Abort - Rätt eller fel?
Abort - Rätt eller fel? upp till var och en.
http://slate.me/zIFeIz Vill dela med mig av denna och det känns ändå relevant till tråden. Vilket som, helsjukt. (Kort och gott: Sjuk lag i Virgina USA angående abort.)
Jag är emot abort. Men det är bara när barnet är så pass stort att man kan se att det är ett barn typ. Sen så är jag fullt förstående till människor som gör abort som inte kan ta hand om barnet, eller är för små osv. Min lillasyster gjorde abort, jag ogillar det men det var ändå de bästa hon kunde göra.
Kort sagt. Jag är emot det, men hade gjort de om jag inte var redo, vilket jag vet att jag inte är förens om ett par år.
Citat från Cecilialh
Jag är emot abort. Men det är bara när barnet är så pass stort att man kan se att det är ett barn typ. Sen så är jag fullt förstående till människor som gör abort som inte kan ta hand om barnet, eller är för små osv. Min lillasyster gjorde abort, jag ogillar det men det var ändå de bästa hon kunde göra.
Kort sagt. Jag är emot det, men hade gjort de om jag inte var redo, vilket jag vet att jag inte är förens om ett par år.
då är du för abort ju. tror inte det finns nån som tycker man ska använda abort som ett slags preventivmedel, inte för att nån gör det men ja.
Citat från Tate
Citat från Tour
Citat från rosaguldfisk
Har den fått tår så ska ungen vara kvar!
....tår?
Den avgörande egenskapen för att något ska klassas som människa!!!!!!!
ja, vad skulle vi vara utan tår?
Citat från Tour
Citat från Cecilialh
Jag är emot abort. Men det är bara när barnet är så pass stort att man kan se att det är ett barn typ. Sen så är jag fullt förstående till människor som gör abort som inte kan ta hand om barnet, eller är för små osv. Min lillasyster gjorde abort, jag ogillar det men det var ändå de bästa hon kunde göra.
Kort sagt. Jag är emot det, men hade gjort de om jag inte var redo, vilket jag vet att jag inte är förens om ett par år.
då är du för abort ju. tror inte det finns nån som tycker man ska använda abort som ett slags preventivmedel, inte för att nån gör det men ja.
helt ärligt är det bara som jag säger. hade jag blivet på smällen hade jag behållt de, men det är inte många som skulle svar snällt på hä att en 16åring skulle behålla ett barn eller hur? Jag ogillar min syster fruktansvärt för att hon har gjort de, förstår inte hur hon kan leva med sig själv. Min mamma tycker likadant, men det var hennes val, Sen hade jg varit i en situation då jag inte hade någon stans att bo eller något över huvudtaget så skulle jag tagit bort de, men jag hade inte kunnat leva med mig själv.
Var det ett bättre svar då ? =)
Citat från Cecilialh
Citat från Tour
Citat från Cecilialh
Jag är emot abort. Men det är bara när barnet är så pass stort att man kan se att det är ett barn typ. Sen så är jag fullt förstående till människor som gör abort som inte kan ta hand om barnet, eller är för små osv. Min lillasyster gjorde abort, jag ogillar det men det var ändå de bästa hon kunde göra.
Kort sagt. Jag är emot det, men hade gjort de om jag inte var redo, vilket jag vet att jag inte är förens om ett par år.
då är du för abort ju. tror inte det finns nån som tycker man ska använda abort som ett slags preventivmedel, inte för att nån gör det men ja.
helt ärligt är det bara som jag säger. hade jag blivet på smällen hade jag behållt de, men det är inte många som skulle svar snällt på hä att en 16åring skulle behålla ett barn eller hur? Jag ogillar min syster fruktansvärt för att hon har gjort de, förstår inte hur hon kan leva med sig själv. Min mamma tycker likadant, men det var hennes val, Sen hade jg varit i en situation då jag inte hade någon stans att bo eller något över huvudtaget så skulle jag tagit bort de, men jag hade inte kunnat leva med mig själv.
Var det ett bättre svar då ? =)
nej, jag tycker itne att en 16åring är i en position i livet där de ska skaffa barn, så som vårt samhälle är uppbyggt.
anledningen till det är att man bör ha en stabil ekonomi innan man skaffar barn, då barn kostar en jäkla massa pengar helt enkelt, räcker inte med ett studiebidrag på 1000 spänn i månaden.
Jag tycker att man har rätt att bestämma själv över sin kropp, det ska ingen annan göra åt en. Jag tycker att det beror på vilken situation man befinner sig i livet. Jag hade exempelvis garanterat behållt barnet om jag blev gravid nu (såvida det inte var så pass sjukt att det hade vart elakt mot barnet att födas), för jag vet att jag kan klara av det. Därimot om tjejen är i en jävligt dålig situation där hon inte kan få hjälp från något håll och inte har en inkomst som gör att hon kan klara av att ta hand om ett barn, så är ju det helt förståeligt om hon gör abort liksom.
Citat från Tour
Citat från Cecilialh
Citat från Tour
Citat från Cecilialh
Jag är emot abort. Men det är bara när barnet är så pass stort att man kan se att det är ett barn typ. Sen så är jag fullt förstående till människor som gör abort som inte kan ta hand om barnet, eller är för små osv. Min lillasyster gjorde abort, jag ogillar det men det var ändå de bästa hon kunde göra.
Kort sagt. Jag är emot det, men hade gjort de om jag inte var redo, vilket jag vet att jag inte är förens om ett par år.
då är du för abort ju. tror inte det finns nån som tycker man ska använda abort som ett slags preventivmedel, inte för att nån gör det men ja.
helt ärligt är det bara som jag säger. hade jag blivet på smällen hade jag behållt de, men det är inte många som skulle svar snällt på hä att en 16åring skulle behålla ett barn eller hur? Jag ogillar min syster fruktansvärt för att hon har gjort de, förstår inte hur hon kan leva med sig själv. Min mamma tycker likadant, men det var hennes val, Sen hade jg varit i en situation då jag inte hade någon stans att bo eller något över huvudtaget så skulle jag tagit bort de, men jag hade inte kunnat leva med mig själv.
Var det ett bättre svar då ? =)
nej, jag tycker itne att en 16åring är i en position i livet där de ska skaffa barn, så som vårt samhälle är uppbyggt.
anledningen till det är att man bör ha en stabil ekonomi innan man skaffar barn, då barn kostar en jäkla massa pengar helt enkelt, räcker inte med ett studiebidrag på 1000 spänn i månaden.
kvinnorna är byggda redan från stenåldern att skaffa barn i 16-20 års åldern. Hade dom trist ekonomi ( eller vänta..dom hade inte ens någon ? ) så tror jag att en kvinna i snitt på 18 år med haltaskig inkomst kan klara sig ganska bra faktiskt ,.
Citat från Hush
Citat från Tour
Citat från Cecilialh
Citat från Tour
Citat från Cecilialh
nej, jag tycker itne att en 16åring är i en position i livet där de ska skaffa barn, så som vårt samhälle är uppbyggt.
anledningen till det är att man bör ha en stabil ekonomi innan man skaffar barn, då barn kostar en jäkla massa pengar helt enkelt, räcker inte med ett studiebidrag på 1000 spänn i månaden.
kvinnorna är byggda redan från stenåldern att skaffa barn i 16-20 års åldern. Hade dom trist ekonomi ( eller vänta..dom hade inte ens någon ? ) så tror jag att en kvinna i snitt på 18 år med haltaskig inkomst kan klara sig ganska bra faktiskt ,.
jag sa i dagens samhälle. och nej, dom hade ingen ekonomi på stenåldern.
vad menar du med halvtaskig inkomst? studiebidrag? hoppat av skolan och jobbar?
Citat från Tour
Citat från Hush
Citat från Tour
Citat från Cecilialh
Citat från Tour
Citat från Cecilialh
nej, jag tycker itne att en 16åring är i en position i livet där de ska skaffa barn, så som vårt samhälle är uppbyggt.
anledningen till det är att man bör ha en stabil ekonomi innan man skaffar barn, då barn kostar en jäkla massa pengar helt enkelt, räcker inte med ett studiebidrag på 1000 spänn i månaden.
kvinnorna är byggda redan från stenåldern att skaffa barn i 16-20 års åldern. Hade dom trist ekonomi ( eller vänta..dom hade inte ens någon ? ) så tror jag att en kvinna i snitt på 18 år med haltaskig inkomst kan klara sig ganska bra faktiskt ,.
jag sa i dagens samhälle. och nej, dom hade ingen ekonomi på stenåldern.
vad menar du med halvtaskig inkomst? studiebidrag? hoppat av skolan och jobbar?
Du behöver inte hoppa av skolan bara för att man får barn vettu :) Du får mammapeng = 4200 kr varje månad i ett år.
Bostadsbidrag= 2-3000 varje månad
Underhållsbidrag= 1273 kr varje månad
Barnbidrag=1050 varje månad
Citat från Hush
Citat från Tour
Citat från Hush
Citat från Tour
Citat från Cecilialh
Citat från Tour
Citat från Cecilialh
nej, jag tycker itne att en 16åring är i en position i livet där de ska skaffa barn, så som vårt samhälle är uppbyggt.
anledningen till det är att man bör ha en stabil ekonomi innan man skaffar barn, då barn kostar en jäkla massa pengar helt enkelt, räcker inte med ett studiebidrag på 1000 spänn i månaden.
kvinnorna är byggda redan från stenåldern att skaffa barn i 16-20 års åldern. Hade dom trist ekonomi ( eller vänta..dom hade inte ens någon ? ) så tror jag att en kvinna i snitt på 18 år med haltaskig inkomst kan klara sig ganska bra faktiskt ,.
jag sa i dagens samhälle. och nej, dom hade ingen ekonomi på stenåldern.
vad menar du med halvtaskig inkomst? studiebidrag? hoppat av skolan och jobbar?
Du behöver inte hoppa av skolan bara för att man får barn vettu :) Du får mammapeng = 4200 kr varje månad i ett år.
Bostadsbidrag= 2-3000 varje månad
Underhållsbidrag= 1273 kr varje månad
Barnbidrag=1050 varje månad
sa jag att man var tvungen till att hoppa av skolan eller?
jag vet också att man kan få bidrag, men är det inte meningen att man ska vara självförsörjande?
och så som du räknar så räknar du kallt med att den olyckliga pappan inte är med i bilden, och att man bor i egen lägenhet. och när mammapengen slutar komma så blir det inte så mycket pengar över ändå, då blir det soc. perfekt ju!
om man inte kan ta hand om ett barn ska man inte behöva föda det.
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet