Abort - Rätt eller fel?

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
Bloodbath 33 år

14 529 forumsinlägg

Skrivet:
21 februari 2012 kl. 08:26
Bloodbath 33 år

Citat från Hush


Citat från Giging

Alltså, fostret är ju bara en parasit, egentligen. Speciellt i början. Om man lever med en parasit, får man inte göra sig av med den öfr "den är också ett liv"? Man kanske skulle låtit bli att käka sushin, men gjort är gjort och nu har man en binnikemask som man inte får göra sig av med!
Dåligt exempel kanske, men det stämmer faktiskt till viss del

Eftersom en parasit är beroende av en annan levande organism, som den lever inne i eller utanpå. Parasiter får näring genom den andra organismen men nöjer sig inte bara med det utan orsakar skada...
Och till parasiter räknas löss, kvalster och maskar...
Ett foster ger dig ingen skada i din mage när den växer?


Fast en parasit behöver inte nödvändigtvis orsaka skada.
Och ett foster om något kan orsaka skada... Tänk på all jävla ryggvärk, den enorma näring den tar från mamman, som då behöver äta mer, och ibland även äta näringstillskott, illamåendet etc etc

wbtbwb94 Kille, 32 år

1 460 forumsinlägg

Skrivet:
21 februari 2012 kl. 08:27
wbtbwb94 Kille, 32 år

Citat från Brakedown


så länge det är ett foster så är det okej. För ett foster är inte ett liv, det är bara steg 1 på ett liv ^^

+1

Hush Tjej, 32 år

454 forumsinlägg

Skrivet:
21 februari 2012 kl. 08:31
Hush Tjej, 32 år

Citat från BloodBath


Citat från Hush

Citat från Giging

Alltså, fostret är ju bara en parasit, egentligen. Speciellt i början. Om man lever med en parasit, får man inte göra sig av med den öfr "den är också ett liv"? Man kanske skulle låtit bli att käka sushin, men gjort är gjort och nu har man en binnikemask som man inte får göra sig av med!
Dåligt exempel kanske, men det stämmer faktiskt till viss del

Eftersom en parasit är beroende av en annan levande organism, som den lever inne i eller utanpå. Parasiter får näring genom den andra organismen men nöjer sig inte bara med det utan orsakar skada...
Och till parasiter räknas löss, kvalster och maskar...
Ett foster ger dig ingen skada i din mage när den växer?


Fast en parasit behöver inte nödvändigtvis orsaka skada.
Och ett foster om något kan orsaka skada... Tänk på all jävla ryggvärk, den enorma näring den tar från mamman, som då behöver äta mer, och ibland även äta näringstillskott, illamåendet etc etc


Fast jo...sitter ju ochpluggar om just parasiter, mikroorganismer och hämninger right now :O
Men vad vet jag..boken måste ha fel ?
Det är inte fostre i sig som skadar, den gör ingenting innuti magen förutom att bli större. Det är all viktögning, vatten i ben och kropp, och mjälken som fylls upp i bröstena som. Illamående får du eftersom du äter såpass mycket som du gör ( innan du vet om att du är gravid d.v.s) därför börjar du spy. Du spyr för att kroppen inte är van att du ska tillsätta något annat i kroppen näring också..

Fittkrans Tjej, 30 år

11 746 forumsinlägg

Skrivet:
21 februari 2012 kl. 08:34
Fittkrans Tjej, 30 år

Citat från Brakedown


så länge det är ett foster så är det okej. För ett foster är inte ett liv, det är bara steg 1 på ett liv ^^

Lite svårt att abortera ett icke-foster ;)

Giging Tjej, 30 år

1 449 forumsinlägg

Skrivet:
21 februari 2012 kl. 10:24
Giging Tjej, 30 år

Citat från Rational


Citat från Brakedown

så länge det är ett foster så är det okej. För ett foster är inte ett liv, det är bara steg 1 på ett liv ^^

Lite svårt att abortera ett icke-foster ;)


inte alls, ett embryo

Giging Tjej, 30 år

1 449 forumsinlägg

Skrivet:
21 februari 2012 kl. 10:26
Giging Tjej, 30 år

Citat från Hush


Citat från Giging

Alltså, fostret är ju bara en parasit, egentligen. Speciellt i början. Om man lever med en parasit, får man inte göra sig av med den öfr "den är också ett liv"? Man kanske skulle låtit bli att käka sushin, men gjort är gjort och nu har man en binnikemask som man inte får göra sig av med!
Dåligt exempel kanske, men det stämmer faktiskt till viss del

Eftersom en parasit är beroende av en annan levande organism, som den lever inne i eller utanpå. Parasiter får näring genom den andra organismen men nöjer sig inte bara med det utan orsakar skada...
Och till parasiter räknas löss, kvalster och maskar...
Ett foster ger dig ingen skada i din mage när den växer?


vadå ingen skada? Man kan bli extremt sjuk under graviditeten, och vissa kvinnor dör under förlossningen!

Hush Tjej, 32 år

454 forumsinlägg

Skrivet:
21 februari 2012 kl. 10:29
Hush Tjej, 32 år

Citat från Giging


Citat från Hush

Citat från Giging

Alltså, fostret är ju bara en parasit, egentligen. Speciellt i början. Om man lever med en parasit, får man inte göra sig av med den öfr "den är också ett liv"? Man kanske skulle låtit bli att käka sushin, men gjort är gjort och nu har man en binnikemask som man inte får göra sig av med!
Dåligt exempel kanske, men det stämmer faktiskt till viss del

Eftersom en parasit är beroende av en annan levande organism, som den lever inne i eller utanpå. Parasiter får näring genom den andra organismen men nöjer sig inte bara med det utan orsakar skada...
Och till parasiter räknas löss, kvalster och maskar...
Ett foster ger dig ingen skada i din mage när den växer?


vadå ingen skada? Man kan bli extremt sjuk under graviditeten, och vissa kvinnor dör under förlossningen!


Isåfall ska du redan vara sjuk innan graviditeten eller äta något du inte får äta. Något du skapar själv helt enkelt. Inget som är fostrets fel.
Under förlossningen, ja? Men det är YTTERST sällan +tt det ska jävligt mycket till för att en kvinna ska dö bara sådär under graviditeten.
Att hennes t.ex blodkärl inte klarar trycket osv osv osv. Dock så kollar läkare upp sånt innan förlossningen. Och därav gör man kejsarsnitt.

Daybreak Kille, 34 år

898 forumsinlägg

Skrivet:
21 februari 2012 kl. 11:41
Daybreak Kille, 34 år

Citat från Hush


Citat från Giging

Citat från Hush

Citat från Giging

Alltså, fostret är ju bara en parasit, egentligen. Speciellt i början. Om man lever med en parasit, får man inte göra sig av med den öfr "den är också ett liv"? Man kanske skulle låtit bli att käka sushin, men gjort är gjort och nu har man en binnikemask som man inte får göra sig av med!
Dåligt exempel kanske, men det stämmer faktiskt till viss del

Eftersom en parasit är beroende av en annan levande organism, som den lever inne i eller utanpå. Parasiter får näring genom den andra organismen men nöjer sig inte bara med det utan orsakar skada...
Och till parasiter räknas löss, kvalster och maskar...
Ett foster ger dig ingen skada i din mage när den växer?


vadå ingen skada? Man kan bli extremt sjuk under graviditeten, och vissa kvinnor dör under förlossningen!

Isåfall ska du redan vara sjuk innan graviditeten eller äta något du inte får äta. Något du skapar själv helt enkelt. Inget som är fostrets fel.
Under förlossningen, ja? Men det är YTTERST sällan +tt det ska jävligt mycket till för att en kvinna ska dö bara sådär under graviditeten.
Att hennes t.ex blodkärl inte klarar trycket osv osv osv. Dock så kollar läkare upp sånt innan förlossningen. Och därav gör man kejsarsnitt.



Vänta vaaaaaaaaaaaaa
"Nejmen du, det är inte så stor chans att du dör eller så, så du får helt enkelt gilla läget ^^ XD" typ?

baroness Tjej, 32 år

753 forumsinlägg

Skrivet:
21 februari 2012 kl. 11:43
baroness Tjej, 32 år

Tycker det är upp till kvinnan i slutändan. Rätt om det är en oönskad graviditet som hände pga något som hon inte kunde rå för, t.ex. våldtäkt. Det är jävligt fel imo om det bara är för att man har slarvat/inte orkat använda preventivmedel. Vill man inte bli gravid, får man se till att skydda sig tillräckligt för att det inte ska hända, så enkelt är det.

aihgpfiuahfpiuoa Kille, 30 år

5 149 forumsinlägg

Skrivet:
21 februari 2012 kl. 12:21
aihgpfiuahfpiuoa Kille, 30 år

Citat från Brakedown


så länge det är ett foster så är det okej. För ett foster är inte ett liv, det är bara steg 1 på ett liv ^^

Jo, foster lever. Däremot har det i början varken känsel eller medvetande, vilket jag tycker rättfärdigar det hela. Blir ju inte så mycket värre än att skrapa ur en potatis liksom :-)

1984 35 år

9 119 forumsinlägg

Skrivet:
21 februari 2012 kl. 12:24
1984 35 år

Citat från Brakedown


så länge det är ett foster så är det okej. För ett foster är inte ett liv, det är bara steg 1 på ett liv ^^

typ steg tre har jag för mig

Hush Tjej, 32 år

454 forumsinlägg

Skrivet:
21 februari 2012 kl. 13:14
Hush Tjej, 32 år

Citat från Gordon_Freeman


Citat från Brakedown

så länge det är ett foster så är det okej. För ett foster är inte ett liv, det är bara steg 1 på ett liv ^^

Jo, foster lever. Däremot har det i början varken känsel eller medvetande, vilket jag tycker rättfärdigar det hela. Blir ju inte så mycket värre än att skrapa ur en potatis liksom :-)


Lätt för dig att säga som inte måste gå igenom skiten.

Pansartax Kille, 33 år

12 548 forumsinlägg

Skrivet:
21 februari 2012 kl. 14:53
Pansartax Kille, 33 år

Citat från Hush


Lätt för dig att säga som inte måste gå igenom skiten.


Den som är så dum att den inte skyddar sig får skylla sig själv.

Fittkrans Tjej, 30 år

11 746 forumsinlägg

Skrivet:
21 februari 2012 kl. 15:00
Fittkrans Tjej, 30 år

Citat från Giging


Citat från Rational

Citat från Brakedown

så länge det är ett foster så är det okej. För ett foster är inte ett liv, det är bara steg 1 på ett liv ^^

Lite svårt att abortera ett icke-foster ;)

inte alls, ett embryo


Så man får inte abortera ett embryo?

Hush Tjej, 32 år

454 forumsinlägg

Skrivet:
21 februari 2012 kl. 15:06
Hush Tjej, 32 år

Citat från Pansartax


Citat från Hush

Lätt för dig att säga som inte måste gå igenom skiten.


Den som är så dum att den inte skyddar sig får skylla sig själv.


Fortfarande enklare för er män att sitta och säga " ääääh det är bara att ta bort det som en potatis " än vad det är för oss kvinnor när man väl inser att man är gravid. Även om det som ni nu säger att " det inte är ett liv " osv osv, så är fantiserar man automatiskt om att det kan bli ett liv, man fantisierar om hur det ser ut osv osv. Och smärtan att ta bort ett barn är faktiskt ganska stor både psykiskt och fysiskt oavsett vad ni säger


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet