Abort - Rätt eller fel?
Dagens diskussion, skapad endast av en korkad själviskhet som vissa tydligen besitter och försvarar.
Citat från caterpie
skaffa barn när ekonomi/förhållande/livet är stabilt så blir de inte så struligt.
annars jobba nattskift/plugga på natten tills barnet är hyfsat gammal för dagis, 3-4 år minst.
Wait whaaat...
jag och min sambo studerar på 100% och våra son som är 19 månader går redan på dagis....han har gått där sen augusti förra året.... och gör du ingenting har du rätt till 15 timmar per vecka....
Citat från Thias
Citat från caterpie
skaffa barn när ekonomi/förhållande/livet är stabilt så blir de inte så struligt.
annars jobba nattskift/plugga på natten tills barnet är hyfsat gammal för dagis, 3-4 år minst.
Wait whaaat...
jag och min sambo studerar på 100% och våra son som är 19 månader går redan på dagis....han har gått där sen augusti förra året.... och gör du ingenting har du rätt till 15 timmar per vecka....
Ellerhur, dagis är bara bra för barn.
Citat från Hush
Citat från Thias
Citat från caterpie
skaffa barn när ekonomi/förhållande/livet är stabilt så blir de inte så struligt.
annars jobba nattskift/plugga på natten tills barnet är hyfsat gammal för dagis, 3-4 år minst.
Wait whaaat...
jag och min sambo studerar på 100% och våra son som är 19 månader går redan på dagis....han har gått där sen augusti förra året.... och gör du ingenting har du rätt till 15 timmar per vecka....
Ellerhur, dagis är bara bra för barn.
Dagis är hur bra som helst för barn då dom lär sig väldigt mycket från dagis.
Dagis är hur bra som helst för barn då dom lär sig väldigt mycket från dagis.[/i]
Istället får dom en svagare relation till sina föräldrar som inte längre får samma roll som auktoritetsperson, i och med att barnet blir bortlämnat hos en annan "auktoritetsperson".
Citat från BloodBath
Dagis är hur bra som helst för barn då dom lär sig väldigt mycket från dagis.
Istället får dom en svagare relation till sina föräldrar som inte längre får samma roll som auktoritetsperson, i och med att barnet blir bortlämnat hos en annan "auktoritetsperson".
får dom väll inte? Jag känner snarare en starkare relation mellan mig och min son
Citat från Thias
Citat från Hush
Citat från Thias
Citat från caterpie
skaffa barn när ekonomi/förhållande/livet är stabilt så blir de inte så struligt.
annars jobba nattskift/plugga på natten tills barnet är hyfsat gammal för dagis, 3-4 år minst.
Wait whaaat...
jag och min sambo studerar på 100% och våra son som är 19 månader går redan på dagis....han har gått där sen augusti förra året.... och gör du ingenting har du rätt till 15 timmar per vecka....
Ellerhur, dagis är bara bra för barn.
Dagis är hur bra som helst för barn då dom lär sig väldigt mycket från dagis.
Gud ja
Citat från BloodBath
Dagis är hur bra som helst för barn då dom lär sig väldigt mycket från dagis.
Istället får dom en svagare relation till sina föräldrar som inte längre får samma roll som auktoritetsperson, i och med att barnet blir bortlämnat hos en annan "auktoritetsperson".
Är det så du resonerar om barn som går i skola/förskola också?
Att man får sämre relation till sin mor/far
Om jag inte hade gått på dagis så hade jag aldrig knutit de kontakter jag har idag; hade inte fått vara ute i naturen lika mycket som jag gjorde då och absolut inte träffat lika mycket andra människor.
Bra dagis är bra. Dåliga dagis är dåliga.
Citat från Rational
Om jag inte hade gått på dagis så hade jag aldrig knutit de kontakter jag har idag; hade inte fått vara ute i naturen lika mycket som jag gjorde då och absolut inte träffat lika mycket andra människor.
Bra dagis är bra. Dåliga dagis är dåliga.
Du byggde nätverk och minglade på dagis eller?
Citat från Quidproquo
Citat från Rational
Om jag inte hade gått på dagis så hade jag aldrig knutit de kontakter jag har idag; hade inte fått vara ute i naturen lika mycket som jag gjorde då och absolut inte träffat lika mycket andra människor.
Bra dagis är bra. Dåliga dagis är dåliga.
Du byggde nätverk och minglade på dagis eller?
Va?
Vad vi kan se är, att pedagogerna i vår studie är eniga om att lek har betydelse för barns lärande och utveckling. Med det menar vi att pedagogerna ser att leken är ett viktigt verktyg för barns lärande. Det är i leken som barnen tränar både sin sociala, kognitiva, emotionella och kommunikativa förmåga. Vi ser även att leken ges olika mycket utrymme i de olika verksamheterna, men att alla pedagoger skulle vilja ta vara på den mer. När det gäller barnen kan vi generellt se, att de yngre har en mer konkret förståelse för vad lek är, medan de äldre har en mer kognitiv förståelse. De börjar tänka på en mer abstrakt nivå, där de lättare uppfattar en helhet. Barnen kan alltså koppla leken till sitt lärande.
stämmer ganska bra faktiskt
här har ni hela: http://gupea.ub.gu.se/bitstream/2077/9768/1/HT07-2611-048.pdf
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet