Abort - Rätt eller fel?

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
GregerAAR Kille, 36 år

136 forumsinlägg

Skrivet:
16 februari 2012 kl. 14:14
GregerAAR Kille, 36 år

Citat från bebo


Citat från GregerAAR

Om tjejen säger "skit i kondomen, jag har skydd" (har hänt mig) så kan ju inte ansvaret ligga på mig att ta hand om barnet för att hon ljög eller slarvade.

Det är som att jag skulle ha HIV/syfilis/hepatit och säga "det är lungt, jag är ren", och att ansvaret skulle landa på henne om hon blev sjuk.


Tjejer har all frihet att abortera eller behålla, då borde killar få all frihet med vad dom gör med pengarna dom tjänar eller hur.
Jag ska inte behöva ansvara för tjejens kropp, då ska jag också ha rättigheter vad gäller barnet. Det är enkelt.

Haha, klassiker. Det är lika mycket tjejens fel att hon ljuger, som killen som skyller ifrån sig på att hon lovade att hon skyddat sig..


Nej, det är verkligen inte samma sak. De flesta som har könssjukdomar säger troligtvis att de är rena när de ligger, hur skulle de annars få ligga?

Det är ju precis samma sak. Med din logik hade tjejen "skyllt ifrån sig" på killen som sa att han var ren och inte smittade ;)

Nej, det är hälften killens fel att ägget blev befruktat, alltså ska du få stå för halva ansvaret. Skyll dig själv, du slipper i alla fall ta hand om barnet fysiskt.




Fittkrans Tjej, 30 år

11 746 forumsinlägg

Skrivet:
16 februari 2012 kl. 14:15
Fittkrans Tjej, 30 år

Har man en tjej som hotar med sådant borde man snarast ifrågasätta sitt eget omdöme gällande val av partner.

memorabilia Kille, 37 år

776 forumsinlägg

Skrivet:
16 februari 2012 kl. 14:16
memorabilia Kille, 37 år

^ Jag älskar att du inte ens försökte sätta dig in i scenariot jag tog upp. Jag ger upp diskussionen med dig då, om du inte tänker försöka föra en diskussion med andra saker än repetitioner.

Fortfarande är det ditt ansvar att bära kondom. Så enkelt är det bara.
Du hade kunnat undvika ALLT det där om du bar kondom.
Det är därför det är lika mycket ditt ansvar som hennes att skydda dig. För att undvika sådana situationer.
Du har enbart dig själv att skylla, och ska jag vara ärlig tycker jag nästan att det är synd att hon inte behöll det just pga dina åsikter att du inte är att skylla. Att du skyller ifrån dig helt och hållet på bruden.

bebo_ Tjej, 33 år

10 085 forumsinlägg

Skrivet:
16 februari 2012 kl. 14:16
bebo_ Tjej, 33 år

Citat från GregerAAR (eller?)


[i]Haha, klassiker. Det är lika mycket tjejens fel att hon ljuger, som killen som skyller ifrån sig på att hon lovade att hon skyddat sig..


Nej, det är verkligen inte samma sak. De flesta som har könssjukdomar säger troligtvis att de är rena när de ligger, hur skulle de annars få ligga?

Det är ju precis samma sak. Med din logik hade tjejen "skyllt ifrån sig" på killen som sa att han var ren och inte smittade ;)

Nej, det är hälften killens fel att ägget blev befruktat, alltså ska du få stå för halva ansvaret. Skyll dig själv, du slipper i alla fall ta hand om barnet fysiskt.

Lär dig citera för helvete.

Absolut, och därför ska båda se till att skydda sig. Hur svårt kan det vara? "Ursäkta, använd kondom, jag vill inte bli gravid och du vill nog inte göra mig gravid". Försök inte komma undan med att du hade glömt kondomen eller tycker det blir mindre skönt.

Kvinnan Tjej, 34 år

4 265 forumsinlägg

Skrivet:
16 februari 2012 kl. 14:18
Kvinnan Tjej, 34 år

Svårt att bara skydda sig från början? Visst jag är inte heller så jävla duktig och har slarvat med kondomer men efter varje gång jag haft oskyddat så har jag blivit sur på mig själv. Abort ska inte vara ett preventivmedel som många i dagens samhälle använder det som. Oavsett om du nu dödar ett liv eller inte så tror jag knappast att själva "ingreppet" kan vara speciellt roligt. Och att göra samma misstag två, tre gånger till är ju helt otroligt...

Kvinnan Tjej, 34 år

4 265 forumsinlägg

Skrivet:
16 februari 2012 kl. 14:21
Kvinnan Tjej, 34 år

Och om man nu har ett ons och bruden säger att den käkar piller, varför inte dra fram en kondom ändå? Då minskar man ju risken ännu mer för p-piller är inte så jävla säkra.

GregerAAR Kille, 36 år

136 forumsinlägg

Skrivet:
16 februari 2012 kl. 14:22
GregerAAR Kille, 36 år

Citat från bebo


Citat från GregerAAR (eller?)

Haha, klassiker. Det är lika mycket tjejens fel att hon ljuger, som killen som skyller ifrån sig på att hon lovade att hon skyddat sig..


Nej, det är verkligen inte samma sak. De flesta som har könssjukdomar säger troligtvis att de är rena när de ligger, hur skulle de annars få ligga?

Det är ju precis samma sak. Med din logik hade tjejen "skyllt ifrån sig" på killen som sa att han var ren och inte smittade ;)

Nej, det är hälften killens fel att ägget blev befruktat, alltså ska du få stå för halva ansvaret. Skyll dig själv, du slipper i alla fall ta hand om barnet fysiskt.

Lär dig citera för helvete.

Kan du läsa det, så duger det.

Absolut, och därför ska båda se till att skydda sig. Hur svårt kan det vara? "Ursäkta, använd kondom, jag vill inte bli gravid och du vill nog inte göra mig gravid". Försök inte komma undan med att du hade glömt kondomen eller tycker det blir mindre skönt.



Det blir mindre skönt. Om tjejen har allt ansvar över sin egen kropp, att behålla eller abortera barnet, då ska inte jag ha något ansvar för det barn/eller bristen på barn som uppstår ur hennes kropp. Det är enkel logik om man tror på jämställdhet. Hon vet lika mycket som jag att utlösning kan leda till graviditet, och att jag kommer att komma om vi har sex. Hon kan välja att bli gravid eller inte, ljuga eller tala sanning, men det finns ingen anledning för mig att betala för barnet som är en produkt av kroppen hon ansvarar för. På samma sätt som att jag inte kan kräva dig på pengar om jag är allergisk mot en drink du bjuder mig på och tar skada. Min kropp, mitt ansvar.

GregerAAR Kille, 36 år

136 forumsinlägg

Skrivet:
16 februari 2012 kl. 14:22
GregerAAR Kille, 36 år

MissPennyLane Tjej, 29 år

701 forumsinlägg

Skrivet:
16 februari 2012 kl. 14:23
MissPennyLane Tjej, 29 år

Det beror helt på situationen skulle jag säga.

HateCrew Tjej, 34 år

106 forumsinlägg

Skrivet:
16 februari 2012 kl. 14:24
HateCrew Tjej, 34 år


:)

bebo_ Tjej, 33 år

10 085 forumsinlägg

Skrivet:
16 februari 2012 kl. 15:15
bebo_ Tjej, 33 år

GregerAAR: Förlåt, men du är verkligen helt jävla efterbliven. "Hon får skylla sig själv, hon vet att jag kommer komma, hon vet att jag kan göra henne gravid."

Barnet är en "produkt" som _du_ har skapat i henne. Dina spermier har befruktat hennes ägg. Dina spermier har skapat barnet i henne. Det krävs en man och en kvinna för att ett barn blir till, om du inte redan visste det. Hur i helvete kan du sitta och säga att det är hennes fel att hon blir gravid? Du kan se till att hon inte blir det, annars får du för fan stå för vad du gjort. Men nej, risken att bli pappa > kondom = din logik. Din bristande intelligens är ett bevis på att mänskligheten utvecklas baklänges och antalet barn med enbart en mamma att ty sig till ökar.

Gråter i själen över att sådana som du får ha sex över huvud taget.

memorabilia Kille, 37 år

776 forumsinlägg

Skrivet:
16 februari 2012 kl. 15:16
memorabilia Kille, 37 år

Citat från GregerAAR


Citat från bebo

Citat från GregerAAR (eller?)

Haha, klassiker. Det är lika mycket tjejens fel att hon ljuger, som killen som skyller ifrån sig på att hon lovade att hon skyddat sig..


Nej, det är verkligen inte samma sak. De flesta som har könssjukdomar säger troligtvis att de är rena när de ligger, hur skulle de annars få ligga?

Det är ju precis samma sak. Med din logik hade tjejen "skyllt ifrån sig" på killen som sa att han var ren och inte smittade ;)

Nej, det är hälften killens fel att ägget blev befruktat, alltså ska du få stå för halva ansvaret. Skyll dig själv, du slipper i alla fall ta hand om barnet fysiskt.

Lär dig citera för helvete.

Kan du läsa det, så duger det.

Absolut, och därför ska båda se till att skydda sig. Hur svårt kan det vara? "Ursäkta, använd kondom, jag vill inte bli gravid och du vill nog inte göra mig gravid". Försök inte komma undan med att du hade glömt kondomen eller tycker det blir mindre skönt.



Det blir mindre skönt. Om tjejen har allt ansvar över sin egen kropp, att behålla eller abortera barnet, då ska inte jag ha något ansvar för det barn/eller bristen på barn som uppstår ur hennes kropp. Det är enkel logik om man tror på jämställdhet. Hon vet lika mycket som jag att utlösning kan leda till graviditet, och att jag kommer att komma om vi har sex. Hon kan välja att bli gravid eller inte, ljuga eller tala sanning, men det finns ingen anledning för mig att betala för barnet som är en produkt av kroppen hon ansvarar för. På samma sätt som att jag inte kan kräva dig på pengar om jag är allergisk mot en drink du bjuder mig på och tar skada. Min kropp, mitt ansvar.


Jag blir fantastiskt irriterad över att du hoppar över alla inlägg som bryter hål på din logik, och att du upprepar dig själv gång på gång, helt utan nya argument. Trots att dina använda argument verkligen inte håller.
Du skriver inte som en "lol xDDDD mitt val xP mina beslut x)" men du argumenterar som en sådan.
Herregud.

Axelhoff Kille, 60 år

3 197 forumsinlägg

Skrivet:
16 februari 2012 kl. 15:23
Axelhoff Kille, 60 år

Två som knullar, två som behövs för att det ska bli en ung det borde vara två som bestämmer över hur det ska bli...har själv varit med om att mitt ex helt random slutade med P-piller i 1 månad utan att säga något tills jag en dag upptäckte när jag var ledig från jobbet att hon inte tog det till morgonkaffet...i såna sitsar tycker jag fan killen också borde ha NÅGON rättighet ..ist för att man ska bli lurad in i nått...

Sverige Tjej, 30 år

972 forumsinlägg

Skrivet:
16 februari 2012 kl. 15:24
Sverige Tjej, 30 år

gick fram till ett par kvinnor som stod och protesterade mot abort med flaggor och lappar and shit på stan, var kanske tretton år då. frågade dom ifall jag verkligen, enligt dom, inte skulle få göra abort om jag blev bli våldtagen och gravid. kvinnan bara stirrade på mig och ba "eheheh nej det borde du inte eheh för ja alla liv är ju liv...och så." jag sa att jag bara var tretton. hon såg ut som hon skulle dö, rodnade och stirrade ner i marken. måttligt roande :)))

bebo_ Tjej, 33 år

10 085 forumsinlägg

Skrivet:
16 februari 2012 kl. 15:27
bebo_ Tjej, 33 år

Citat från Sverige


gick fram till ett par kvinnor som stod och protesterade mot abort med flaggor och lappar and shit på stan, var kanske tretton år då. frågade dom ifall jag verkligen, enligt dom, inte skulle få göra abort om jag blev bli våldtagen och gravid. kvinnan bara stirrade på mig och ba "eheheh nej det borde du inte eheh för ja alla liv är ju liv...och så." jag sa att jag bara var tretton. hon såg ut som hon skulle dö, rodnade och stirrade ner i marken. måttligt roande :)))

Dessa är värre än Brasiliens demonstranter. I Brasilien är abort förbjudet så länge det inte finns bevis på att kvinnan blivit våldtagen eller att kvinnan eller barnet kan bli skadat. De kanske kan ta lärdom utav detta i alla fall.


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet