Abort - Rätt eller fel?
Citat från jagvill
Citat från Kelevra
Citat från jagvill
Citat från Kelevra
Citat från jagvill
Helt emot abort~skrapa bort liv ur moderlivet.
Kan inte komma på en enda anledning till när det skulle vara okej. " Om en 14årig tjej blir gravid och inte kan ta hand om barnet då?" SVAR: Barn ska inte ha sex. Och man är dum i huvudet om man inte skyddar sig eller tar ett dagen efter piller om olyckan är framme.
" Om man blir våldtagen då?" SVAR: Föd barnet och adoptera sedan bort det.
Trött på detta skitsnack
Nej, men nu är det så att alla inte VÄLJER att bli gravida.
Kan du inte komma på en enda anledning till att abort skulle vara okej så får du nog tänka ett antal steg längre.
Vad säger du om våldtäktsoffer som blir gravida?
Är det inte okej med abort då?
Läs vad jag skrev i slutet; Man kan adoptera bort barnet.
Om man ändå inte ska ha barnet själv, vad är meningen med att föda det då?
Varför inte bara abortera?
Jag tycker det är fel att släcka liv bara sådär, nä jag vet det är ingen bebis än men ett liv är det- kan ingen säga nått om.
gnäller du på samma sätt när nån slår ihjäl en fluga?
du kawn ju uinte jämkföra mäniskorr och jdur heller.... FATTAR DU VÄLl
är ju olicka.
Citat från jagvill
Jag tycker det är fel att släcka liv bara sådär, nä jag vet det är ingen bebis än men ett liv är det- kan ingen säga nått om.[/i]
Jo, det kan man säga väldigt mycket om.
För mig är mänskligt liv heligt och att beröva en människa livet är mord. Ett foster är nödvändigtvis inte ett mänskligt liv - själv anser jag inte så vara fallet, och är det ens ett liv? Är det inte snarare en del av modern?
Citat från jagvill
Citat från Kelevra
Citat från jagvill
Helt emot abort~skrapa bort liv ur moderlivet.
Kan inte komma på en enda anledning till när det skulle vara okej. " Om en 14årig tjej blir gravid och inte kan ta hand om barnet då?" SVAR: Barn ska inte ha sex. Och man är dum i huvudet om man inte skyddar sig eller tar ett dagen efter piller om olyckan är framme.
" Om man blir våldtagen då?" SVAR: Föd barnet och adoptera sedan bort det.
Trött på detta skitsnack
Nej, men nu är det så att alla inte VÄLJER att bli gravida.
Kan du inte komma på en enda anledning till att abort skulle vara okej så får du nog tänka ett antal steg längre.
Vad säger du om våldtäktsoffer som blir gravida?
Är det inte okej med abort då?
Läs vad jag skrev i slutet; Man kan adoptera bort barnet.
Stolpskott much?
Kul att både utstå smärta och allt under graviditeten, för ett barn man ska lämna bort?
Kul om ungen sen i senare år får reda på att han/hennes pappa är psyk?
"Ja hej, min pappa är våldtäktsman och jag skulle egentligen inte finnas nu"
- det är fucked up.
Citat från Kelevra
Citat från jagvill
Jag tycker det är fel att släcka liv bara sådär, nä jag vet det är ingen bebis än men ett liv är det- kan ingen säga nått om.
Ett foster är inget liv, det är en klump celler utan tankar och medvetande.
Jag tror du har missuppfattat vad ett liv är. Ett liv är något som lever, inte något som nödvändigtvis har ett medvetande.
Det jag älskar mest med dom kristna anti abort människorna är att dom äter kött för det mesta.
Citat från Tate
Citat från Kelevra
Citat från jagvill
Jag tycker det är fel att släcka liv bara sådär, nä jag vet det är ingen bebis än men ett liv är det- kan ingen säga nått om.
Ett foster är inget liv, det är en klump celler utan tankar och medvetande.
Jag tror du har missuppfattat vad ett liv är. Ett liv är något som lever, inte något som nödvändigtvis har ett medvetande.
Jo... men isf lever morötter också ... och då är till och med veganer mördare... och spermier då?
Citat från Tate
Citat från Kelevra
Citat från jagvill
Jag tycker det är fel att släcka liv bara sådär, nä jag vet det är ingen bebis än men ett liv är det- kan ingen säga nått om.
Ett foster är inget liv, det är en klump celler utan tankar och medvetande.
Jag tror du har missuppfattat vad ett liv är. Ett liv är något som lever, inte något som nödvändigtvis har ett medvetande.
Formulerade mig riktigt kasst.
Citat från Tate
Citat från st4rfish
Jo... men isf lever morötter också ... och då är till och med veganer mördare... och spermier då?
Ja, morötter lever och även spermier.
Så därför tkr iaf inte jag att det håller att säga att det lever och därför kan man inte göra abort... så som vi har det idag me upp till en viss vecka (ingen aning vilken men har för mig kring vecka 10-12?) funkar rätt bra .
Alltså, fostret är ju bara en parasit, egentligen. Speciellt i början. Om man lever med en parasit, får man inte göra sig av med den öfr "den är också ett liv"? Man kanske skulle låtit bli att käka sushin, men gjort är gjort och nu har man en binnikemask som man inte får göra sig av med!
Dåligt exempel kanske, men det stämmer faktiskt till viss del
Citat från Giging
Alltså, fostret är ju bara en parasit, egentligen. Speciellt i början. Om man lever med en parasit, får man inte göra sig av med den öfr "den är också ett liv"? Man kanske skulle låtit bli att käka sushin, men gjort är gjort och nu har man en binnikemask som man inte får göra sig av med!
Dåligt exempel kanske, men det stämmer faktiskt till viss del
Eftersom en parasit är beroende av en annan levande organism, som den lever inne i eller utanpå. Parasiter får näring genom den andra organismen men nöjer sig inte bara med det utan orsakar skada...
Och till parasiter räknas löss, kvalster och maskar...
Ett foster ger dig ingen skada i din mage när den växer?
En snyltare då?
Det kanske passar bättre :P
så länge det är ett foster så är det okej. För ett foster är inte ett liv, det är bara steg 1 på ett liv ^^
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet