Abort - Rätt eller fel?
Pansartax
Kille, 33 år
Citat från Hush
Citat från st4rfish
Hush
Tänkte bara det där med CSN lån... vrf ta lån till en utbildning som inte direkt ger någon högre lön?(dvs gymnasiet) tar du lån för 1 år så är det ca 100 000 kr som du senare ska betala + ränta oftast sätter CSN upp takten som du måste betala av och då kmr du ha några år då delar av din inkomst går till att betala av ett lån ist för att kunna betala mer behövande saker tex till dig själv och barnet.
Dock så får inte CSN kräva det från mig om jag är ensamstående och tjänar under 12.000 per månad.
Då har dom en lag på sig som säger att dom endast får kräva säg ...300 kr av mig varje månad.
Så din plan är att vara en parasit och utnjyttja kryphål?
Bloodbath
33 år
Så du tänkte ta hand om ett barn, medan du går i skolan?
Well good fucking luck with that, du lär ju inte få ta med en skrikig liten unge på lektionen.
Hush
Tjej, 32 år
Citat från BloodBath
-----------------------------------------------------------------------
Lägger man ner sig i skolan = bra betyg
så är det inte så svårt att få jobb efter. Jag har redan fått 4 jobberbjudanden när jag slutat skolan..
Ja.MEN CSN HAR SÅ DU HAR UNGEFÄR 9 MÅNADER PÅ DIG ATT SKAFFA DIG EN INKOMST OCH BETALA AV FÖRSTA RÄKNINGEN SEN BEHÖVER DU INTE BETALA DOM IGEN FÖRENS NIO MÅNADER SENARE IGEN.
För att alla dom sitter på en arbetsförmedling och väntar in något jävla depserat svar från något jobb.
Varför inte vara så jävla smart ( som varenda handläggare på arbetsförmedlingen borde rekomendera ) och ta praktik?
Praktisera i någon månad, visa framfötterna och du har kanske med tur ett jobb.
Tur som är så har man ett system idag som gör att du även kan få betalt för att du praktiserar, visserligen så är väl inte det några jättesummor men det är ändå någon tusenlapp i månaden extra.
Praktikplatserna ser ut såhär: Du får ditt vanliga aktivitetsstöd (3000 kr ca) för att arbeta ett 8-timmarsjobb + att arbetsgivaren får en summa från staten för att han ger en praktikplats till någon.
Sen när praktiken är slut så är det större chans att han slänger ut dig å tar en ny än att du får ett jobb.
Då har du vart på olycksfallande praktikplatser i sånt fall.
KLART som fan att jag inte tror att jag får ett jobb bara jag knäpper med fingrarna eller att jag kommer ha flera tusen på mitt konto för att jag säger att jag behöver det.
MEN alla invider är olika, olika sparmsamma osv. Jag har en hel del på banken jag sparat undan just till det tillfället jag skaffar barn, jag jobbar även från 15.00 - 21.00 vardagar samt helger 08.00-22-00 .
Just för att ha pengar nu när jag väntar barn.
Hush
Tjej, 32 år
Citat från Pansartax
Citat från Hush
Citat från st4rfish
Hush
Tänkte bara det där med CSN lån... vrf ta lån till en utbildning som inte direkt ger någon högre lön?(dvs gymnasiet) tar du lån för 1 år så är det ca 100 000 kr som du senare ska betala + ränta oftast sätter CSN upp takten som du måste betala av och då kmr du ha några år då delar av din inkomst går till att betala av ett lån ist för att kunna betala mer behövande saker tex till dig själv och barnet.
Dock så får inte CSN kräva det från mig om jag är ensamstående och tjänar under 12.000 per månad.
Då har dom en lag på sig som säger att dom endast får kräva säg ...300 kr av mig varje månad.
Så din plan är att vara en parasit och utnjyttja kryphål?
Ja, ibland måste man. Speciellt när man inte får hjälp från socialen.
Dom har rätt att vägra hjälp, och dom vägrar hjälpa mig.
Pansartax
Kille, 33 år
Citat från Hush
Citat från Pansartax
[i]Så din plan är att vara en parasit och utnjyttja kryphål?
Ja, ibland måste man. Speciellt när man inte får hjälp från socialen.
Dom har rätt att vägra hjälp, och dom vägrar hjälpa mig.
Så, varför väntar du inte med att skaffa barn när du har tillräckligt bra ekonomi och bostad för att göra det? Det är ingen mänsklig rättighet att skaffa ungar, vettu.
aaaeeeo
Tjej, 36 år
vem skickar sin 1åring på dagis stackars unge
Hush
Tjej, 32 år
Citat från Pansartax
Citat från Hush
Citat från Pansartax
Så din plan är att vara en parasit och utnjyttja kryphål?
Ja, ibland måste man. Speciellt när man inte får hjälp från socialen.
Dom har rätt att vägra hjälp, och dom vägrar hjälpa mig.
Så, varför väntar du inte med att skaffa barn när du har tillräckligt bra ekonomi och bostad för att göra det? Det är ingen mänsklig rättighet att skaffa ungar, vettu.
Dels för att jag vet att jag kan klara mig ekonomiskt = med eller utan CSN-lån, med eller utan några större bidrag.
och det ligger en jävligt lång historia bakom.
Bloodbath
33 år
Citat från Hush
Citat från BloodBath
Så du tänkte ta hand om ett barn, medan du går i skolan?
Well good fucking luck with that, du lär ju inte få ta med en skrikig liten unge på lektionen.
Jag hoppas du hörttalas om att man studerar hemma?
Ja det har jag.
Och jag hoppas du förstår svårigheterna med det.
Hush
Tjej, 32 år
Citat från BloodBath
Citat från Hush
Citat från BloodBath
Så du tänkte ta hand om ett barn, medan du går i skolan?
Well good fucking luck with that, du lär ju inte få ta med en skrikig liten unge på lektionen.
Jag hoppas du hörttalas om att man studerar hemma?
Ja det har jag.
Och jag hoppas du förstår svårigheterna med det.
Ja, och livet är inte lätt alla gånger. Men har man gett sig fan på att man ska lyckas så har man gett sig fan på att man ska lyckas.
Tour
Kille, 38 år
Citat från Hush
DCitat från Tour
-----------------------------------------------------------------------
Lägger man ner sig i skolan = bra betyg
så är det inte så svårt att få jobb efter. Jag har redan fått 4 jobberbjudanden när jag slutat skolan..
Ja.MEN CSN HAR SÅ DU HAR UNGEFÄR 9 MÅNADER PÅ DIG ATT SKAFFA DIG EN INKOMST OCH BETALA AV FÖRSTA RÄKNINGEN SEN BEHÖVER DU INTE BETALA DOM IGEN FÖRENS NIO MÅNADER SENARE IGEN.
För att alla dom sitter på en arbetsförmedling och väntar in något jävla depserat svar från något jobb.
Varför inte vara så jävla smart ( som varenda handläggare på arbetsförmedlingen borde rekomendera ) och ta praktik?
Praktisera i någon månad, visa framfötterna och du har kanske med tur ett jobb.
Tur som är så har man ett system idag som gör att du även kan få betalt för att du praktiserar, visserligen så är väl inte det några jättesummor men det är ändå någon tusenlapp i månaden extra.
hahahahahahhahahahahahahahahah!
tror du att dina betyg är av någon vikt när du söker jobb?
jag har bara behövt visa upp mitt gymnasiebetyg 2 gånger av alla jobbintervjuer jag nånsin varit på, och det bara för att de ska se om jag har ett, de skiter i om du har MVG i samhälle A.
what? du betalar av CSN varje månad, mina betalningar ligger på 2500 kr varje månad.
massa tur i ditt svar, tur kommer du inte långt på, då statistiken talar emot dig och ditt naiva synsätt.
med ditt resonemang så är det skitbra att köpa en 60" tv när man är 18 och sedan säga "jag kommer säkert få jobb så jag kan betala den när det är dags, det är lungt".
och praktik leder inte till jobb särskilt ofta.
sen kan jag dra min "arbetslöshetsstatistik for dummies" för dig.
8% av befolkningen är arbetslösa. 8% av 9 000 000 = 720 000.
arbetsförmedlingen har 76 000 lediga jobb, sen kan man räkna med att det finns ca 50 000 jobb till, uppskattningsvis. då har du 126 000 jobb.
720 000 - 126 000 = 594 000 personer som inte kan få nåt jobb.
sen kan du komma med ditt gymnasiebetyg och en glansig, efterbliven blick och tro att arbetsgivaren väljer dig framför Eva 43 med 23 års arbetslivserfarenhet.
Hush
Tjej, 32 år
Citat från Tour
Citat från Hush
DCitat från Tour
-----------------------------------------------------------------------
Lägger man ner sig i skolan = bra betyg
så är det inte så svårt att få jobb efter. Jag har redan fått 4 jobberbjudanden när jag slutat skolan..
Ja.MEN CSN HAR SÅ DU HAR UNGEFÄR 9 MÅNADER PÅ DIG ATT SKAFFA DIG EN INKOMST OCH BETALA AV FÖRSTA RÄKNINGEN SEN BEHÖVER DU INTE BETALA DOM IGEN FÖRENS NIO MÅNADER SENARE IGEN.
För att alla dom sitter på en arbetsförmedling och väntar in något jävla depserat svar från något jobb.
Varför inte vara så jävla smart ( som varenda handläggare på arbetsförmedlingen borde rekomendera ) och ta praktik?
Praktisera i någon månad, visa framfötterna och du har kanske med tur ett jobb.
Tur som är så har man ett system idag som gör att du även kan få betalt för att du praktiserar, visserligen så är väl inte det några jättesummor men det är ändå någon tusenlapp i månaden extra.
hahahahahahhahahahahahahahahah!
tror du att dina betyg är av någon vikt när du söker jobb?
jag har bara behövt visa upp mitt gymnasiebetyg 2 gånger av alla jobbintervjuer jag nånsin varit på, och det bara för att de ska se om jag har ett, de skiter i om du har MVG i samhälle A.
what? du betalar av CSN varje månad, mina betalningar ligger på 2500 kr varje månad.
massa tur i ditt svar, tur kommer du inte långt på, då statistiken talar emot dig och ditt naiva synsätt.
med ditt resonemang så är det skitbra att köpa en 60" tv när man är 18 och sedan säga "jag kommer säkert få jobb så jag kan betala den när det är dags, det är lungt".
och praktik leder inte till jobb särskilt ofta.
sen kan jag dra min "arbetslöshetsstatistik for dummies" för dig.
8% av befolkningen är arbetslösa. 8% av 9 000 000 = 720 000.
arbetsförmedlingen har 76 000 lediga jobb, sen kan man räkna med att det finns ca 50 000 jobb till, uppskattningsvis. då har du 126 000 jobb.
720 000 - 126 000 = 594 000 personer som inte kan få nåt jobb.
sen kan du komma med ditt gymnasiebetyg och en glansig, efterbliven blick och tro att arbetsgivaren väljer dig framför Eva 43 med 23 års arbetslivserfarenhet.
Så du menar alltså att det är totalt värdelöst att plugga iskolan idag och få en utbildning för att...arbetsgivaren skiter fulltständigt i vad enligt papper du kan för att Eva 43 utan utbildning säger att hon kan det bättre ?
Tour
Kille, 38 år
nej snorungar, skrapa ut skiten innan det är försent.
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet