Abort - Rätt eller fel?

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
Hush Tjej, 32 år

454 forumsinlägg

Skrivet:
19 februari 2012 kl. 13:28
Hush Tjej, 32 år

Citat från Tour


Citat från Hush

Citat från Tour

Citat från Hush

Citat från Tour

Citat från Cecilialh

Citat från Tour

Citat från Cecilialh



nej, jag tycker itne att en 16åring är i en position i livet där de ska skaffa barn, så som vårt samhälle är uppbyggt.
anledningen till det är att man bör ha en stabil ekonomi innan man skaffar barn, då barn kostar en jäkla massa pengar helt enkelt, räcker inte med ett studiebidrag på 1000 spänn i månaden.


kvinnorna är byggda redan från stenåldern att skaffa barn i 16-20 års åldern. Hade dom trist ekonomi ( eller vänta..dom hade inte ens någon ? ) så tror jag att en kvinna i snitt på 18 år med haltaskig inkomst kan klara sig ganska bra faktiskt ,.


jag sa i dagens samhälle. och nej, dom hade ingen ekonomi på stenåldern.

vad menar du med halvtaskig inkomst? studiebidrag? hoppat av skolan och jobbar?


Du behöver inte hoppa av skolan bara för att man får barn vettu :) Du får mammapeng = 4200 kr varje månad i ett år.
Bostadsbidrag= 2-3000 varje månad
Underhållsbidrag= 1273 kr varje månad
Barnbidrag=1050 varje månad




sa jag att man var tvungen till att hoppa av skolan eller?
jag vet också att man kan få bidrag, men är det inte meningen att man ska vara självförsörjande?

och så som du räknar så räknar du kallt med att den olyckliga pappan inte är med i bilden, och att man bor i egen lägenhet. och när mammapengen slutar komma så blir det inte så mycket pengar över ändå, då blir det soc. perfekt ju!


Du skrev ju " hoppa av skolan " lite svårt att utgå att du menade något annat då .
Skaffar du barn i 18 års åldern har du förmodligen ca 1 år kvar eller 2..
Efter ett år är barnet såppas gammalt att det är dags för dagis = plugga.
Ta ett CSN lån det sista året = sök jobb samtidigt och börja jobbba.
Du behöver aldrig nödvändigtvis ha soc.

Tonky Tjej, 29 år

376 forumsinlägg

Skrivet:
19 februari 2012 kl. 13:32
Tonky Tjej, 29 år

Citat från IRapedPedobear


om man inte kan ta hand om ett barn ska man inte behöva föda det.

Agree.

Tour Kille, 38 år

16 313 forumsinlägg

Skrivet:
19 februari 2012 kl. 13:34
Tour Kille, 38 år

Citat från Hush


Citat från Tour

Du behöver inte hoppa av skolan bara för att man får barn vettu :) Du får mammapeng = 4200 kr varje månad i ett år.
Bostadsbidrag= 2-3000 varje månad
Underhållsbidrag= 1273 kr varje månad
Barnbidrag=1050 varje månad




sa jag att man var tvungen till att hoppa av skolan eller?
jag vet också att man kan få bidrag, men är det inte meningen att man ska vara självförsörjande?

och så som du räknar så räknar du kallt med att den olyckliga pappan inte är med i bilden, och att man bor i egen lägenhet. och när mammapengen slutar komma så blir det inte så mycket pengar över ändå, då blir det soc. perfekt ju!


Du skrev ju " hoppa av skolan " lite svårt att utgå att du menade något annat då .
Skaffar du barn i 18 års åldern har du förmodligen ca 1 år kvar eller 2..
Efter ett år är barnet såppas gammalt att det är dags för dagis = plugga.
Ta ett CSN lån det sista året = sök jobb samtidigt och börja jobbba.
Du behöver aldrig nödvändigtvis ha soc.



jag skrev en fråga hur man skulle försörja sin unge som löd såhär: "vad menar du med halvtaskig inkomst? studiebidrag? hoppat av skolan och jobbar? "


fortfarande så är det ju totalt korkat att skaffa ett barn när man inte har tryggad privatekonomi. du var ju snabb med att räkna upp alla bidrag man kunde få, och jag tycker fan det är att utnyttja systemet. och du är ju inte lite naiv som kallt räknar med att du får jobb direkt efter skolan.

och vad menar du med att ta ett CSNlån egentligen? ska du ta ett CSNlån och leva på de pengarna tills du får jobb, om du nu får ett, eller hamna på soc och sen kronofogden för du inte kan betala tillbaka lånet?

låter som en riktigt genomtänkt och genial plan det där.

pizzaochcola Kille, 32 år

1 930 forumsinlägg

Skrivet:
19 februari 2012 kl. 13:38
pizzaochcola Kille, 32 år

Citat från IRapedPedobear


om man inte kan ta hand om ett barn ska man inte behöva föda det.

Tråden är över nu hejdå :D

Hush Tjej, 32 år

454 forumsinlägg

Skrivet:
19 februari 2012 kl. 13:39
Hush Tjej, 32 år

Citat från Tour


Citat från Hush

Citat från Tour

Du behöver inte hoppa av skolan bara för att man får barn vettu :) Du får mammapeng = 4200 kr varje månad i ett år.
Bostadsbidrag= 2-3000 varje månad
Underhållsbidrag= 1273 kr varje månad
Barnbidrag=1050 varje månad




sa jag att man var tvungen till att hoppa av skolan eller?
jag vet också att man kan få bidrag, men är det inte meningen att man ska vara självförsörjande?

och så som du räknar så räknar du kallt med att den olyckliga pappan inte är med i bilden, och att man bor i egen lägenhet. och när mammapengen slutar komma så blir det inte så mycket pengar över ändå, då blir det soc. perfekt ju!


Du skrev ju " hoppa av skolan " lite svårt att utgå att du menade något annat då .
Skaffar du barn i 18 års åldern har du förmodligen ca 1 år kvar eller 2..
Efter ett år är barnet såppas gammalt att det är dags för dagis = plugga.
Ta ett CSN lån det sista året = sök jobb samtidigt och börja jobbba.
Du behöver aldrig nödvändigtvis ha soc.


jag skrev en fråga hur man skulle försörja sin unge som löd såhär: "vad menar du med halvtaskig inkomst? studiebidrag? hoppat av skolan och jobbar? "


fortfarande så är det ju totalt korkat att skaffa ett barn när man inte har tryggad privatekonomi. du var ju snabb med att räkna upp alla bidrag man kunde få, och jag tycker fan det är att utnyttja systemet. och du är ju inte lite naiv som kallt räknar med att du får jobb direkt efter skolan.

och vad menar du med att ta ett CSNlån egentligen? ska du ta ett CSNlån och leva på de pengarna tills du får jobb, om du nu får ett, eller hamna på soc och sen kronofogden för du inte kan betala tillbaka lånet?

låter som en riktigt genomtänkt och genial plan det där.


Därför jag skrev att man ska söka alla jobb man bara kan medans man är mammaledig + går i skolan och ev. jobba vid sidan av skolan.
Ja? Hellre tar jag ett CSNlån på ett år och betalar av det under ett par år. Och hur i hela helvetet vet du att jag inte kan betala tillbaka mitt lån?
Ett CSN lån på säg ..9000 i månaden blir inte så fruktansvärt hög summa i slutändan. I och med att du har hela livet på dig att betala tillbaka lånet.

Bloodbath 33 år

14 529 forumsinlägg

Skrivet:
19 februari 2012 kl. 13:41
Bloodbath 33 år

Sen tar det 6 månader till ett år att få jobb så då sprack den planen :PPpppPppPpPppp

Hush Tjej, 32 år

454 forumsinlägg

Skrivet:
19 februari 2012 kl. 13:42
Hush Tjej, 32 år

Citat från BloodBath


Sen tar det 6 månader till ett år att få jobb så då sprack den planen :PPpppPppPpPppp

Inte nödvändigtvis

Tour Kille, 38 år

16 313 forumsinlägg

Skrivet:
19 februari 2012 kl. 13:42
Tour Kille, 38 år

Citat från Hush


Citat från Tour

Citat från Hush

Citat från Tour

Du behöver inte hoppa av skolan bara för att man får barn vettu :) Du får mammapeng = 4200 kr varje månad i ett år.
Bostadsbidrag= 2-3000 varje månad
Underhållsbidrag= 1273 kr varje månad
Barnbidrag=1050 varje månad




sa jag att man var tvungen till att hoppa av skolan eller?
jag vet också att man kan få bidrag, men är det inte meningen att man ska vara självförsörjande?

och så som du räknar så räknar du kallt med att den olyckliga pappan inte är med i bilden, och att man bor i egen lägenhet. och när mammapengen slutar komma så blir det inte så mycket pengar över ändå, då blir det soc. perfekt ju!


Du skrev ju " hoppa av skolan " lite svårt att utgå att du menade något annat då .
Skaffar du barn i 18 års åldern har du förmodligen ca 1 år kvar eller 2..
Efter ett år är barnet såppas gammalt att det är dags för dagis = plugga.
Ta ett CSN lån det sista året = sök jobb samtidigt och börja jobbba.
Du behöver aldrig nödvändigtvis ha soc.


jag skrev en fråga hur man skulle försörja sin unge som löd såhär: "vad menar du med halvtaskig inkomst? studiebidrag? hoppat av skolan och jobbar? "


fortfarande så är det ju totalt korkat att skaffa ett barn när man inte har tryggad privatekonomi. du var ju snabb med att räkna upp alla bidrag man kunde få, och jag tycker fan det är att utnyttja systemet. och du är ju inte lite naiv som kallt räknar med att du får jobb direkt efter skolan.

och vad menar du med att ta ett CSNlån egentligen? ska du ta ett CSNlån och leva på de pengarna tills du får jobb, om du nu får ett, eller hamna på soc och sen kronofogden för du inte kan betala tillbaka lånet?

låter som en riktigt genomtänkt och genial plan det där.

Därför jag skrev att man ska söka alla jobb man bara kan medans man är mammaledig + går i skolan och ev. jobba vid sidan av skolan.
Ja? Hellre tar jag ett CSNlån på ett år och betalar av det under ett par år. Och hur i hela helvetet vet du att jag inte kan betala tillbaka mitt lån?
Ett CSN lån på säg ..9000 i månaden blir inte så fruktansvärt hög summa i slutändan. I och med att du har hela livet på dig att betala tillbaka lånet.



fortfarande är det inte lätt att få jobb, vad är det du inte förstår?
du läser ju bara hälften av vad jag skriver.
ja men du ska börja betala tillbaka ditt csnlån efter du avslutat dina studier, har du inte fått jobb så sitter du i skiten.

läs hela mitt inlägg och svara ordentligt på det istället för att läsa hälften och göra nåt muppsvar.

som sagt, naivt att tro att allt bara löser sig med jobb, ungdomsarbetslösheten är på 25-30%.

Axelhoff Kille, 60 år

3 197 forumsinlägg

Skrivet:
19 februari 2012 kl. 13:43
Axelhoff Kille, 60 år

Hush
Tänkte bara det där med CSN lån... vrf ta lån till en utbildning som inte direkt ger någon högre lön?(dvs gymnasiet) tar du lån för 1 år så är det ca 100 000 kr som du senare ska betala + ränta oftast sätter CSN upp takten som du måste betala av och då kmr du ha några år då delar av din inkomst går till att betala av ett lån ist för att kunna betala mer behövande saker tex till dig själv och barnet.

Pansartax Kille, 33 år

12 548 forumsinlägg

Skrivet:
19 februari 2012 kl. 13:45
Pansartax Kille, 33 år

Unga mammor är så jävla korkade..

Bloodbath 33 år

14 529 forumsinlägg

Skrivet:
19 februari 2012 kl. 13:46
Bloodbath 33 år

Citat från Hush


Citat från BloodBath

Sen tar det 6 månader till ett år att få jobb så då sprack den planen :PPpppPppPpPppp

Inte nödvändigtvis


Jag tog studenten i Juni, jag har letat jobb som en idiot, men jag är fortfarande arbetslös. Lycka till att skaffa jobb om dom ser att du hoppade av skolan för att ta hand om en unge och sedan kom krypande tillbaks när det kändes bekvämt.

Hush Tjej, 32 år

454 forumsinlägg

Skrivet:
19 februari 2012 kl. 13:49
Hush Tjej, 32 år

DCitat från Tour


Citat från Hush

Citat från Tour

Citat från Hush

Citat från Tour

Du behöver inte hoppa av skolan bara för att man får barn vettu :) Du får mammapeng = 4200 kr varje månad i ett år.
Bostadsbidrag= 2-3000 varje månad
Underhållsbidrag= 1273 kr varje månad
Barnbidrag=1050 varje månad




sa jag att man var tvungen till att hoppa av skolan eller?
jag vet också att man kan få bidrag, men är det inte meningen att man ska vara självförsörjande?

och så som du räknar så räknar du kallt med att den olyckliga pappan inte är med i bilden, och att man bor i egen lägenhet. och när mammapengen slutar komma så blir det inte så mycket pengar över ändå, då blir det soc. perfekt ju!


Du skrev ju " hoppa av skolan " lite svårt att utgå att du menade något annat då .
Skaffar du barn i 18 års åldern har du förmodligen ca 1 år kvar eller 2..
Efter ett år är barnet såppas gammalt att det är dags för dagis = plugga.
Ta ett CSN lån det sista året = sök jobb samtidigt och börja jobbba.
Du behöver aldrig nödvändigtvis ha soc.


jag skrev en fråga hur man skulle försörja sin unge som löd såhär: "vad menar du med halvtaskig inkomst? studiebidrag? hoppat av skolan och jobbar? "


fortfarande så är det ju totalt korkat att skaffa ett barn när man inte har tryggad privatekonomi. du var ju snabb med att räkna upp alla bidrag man kunde få, och jag tycker fan det är att utnyttja systemet. och du är ju inte lite naiv som kallt räknar med att du får jobb direkt efter skolan.

och vad menar du med att ta ett CSNlån egentligen? ska du ta ett CSNlån och leva på de pengarna tills du får jobb, om du nu får ett, eller hamna på soc och sen kronofogden för du inte kan betala tillbaka lånet?

låter som en riktigt genomtänkt och genial plan det där.

Därför jag skrev att man ska söka alla jobb man bara kan medans man är mammaledig + går i skolan och ev. jobba vid sidan av skolan.
Ja? Hellre tar jag ett CSNlån på ett år och betalar av det under ett par år. Och hur i hela helvetet vet du att jag inte kan betala tillbaka mitt lån?
Ett CSN lån på säg ..9000 i månaden blir inte så fruktansvärt hög summa i slutändan. I och med att du har hela livet på dig att betala tillbaka lånet.


fortfarande är det inte lätt att få jobb, vad är det du inte förstår?
du läser ju bara hälften av vad jag skriver.
ja men du ska börja betala tillbaka ditt csnlån efter du avslutat dina studier, har du inte fått jobb så sitter du i skiten.

läs hela mitt inlägg och svara ordentligt på det istället för att läsa hälften och göra nåt muppsvar.

som sagt, naivt att tro att allt bara löser sig med jobb, ungdomsarbetslösheten är på 25-30%.

-----------------------------------------------------------------------
Lägger man ner sig i skolan = bra betyg
så är det inte så svårt att få jobb efter. Jag har redan fått 4 jobberbjudanden när jag slutat skolan..
Ja.MEN CSN HAR SÅ DU HAR UNGEFÄR 9 MÅNADER PÅ DIG ATT SKAFFA DIG EN INKOMST OCH BETALA AV FÖRSTA RÄKNINGEN SEN BEHÖVER DU INTE BETALA DOM IGEN FÖRENS NIO MÅNADER SENARE IGEN.

För att alla dom sitter på en arbetsförmedling och väntar in något jävla depserat svar från något jobb.
Varför inte vara så jävla smart ( som varenda handläggare på arbetsförmedlingen borde rekomendera ) och ta praktik?
Praktisera i någon månad, visa framfötterna och du har kanske med tur ett jobb.
Tur som är så har man ett system idag som gör att du även kan få betalt för att du praktiserar, visserligen så är väl inte det några jättesummor men det är ändå någon tusenlapp i månaden extra.

Hush Tjej, 32 år

454 forumsinlägg

Skrivet:
19 februari 2012 kl. 13:50
Hush Tjej, 32 år

Citat från BloodBath


Citat från Hush

Citat från BloodBath

Sen tar det 6 månader till ett år att få jobb så då sprack den planen :PPpppPppPpPppp

Inte nödvändigtvis

Jag tog studenten i Juni, jag har letat jobb som en idiot, men jag är fortfarande arbetslös. Lycka till att skaffa jobb om dom ser att du hoppade av skolan för att ta hand om en unge och sedan kom krypande tillbaks när det kändes bekvämt.


Vem har sagt något om att hoppa av skolan ?

Bloodbath 33 år

14 529 forumsinlägg

Skrivet:
19 februari 2012 kl. 13:51
Bloodbath 33 år

-----------------------------------------------------------------------
Lägger man ner sig i skolan = bra betyg
så är det inte så svårt att få jobb efter. Jag har redan fått 4 jobberbjudanden när jag slutat skolan..
Ja.MEN CSN HAR SÅ DU HAR UNGEFÄR 9 MÅNADER PÅ DIG ATT SKAFFA DIG EN INKOMST OCH BETALA AV FÖRSTA RÄKNINGEN SEN BEHÖVER DU INTE BETALA DOM IGEN FÖRENS NIO MÅNADER SENARE IGEN.

För att alla dom sitter på en arbetsförmedling och väntar in något jävla depserat svar från något jobb.
Varför inte vara så jävla smart ( som varenda handläggare på arbetsförmedlingen borde rekomendera ) och ta praktik?
Praktisera i någon månad, visa framfötterna och du har kanske med tur ett jobb.
Tur som är så har man ett system idag som gör att du även kan få betalt för att du praktiserar, visserligen så är väl inte det några jättesummor men det är ändå någon tusenlapp i månaden extra.[/i]


Praktikplatserna ser ut såhär: Du får ditt vanliga aktivitetsstöd (3000 kr ca) för att arbeta ett 8-timmarsjobb + att arbetsgivaren får en summa från staten för att han ger en praktikplats till någon.
Sen när praktiken är slut så är det större chans att han slänger ut dig å tar en ny än att du får ett jobb.

Hush Tjej, 32 år

454 forumsinlägg

Skrivet:
19 februari 2012 kl. 13:51
Hush Tjej, 32 år

Citat från st4rfish


Hush
Tänkte bara det där med CSN lån... vrf ta lån till en utbildning som inte direkt ger någon högre lön?(dvs gymnasiet) tar du lån för 1 år så är det ca 100 000 kr som du senare ska betala + ränta oftast sätter CSN upp takten som du måste betala av och då kmr du ha några år då delar av din inkomst går till att betala av ett lån ist för att kunna betala mer behövande saker tex till dig själv och barnet.


Dock så får inte CSN kräva det från mig om jag är ensamstående och tjänar under 12.000 per månad.
Då har dom en lag på sig som säger att dom endast får kräva säg ...300 kr av mig varje månad.


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet