Abort - Rätt eller fel?

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
Daybreak Kille, 34 år

898 forumsinlägg

Skrivet:
16 februari 2012 kl. 13:39
Daybreak Kille, 34 år

Citat från Upprorsmakare


Det som är svårt att förstå är att du inte kan tänka dig hur det känns att ha skapat ett utvecklande foster som kommer att likna dig.
Att likna det med att du sitter och runkar i ett papper och sedan slänger det är absurt.[/i]


Jag kan nog tänka mig in i en situationen, ja. Men jag kvarstår ändå vid att jag inte tycker det är mer av ett mänskligt liv än en spermie.
Och som sagt, ifall du inte håller med, bevisa för mig med fakta definitionen på ett mänskligt liv.

Daybreak Kille, 34 år

898 forumsinlägg

Skrivet:
16 februari 2012 kl. 13:39
Daybreak Kille, 34 år

Citat från Upprorsmakare


Citat från xMySweetShadow_

Men seriöst. Någon av er, förklara med fakta vad ett mänskligt liv är, om ni inte anser att det är upp till var och en att definiera.

Omöjligt.
Det är en filosofisk fråga.



PRECIS.
DU FÖRSTÅR ÄNTLIGEN.

bebo_ Tjej, 33 år

10 085 forumsinlägg

Skrivet:
16 februari 2012 kl. 13:40
bebo_ Tjej, 33 år

Tycker det låter lite läskigt att vara gravid i 21:a veckan när man är 18 år och innan dess haft 3 graviditeter. Resultatet av bristande ansvar.

Hush Tjej, 32 år

454 forumsinlägg

Skrivet:
16 februari 2012 kl. 13:41
Hush Tjej, 32 år

Citat från bebo


Tycker det låter lite läskigt att vara gravid i 21:a veckan när man är 18 år och innan dess haft 3 graviditeter. Resultatet av bristande ansvar.

Hur´menar du ?

bebo_ Tjej, 33 år

10 085 forumsinlägg

Skrivet:
16 februari 2012 kl. 13:44
bebo_ Tjej, 33 år

Citat från Hush


Hur´menar du ?

Tror du vet exakt vad jag menar. Skyddar man sig på ett vettigt sätt så är chansen att bli gravid minimal, självklart finns den, men efter första oplanerade graviditeten (utgår ifrån att den var oplanerad, annars ber jag om ursäkt) så kanske man ska fundera över vad som gick fel och göra något åt det.

Gratulerar till graviditeten, ännu en gång. Det är en fantastisk känsla att vara gravid och jag menar inget illa eller så, haha :( Tycker bara det låter märkligt att du har varit gravid 3 gånger i så ung ålder, fast jag vet ju inget om dig och så, så kanske inte ska säga något haha!

TEMPERTANTRUM Tjej, 34 år

7 512 forumsinlägg

Skrivet:
16 februari 2012 kl. 13:46
TEMPERTANTRUM Tjej, 34 år

Citat från Hush


Citat från bebo

Tycker det låter lite läskigt att vara gravid i 21:a veckan när man är 18 år och innan dess haft 3 graviditeter. Resultatet av bristande ansvar.

Hur´menar du ?


Det är inte rocket science att förstå att du varit oansvarig, bara så att du vet det.

GregerAAR Kille, 36 år

136 forumsinlägg

Skrivet:
16 februari 2012 kl. 13:48
GregerAAR Kille, 36 år

Jag tycker abort är skitjobbigt, var lika jobbigt att fatta det beslutet och gå igenom skiten som när min morfar dog.
Men samtidigt är det jätteviktigt. Samhället borde inte ha alla dessa bidrag för tjejer som känner för att ha ett barn,
och vet om att samhället kommer ta hand om dem,
och behåller ett barn de egentligen inte skulle kunna ta hand om utan andras skattepengar.

Abort är jobbigt, men egoism på andras bekostnad är värre.


Citat från Isabelle


vet folk som har behållt barnet med som inte har kunnat klara av barnet.
man vet själv när man är redo, och det ens eget beslut.



Då visste dom ju uppenbarligen inte själva om dom var redo ;)

memorabilia Kille, 37 år

776 forumsinlägg

Skrivet:
16 februari 2012 kl. 13:49
memorabilia Kille, 37 år

Citat från TEMPER_TANTRUM


Citat från Hush

Citat från bebo

Tycker det låter lite läskigt att vara gravid i 21:a veckan när man är 18 år och innan dess haft 3 graviditeter. Resultatet av bristande ansvar.

Hur´menar du ?

Det är inte rocket science att förstå att du varit oansvarig, bara så att du vet det.


Att vara så pass dömande som du i ditt inlägg är utan någon som helst bakgrund mer än faktumet om hur många gånger hon varit gravid, är bara löjligt.

Hush Tjej, 32 år

454 forumsinlägg

Skrivet:
16 februari 2012 kl. 13:51
Hush Tjej, 32 år

Citat från bebo


Citat från Hush

Hur´menar du ?

Tror du vet exakt vad jag menar. Skyddar man sig på ett vettigt sätt så är chansen att bli gravid minimal, självklart finns den, men efter första oplanerade graviditeten (utgår ifrån att den var oplanerad, annars ber jag om ursäkt) så kanske man ska fundera över vad som gick fel och göra något åt det.

Gratulerar till graviditeten, ännu en gång. Det är en fantastisk känsla att vara gravid och jag menar inget illa eller så, haha :( Tycker bara det låter märkligt att du har varit gravid 3 gånger i så ung ålder, fast jag vet ju inget om dig och så, så kanske inte ska säga något haha!


Vettigt och vettigt, jag hade p-stav och blev gravid första gången med min pojkvän när jag 14 år gammal. Klart som fan inte jag vill ha barn i den ålder, så det var abort som gällde. Efter 3 år blev jag gravid igen och vi diskuterade av och till, jag beslutade mig för att göra abort då ingen av oss var redo. När jag fyllde 17 blev jag gravid igen av den anledningen att kondomen sprack, vi valde att behålla det..men jag fick missfall i v.11.
När jag sen blev gravid en gång till av den anledningen att jag bara hade dagen efter piller ( inte råd med vanliga p-piller). Jag missade att ta ett av dom och jag var gravid igen, vilket skulle nästan vara omöjligt.. efter en hel del diskutioner med fadern så valde vi att behålla det. Men vi gick i sär.

Så ah. Det ligger mer bakom än vad man tror. Och självklart besvarar jag frågor om det finns frågor bakom en argumentation.
Tack så mycket, ja det är verkligen helt underbart :)

GregerAAR Kille, 36 år

136 forumsinlägg

Skrivet:
16 februari 2012 kl. 13:51
GregerAAR Kille, 36 år

Citat från Misanthropia



Ett ex till mig hotade med att behålla barnet när jag gjorde slut, det tyckte jag var rätt kul.[/i]


Råkade ut för ett helt efterblivet ONS som hotade att göra det- Det sjukt "o-kuliga" var ju att jag hade tvingats betala för skitungen :(

memorabilia Kille, 37 år

776 forumsinlägg

Skrivet:
16 februari 2012 kl. 13:53
memorabilia Kille, 37 år

Citat från GregerAAR


Citat från Misanthropia


Ett ex till mig hotade med att behålla barnet när jag gjorde slut, det tyckte jag var rätt kul.


Råkade ut för ett helt efterblivet ONS som hotade att göra det- Det sjukt "o-kuliga" var ju att jag hade tvingats betala för skitungen :(


Hela grejen med den situationen är att, visst kan hon kännas dryg som vill behålla det, men du borde ha tänkt på riskerna.
Det finns många medel för att undvika graviditet, och det är bådas ansvar att se till att dessa medel används, om man inte vill ha barn.
Hon hade full rätt att behålla det om hon ville det, i mina ögon. Och jag anser verkligen att du skulle behöva betala underhåll i det fallet.

bebo_ Tjej, 33 år

10 085 forumsinlägg

Skrivet:
16 februari 2012 kl. 13:54
bebo_ Tjej, 33 år

Citat från Hush


Tror du vet exakt vad jag menar. Skyddar man sig på ett vettigt sätt så är chansen att bli gravid minimal, självklart finns den, men efter första oplanerade graviditeten (utgår ifrån att den var oplanerad, annars ber jag om ursäkt) så kanske man ska fundera över vad som gick fel och göra något åt det.

Gratulerar till graviditeten, ännu en gång. Det är en fantastisk känsla att vara gravid och jag menar inget illa eller så, haha :( Tycker bara det låter märkligt att du har varit gravid 3 gånger i så ung ålder, fast jag vet ju inget om dig och så, så kanske inte ska säga något haha!

Vettigt och vettigt, jag hade p-stav och blev gravid första gången med min pojkvän när jag 14 år gammal. Klart som fan inte jag vill ha barn i den ålder, så det var abort som gällde. Efter 3 år blev jag gravid igen och vi diskuterade av och till, jag beslutade mig för att göra abort då ingen av oss var redo. När jag fyllde 17 blev jag gravid igen av den anledningen att kondomen sprack, vi valde att behålla det..men jag fick missfall i v.11.
När jag sen blev gravid en gång till av den anledningen att jag bara hade dagen efter piller ( inte råd med vanliga p-piller). Jag missade att ta ett av dom och jag var gravid igen, vilket skulle nästan vara omöjligt.. efter en hel del diskutioner med fadern så valde vi att behålla det. Men vi gick i sär.

Så ah. Det ligger mer bakom än vad man tror. Och självklart besvarar jag frågor om det finns frågor bakom en argumentation.
Tack så mycket, ja det är verkligen helt underbart :)


Då är ju den stora frågan varför man ligger när man inte har råd att skydda sig. Skulle aldrig komma på fråga för min del, men då antar jag att du kände dig redo att bli mamma och ville det eftersom du tog risken, och då vändes det helt plötsligt till något positivt :) Hade blivit lack om du hade gjort abort denna gången också, haha. Faaaaast å andra sidan är ju inte heller det mitt ansvar. Ah, du hajar nog :)

GregerAAR Kille, 36 år

136 forumsinlägg

Skrivet:
16 februari 2012 kl. 13:54
GregerAAR Kille, 36 år

Citat från Hush



Att vara så pass dömande som du i ditt inlägg är utan någon som helst bakgrund mer än faktumet om hur många gånger hon varit gravid, är bara löjligt.[/i]


Det finns otroligt många sätt att skydda sig från en graviditet. Så om hon inte blivit våldtagen så kan man ju visst säga att hon var oansvarig :)

memorabilia Kille, 37 år

776 forumsinlägg

Skrivet:
16 februari 2012 kl. 13:55
memorabilia Kille, 37 år

Citat från GregerAAR


Citat från Hush



Att vara så pass dömande som du i ditt inlägg är utan någon som helst bakgrund mer än faktumet om hur många gånger hon varit gravid, är bara löjligt.


Det finns otroligt många sätt att skydda sig från en graviditet. Så om hon inte blivit våldtagen så kan man ju visst säga att hon var oansvarig :)


Precis som jag trodde så fanns det bakgrund bakom som gör att jag inte anser att hon varit oansvarig för fem öre, om du läser några inlägg upp.
Som sagt, att döma utan någon bakgrund är fånigt, och tyder på bristande kompetens att sätta sig in i olika scenarion.

EDIT: Det kunde lika gärna ha varit en religiös fråga eller liknande, också. Det kunde varken TEMPER_TANTRUM eller jag, eller du, eller någon annan veta.

Hush Tjej, 32 år

454 forumsinlägg

Skrivet:
16 februari 2012 kl. 13:57
Hush Tjej, 32 år

Citat från bebo


Citat från Hush

Tror du vet exakt vad jag menar. Skyddar man sig på ett vettigt sätt så är chansen att bli gravid minimal, självklart finns den, men efter första oplanerade graviditeten (utgår ifrån att den var oplanerad, annars ber jag om ursäkt) så kanske man ska fundera över vad som gick fel och göra något åt det.

Gratulerar till graviditeten, ännu en gång. Det är en fantastisk känsla att vara gravid och jag menar inget illa eller så, haha :( Tycker bara det låter märkligt att du har varit gravid 3 gånger i så ung ålder, fast jag vet ju inget om dig och så, så kanske inte ska säga något haha!

Vettigt och vettigt, jag hade p-stav och blev gravid första gången med min pojkvän när jag 14 år gammal. Klart som fan inte jag vill ha barn i den ålder, så det var abort som gällde. Efter 3 år blev jag gravid igen och vi diskuterade av och till, jag beslutade mig för att göra abort då ingen av oss var redo. När jag fyllde 17 blev jag gravid igen av den anledningen att kondomen sprack, vi valde att behålla det..men jag fick missfall i v.11.
När jag sen blev gravid en gång till av den anledningen att jag bara hade dagen efter piller ( inte råd med vanliga p-piller). Jag missade att ta ett av dom och jag var gravid igen, vilket skulle nästan vara omöjligt.. efter en hel del diskutioner med fadern så valde vi att behålla det. Men vi gick i sär.

Så ah. Det ligger mer bakom än vad man tror. Och självklart besvarar jag frågor om det finns frågor bakom en argumentation.
Tack så mycket, ja det är verkligen helt underbart :)


Då är ju den stora frågan varför man ligger när man inte har råd att skydda sig. Skulle aldrig komma på fråga för min del, men då antar jag att du kände dig redo att bli mamma och ville det eftersom du tog risken, och då vändes det helt plötsligt till något positivt :) Hade blivit lack om du hade gjort abort denna gången också, haha. Fast det är ju å andra sidan inte mitt ansvar. Ah, du hajar nog :)


Därför att ja ..jag får väl kalla det ren dumhet med tanke på resultatena: Så använde vi inget preventivmedel i stundens hetta.
Jag känner/ kände mig mer än redo och samma sak med fadern, som visserligen fick lite panik i början, men gick snabbt över haha :)
Haha, tro mig, jag hade blivit lack på mig själv !


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet