Tjej, 35 år

3 530 forumsinlägg

Skrivet:
24 februari 2012 kl. 15:54
Nykaria Tjej, 35 år

Citat från michelle


okej, du har säkert helt rätt.
Det "känns" bättre när en person med erfarenhet säger till.



Förlåt att jag spräckte din bubbla, men du hade tyvärr fel.
Men nu vet du lite mer iallafall, bra i framtiden :-)


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet