Abort - Rätt eller fel?
PLOMP
Tjej, 34 år
Citat från Hush
Citat från PLOMP
Jag är lätt för abort, tycker det känns fel att tvinga nån att föda ett barn.
Och är sjukt tacksam att jag är tjej, hade fan inte vågat ligga med någon om jag var kille, kondomen kan ju spricka liksom.
Det handlar mer om det är rätt av kvinnan att vägra abort även om mannen tycker det .
Svarade på frågan i första posten..
Hush
Tjej, 32 år
Citat från PLOMP
Citat från Hush
Citat från PLOMP
Jag är lätt för abort, tycker det känns fel att tvinga nån att föda ett barn.
Och är sjukt tacksam att jag är tjej, hade fan inte vågat ligga med någon om jag var kille, kondomen kan ju spricka liksom.
Det handlar mer om det är rätt av kvinnan att vägra abort även om mannen tycker det .
Svarade på frågan i första posten..
Right
Axelhoff
Kille, 60 år
Citat från Hush
Citat från Pansartax
Citat från Hush
Finns tydligen dom som är emot det här med " underhållsbidrag "
Ja, det är skitdumt. Visst är det så att män borde skydda sig själva för att inte bli pappor, och män ska inte tvinga kvinnor att abortera bara för att de inte vill bli pappor. Men att en man ska bli tvingad att betala bidrag en gång i månad i en väldans massa år bara för att en kvinna ljög om skydd är jävligt dumt. Män har tyvärr inte mycket att säga om det här, när det gäller barn så har kvinnan all makt.
Dock så kan det bli en rätt sak om kvinnan ljög om det. Man kan ta upp det i rätten, ta ut papper på hennes kortköp osv osv.
Så det är inte i ALLA fall som pappan behöver betala... :)
Problemet är att ska man upp i rätten så kostar det pengar och tar tid ... som sagt ...när man är tsm och framför allt när man varit tsm en längre tid så är de få som behåller kondomen utan kör på p-piller och ja ...ljuger bruden om detta är man lite fucked... Sen så brukar man oftast vilja lita på sin partner och inte behöva sitta med varje dag och kolla att hon tar de...fast det känns nästan som det är det som krävs...plus dubbla kondomer och lite spermiedödande ^^
Hush
Tjej, 32 år
Citat från st4rfish
Citat från Hush
Citat från Pansartax
Citat från Hush
Finns tydligen dom som är emot det här med " underhållsbidrag "
Ja, det är skitdumt. Visst är det så att män borde skydda sig själva för att inte bli pappor, och män ska inte tvinga kvinnor att abortera bara för att de inte vill bli pappor. Men att en man ska bli tvingad att betala bidrag en gång i månad i en väldans massa år bara för att en kvinna ljög om skydd är jävligt dumt. Män har tyvärr inte mycket att säga om det här, när det gäller barn så har kvinnan all makt.
Dock så kan det bli en rätt sak om kvinnan ljög om det. Man kan ta upp det i rätten, ta ut papper på hennes kortköp osv osv.
Så det är inte i ALLA fall som pappan behöver betala... :)
Problemet är att ska man upp i rätten så kostar det pengar och tar tid ... som sagt ...när man är tsm och framför allt när man varit tsm en längre tid så är de få som behåller kondomen utan kör på p-piller och ja ...ljuger bruden om detta är man lite fucked... Sen så brukar man oftast vilja lita på sin partner och inte behöva sitta med varje dag och kolla att hon tar de...fast det känns nästan som det är det som krävs...plus dubbla kondomer och lite spermiedödande ^^
Vill man nu inte bli pappa så ogärna tycker jag faktiskt att man kan ta sig den tiden och de pengarna ( som man förövrigt kan få tillbaka ) Den enkla lösningen finns ju sånt preventivmedel som p-stav, sterilisera sig, p-spruta ( Dock inte rekomenderat innan man fått barn) och sprial.
Det finns enkla, många lösningar om man inte vill ha barn och vill kunna lita på sin partner
RMC
Tjej, 33 år
abort är inte mord
martinpartin
Kille, 31 år
abort är avlägsnande är avlägsnande av en geléklump, inte mord.
Kambodja
Kille, 36 år
Fostret är en del av kvinnans kropp och man borde få bestämma själv då.
Sen så har du faktiskt rätt, det är en geleklump bara faktiskt.
Zeradi
32 år
Falaphel
Kille, 34 år
Sagt det förr och kommer antagligen säga det antal gånger till, STAMCELLER!
Tour
Kille, 38 år
då blir det även mord att plocka blommor :O
skämt åsido, abort är inte mord enligt mig. tycker det är ett oerhört viktigt och livsavgörande säkerhet vi har vid våldtäkt, misslyckat skydd från preventivmedel och så vidare.
hellre en klump i soptunnan än en unge i fosterfamilj.
rosaguldfisk
Tjej, 30 år
Har den fått tår så ska ungen vara kvar!
Sharon
Tjej, 34 år
Citat från Tour
Citat från rosaguldfisk
Har den fått tår så ska ungen vara kvar!
....tår?
Den avgörande egenskapen för att något ska klassas som människa!!!!!!!
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet
