Abort - Rätt eller fel?

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
Tour Kille, 38 år

16 313 forumsinlägg

Skrivet:
20 februari 2012 kl. 18:29
Tour Kille, 38 år

Citat från jagvill


Citat från Kelevra

Citat från jagvill

Citat från Kelevra

Citat från jagvill

Helt emot abort~skrapa bort liv ur moderlivet.
Kan inte komma på en enda anledning till när det skulle vara okej. " Om en 14årig tjej blir gravid och inte kan ta hand om barnet då?" SVAR: Barn ska inte ha sex. Och man är dum i huvudet om man inte skyddar sig eller tar ett dagen efter piller om olyckan är framme.
" Om man blir våldtagen då?" SVAR: Föd barnet och adoptera sedan bort det.

Trött på detta skitsnack

Nej, men nu är det så att alla inte VÄLJER att bli gravida.
Kan du inte komma på en enda anledning till att abort skulle vara okej så får du nog tänka ett antal steg längre.

Vad säger du om våldtäktsoffer som blir gravida?
Är det inte okej med abort då?


Läs vad jag skrev i slutet; Man kan adoptera bort barnet.


Om man ändå inte ska ha barnet själv, vad är meningen med att föda det då?
Varför inte bara abortera?



Jag tycker det är fel att släcka liv bara sådär, nä jag vet det är ingen bebis än men ett liv är det- kan ingen säga nått om.



gnäller du på samma sätt när nån slår ihjäl en fluga?

Wopsie Kille, 35 år

7 755 forumsinlägg

Skrivet:
20 februari 2012 kl. 18:33
Wopsie Kille, 35 år

du kawn ju uinte jämkföra mäniskorr och jdur heller.... FATTAR DU VÄLl

är ju olicka.

Vinnie Kille, 35 år

6 646 forumsinlägg

Skrivet:
20 februari 2012 kl. 18:33
Vinnie Kille, 35 år

Citat från jagvill




Jag tycker det är fel att släcka liv bara sådär, nä jag vet det är ingen bebis än men ett liv är det- kan ingen säga nått om.[/i]



Jo, det kan man säga väldigt mycket om.
För mig är mänskligt liv heligt och att beröva en människa livet är mord. Ett foster är nödvändigtvis inte ett mänskligt liv - själv anser jag inte så vara fallet, och är det ens ett liv? Är det inte snarare en del av modern?

c0opycat Tjej, 31 år

8 629 forumsinlägg

Skrivet:
20 februari 2012 kl. 18:33
c0opycat Tjej, 31 år

Citat från jagvill


Citat från Kelevra

Citat från jagvill

Helt emot abort~skrapa bort liv ur moderlivet.
Kan inte komma på en enda anledning till när det skulle vara okej. " Om en 14årig tjej blir gravid och inte kan ta hand om barnet då?" SVAR: Barn ska inte ha sex. Och man är dum i huvudet om man inte skyddar sig eller tar ett dagen efter piller om olyckan är framme.
" Om man blir våldtagen då?" SVAR: Föd barnet och adoptera sedan bort det.

Trött på detta skitsnack

Nej, men nu är det så att alla inte VÄLJER att bli gravida.
Kan du inte komma på en enda anledning till att abort skulle vara okej så får du nog tänka ett antal steg längre.

Vad säger du om våldtäktsoffer som blir gravida?
Är det inte okej med abort då?


Läs vad jag skrev i slutet; Man kan adoptera bort barnet.


Stolpskott much?
Kul att både utstå smärta och allt under graviditeten, för ett barn man ska lämna bort?
Kul om ungen sen i senare år får reda på att han/hennes pappa är psyk?
"Ja hej, min pappa är våldtäktsman och jag skulle egentligen inte finnas nu"

- det är fucked up.

Nitlott Kille, 32 år

1 197 forumsinlägg

Skrivet:
20 februari 2012 kl. 19:02
Nitlott Kille, 32 år

Citat från jagvill


Jag tycker det är fel att släcka liv bara sådär, nä jag vet det är ingen bebis än men ett liv är det- kan ingen säga nått om.

Ett foster är inget liv, det är en klump celler utan tankar och medvetande.

Sharon Tjej, 34 år

12 287 forumsinlägg

Skrivet:
20 februari 2012 kl. 19:05
Sharon Tjej, 34 år

Citat från Kelevra


Citat från jagvill

Jag tycker det är fel att släcka liv bara sådär, nä jag vet det är ingen bebis än men ett liv är det- kan ingen säga nått om.

Ett foster är inget liv, det är en klump celler utan tankar och medvetande.


Jag tror du har missuppfattat vad ett liv är. Ett liv är något som lever, inte något som nödvändigtvis har ett medvetande.

krankenstein Kille, 36 år

2 035 forumsinlägg

Skrivet:
20 februari 2012 kl. 19:05
krankenstein Kille, 36 år

Det jag älskar mest med dom kristna anti abort människorna är att dom äter kött för det mesta.

Axelhoff Kille, 60 år

3 197 forumsinlägg

Skrivet:
20 februari 2012 kl. 19:15
Axelhoff Kille, 60 år

Citat från Tate


Citat från Kelevra

Citat från jagvill

Jag tycker det är fel att släcka liv bara sådär, nä jag vet det är ingen bebis än men ett liv är det- kan ingen säga nått om.

Ett foster är inget liv, det är en klump celler utan tankar och medvetande.


Jag tror du har missuppfattat vad ett liv är. Ett liv är något som lever, inte något som nödvändigtvis har ett medvetande.


Jo... men isf lever morötter också ... och då är till och med veganer mördare... och spermier då?

Nitlott Kille, 32 år

1 197 forumsinlägg

Skrivet:
20 februari 2012 kl. 19:16
Nitlott Kille, 32 år

Citat från Tate


Citat från Kelevra

Citat från jagvill

Jag tycker det är fel att släcka liv bara sådär, nä jag vet det är ingen bebis än men ett liv är det- kan ingen säga nått om.

Ett foster är inget liv, det är en klump celler utan tankar och medvetande.


Jag tror du har missuppfattat vad ett liv är. Ett liv är något som lever, inte något som nödvändigtvis har ett medvetande.


Formulerade mig riktigt kasst.

Sharon Tjej, 34 år

12 287 forumsinlägg

Skrivet:
20 februari 2012 kl. 19:20
Sharon Tjej, 34 år

Citat från st4rfish


Jo... men isf lever morötter också ... och då är till och med veganer mördare... och spermier då?[/i]

Ja, morötter lever och även spermier.

Axelhoff Kille, 60 år

3 197 forumsinlägg

Skrivet:
20 februari 2012 kl. 19:23
Axelhoff Kille, 60 år

Citat från Tate


Citat från st4rfish

Jo... men isf lever morötter också ... och då är till och med veganer mördare... och spermier då?

Ja, morötter lever och även spermier.


Så därför tkr iaf inte jag att det håller att säga att det lever och därför kan man inte göra abort... så som vi har det idag me upp till en viss vecka (ingen aning vilken men har för mig kring vecka 10-12?) funkar rätt bra .

Giging Tjej, 30 år

1 449 forumsinlägg

Skrivet:
20 februari 2012 kl. 22:51
Giging Tjej, 30 år

Alltså, fostret är ju bara en parasit, egentligen. Speciellt i början. Om man lever med en parasit, får man inte göra sig av med den öfr "den är också ett liv"? Man kanske skulle låtit bli att käka sushin, men gjort är gjort och nu har man en binnikemask som man inte får göra sig av med!
Dåligt exempel kanske, men det stämmer faktiskt till viss del

Hush Tjej, 32 år

454 forumsinlägg

Skrivet:
21 februari 2012 kl. 08:21
Hush Tjej, 32 år

Citat från Giging


Alltså, fostret är ju bara en parasit, egentligen. Speciellt i början. Om man lever med en parasit, får man inte göra sig av med den öfr "den är också ett liv"? Man kanske skulle låtit bli att käka sushin, men gjort är gjort och nu har man en binnikemask som man inte får göra sig av med!
Dåligt exempel kanske, men det stämmer faktiskt till viss del


Eftersom en parasit är beroende av en annan levande organism, som den lever inne i eller utanpå. Parasiter får näring genom den andra organismen men nöjer sig inte bara med det utan orsakar skada...
Och till parasiter räknas löss, kvalster och maskar...
Ett foster ger dig ingen skada i din mage när den växer?

Fittkrans Tjej, 30 år

11 746 forumsinlägg

Skrivet:
21 februari 2012 kl. 08:23
Fittkrans Tjej, 30 år

En snyltare då?
Det kanske passar bättre :P

Brakedown Kille, 33 år

758 forumsinlägg

Skrivet:
21 februari 2012 kl. 08:24
Brakedown Kille, 33 år

så länge det är ett foster så är det okej. För ett foster är inte ett liv, det är bara steg 1 på ett liv ^^


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet