Abort - Rätt eller fel?

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
pisssssss Tjej, 33 år

3 224 forumsinlägg

Skrivet:
18 februari 2012 kl. 15:05
pisssssss Tjej, 33 år

Abort - Rätt eller fel? upp till var och en.

fuu Kille, 33 år

2 963 forumsinlägg

Skrivet:
18 februari 2012 kl. 15:07
fuu Kille, 33 år

http://slate.me/zIFeIz Vill dela med mig av denna och det känns ändå relevant till tråden. Vilket som, helsjukt. (Kort och gott: Sjuk lag i Virgina USA angående abort.)

Cecilialh Tjej, 31 år

204 forumsinlägg

Skrivet:
18 februari 2012 kl. 15:10
Cecilialh Tjej, 31 år

Jag är emot abort. Men det är bara när barnet är så pass stort att man kan se att det är ett barn typ. Sen så är jag fullt förstående till människor som gör abort som inte kan ta hand om barnet, eller är för små osv. Min lillasyster gjorde abort, jag ogillar det men det var ändå de bästa hon kunde göra.

Kort sagt. Jag är emot det, men hade gjort de om jag inte var redo, vilket jag vet att jag inte är förens om ett par år.

Tour Kille, 38 år

16 313 forumsinlägg

Skrivet:
18 februari 2012 kl. 15:13
Tour Kille, 38 år

Citat från Cecilialh


Jag är emot abort. Men det är bara när barnet är så pass stort att man kan se att det är ett barn typ. Sen så är jag fullt förstående till människor som gör abort som inte kan ta hand om barnet, eller är för små osv. Min lillasyster gjorde abort, jag ogillar det men det var ändå de bästa hon kunde göra.

Kort sagt. Jag är emot det, men hade gjort de om jag inte var redo, vilket jag vet att jag inte är förens om ett par år.



då är du för abort ju. tror inte det finns nån som tycker man ska använda abort som ett slags preventivmedel, inte för att nån gör det men ja.

Tour Kille, 38 år

16 313 forumsinlägg

Skrivet:
18 februari 2012 kl. 15:14
Tour Kille, 38 år

Citat från Tate


Citat från Tour

Citat från rosaguldfisk

Har den fått tår så ska ungen vara kvar!

....tår?

Den avgörande egenskapen för att något ska klassas som människa!!!!!!!



ja, vad skulle vi vara utan tår?

Sharon Tjej, 34 år

12 287 forumsinlägg

Skrivet:
18 februari 2012 kl. 15:15
Sharon Tjej, 34 år

Citat från Tour


Insekter!

celestine 29 år

8 273 forumsinlägg

Skrivet:
18 februari 2012 kl. 15:21
celestine 29 år

Citat från Tour


Omänskliga.

Cecilialh Tjej, 31 år

204 forumsinlägg

Skrivet:
18 februari 2012 kl. 22:57
Cecilialh Tjej, 31 år

Citat från Tour


Citat från Cecilialh

Jag är emot abort. Men det är bara när barnet är så pass stort att man kan se att det är ett barn typ. Sen så är jag fullt förstående till människor som gör abort som inte kan ta hand om barnet, eller är för små osv. Min lillasyster gjorde abort, jag ogillar det men det var ändå de bästa hon kunde göra.

Kort sagt. Jag är emot det, men hade gjort de om jag inte var redo, vilket jag vet att jag inte är förens om ett par år.


då är du för abort ju. tror inte det finns nån som tycker man ska använda abort som ett slags preventivmedel, inte för att nån gör det men ja.



helt ärligt är det bara som jag säger. hade jag blivet på smällen hade jag behållt de, men det är inte många som skulle svar snällt på hä att en 16åring skulle behålla ett barn eller hur? Jag ogillar min syster fruktansvärt för att hon har gjort de, förstår inte hur hon kan leva med sig själv. Min mamma tycker likadant, men det var hennes val, Sen hade jg varit i en situation då jag inte hade någon stans att bo eller något över huvudtaget så skulle jag tagit bort de, men jag hade inte kunnat leva med mig själv.

Var det ett bättre svar då ? =)

Tour Kille, 38 år

16 313 forumsinlägg

Skrivet:
18 februari 2012 kl. 23:04
Tour Kille, 38 år

Citat från Cecilialh


Citat från Tour

Citat från Cecilialh

Jag är emot abort. Men det är bara när barnet är så pass stort att man kan se att det är ett barn typ. Sen så är jag fullt förstående till människor som gör abort som inte kan ta hand om barnet, eller är för små osv. Min lillasyster gjorde abort, jag ogillar det men det var ändå de bästa hon kunde göra.

Kort sagt. Jag är emot det, men hade gjort de om jag inte var redo, vilket jag vet att jag inte är förens om ett par år.


då är du för abort ju. tror inte det finns nån som tycker man ska använda abort som ett slags preventivmedel, inte för att nån gör det men ja.


helt ärligt är det bara som jag säger. hade jag blivet på smällen hade jag behållt de, men det är inte många som skulle svar snällt på hä att en 16åring skulle behålla ett barn eller hur? Jag ogillar min syster fruktansvärt för att hon har gjort de, förstår inte hur hon kan leva med sig själv. Min mamma tycker likadant, men det var hennes val, Sen hade jg varit i en situation då jag inte hade någon stans att bo eller något över huvudtaget så skulle jag tagit bort de, men jag hade inte kunnat leva med mig själv.

Var det ett bättre svar då ? =)



nej, jag tycker itne att en 16åring är i en position i livet där de ska skaffa barn, så som vårt samhälle är uppbyggt.
anledningen till det är att man bör ha en stabil ekonomi innan man skaffar barn, då barn kostar en jäkla massa pengar helt enkelt, räcker inte med ett studiebidrag på 1000 spänn i månaden.

Esmique Tjej, 33 år

726 forumsinlägg

Skrivet:
18 februari 2012 kl. 23:32
Esmique Tjej, 33 år

Jag tycker att man har rätt att bestämma själv över sin kropp, det ska ingen annan göra åt en. Jag tycker att det beror på vilken situation man befinner sig i livet. Jag hade exempelvis garanterat behållt barnet om jag blev gravid nu (såvida det inte var så pass sjukt att det hade vart elakt mot barnet att födas), för jag vet att jag kan klara av det. Därimot om tjejen är i en jävligt dålig situation där hon inte kan få hjälp från något håll och inte har en inkomst som gör att hon kan klara av att ta hand om ett barn, så är ju det helt förståeligt om hon gör abort liksom.

Hush Tjej, 32 år

454 forumsinlägg

Skrivet:
19 februari 2012 kl. 12:27
Hush Tjej, 32 år

Citat från Tour


Citat från Cecilialh

Citat från Tour

Citat från Cecilialh

Jag är emot abort. Men det är bara när barnet är så pass stort att man kan se att det är ett barn typ. Sen så är jag fullt förstående till människor som gör abort som inte kan ta hand om barnet, eller är för små osv. Min lillasyster gjorde abort, jag ogillar det men det var ändå de bästa hon kunde göra.

Kort sagt. Jag är emot det, men hade gjort de om jag inte var redo, vilket jag vet att jag inte är förens om ett par år.


då är du för abort ju. tror inte det finns nån som tycker man ska använda abort som ett slags preventivmedel, inte för att nån gör det men ja.


helt ärligt är det bara som jag säger. hade jag blivet på smällen hade jag behållt de, men det är inte många som skulle svar snällt på hä att en 16åring skulle behålla ett barn eller hur? Jag ogillar min syster fruktansvärt för att hon har gjort de, förstår inte hur hon kan leva med sig själv. Min mamma tycker likadant, men det var hennes val, Sen hade jg varit i en situation då jag inte hade någon stans att bo eller något över huvudtaget så skulle jag tagit bort de, men jag hade inte kunnat leva med mig själv.

Var det ett bättre svar då ? =)


nej, jag tycker itne att en 16åring är i en position i livet där de ska skaffa barn, så som vårt samhälle är uppbyggt.
anledningen till det är att man bör ha en stabil ekonomi innan man skaffar barn, då barn kostar en jäkla massa pengar helt enkelt, räcker inte med ett studiebidrag på 1000 spänn i månaden.


kvinnorna är byggda redan från stenåldern att skaffa barn i 16-20 års åldern. Hade dom trist ekonomi ( eller vänta..dom hade inte ens någon ? ) så tror jag att en kvinna i snitt på 18 år med haltaskig inkomst kan klara sig ganska bra faktiskt ,.

Tour Kille, 38 år

16 313 forumsinlägg

Skrivet:
19 februari 2012 kl. 12:51
Tour Kille, 38 år

Citat från Hush


Citat från Tour

Citat från Cecilialh

Citat från Tour

Citat från Cecilialh



nej, jag tycker itne att en 16åring är i en position i livet där de ska skaffa barn, så som vårt samhälle är uppbyggt.
anledningen till det är att man bör ha en stabil ekonomi innan man skaffar barn, då barn kostar en jäkla massa pengar helt enkelt, räcker inte med ett studiebidrag på 1000 spänn i månaden.


kvinnorna är byggda redan från stenåldern att skaffa barn i 16-20 års åldern. Hade dom trist ekonomi ( eller vänta..dom hade inte ens någon ? ) så tror jag att en kvinna i snitt på 18 år med haltaskig inkomst kan klara sig ganska bra faktiskt ,.



jag sa i dagens samhälle. och nej, dom hade ingen ekonomi på stenåldern.

vad menar du med halvtaskig inkomst? studiebidrag? hoppat av skolan och jobbar?

Hush Tjej, 32 år

454 forumsinlägg

Skrivet:
19 februari 2012 kl. 13:14
Hush Tjej, 32 år

Citat från Tour


Citat från Hush

Citat från Tour

Citat från Cecilialh

Citat från Tour

Citat från Cecilialh



nej, jag tycker itne att en 16åring är i en position i livet där de ska skaffa barn, så som vårt samhälle är uppbyggt.
anledningen till det är att man bör ha en stabil ekonomi innan man skaffar barn, då barn kostar en jäkla massa pengar helt enkelt, räcker inte med ett studiebidrag på 1000 spänn i månaden.


kvinnorna är byggda redan från stenåldern att skaffa barn i 16-20 års åldern. Hade dom trist ekonomi ( eller vänta..dom hade inte ens någon ? ) så tror jag att en kvinna i snitt på 18 år med haltaskig inkomst kan klara sig ganska bra faktiskt ,.


jag sa i dagens samhälle. och nej, dom hade ingen ekonomi på stenåldern.

vad menar du med halvtaskig inkomst? studiebidrag? hoppat av skolan och jobbar?


Du behöver inte hoppa av skolan bara för att man får barn vettu :) Du får mammapeng = 4200 kr varje månad i ett år.
Bostadsbidrag= 2-3000 varje månad
Underhållsbidrag= 1273 kr varje månad
Barnbidrag=1050 varje månad

Tour Kille, 38 år

16 313 forumsinlägg

Skrivet:
19 februari 2012 kl. 13:22
Tour Kille, 38 år

Citat från Hush


Citat från Tour

Citat från Hush

Citat från Tour

Citat från Cecilialh

Citat från Tour

Citat från Cecilialh



nej, jag tycker itne att en 16åring är i en position i livet där de ska skaffa barn, så som vårt samhälle är uppbyggt.
anledningen till det är att man bör ha en stabil ekonomi innan man skaffar barn, då barn kostar en jäkla massa pengar helt enkelt, räcker inte med ett studiebidrag på 1000 spänn i månaden.


kvinnorna är byggda redan från stenåldern att skaffa barn i 16-20 års åldern. Hade dom trist ekonomi ( eller vänta..dom hade inte ens någon ? ) så tror jag att en kvinna i snitt på 18 år med haltaskig inkomst kan klara sig ganska bra faktiskt ,.


jag sa i dagens samhälle. och nej, dom hade ingen ekonomi på stenåldern.

vad menar du med halvtaskig inkomst? studiebidrag? hoppat av skolan och jobbar?


Du behöver inte hoppa av skolan bara för att man får barn vettu :) Du får mammapeng = 4200 kr varje månad i ett år.
Bostadsbidrag= 2-3000 varje månad
Underhållsbidrag= 1273 kr varje månad
Barnbidrag=1050 varje månad




sa jag att man var tvungen till att hoppa av skolan eller?
jag vet också att man kan få bidrag, men är det inte meningen att man ska vara självförsörjande?

och så som du räknar så räknar du kallt med att den olyckliga pappan inte är med i bilden, och att man bor i egen lägenhet. och när mammapengen slutar komma så blir det inte så mycket pengar över ändå, då blir det soc. perfekt ju!

Bastian Kille, 31 år

1 552 forumsinlägg

Skrivet:
19 februari 2012 kl. 13:23
Bastian Kille, 31 år

om man inte kan ta hand om ett barn ska man inte behöva föda det.


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet