Abort - Rätt eller fel?

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
Hush Tjej, 32 år

454 forumsinlägg

Skrivet:
19 februari 2012 kl. 14:14
Hush Tjej, 32 år

Citat från Tour


Citat från Hush

Citat från Tour



Så du menar alltså att det är totalt värdelöst att plugga iskolan idag och få en utbildning för att...arbetsgivaren skiter fulltständigt i vad enligt papper du kan för att Eva 43 utan utbildning säger att hon kan det bättre ?


ja, det är så arbetsmarknaden fungerar. vem sa att eva inte har nån utbildning? Eva 43 har utbildning i de fallen det är relevant.

Så då kan vi alltså dra den slutsatsen att gå i skola och få utbildning är totalt jävla värdelöst?
Då skulle vi ju för fan inte ha några människor som jobbar överhuvudtaget.
Hur tror du Eva 43 fick jobbet från första början?
Eller David 22 som pluggat till ...elektriker, ingen erfarenhet med visar sig helvetes duktig på det han gör ?


det sa jag inte. det jag säger är att det är otroligt svårt att få jobb.

om david 22 kommer rakt ut från gymnasiet utan arbetslivserfarenhet och söker ett jobb som elektriker och olle 38 söker samma jobb, och har jobbat som elektriker i 10 år, vem tror du arbetsgivaren väljer?


Låt oss säga att david redan fått jobbet då?
Vilket händer dagligen hela världen över att någon som kommer ut från gymnasiet utan någon erfarenhet KAN få jobbet före olle 38 med erfaranhet som elektriker på 10 år.

aaaeeeo Tjej, 36 år

938 forumsinlägg

Skrivet:
19 februari 2012 kl. 14:16
aaaeeeo Tjej, 36 år

skaffa barn när ekonomi/förhållande/livet är stabilt så blir de inte så struligt.
annars jobba nattskift/plugga på natten tills barnet är hyfsat gammal för dagis, 3-4 år minst.

Hush Tjej, 32 år

454 forumsinlägg

Skrivet:
19 februari 2012 kl. 14:17
Hush Tjej, 32 år

Citat från Tour


Citat från Hush

Citat från Tour



Så du menar alltså att det är totalt värdelöst att plugga iskolan idag och få en utbildning för att...arbetsgivaren skiter fulltständigt i vad enligt papper du kan för att Eva 43 utan utbildning säger att hon kan det bättre ?


ja, det är så arbetsmarknaden fungerar. vem sa att eva inte har nån utbildning? Eva 43 har utbildning i de fallen det är relevant.

Så då kan vi alltså dra den slutsatsen att gå i skola och få utbildning är totalt jävla värdelöst?
Då skulle vi ju för fan inte ha några människor som jobbar överhuvudtaget.
Hur tror du Eva 43 fick jobbet från första början?
Eller David 22 som pluggat till ...elektriker, ingen erfarenhet med visar sig helvetes duktig på det han gör ?


det sa jag inte. det jag säger är att det är otroligt svårt att få jobb.

om david 22 kommer rakt ut från gymnasiet utan arbetslivserfarenhet och söker ett jobb som elektriker och olle 38 söker samma jobb, och har jobbat som elektriker i 10 år, vem tror du arbetsgivaren väljer?


Jag menar naturigtvis inte att du inte har rätt i det du säger.
jag bara försöker förklara saker och ting ur en blivande ensamstående mammas perspektiv

Hush Tjej, 32 år

454 forumsinlägg

Skrivet:
19 februari 2012 kl. 14:17
Hush Tjej, 32 år

Citat från caterpie


skaffa barn när ekonomi/förhållande/livet är stabilt så blir de inte så struligt.
annars jobba nattskift/plugga på natten tills barnet är hyfsat gammal för dagis, 3-4 år minst.


Du svarade inte på min fråga.

Och vart i hela helvetet ska du lämna ungen på natten om du ska jobba ?
Ensam?

Tour Kille, 38 år

16 313 forumsinlägg

Skrivet:
19 februari 2012 kl. 14:19
Tour Kille, 38 år

Citat från Hush


Citat från Tour

Citat från Hush

Citat från Tour



Så du menar alltså att det är totalt värdelöst att plugga iskolan idag och få en utbildning för att...arbetsgivaren skiter fulltständigt i vad enligt papper du kan för att Eva 43 utan utbildning säger att hon kan det bättre ?


ja, det är så arbetsmarknaden fungerar. vem sa att eva inte har nån utbildning? Eva 43 har utbildning i de fallen det är relevant.

Så då kan vi alltså dra den slutsatsen att gå i skola och få utbildning är totalt jävla värdelöst?
Då skulle vi ju för fan inte ha några människor som jobbar överhuvudtaget.
Hur tror du Eva 43 fick jobbet från första början?
Eller David 22 som pluggat till ...elektriker, ingen erfarenhet med visar sig helvetes duktig på det han gör ?


det sa jag inte. det jag säger är att det är otroligt svårt att få jobb.

om david 22 kommer rakt ut från gymnasiet utan arbetslivserfarenhet och söker ett jobb som elektriker och olle 38 söker samma jobb, och har jobbat som elektriker i 10 år, vem tror du arbetsgivaren väljer?


Jag menar naturigtvis inte att du inte har rätt i det du säger.
jag bara försöker förklara saker och ting ur en blivande ensamstående mammas perspektiv



och jag försöker förklara för dig hur arbetsmarknaden fungerar, hjälper inte att du är en blivande ensamstående mamma när du ska söka jobb, snarare tvärtom.

Hush Tjej, 32 år

454 forumsinlägg

Skrivet:
19 februari 2012 kl. 14:20
Hush Tjej, 32 år

Citat från Tour


Citat från Hush

Citat från Tour

Citat från Hush

Citat från Tour



Så du menar alltså att det är totalt värdelöst att plugga iskolan idag och få en utbildning för att...arbetsgivaren skiter fulltständigt i vad enligt papper du kan för att Eva 43 utan utbildning säger att hon kan det bättre ?


ja, det är så arbetsmarknaden fungerar. vem sa att eva inte har nån utbildning? Eva 43 har utbildning i de fallen det är relevant.

Så då kan vi alltså dra den slutsatsen att gå i skola och få utbildning är totalt jävla värdelöst?
Då skulle vi ju för fan inte ha några människor som jobbar överhuvudtaget.
Hur tror du Eva 43 fick jobbet från första början?
Eller David 22 som pluggat till ...elektriker, ingen erfarenhet med visar sig helvetes duktig på det han gör ?


det sa jag inte. det jag säger är att det är otroligt svårt att få jobb.

om david 22 kommer rakt ut från gymnasiet utan arbetslivserfarenhet och söker ett jobb som elektriker och olle 38 söker samma jobb, och har jobbat som elektriker i 10 år, vem tror du arbetsgivaren väljer?


Jag menar naturigtvis inte att du inte har rätt i det du säger.
jag bara försöker förklara saker och ting ur en blivande ensamstående mammas perspektiv


och jag försöker förklara för dig hur arbetsmarknaden fungerar, hjälper inte att du är en blivande ensamstående mamma när du ska söka jobb, snarare tvärtom.


Tja. Jag vet att jag kan klara mig ekonomiskt med mig och mitt barn. Jag har redan jobberbjudanden på flertal ställen, vilket jag kan tacka gudarna för min praktik

Axelhoff Kille, 60 år

3 197 forumsinlägg

Skrivet:
19 februari 2012 kl. 14:21
Axelhoff Kille, 60 år

Citat från Hush


Citat från Pansartax

Citat från Hush

Citat från st4rfish

Hush
Tänkte bara det där med CSN lån... vrf ta lån till en utbildning som inte direkt ger någon högre lön?(dvs gymnasiet) tar du lån för 1 år så är det ca 100 000 kr som du senare ska betala + ränta oftast sätter CSN upp takten som du måste betala av och då kmr du ha några år då delar av din inkomst går till att betala av ett lån ist för att kunna betala mer behövande saker tex till dig själv och barnet.

Dock så får inte CSN kräva det från mig om jag är ensamstående och tjänar under 12.000 per månad.
Då har dom en lag på sig som säger att dom endast får kräva säg ...300 kr av mig varje månad.

Så din plan är att vara en parasit och utnjyttja kryphål?

Ja, ibland måste man. Speciellt när man inte får hjälp från socialen.
Dom har rätt att vägra hjälp, och dom vägrar hjälpa mig.


Vänta om jag nu tagit detta rätt så letar du kryphål i systemet för att slippa betala dina lån för att soss inte vill hjälpa dig för att DU skaffa barn? Låter fin fint det ... varför inte göra tvärt om istället ... gå klart skolan slippa ta lån jobba lite sen skaffa barn så slipper du krångla med skit och mög sen kommer du ändå få betala av lånet senare i livet.

Hush Tjej, 32 år

454 forumsinlägg

Skrivet:
19 februari 2012 kl. 14:22
Hush Tjej, 32 år

Citat från st4rfish


Citat från Hush

Citat från Pansartax

Citat från Hush

Citat från st4rfish

Hush
Tänkte bara det där med CSN lån... vrf ta lån till en utbildning som inte direkt ger någon högre lön?(dvs gymnasiet) tar du lån för 1 år så är det ca 100 000 kr som du senare ska betala + ränta oftast sätter CSN upp takten som du måste betala av och då kmr du ha några år då delar av din inkomst går till att betala av ett lån ist för att kunna betala mer behövande saker tex till dig själv och barnet.

Dock så får inte CSN kräva det från mig om jag är ensamstående och tjänar under 12.000 per månad.
Då har dom en lag på sig som säger att dom endast får kräva säg ...300 kr av mig varje månad.

Så din plan är att vara en parasit och utnjyttja kryphål?

Ja, ibland måste man. Speciellt när man inte får hjälp från socialen.
Dom har rätt att vägra hjälp, och dom vägrar hjälpa mig.

Vänta om jag nu tagit detta rätt så letar du kryphål i systemet för att slippa betala dina lån för att soss inte vill hjälpa dig för att DU skaffa barn? Låter fin fint det ... varför inte göra tvärt om istället ... gå klart skolan slippa ta lån jobba lite sen skaffa barn så slipper du krångla med skit och mög sen kommer du ändå få betala av lånet senare i livet.


Precis.

aaaeeeo Tjej, 36 år

938 forumsinlägg

Skrivet:
19 februari 2012 kl. 14:22
aaaeeeo Tjej, 36 år

Citat från Hush


Citat från caterpie

skaffa barn när ekonomi/förhållande/livet är stabilt så blir de inte så struligt.
annars jobba nattskift/plugga på natten tills barnet är hyfsat gammal för dagis, 3-4 år minst.

Du svarade inte på min fråga.

Och vart i hela helvetet ska du lämna ungen på natten om du ska jobba ?
Ensam?


haha ja lämna den ensam!

Tour Kille, 38 år

16 313 forumsinlägg

Skrivet:
19 februari 2012 kl. 14:23
Tour Kille, 38 år

Citat från Hush


Citat från Tour


Jag menar naturigtvis inte att du inte har rätt i det du säger.
jag bara försöker förklara saker och ting ur en blivande ensamstående mammas perspektiv


och jag försöker förklara för dig hur arbetsmarknaden fungerar, hjälper inte att du är en blivande ensamstående mamma när du ska söka jobb, snarare tvärtom.


Tja. Jag vet att jag kan klara mig ekonomiskt med mig och mitt barn. Jag har redan jobberbjudanden på flertal ställen, vilket jag kan tacka gudarna för min praktik



väldigt bra för dig, verkligen!

men om vi säger att du inte hade haft det, så hade du haft ett helvete att få ett jobb.

Axelhoff Kille, 60 år

3 197 forumsinlägg

Skrivet:
19 februari 2012 kl. 14:23
Axelhoff Kille, 60 år

Citat från caterpie


Citat från Hush

Citat från caterpie

skaffa barn när ekonomi/förhållande/livet är stabilt så blir de inte så struligt.
annars jobba nattskift/plugga på natten tills barnet är hyfsat gammal för dagis, 3-4 år minst.

Du svarade inte på min fråga.

Och vart i hela helvetet ska du lämna ungen på natten om du ska jobba ?
Ensam?

haha ja lämna den ensam!



Genialisk plan hörre du... vad händer om ungen vaknar?

aaaeeeo Tjej, 36 år

938 forumsinlägg

Skrivet:
19 februari 2012 kl. 14:25
aaaeeeo Tjej, 36 år

den får lära sig problemlösning på egen hand :)

Sharon Tjej, 34 år

12 287 forumsinlägg

Skrivet:
19 februari 2012 kl. 14:32
Sharon Tjej, 34 år

Citat från Tate


Citat från Hush

Citat från caterpie

haha då är man två föräldrar som kan jobba i skift och turas om med ungen. en mamma. en pappa.

Och om nu olyckligen din partner skulle dö i en olycka och du är ensamstående mamma ?
ELLER att din partner lämnar dig, och du är är ensamstående mamma?

Vill se caterpie svara på detta.


Hush Tjej, 32 år

454 forumsinlägg

Skrivet:
19 februari 2012 kl. 14:41
Hush Tjej, 32 år

Citat från Tour


Citat från Hush

Citat från Tour


Jag menar naturigtvis inte att du inte har rätt i det du säger.
jag bara försöker förklara saker och ting ur en blivande ensamstående mammas perspektiv


och jag försöker förklara för dig hur arbetsmarknaden fungerar, hjälper inte att du är en blivande ensamstående mamma när du ska söka jobb, snarare tvärtom.


Tja. Jag vet att jag kan klara mig ekonomiskt med mig och mitt barn. Jag har redan jobberbjudanden på flertal ställen, vilket jag kan tacka gudarna för min praktik


väldigt bra för dig, verkligen!

men om vi säger att du inte hade haft det, så hade du haft ett helvete att få ett jobb.


Kanske kanske inte...jag hade spelat mot osannorlika odds, javisst. MEn man ska aldrig säga aldrig.

Hush Tjej, 32 år

454 forumsinlägg

Skrivet:
19 februari 2012 kl. 14:42
Hush Tjej, 32 år

Citat från caterpie


den får lära sig problemlösning på egen hand :)

Jag kan visserligen se din sarkasm i det hela.
Men omogenheten talar för sig själv när du ens skriver något så dumt.
Jisses.


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet