Abort - Rätt eller fel?
GregerAAR
Kille, 36 år
Citat från bebo
"
Då är ju den stora frågan varför man ligger när man inte har råd att skydda sig.[/i]
Tror brudar i allmänhet lär sig att skylla ifrån sig på något annat. "Min situation, mina känslor, mina pengar, samhället".
Som grabb så är du ansvarig även om tjejen sagt att hon tar piller och att hon självklart skulle göra abort, eller ta dagen efter pillret.
Sen måste man ändå betala för barnet om hon blåljög.
bebo_
Tjej, 33 år
Har ju själv varit ganska idiotisk i mina dagar, låg oskyddat i ett år med min dåvarande pojkvän utan att bli gravid, inbillade mig stenhårt att jag var steril och blev gravid första gången jag låg med min nuvarande. Gjorde dock inte abort, så det blev aldrig på någons bekostnad heller.
memorabilia
Kille, 37 år
Citat från bebo
Har ju själv varit ganska idiotisk i mina dagar, låg oskyddat i ett år med min dåvarande pojkvän utan att bli gravid, inbillade mig stenhårt att jag var steril och blev gravid första gången jag låg med min nuvarande. Gjorde dock inte abort, så det blev aldrig på någons bekostnad heller.
Och det var lika mycket mitt fel som ditt, då jag hade gjort precis samma sak. Legat med mitt ex i 3 år oskyddat utan att hon blev gravid, jag trodde också att jag inte kunde få barn. Eller ja, att jag hade otroligt svårt för det åtminstone, på grund av alla kemikalier jag utsatte min kropp för.
Man lurar sig själv.
bebo_
Tjej, 33 år
Citat från GregerAAR
Citat från bebo
"
Då är ju den stora frågan varför man ligger när man inte har råd att skydda sig.
Tror brudar i allmänhet lär sig att skylla ifrån sig på något annat. "Min situation, mina känslor, mina pengar, samhället".
Som grabb så är du ansvarig även om tjejen sagt att hon tar piller och att hon självklart skulle göra abort, eller ta dagen efter pillret.
Sen måste man ändå betala för barnet om hon blåljög.
Då kanske du skulle tänkt på att skydda dig själv, eller vad tycker du själv?
GregerAAR
Kille, 36 år
Citat från hymn
EDIT: Det kunde lika gärna ha varit en religiös fråga eller liknande, också. Det kunde varken TEMPER_TANTRUM eller jag, eller du, eller någon annan veta.[/i]
Oja, men jag har 0 respekt för religion. Det är helt ok att intala sig att det finns ett liv efter detta för trygghet, men när man börjar låta det gå ut över andra så är det inte ok i mina ögon längre.
Läste om studier i USA som visade att t o m ensam-pappa var bättre än att bli uppfostrad av en ensamstående morsa när det gällde om barnet skulle bli kriminell, våldsam osv i senare ålder.
Sen måste ju den biologiska pappan enligt lag betala för barnet, samt en massa bidrag som går till modern som JAG måste betala via svenska statens trevliga skattesats på 30% och uppåt.
Då är det bara egoistiskt och säga "i stundens hetta glömde jag kondom, nu ska DU ta ekonomiskt ansvar för mitt barn, för att abort är jobbigt"
Hush
Tjej, 32 år
Citat från GregerAAR
Citat från hymn
EDIT: Det kunde lika gärna ha varit en religiös fråga eller liknande, också. Det kunde varken TEMPER_TANTRUM eller jag, eller du, eller någon annan veta.
Oja, men jag har 0 respekt för religion. Det är helt ok att intala sig att det finns ett liv efter detta för trygghet, men när man börjar låta det gå ut över andra så är det inte ok i mina ögon längre.
Läste om studier i USA som visade att t o m ensam-pappa var bättre än att bli uppfostrad av en ensamstående morsa när det gällde om barnet skulle bli kriminell, våldsam osv i senare ålder.
Sen måste ju den biologiska pappan enligt lag betala för barnet, samt en massa bidrag som går till modern som JAG måste betala via svenska statens trevliga skattesats på 30% och uppåt.
Då är det bara egoistiskt och säga "i stundens hetta glömde jag kondom, nu ska DU ta ekonomiskt ansvar för mitt barn, för att abort är jobbigt"
Dock så har jag aldrig tvingat fadern till någonting och kommer knappast göra det. Vi kom fram till ett genemsamt beslut, visserligen hade jag redan bestämt mig innan han sa sitt men ändå.
Att glömma kondom i stundens hetta är lätt hänt och det måste väl även hänt dig med tanke på att du säger att ett ons tvingade på dig ett barn.
memorabilia
Kille, 37 år
Citat från GregerAAR
Citat från bebo
"
Då är ju den stora frågan varför man ligger när man inte har råd att skydda sig.
Tror brudar i allmänhet lär sig att skylla ifrån sig på något annat. "Min situation, mina känslor, mina pengar, samhället".
Som grabb så är du ansvarig även om tjejen sagt att hon tar piller och att hon självklart skulle göra abort, eller ta dagen efter pillret.
Sen måste man ändå betala för barnet om hon blåljög.
Då kan vi ju se på hur det hade sett ut om det inte var så att mannen hade krav på sig att betala underhåll.
Kan du tänka dig in i hur det hade sett ut då? Hur många kvinnor som hade blivit totalt lämnade åt sin egen och barnets undergång, pga alla dessa drägg till killar och män som finns där ute.
Känns det som ett bättre system, tycker du?
Som ett exempel; din polare och hans flickvän är tillsammans i ett år eller två, de bestämmer sig för att skaffa barn, och sen är han otrogen och skiter fullständigt i sin flickvän efter några månaders graviditet, och drar.
Han gör även så med sin nya, och repeterar beteendet framöver också.
Din polare har då förstört väldigt många liv. Man ska inte underskatta människors förmåga att vara elaka svin.
GregerAAR
Kille, 36 år
Citat från bebo
Citat från GregerAAR
Citat från bebo
"
Då är ju den stora frågan varför man ligger när man inte har råd att skydda sig.
Tror brudar i allmänhet lär sig att skylla ifrån sig på något annat. "Min situation, mina känslor, mina pengar, samhället".
Som grabb så är du ansvarig även om tjejen sagt att hon tar piller och att hon självklart skulle göra abort, eller ta dagen efter pillret.
Sen måste man ändå betala för barnet om hon blåljög.
Då kanske du skulle tänkt på att skydda dig själv, eller vad tycker du själv?
Om tjejen säger "skit i kondomen, jag har skydd" (har hänt mig) så kan ju inte ansvaret ligga på mig att ta hand om barnet för att hon ljög eller slarvade.
Det är som att jag skulle ha HIV/syfilis/hepatit och säga "det är lungt, jag är ren", och att ansvaret skulle landa på henne om hon blev sjuk.
Tjejer har all frihet att abortera eller behålla, då borde killar få all frihet med vad dom gör med pengarna dom tjänar eller hur.
Jag ska inte behöva ansvara för tjejens kropp, då ska jag också ha rättigheter vad gäller barnet. Det är enkelt.
TEMPERTANTRUM
Tjej, 34 år
Citat från GregerAAR
Citat från hymn
EDIT: Det kunde lika gärna ha varit en religiös fråga eller liknande, också. Det kunde varken TEMPER_TANTRUM eller jag, eller du, eller någon annan veta.
Oja, men jag har 0 respekt för religion. Det är helt ok att intala sig att det finns ett liv efter detta för trygghet, men när man börjar låta det gå ut över andra så är det inte ok i mina ögon längre.
Läste om studier i USA som visade att t o m ensam-pappa var bättre än att bli uppfostrad av en ensamstående morsa när det gällde om barnet skulle bli kriminell, våldsam osv i senare ålder.
Sen måste ju den biologiska pappan enligt lag betala för barnet, samt en massa bidrag som går till modern som JAG måste betala via svenska statens trevliga skattesats på 30% och uppåt.
Då är det bara egoistiskt och säga "i stundens hetta glömde jag kondom, nu ska DU ta ekonomiskt ansvar för mitt barn, för att abort är jobbigt"
:)
memorabilia
Kille, 37 år
Vad synd att vi inte sysslar med religionsförtryck i det här landet, då! Eller?
memorabilia
Kille, 37 år
Citat från GregerAAR
Om tjejen säger "skit i kondomen, jag har skydd" (har hänt mig) så kan ju inte ansvaret ligga på mig att ta hand om barnet för att hon ljög eller slarvade.
Det är som att jag skulle ha HIV/syfilis/hepatit och säga "det är lungt, jag är ren", och att ansvaret skulle landa på henne om hon blev sjuk.
Tjejer har all frihet att abortera eller behålla, då borde killar få all frihet med vad dom gör med pengarna dom tjänar eller hur.
Jag ska inte behöva ansvara för tjejens kropp, då ska jag också ha rättigheter vad gäller barnet. Det är enkelt.
Jo, det är fortfarande ditt ansvar att bära kondom i det fallet, om du nu verkligen absolut inte vill ha barn.
Att du jämför detta med HIV och liknande är bara absurt, det är inte på något sätt jämförbart.
bebo_
Tjej, 33 år
Citat från GregerAAR
Om tjejen säger "skit i kondomen, jag har skydd" (har hänt mig) så kan ju inte ansvaret ligga på mig att ta hand om barnet för att hon ljög eller slarvade.
Det är som att jag skulle ha HIV/syfilis/hepatit och säga "det är lungt, jag är ren", och att ansvaret skulle landa på henne om hon blev sjuk.
Tjejer har all frihet att abortera eller behålla, då borde killar få all frihet med vad dom gör med pengarna dom tjänar eller hur.
Jag ska inte behöva ansvara för tjejens kropp, då ska jag också ha rättigheter vad gäller barnet. Det är enkelt.
Haha, klassiker. Det är lika mycket tjejens fel att hon ljuger, som killen som skyller ifrån sig på att hon lovade att hon skyddat sig. Jag vet flera av mina vänner som ALLTID använder kondom, oavsett vad. Vet du vad de har åstadkommit? 0 könssjukdomar, 0 graviditeter.
Nej, det är verkligen inte samma sak. De flesta som har könssjukdomar säger troligtvis att de är rena när de ligger, hur skulle de annars få ligga?
Nej, det är hälften killens fel att ägget blev befruktat, alltså ska du få stå för halva ansvaret. Skyll dig själv, du slipper i alla fall ta hand om barnet fysiskt.
GregerAAR
Kille, 36 år
Citat från hymn
Då kan vi ju se på hur det hade sett ut om det inte var så att mannen hade krav på sig att betala underhåll.
Kan du tänka dig in i hur det hade sett ut då? Hur många kvinnor som hade blivit totalt lämnade åt sin egen och barnets undergång, pga alla dessa drägg till killar och män som finns där ute.
Känns det som ett bättre system, tycker du?
Som ett exempel; din polare och hans flickvän är tillsammans i ett år eller två, de bestämmer sig för att skaffa barn, och sen är han otrogen och skiter fullständigt i sin flickvän efter några månaders graviditet, och drar.
Han gör även så med sin nya, och repeterar beteendet framöver också.
Din polare har då förstört väldigt många liv. Man ska inte underskatta människors förmåga att vara elaka svin.[/i]
Jag var med om ett ONS som visade sig vara en mardröm. Hon blev helt galen, visade sig vara rasist och ha helt sjuka åsikter när jag jag snackade med henne efteråt. Sa att hon hade kille och en massa sjuka saker.
Hon hade sagt "skippa kondomen, jag har skydd" och jag litade på henne.
Sen hotade hon att behålla barnet, då hon ville ha ett, samt visste att jag skulle tvingas betala.
Hade hon inte fått pengar av andra via skattemedel, och inte kunna suga ut mig på pengar, så kan vi vara 99% säkra på att hon tagit dagen-efter-pillret eller gjort abort.
Hon ser då till att ha råd med barn istället för att lägga ansvaret på mig, jag slipper betala för ett barn jag kanske ändå inte får vårdnad av(väldigt svårt i dagens rättsystem), och när vi väl skaffar barn på egna håll så är det när vi är ekonomiskt trygga och med en partner vi kan lita på.
Tjejer behöver inte längre oss killar för att ha barn, de kan arbeta själva, och det finns dagis. De kan också välja att inte bli gravida, och göra abort om de blir det. De bär på friheterna och ansvaret. Då ska inte vi ha en extra skyldighet för något som inte är vårt beslut.
bebo_
Tjej, 33 år
Citat från GregerAAR
Jag var med om ett ONS som visade sig vara en mardröm. Hon blev helt galen, visade sig vara rasist och ha helt sjuka åsikter när jag jag snackade med henne efteråt. Sa att hon hade kille och en massa sjuka saker.
Hon hade sagt "skippa kondomen, jag har skydd" och jag litade på henne.
Sen hotade hon att behålla barnet, då hon ville ha ett, samt visste att jag skulle tvingas betala.
Hade hon inte fått pengar av andra via skattemedel, och inte kunna suga ut mig på pengar, så kan vi vara 99% säkra på att hon tagit dagen-efter-pillret eller gjort abort.
Hon ser då till att ha råd med barn istället för att lägga ansvaret på mig, jag slipper betala för ett barn jag kanske ändå inte får vårdnad av(väldigt svårt i dagens rättsystem), och när vi väl skaffar barn på egna håll så är det när vi är ekonomiskt trygga och med en partner vi kan lita på.
Tjejer behöver inte längre oss killar för att ha barn, de kan arbeta själva, och det finns dagis. De kan också välja att inte bli gravida, och göra abort om de blir det. De bär på friheterna och ansvaret. Då ska inte vi ha en extra skyldighet för något som inte är vårt beslut.
Hahahaha, du litade alltså på ett ONS? Rätt åt dig, helt seriöst.
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet