Abort - Rätt eller fel?

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
Upprorsmakare 33 år

7 794 forumsinlägg

Skrivet:
16 februari 2012 kl. 13:23
Upprorsmakare 33 år

Brutalciteringen är inte nödvändig, måste jag säga.

Hush Tjej, 32 år

454 forumsinlägg

Skrivet:
16 februari 2012 kl. 13:25
Hush Tjej, 32 år

Citat från TEMPER_TANTRUM


Citat från Hush

Citat från TEMPER_TANTRUM

Citat från Hush

Citat från TEMPER_TANTRUM

Citat från Hush

Citat från TEMPER_TANTRUM

Citat från Hush

Citat från TEMPER_TANTRUM

Citat från Hush

Citat från TEMPER_TANTRUM

Citat från Hush

Citat från TEMPER_TANTRUM

Citat från Hush

Citat från xMySweetShadow_

Citat från Hush

Dock finns det vetenskaplig fakta som säger när fostret blir till barn.
jag håller med dig att man inte kan se det som ett " liv " innan utveckligen i magen sker och man är såpass långt in i graviditeten.
MEN fantasin om att det kan bli ett barn och ha ett liv, det är det som är grejen


Okej, det var jag inte medveten om. Vad säger denna fakta i såna fall?
Precis, men då är det fortfarande bara början till ett liv, inte ett liv i sig, så jag tycker inte man kan använda uttrycket "ta ett liv" att göra abort.

Det jag nyss sa till dig ? :)
Jag är gravid i v. 21 och innan dess gjorde jag 2 aborter och fick ett missfall. Man tar bort något i din kropp, något som växer minut från minut, dag för dag, blir större och större. Ett liv...

Hur fan lyckas man. 18 år. är på smällen och ahr tidigare gjort (inte en) utan två fucking aborter och OVANPÅ detta fått ett missfall. Hur lyckas du?
Och om du lyckats med det, hur fan kommer du lyckas med ditt barn i framtiden?


Påstår du att jag kommer misslyckas med mitt barn pga tidigare val och händelser?

Du verkar ju inte vara den skarpaste kniven i lådan. Alltså...Vafan.

Vad bygger du det på ?

Det har du visat starkt genom tråden idag. Bara det faktum ovan bevisar ganska mycket.

Dock så har du inte en endast jävla aning om varför jag gjort abort ellerhur eller varför jag behåller det här barnet right?


Jo för det har du också skrivit. bara det att du lyckas bli gravid 3 ggr under din tonår, Fyfan.

Jag har inte alls skrivit varför jag behåller det här barnet, va fan.

Jo, för att risken att inte få barn igen är tydligen stor för din del.


Men lilla vän, jag tror du får bli bättre på dina läskunskaper samt se vad som menas med texten.
Herregud, jag skrev att chansen att bli gravid igen är minimal, för alla.
Varför tror du jag gick yttligare en gång och gjorde abort om jag redan fått klart för mig att det inte vore så jävla smart.
Jo, för att jag inte var redo.
Du har ingen aning om varför det här barnet behålls ..ingen jävla aning har du .

Den är INTE minimal. Har själv gjort abort. PREVENTIVMEDEL har du hört det ordet?


Du vet fortfarande inte ett jävla piss om mitt liv.
Jo det är den, för i helvete. Har du hört att ingen preventivmedel inte är 100 säkert ?



Du kan inte lura mig, jag köper det inte. Man blir inte på smällen 3 gånger på så kort tid när man använt preventivmedel. End of story. Du är bara dum i huvudet och oansvarig.


Haha, jag förösker inte få dig att köpa någonting, säger bara fakta.
Och du vet fortfarande ingenting om mitt liv, inte heller hurt långt mellanrum det var mellan aborterna och missfall.
Du borde besöka en barnmorska, hon kan nog printa in ett och annat i din lilla skalle.

Daybreak Kille, 34 år

898 forumsinlägg

Skrivet:
16 februari 2012 kl. 13:25
Daybreak Kille, 34 år

Citat från Upprorsmakare


För att du sa fortfarande i princip samma sak nu.
Och det är fortfarande något otroligt inkorrekt.[/i]


Nej, det tyckte jag inte att jag gjorde.
Enligt dig. Huruvida man tycker att man "tar ett liv" när man gör abort handlar väl enbart om ens personliga åsikt? Det finns det ingen fakta på, vilket omöjligen kan göra det "otroligt inkorrekt". Huruvida ett foster är lika utvecklat som en spermie innan det aborteras - Jag vet att det är mycket mer utvecklat, men jag tycker fortfarande inte att man "tar ett liv".

Vad är så svårt att förstå?

Upprorsmakare 33 år

7 794 forumsinlägg

Skrivet:
16 februari 2012 kl. 13:29
Upprorsmakare 33 år

Citat från xMySweetShadow_


Nej, det tyckte jag inte att jag gjorde.
Enligt dig. Huruvida man tycker att man "tar ett liv" när man gör abort handlar väl enbart om ens personliga åsikt? Det finns det ingen fakta på, vilket omöjligen kan göra det "otroligt inkorrekt". Huruvida ett foster är lika utvecklat som en spermie innan det aborteras - Jag vet att det är mycket mer utvecklat, men jag tycker fortfarande inte att man "tar ett liv".

Vad är så svårt att förstå?


Fakta behövs inte ens i detta perspektivet, endast logiskt tänkande.
Själv har jag inget emot abort under tiden fostret inte har börjat tänka.
Men, du kan inte jämföra spermier med ett ägg som har blivit befruktat av en spermie, då den börjar utveckla nytt mänskligt liv.
En spermie är bara celler med dina gener som flyter runt för att befrukta ett ägg och betyder ingenting förrän de väl gjort det.

TEMPERTANTRUM Tjej, 34 år

7 512 forumsinlägg

Skrivet:
16 februari 2012 kl. 13:29
TEMPERTANTRUM Tjej, 34 år

Citat från Hush


Citat från TEMPER_TANTRUM

Citat från Hush

Citat från TEMPER_TANTRUM

Citat från Hush

Citat från TEMPER_TANTRUM

Citat från Hush

Citat från TEMPER_TANTRUM

Citat från Hush

Citat från TEMPER_TANTRUM

Citat från Hush

Citat från TEMPER_TANTRUM

Citat från Hush

Citat från TEMPER_TANTRUM

Citat från Hush

Citat från xMySweetShadow_

Citat från Hush

Dock finns det vetenskaplig fakta som säger när fostret blir till barn.
jag håller med dig att man inte kan se det som ett " liv " innan utveckligen i magen sker och man är såpass långt in i graviditeten.
MEN fantasin om att det kan bli ett barn och ha ett liv, det är det som är grejen


Okej, det var jag inte medveten om. Vad säger denna fakta i såna fall?
Precis, men då är det fortfarande bara början till ett liv, inte ett liv i sig, så jag tycker inte man kan använda uttrycket "ta ett liv" att göra abort.

Det jag nyss sa till dig ? :)
Jag är gravid i v. 21 och innan dess gjorde jag 2 aborter och fick ett missfall. Man tar bort något i din kropp, något som växer minut från minut, dag för dag, blir större och större. Ett liv...

Hur fan lyckas man. 18 år. är på smällen och ahr tidigare gjort (inte en) utan två fucking aborter och OVANPÅ detta fått ett missfall. Hur lyckas du?
Och om du lyckats med det, hur fan kommer du lyckas med ditt barn i framtiden?


Påstår du att jag kommer misslyckas med mitt barn pga tidigare val och händelser?

Du verkar ju inte vara den skarpaste kniven i lådan. Alltså...Vafan.

Vad bygger du det på ?

Det har du visat starkt genom tråden idag. Bara det faktum ovan bevisar ganska mycket.

Dock så har du inte en endast jävla aning om varför jag gjort abort ellerhur eller varför jag behåller det här barnet right?


Jo för det har du också skrivit. bara det att du lyckas bli gravid 3 ggr under din tonår, Fyfan.

Jag har inte alls skrivit varför jag behåller det här barnet, va fan.

Jo, för att risken att inte få barn igen är tydligen stor för din del.


Men lilla vän, jag tror du får bli bättre på dina läskunskaper samt se vad som menas med texten.
Herregud, jag skrev att chansen att bli gravid igen är minimal, för alla.
Varför tror du jag gick yttligare en gång och gjorde abort om jag redan fått klart för mig att det inte vore så jävla smart.
Jo, för att jag inte var redo.
Du har ingen aning om varför det här barnet behålls ..ingen jävla aning har du .

Den är INTE minimal. Har själv gjort abort. PREVENTIVMEDEL har du hört det ordet?


Du vet fortfarande inte ett jävla piss om mitt liv.
Jo det är den, för i helvete. Har du hört att ingen preventivmedel inte är 100 säkert ?



Du kan inte lura mig, jag köper det inte. Man blir inte på smällen 3 gånger på så kort tid när man använt preventivmedel. End of story. Du är bara dum i huvudet och oansvarig.


Haha, jag förösker inte få dig att köpa någonting, säger bara fakta.
Och du vet fortfarande ingenting om mitt liv, inte heller hurt långt mellanrum det var mellan aborterna och missfall.
Du borde besöka en barnmorska, hon kan nog printa in ett och annat i din lilla skalle.


Skulle nog säga det samma till dig, men det är försent. För man kan ju inte byta preventivmedel :P. Jag behöver inte känna dig för att det tydligt framgår att du inte många gånger tänkt i ditt liv, och särskilt inte om sånt här, som är seröst på högsta nivå. Hur liten min skalle är har inget med min hjärna att göra.

Hush Tjej, 32 år

454 forumsinlägg

Skrivet:
16 februari 2012 kl. 13:31
Hush Tjej, 32 år

Citat från TEMPER_TANTRUM


Skulle nog säga det samma till dig, men det är försent. För man kan ju inte byta preventivmedel :P. Jag behöver inte känna dig för att det tydligt framgår att du inte många gånger tänkt i ditt liv, och särskilt inte om sånt här, som är seröst på högsta nivå. Hur liten min skalle är har inget med min hjärna att göra.[/i]
------------------------------------------------------------------------
Åh herregud...

Daybreak Kille, 34 år

898 forumsinlägg

Skrivet:
16 februari 2012 kl. 13:33
Daybreak Kille, 34 år

Citat från Upprorsmakare


Fakta behövs inte ens i detta perspektivet, endast logiskt tänkande.
Själv har jag inget emot abort under tiden fostret inte har börjat tänka.
Men, du kan inte jämföra spermier med ett ägg som har blivit befruktat av en spermie, då den börjar utveckla nytt mänskligt liv.
En spermie är bara celler med dina gener som flyter runt för att befrukta ett ägg och betyder ingenting förrän de väl gjort det.[/i]


Jag säger inte att det är exakt samma sak - Bara att för mig är en spermie lika mycket ett mänskligt liv som ett ägg som blivit befruktat av en spermie. Oavsett om det är utvecklande eller icke utvecklande spelar ingen roll, jag ser det inte som ett mänskligt liv. Och definiera du med fakta vad som är ett mänskligt liv, go ahead.
Nahe, det finns ingen sådan fakta? Vad konstigt.
Fortfarande en ytterst personlig fråga. Finns inget rätt och fel, som jag ser det.

Fortfarande, vad är svårt att förstå?

Sharon Tjej, 34 år

12 287 forumsinlägg

Skrivet:
16 februari 2012 kl. 13:34
Sharon Tjej, 34 år

Citat från xMySweetShadow_


Fortfarande en ytterst personlig fråga. Finns inget rätt och fel, som jag ser det.

Nihilist?

Upprorsmakare 33 år

7 794 forumsinlägg

Skrivet:
16 februari 2012 kl. 13:35
Upprorsmakare 33 år

Citat från xMySweetShadow_


Jag säger inte att det är exakt samma sak - Bara att för mig är en spermie lika mycket ett mänskligt liv som ett ägg som blivit befruktat av en spermie. Oavsett om det är utvecklande eller icke utvecklande spelar ingen roll, jag ser det inte som ett mänskligt liv. Och definiera du med fakta vad som är ett mänskligt liv, go ahead.
Nahe, det finns ingen sådan fakta? Vad konstigt.
Fortfarande en ytterst personlig fråga. Finns inget rätt och fel, som jag ser det.

Fortfarande, vad är svårt att förstå?


Det som är svårt att förstå är att du inte kan tänka dig hur det känns att ha skapat ett utvecklande foster som kommer att likna dig.
Att likna det med att du sitter och runkar i ett papper och sedan slänger det är absurt.

TopicPlease Kille, 38 år

7 499 forumsinlägg

Skrivet:
16 februari 2012 kl. 13:35
TopicPlease Kille, 38 år

Och så slutar vi att brutalcitera.

TEMPERTANTRUM Tjej, 34 år

7 512 forumsinlägg

Skrivet:
16 februari 2012 kl. 13:36
TEMPERTANTRUM Tjej, 34 år

Citat från Upprorsmakare


Citat från xMySweetShadow_

Nej, det tyckte jag inte att jag gjorde.
Enligt dig. Huruvida man tycker att man "tar ett liv" när man gör abort handlar väl enbart om ens personliga åsikt? Det finns det ingen fakta på, vilket omöjligen kan göra det "otroligt inkorrekt". Huruvida ett foster är lika utvecklat som en spermie innan det aborteras - Jag vet att det är mycket mer utvecklat, men jag tycker fortfarande inte att man "tar ett liv".

Vad är så svårt att förstå?

Fakta behövs inte ens i detta perspektivet, endast logiskt tänkande.
Själv har jag inget emot abort under tiden fostret inte har börjat tänka.
Men, du kan inte jämföra spermier med ett ägg som har blivit befruktat av en spermie, då den börjar utveckla nytt mänskligt liv.
En spermie är bara celler med dina gener som flyter runt för att befrukta ett ägg och betyder ingenting förrän de väl gjort det.


Precis. Vem hade velat ta det i munnen om det var massa liv som..ja xD

Hush Tjej, 32 år

454 forumsinlägg

Skrivet:
16 februari 2012 kl. 13:36
Hush Tjej, 32 år

Gjooorde ju det va va va va :)

Daybreak Kille, 34 år

898 forumsinlägg

Skrivet:
16 februari 2012 kl. 13:37
Daybreak Kille, 34 år

Citat från Tate
Nihilist?[/i]



Öh. Ne.

Men seriöst. Någon av er, förklara med fakta vad ett mänskligt liv är, om ni inte anser att det är upp till var och en att definiera.

Upprorsmakare 33 år

7 794 forumsinlägg

Skrivet:
16 februari 2012 kl. 13:38
Upprorsmakare 33 år

Citat från xMySweetShadow_


Men seriöst. Någon av er, förklara med fakta vad ett mänskligt liv är, om ni inte anser att det är upp till var och en att definiera.

Omöjligt.
Det är en filosofisk fråga.

Fittkrans Tjej, 30 år

11 746 forumsinlägg

Skrivet:
16 februari 2012 kl. 13:39
Fittkrans Tjej, 30 år

Därför, xMySweetShadow, är det inte på sin plats att bagatellförklara en abort. Olika tjejer tycker det är olika jobbigt, just därför att de känner olika inför sitt foster.


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet