Abort - Rätt eller fel?
det bevisar ju bara att man inte är redo för ett barn att man ska lämna bort det på dagarna redan från 9 månaders ålder.[/i]
So true
Citat från Hush
Citat från Tour
hahahahahahhahahahahahahahahah!
tror du att dina betyg är av någon vikt när du söker jobb?
jag har bara behövt visa upp mitt gymnasiebetyg 2 gånger av alla jobbintervjuer jag nånsin varit på, och det bara för att de ska se om jag har ett, de skiter i om du har MVG i samhälle A.
what? du betalar av CSN varje månad, mina betalningar ligger på 2500 kr varje månad.
massa tur i ditt svar, tur kommer du inte långt på, då statistiken talar emot dig och ditt naiva synsätt.
med ditt resonemang så är det skitbra att köpa en 60" tv när man är 18 och sedan säga "jag kommer säkert få jobb så jag kan betala den när det är dags, det är lungt".
och praktik leder inte till jobb särskilt ofta.
sen kan jag dra min "arbetslöshetsstatistik for dummies" för dig.
8% av befolkningen är arbetslösa. 8% av 9 000 000 = 720 000.
arbetsförmedlingen har 76 000 lediga jobb, sen kan man räkna med att det finns ca 50 000 jobb till, uppskattningsvis. då har du 126 000 jobb.
720 000 - 126 000 = 594 000 personer som inte kan få nåt jobb.
sen kan du komma med ditt gymnasiebetyg och en glansig, efterbliven blick och tro att arbetsgivaren väljer dig framför Eva 43 med 23 års arbetslivserfarenhet.
Så du menar alltså att det är totalt värdelöst att plugga iskolan idag och få en utbildning för att...arbetsgivaren skiter fulltständigt i vad enligt papper du kan för att Eva 43 utan utbildning säger att hon kan det bättre ?
ja, det är så arbetsmarknaden fungerar. vem sa att eva inte har nån utbildning? Eva 43 har utbildning i de fallen det är relevant.
Citat från caterpie
Citat från Hush
Citat från caterpie
vem skickar sin 1åring på dagis stackars unge
Din unge kan börja på dagis redan när den är 9 månader gammal.
det bevisar ju bara att man inte är redo för ett barn att man ska lämna bort det på dagarna redan från 9 månaders ålder.
Men lilla gumman. Om du skaffar barn i säg ..30 års åldern och ditt jobb kräver att du börjar jobba inom ett år annars får du sparken, och ditt barn är redo för dagis i ett årsålder så skulle du inte sätta ditt barn på dagis?
Dagis är ett bra ställe för ett barn, inget jävla helvete för dom.
-------------------------------------------------------------------------
Så du menar alltså att det är totalt värdelöst att plugga iskolan idag och få en utbildning för att...arbetsgivaren skiter fulltständigt i vad enligt papper du kan för att Eva 43 utan utbildning säger att hon kan det bättre ?[/i]
Snarare att: Skaffa dig en eftergymnasial utbildning, eller starta eget
Generellt sett så, vad jag har sett, så blir unga mammor blekfeta wt utan någon vidare utbildning som sedan lever sitt liv på bidrag. MEN, du kanske är undantaget!
Citat från Hush
Citat från caterpie
Citat från Hush
Citat från caterpie
vem skickar sin 1åring på dagis stackars unge
Din unge kan börja på dagis redan när den är 9 månader gammal.
det bevisar ju bara att man inte är redo för ett barn att man ska lämna bort det på dagarna redan från 9 månaders ålder.
Men lilla gumman. Om du skaffar barn i säg ..30 års åldern och ditt jobb kräver att du börjar jobba inom ett år annars får du sparken, och ditt barn är redo för dagis i ett årsålder så skulle du inte sätta ditt barn på dagis?
Dagis är ett bra ställe för ett barn, inget jävla helvete för dom.
haha då är man två föräldrar som kan jobba i skift och turas om med ungen. en mamma. en pappa.
dagis är... nej. föräldrarna ska va med ungarna inte dagisfröknar som inte bryr sig om kidsen utan bara vill ha sin lön sen gå hem.
Citat från Tour
Citat från Hush
Citat från Tour
hahahahahahhahahahahahahahahah!
tror du att dina betyg är av någon vikt när du söker jobb?
jag har bara behövt visa upp mitt gymnasiebetyg 2 gånger av alla jobbintervjuer jag nånsin varit på, och det bara för att de ska se om jag har ett, de skiter i om du har MVG i samhälle A.
what? du betalar av CSN varje månad, mina betalningar ligger på 2500 kr varje månad.
massa tur i ditt svar, tur kommer du inte långt på, då statistiken talar emot dig och ditt naiva synsätt.
med ditt resonemang så är det skitbra att köpa en 60" tv när man är 18 och sedan säga "jag kommer säkert få jobb så jag kan betala den när det är dags, det är lungt".
och praktik leder inte till jobb särskilt ofta.
sen kan jag dra min "arbetslöshetsstatistik for dummies" för dig.
8% av befolkningen är arbetslösa. 8% av 9 000 000 = 720 000.
arbetsförmedlingen har 76 000 lediga jobb, sen kan man räkna med att det finns ca 50 000 jobb till, uppskattningsvis. då har du 126 000 jobb.
720 000 - 126 000 = 594 000 personer som inte kan få nåt jobb.
sen kan du komma med ditt gymnasiebetyg och en glansig, efterbliven blick och tro att arbetsgivaren väljer dig framför Eva 43 med 23 års arbetslivserfarenhet.
Så du menar alltså att det är totalt värdelöst att plugga iskolan idag och få en utbildning för att...arbetsgivaren skiter fulltständigt i vad enligt papper du kan för att Eva 43 utan utbildning säger att hon kan det bättre ?
ja, det är så arbetsmarknaden fungerar. vem sa att eva inte har nån utbildning? Eva 43 har utbildning i de fallen det är relevant.
Så då kan vi alltså dra den slutsatsen att gå i skola och få utbildning är totalt jävla värdelöst?
Då skulle vi ju för fan inte ha några människor som jobbar överhuvudtaget.
Hur tror du Eva 43 fick jobbet från första början?
Eller David 22 som pluggat till ...elektriker, ingen erfarenhet med visar sig helvetes duktig på det han gör ?
Citat från caterpie
Citat från Hush
Citat från caterpie
Citat från Hush
Citat från caterpie
vem skickar sin 1åring på dagis stackars unge
Din unge kan börja på dagis redan när den är 9 månader gammal.
det bevisar ju bara att man inte är redo för ett barn att man ska lämna bort det på dagarna redan från 9 månaders ålder.
Men lilla gumman. Om du skaffar barn i säg ..30 års åldern och ditt jobb kräver att du börjar jobba inom ett år annars får du sparken, och ditt barn är redo för dagis i ett årsålder så skulle du inte sätta ditt barn på dagis?
Dagis är ett bra ställe för ett barn, inget jävla helvete för dom.
haha då är man två föräldrar som kan jobba i skift och turas om med ungen. en mamma. en pappa.
Och om nu olyckligen din partner skulle dö i en olycka och du är ensamstående mamma ?
ELLER att din partner lämnar dig, och du är är ensamstående mamma?
Hush, du verkar ju inte fatta vad Tour försöker säga. Utbildning är viktigt, men det är mer av en princip-sak. Många arbetsgivare skiter fullständigt i betygen, andra saker är mycket viktigare såsom erfarenhet och social förmåga.
Alltså, det är fullständigt irrelevant om du har G i allt eller MVG i allt, bara du har ett betyg.
Citat från Pansartax
Generellt sett så, vad jag har sett, så blir unga mammor blekfeta wt utan någon vidare utbildning som sedan lever sitt liv på bidrag. MEN, du kanske är undantaget!
så true! ^^
Det är HELT och hållet upp till kvinnan.
Och det är absolut ingen kränkning, om jag skulle bli med barn nu skulle jag göra abort direkt.
Att bli med barn kräver stort ansvar och kvinnan i sig kan (oftast) genomgå en svår tid.
Att trycka ner och anklaga kvinnor som gör abort är ju helt sjukt. Många av dessa kvinnor gör det av kärlek för det fattar ju att de inte kan ta hand om barnet och ge det den kärlek de behöver för ett lyckligt liv, eller så har inte kvinnan tillräckligt med pengar eller så är hon rädd etc.
Det är ett personligt val som ingen annan kan bestämma över och man kan inte kalla det för mord för då skulle det ju inte vara lagligt att göra abort.
Det är ett fruktansvärt svårt beslut tror jag säkert, men man kan inte enbart tänka på barnet i sig utan även runt omkring sig.
Exempelvis om jag skulle bli med barn. Hur fan ska jag försörja det? Hur ska jag kunna gå i skolan?
Där jag bor så skulle jag bli tvungen att sluta skolan för ungdomarna här beter sig som riktiga svin och de skulle misshandla mig verbalt enda tills man ser självmord som enda utvägen.
Så.. Ja, kortfattat sagt så är inte abort fel beroende på anledningen till det hela. Om man väljer att ha ett barn ska man kunna försörja det tycker jag. Och om man inte kan detta så borde man göra abort både för ens egen skull och för barnet.
Citat från Hush
Citat från Tour
Så du menar alltså att det är totalt värdelöst att plugga iskolan idag och få en utbildning för att...arbetsgivaren skiter fulltständigt i vad enligt papper du kan för att Eva 43 utan utbildning säger att hon kan det bättre ?
ja, det är så arbetsmarknaden fungerar. vem sa att eva inte har nån utbildning? Eva 43 har utbildning i de fallen det är relevant.
Så då kan vi alltså dra den slutsatsen att gå i skola och få utbildning är totalt jävla värdelöst?
Då skulle vi ju för fan inte ha några människor som jobbar överhuvudtaget.
Hur tror du Eva 43 fick jobbet från första början?
Eller David 22 som pluggat till ...elektriker, ingen erfarenhet med visar sig helvetes duktig på det han gör ?
det sa jag inte. det jag säger är att det är otroligt svårt att få jobb.
om david 22 kommer rakt ut från gymnasiet utan arbetslivserfarenhet och söker ett jobb som elektriker och olle 38 söker samma jobb, och har jobbat som elektriker i 10 år, vem tror du arbetsgivaren väljer?
Citat från Pansartax
Hush, du verkar ju inte fatta vad Tour försöker säga. Utbildning är viktigt, men det är mer av en princip-sak. Många arbetsgivare skiter fullständigt i betygen, andra saker är mycket viktigare såsom erfarenhet och social förmåga.
Alltså, det är fullständigt irrelevant om du har G i allt eller MVG i allt, bara du har ett betyg.
Jag förstår vad han menar med G och IG bara det att skulle det stå
IG i Barteknik på mitt betyg tror jag då rakt inte någon arbetsgivare skulle låta mig stå i baren och hälla upp sprit.
Citat från Pansartax
Hush, du verkar ju inte fatta vad Tour försöker säga. Utbildning är viktigt, men det är mer av en princip-sak. Många arbetsgivare skiter fullständigt i betygen, andra saker är mycket viktigare såsom erfarenhet och social förmåga.
Alltså, det är fullständigt irrelevant om du har G i allt eller MVG i allt, bara du har ett betyg.
när man ska in på universitetet är det relevant såvida man inte rockar högskoleprovet hehe!
men det vet du troligen haha :p
Citat från Hush
Citat från caterpie
haha då är man två föräldrar som kan jobba i skift och turas om med ungen. en mamma. en pappa.
Och om nu olyckligen din partner skulle dö i en olycka och du är ensamstående mamma ?
ELLER att din partner lämnar dig, och du är är ensamstående mamma?
Vill se caterpie svara på detta.
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet