Abort - Rätt eller fel?

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
Frontosa Kille, 36 år

6 626 forumsinlägg

Skrivet:
19 februari 2012 kl. 15:54
Frontosa Kille, 36 år

Dagens diskussion, skapad endast av en korkad själviskhet som vissa tydligen besitter och försvarar.

Hush Tjej, 32 år

454 forumsinlägg

Skrivet:
19 februari 2012 kl. 16:59
Hush Tjej, 32 år

Citat från Frontosa


Dagens diskussion, skapad endast av en korkad själviskhet som vissa tydligen besitter och försvarar.

´.......

Nykaria Tjej, 35 år

3 530 forumsinlägg

Skrivet:
19 februari 2012 kl. 21:29
Nykaria Tjej, 35 år

Citat från Hush


Du svarade inte på min fråga.

Och vart i hela helvetet ska du lämna ungen på natten om du ska jobba ?
Ensam?



Nattdagis existerar faktiskt....

Thias Kille, 38 år

6 932 forumsinlägg

Skrivet:
19 februari 2012 kl. 22:24
Thias Kille, 38 år

Citat från caterpie


skaffa barn när ekonomi/förhållande/livet är stabilt så blir de inte så struligt.
annars jobba nattskift/plugga på natten tills barnet är hyfsat gammal för dagis, 3-4 år minst.


Wait whaaat...
jag och min sambo studerar på 100% och våra son som är 19 månader går redan på dagis....han har gått där sen augusti förra året.... och gör du ingenting har du rätt till 15 timmar per vecka....

Hush Tjej, 32 år

454 forumsinlägg

Skrivet:
20 februari 2012 kl. 07:54
Hush Tjej, 32 år

Citat från Nykaria


Citat från Hush

Du svarade inte på min fråga.

Och vart i hela helvetet ska du lämna ungen på natten om du ska jobba ?
Ensam?


Nattdagis existerar faktiskt....


Hon var ju emot dagis, så vart i hela helvetet lämnar hon ungen om hon ska jobba på nätterna

Hush Tjej, 32 år

454 forumsinlägg

Skrivet:
20 februari 2012 kl. 07:55
Hush Tjej, 32 år

Citat från Thias


Citat från caterpie

skaffa barn när ekonomi/förhållande/livet är stabilt så blir de inte så struligt.
annars jobba nattskift/plugga på natten tills barnet är hyfsat gammal för dagis, 3-4 år minst.

Wait whaaat...
jag och min sambo studerar på 100% och våra son som är 19 månader går redan på dagis....han har gått där sen augusti förra året.... och gör du ingenting har du rätt till 15 timmar per vecka....


Ellerhur, dagis är bara bra för barn.

Thias Kille, 38 år

6 932 forumsinlägg

Skrivet:
20 februari 2012 kl. 16:56
Thias Kille, 38 år

Citat från Hush


Citat från Thias

Citat från caterpie

skaffa barn när ekonomi/förhållande/livet är stabilt så blir de inte så struligt.
annars jobba nattskift/plugga på natten tills barnet är hyfsat gammal för dagis, 3-4 år minst.

Wait whaaat...
jag och min sambo studerar på 100% och våra son som är 19 månader går redan på dagis....han har gått där sen augusti förra året.... och gör du ingenting har du rätt till 15 timmar per vecka....

Ellerhur, dagis är bara bra för barn.


Dagis är hur bra som helst för barn då dom lär sig väldigt mycket från dagis.

Bloodbath 33 år

14 529 forumsinlägg

Skrivet:
20 februari 2012 kl. 16:59
Bloodbath 33 år


Dagis är hur bra som helst för barn då dom lär sig väldigt mycket från dagis.[/i]

Istället får dom en svagare relation till sina föräldrar som inte längre får samma roll som auktoritetsperson, i och med att barnet blir bortlämnat hos en annan "auktoritetsperson".

Thias Kille, 38 år

6 932 forumsinlägg

Skrivet:
20 februari 2012 kl. 17:00
Thias Kille, 38 år

Citat från BloodBath



Dagis är hur bra som helst för barn då dom lär sig väldigt mycket från dagis.

Istället får dom en svagare relation till sina föräldrar som inte längre får samma roll som auktoritetsperson, i och med att barnet blir bortlämnat hos en annan "auktoritetsperson".


får dom väll inte? Jag känner snarare en starkare relation mellan mig och min son

Hush Tjej, 32 år

454 forumsinlägg

Skrivet:
20 februari 2012 kl. 17:01
Hush Tjej, 32 år

Citat från Thias


Citat från Hush

Citat från Thias

Citat från caterpie

skaffa barn när ekonomi/förhållande/livet är stabilt så blir de inte så struligt.
annars jobba nattskift/plugga på natten tills barnet är hyfsat gammal för dagis, 3-4 år minst.

Wait whaaat...
jag och min sambo studerar på 100% och våra son som är 19 månader går redan på dagis....han har gått där sen augusti förra året.... och gör du ingenting har du rätt till 15 timmar per vecka....

Ellerhur, dagis är bara bra för barn.

Dagis är hur bra som helst för barn då dom lär sig väldigt mycket från dagis.


Gud ja

Hush Tjej, 32 år

454 forumsinlägg

Skrivet:
20 februari 2012 kl. 17:01
Hush Tjej, 32 år

Citat från BloodBath



Dagis är hur bra som helst för barn då dom lär sig väldigt mycket från dagis.

Istället får dom en svagare relation till sina föräldrar som inte längre får samma roll som auktoritetsperson, i och med att barnet blir bortlämnat hos en annan "auktoritetsperson".


Är det så du resonerar om barn som går i skola/förskola också?
Att man får sämre relation till sin mor/far

Fittkrans Tjej, 30 år

11 746 forumsinlägg

Skrivet:
20 februari 2012 kl. 17:02
Fittkrans Tjej, 30 år

Om jag inte hade gått på dagis så hade jag aldrig knutit de kontakter jag har idag; hade inte fått vara ute i naturen lika mycket som jag gjorde då och absolut inte träffat lika mycket andra människor.
Bra dagis är bra. Dåliga dagis är dåliga.

Quidproquo Kille, 34 år

6 992 forumsinlägg

Skrivet:
20 februari 2012 kl. 17:06
Quidproquo Kille, 34 år

Citat från Rational


Om jag inte hade gått på dagis så hade jag aldrig knutit de kontakter jag har idag; hade inte fått vara ute i naturen lika mycket som jag gjorde då och absolut inte träffat lika mycket andra människor.
Bra dagis är bra. Dåliga dagis är dåliga.


Du byggde nätverk och minglade på dagis eller?

Fittkrans Tjej, 30 år

11 746 forumsinlägg

Skrivet:
20 februari 2012 kl. 17:07
Fittkrans Tjej, 30 år

Citat från Quidproquo


Citat från Rational

Om jag inte hade gått på dagis så hade jag aldrig knutit de kontakter jag har idag; hade inte fått vara ute i naturen lika mycket som jag gjorde då och absolut inte träffat lika mycket andra människor.
Bra dagis är bra. Dåliga dagis är dåliga.

Du byggde nätverk och minglade på dagis eller?


Va?

Thias Kille, 38 år

6 932 forumsinlägg

Skrivet:
20 februari 2012 kl. 17:09
Thias Kille, 38 år

Vad vi kan se är, att pedagogerna i vår studie är eniga om att lek har betydelse för barns lärande och utveckling. Med det menar vi att pedagogerna ser att leken är ett viktigt verktyg för barns lärande. Det är i leken som barnen tränar både sin sociala, kognitiva, emotionella och kommunikativa förmåga. Vi ser även att leken ges olika mycket utrymme i de olika verksamheterna, men att alla pedagoger skulle vilja ta vara på den mer. När det gäller barnen kan vi generellt se, att de yngre har en mer konkret förståelse för vad lek är, medan de äldre har en mer kognitiv förståelse. De börjar tänka på en mer abstrakt nivå, där de lättare uppfattar en helhet. Barnen kan alltså koppla leken till sitt lärande.

stämmer ganska bra faktiskt
här har ni hela: http://gupea.ub.gu.se/bitstream/2077/9768/1/HT07-2611-048.pdf


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet