Abort - Rätt eller fel?
Upprorsmakare
33 år
Brutalciteringen är inte nödvändig, måste jag säga.
Hush
Tjej, 32 år
Citat från TEMPER_TANTRUM
Citat från Hush
Citat från TEMPER_TANTRUM
Citat från Hush
Citat från TEMPER_TANTRUM
Citat från Hush
Citat från TEMPER_TANTRUM
Citat från Hush
Citat från TEMPER_TANTRUM
Citat från Hush
Citat från TEMPER_TANTRUM
Citat från Hush
Citat från TEMPER_TANTRUM
Citat från Hush
Citat från xMySweetShadow_
Citat från Hush
Dock finns det vetenskaplig fakta som säger när fostret blir till barn.
jag håller med dig att man inte kan se det som ett " liv " innan utveckligen i magen sker och man är såpass långt in i graviditeten.
MEN fantasin om att det kan bli ett barn och ha ett liv, det är det som är grejen
Okej, det var jag inte medveten om. Vad säger denna fakta i såna fall?
Precis, men då är det fortfarande bara början till ett liv, inte ett liv i sig, så jag tycker inte man kan använda uttrycket "ta ett liv" att göra abort.
Det jag nyss sa till dig ? :)
Jag är gravid i v. 21 och innan dess gjorde jag 2 aborter och fick ett missfall. Man tar bort något i din kropp, något som växer minut från minut, dag för dag, blir större och större. Ett liv...
Hur fan lyckas man. 18 år. är på smällen och ahr tidigare gjort (inte en) utan två fucking aborter och OVANPÅ detta fått ett missfall. Hur lyckas du?
Och om du lyckats med det, hur fan kommer du lyckas med ditt barn i framtiden?
Påstår du att jag kommer misslyckas med mitt barn pga tidigare val och händelser?
Du verkar ju inte vara den skarpaste kniven i lådan. Alltså...Vafan.
Vad bygger du det på ?
Det har du visat starkt genom tråden idag. Bara det faktum ovan bevisar ganska mycket.
Dock så har du inte en endast jävla aning om varför jag gjort abort ellerhur eller varför jag behåller det här barnet right?
Jo för det har du också skrivit. bara det att du lyckas bli gravid 3 ggr under din tonår, Fyfan.
Jag har inte alls skrivit varför jag behåller det här barnet, va fan.
Jo, för att risken att inte få barn igen är tydligen stor för din del.
Men lilla vän, jag tror du får bli bättre på dina läskunskaper samt se vad som menas med texten.
Herregud, jag skrev att chansen att bli gravid igen är minimal, för alla.
Varför tror du jag gick yttligare en gång och gjorde abort om jag redan fått klart för mig att det inte vore så jävla smart.
Jo, för att jag inte var redo.
Du har ingen aning om varför det här barnet behålls ..ingen jävla aning har du .
Den är INTE minimal. Har själv gjort abort. PREVENTIVMEDEL har du hört det ordet?
Du vet fortfarande inte ett jävla piss om mitt liv.
Jo det är den, för i helvete. Har du hört att ingen preventivmedel inte är 100 säkert ?
Du kan inte lura mig, jag köper det inte. Man blir inte på smällen 3 gånger på så kort tid när man använt preventivmedel. End of story. Du är bara dum i huvudet och oansvarig.
Haha, jag förösker inte få dig att köpa någonting, säger bara fakta.
Och du vet fortfarande ingenting om mitt liv, inte heller hurt långt mellanrum det var mellan aborterna och missfall.
Du borde besöka en barnmorska, hon kan nog printa in ett och annat i din lilla skalle.
Daybreak
Kille, 34 år
Citat från Upprorsmakare
För att du sa fortfarande i princip samma sak nu.
Och det är fortfarande något otroligt inkorrekt.[/i]
Nej, det tyckte jag inte att jag gjorde.
Enligt dig. Huruvida man tycker att man "tar ett liv" när man gör abort handlar väl enbart om ens personliga åsikt? Det finns det ingen fakta på, vilket omöjligen kan göra det "otroligt inkorrekt". Huruvida ett foster är lika utvecklat som en spermie innan det aborteras - Jag vet att det är mycket mer utvecklat, men jag tycker fortfarande inte att man "tar ett liv".
Vad är så svårt att förstå?
Upprorsmakare
33 år
Citat från xMySweetShadow_
Nej, det tyckte jag inte att jag gjorde.
Enligt dig. Huruvida man tycker att man "tar ett liv" när man gör abort handlar väl enbart om ens personliga åsikt? Det finns det ingen fakta på, vilket omöjligen kan göra det "otroligt inkorrekt". Huruvida ett foster är lika utvecklat som en spermie innan det aborteras - Jag vet att det är mycket mer utvecklat, men jag tycker fortfarande inte att man "tar ett liv".
Vad är så svårt att förstå?
Fakta behövs inte ens i detta perspektivet, endast logiskt tänkande.
Själv har jag inget emot abort under tiden fostret inte har börjat tänka.
Men, du kan inte jämföra spermier med ett ägg som har blivit befruktat av en spermie, då den börjar utveckla nytt mänskligt liv.
En spermie är bara celler med dina gener som flyter runt för att befrukta ett ägg och betyder ingenting förrän de väl gjort det.
TEMPERTANTRUM
Tjej, 34 år
Citat från Hush
Citat från TEMPER_TANTRUM
Citat från Hush
Citat från TEMPER_TANTRUM
Citat från Hush
Citat från TEMPER_TANTRUM
Citat från Hush
Citat från TEMPER_TANTRUM
Citat från Hush
Citat från TEMPER_TANTRUM
Citat från Hush
Citat från TEMPER_TANTRUM
Citat från Hush
Citat från TEMPER_TANTRUM
Citat från Hush
Citat från xMySweetShadow_
Citat från Hush
Dock finns det vetenskaplig fakta som säger när fostret blir till barn.
jag håller med dig att man inte kan se det som ett " liv " innan utveckligen i magen sker och man är såpass långt in i graviditeten.
MEN fantasin om att det kan bli ett barn och ha ett liv, det är det som är grejen
Okej, det var jag inte medveten om. Vad säger denna fakta i såna fall?
Precis, men då är det fortfarande bara början till ett liv, inte ett liv i sig, så jag tycker inte man kan använda uttrycket "ta ett liv" att göra abort.
Det jag nyss sa till dig ? :)
Jag är gravid i v. 21 och innan dess gjorde jag 2 aborter och fick ett missfall. Man tar bort något i din kropp, något som växer minut från minut, dag för dag, blir större och större. Ett liv...
Hur fan lyckas man. 18 år. är på smällen och ahr tidigare gjort (inte en) utan två fucking aborter och OVANPÅ detta fått ett missfall. Hur lyckas du?
Och om du lyckats med det, hur fan kommer du lyckas med ditt barn i framtiden?
Påstår du att jag kommer misslyckas med mitt barn pga tidigare val och händelser?
Du verkar ju inte vara den skarpaste kniven i lådan. Alltså...Vafan.
Vad bygger du det på ?
Det har du visat starkt genom tråden idag. Bara det faktum ovan bevisar ganska mycket.
Dock så har du inte en endast jävla aning om varför jag gjort abort ellerhur eller varför jag behåller det här barnet right?
Jo för det har du också skrivit. bara det att du lyckas bli gravid 3 ggr under din tonår, Fyfan.
Jag har inte alls skrivit varför jag behåller det här barnet, va fan.
Jo, för att risken att inte få barn igen är tydligen stor för din del.
Men lilla vän, jag tror du får bli bättre på dina läskunskaper samt se vad som menas med texten.
Herregud, jag skrev att chansen att bli gravid igen är minimal, för alla.
Varför tror du jag gick yttligare en gång och gjorde abort om jag redan fått klart för mig att det inte vore så jävla smart.
Jo, för att jag inte var redo.
Du har ingen aning om varför det här barnet behålls ..ingen jävla aning har du .
Den är INTE minimal. Har själv gjort abort. PREVENTIVMEDEL har du hört det ordet?
Du vet fortfarande inte ett jävla piss om mitt liv.
Jo det är den, för i helvete. Har du hört att ingen preventivmedel inte är 100 säkert ?
Du kan inte lura mig, jag köper det inte. Man blir inte på smällen 3 gånger på så kort tid när man använt preventivmedel. End of story. Du är bara dum i huvudet och oansvarig.
Haha, jag förösker inte få dig att köpa någonting, säger bara fakta.
Och du vet fortfarande ingenting om mitt liv, inte heller hurt långt mellanrum det var mellan aborterna och missfall.
Du borde besöka en barnmorska, hon kan nog printa in ett och annat i din lilla skalle.
Skulle nog säga det samma till dig, men det är försent. För man kan ju inte byta preventivmedel :P. Jag behöver inte känna dig för att det tydligt framgår att du inte många gånger tänkt i ditt liv, och särskilt inte om sånt här, som är seröst på högsta nivå. Hur liten min skalle är har inget med min hjärna att göra.
Hush
Tjej, 32 år
Citat från TEMPER_TANTRUM
Skulle nog säga det samma till dig, men det är försent. För man kan ju inte byta preventivmedel :P. Jag behöver inte känna dig för att det tydligt framgår att du inte många gånger tänkt i ditt liv, och särskilt inte om sånt här, som är seröst på högsta nivå. Hur liten min skalle är har inget med min hjärna att göra.[/i]
------------------------------------------------------------------------
Åh herregud...
Daybreak
Kille, 34 år
Citat från Upprorsmakare
Fakta behövs inte ens i detta perspektivet, endast logiskt tänkande.
Själv har jag inget emot abort under tiden fostret inte har börjat tänka.
Men, du kan inte jämföra spermier med ett ägg som har blivit befruktat av en spermie, då den börjar utveckla nytt mänskligt liv.
En spermie är bara celler med dina gener som flyter runt för att befrukta ett ägg och betyder ingenting förrän de väl gjort det.[/i]
Jag säger inte att det är exakt samma sak - Bara att för mig är en spermie lika mycket ett mänskligt liv som ett ägg som blivit befruktat av en spermie. Oavsett om det är utvecklande eller icke utvecklande spelar ingen roll, jag ser det inte som ett mänskligt liv. Och definiera du med fakta vad som är ett mänskligt liv, go ahead.
Nahe, det finns ingen sådan fakta? Vad konstigt.
Fortfarande en ytterst personlig fråga. Finns inget rätt och fel, som jag ser det.
Fortfarande, vad är svårt att förstå?
Sharon
Tjej, 34 år
Citat från xMySweetShadow_
Fortfarande en ytterst personlig fråga. Finns inget rätt och fel, som jag ser det.
Nihilist?
Upprorsmakare
33 år
Citat från xMySweetShadow_
Jag säger inte att det är exakt samma sak - Bara att för mig är en spermie lika mycket ett mänskligt liv som ett ägg som blivit befruktat av en spermie. Oavsett om det är utvecklande eller icke utvecklande spelar ingen roll, jag ser det inte som ett mänskligt liv. Och definiera du med fakta vad som är ett mänskligt liv, go ahead.
Nahe, det finns ingen sådan fakta? Vad konstigt.
Fortfarande en ytterst personlig fråga. Finns inget rätt och fel, som jag ser det.
Fortfarande, vad är svårt att förstå?
Det som är svårt att förstå är att du inte kan tänka dig hur det känns att ha skapat ett utvecklande foster som kommer att likna dig.
Att likna det med att du sitter och runkar i ett papper och sedan slänger det är absurt.
TopicPlease
Kille, 38 år
Och så slutar vi att brutalcitera.
TEMPERTANTRUM
Tjej, 34 år
Citat från Upprorsmakare
Citat från xMySweetShadow_
Nej, det tyckte jag inte att jag gjorde.
Enligt dig. Huruvida man tycker att man "tar ett liv" när man gör abort handlar väl enbart om ens personliga åsikt? Det finns det ingen fakta på, vilket omöjligen kan göra det "otroligt inkorrekt". Huruvida ett foster är lika utvecklat som en spermie innan det aborteras - Jag vet att det är mycket mer utvecklat, men jag tycker fortfarande inte att man "tar ett liv".
Vad är så svårt att förstå?
Fakta behövs inte ens i detta perspektivet, endast logiskt tänkande.
Själv har jag inget emot abort under tiden fostret inte har börjat tänka.
Men, du kan inte jämföra spermier med ett ägg som har blivit befruktat av en spermie, då den börjar utveckla nytt mänskligt liv.
En spermie är bara celler med dina gener som flyter runt för att befrukta ett ägg och betyder ingenting förrän de väl gjort det.
Precis. Vem hade velat ta det i munnen om det var massa liv som..ja xD
Hush
Tjej, 32 år
Gjooorde ju det va va va va :)
Upprorsmakare
33 år
Citat från xMySweetShadow_
Men seriöst. Någon av er, förklara med fakta vad ett mänskligt liv är, om ni inte anser att det är upp till var och en att definiera.
Omöjligt.
Det är en filosofisk fråga.
Fittkrans
Tjej, 30 år
Därför, xMySweetShadow, är det inte på sin plats att bagatellförklara en abort. Olika tjejer tycker det är olika jobbigt, just därför att de känner olika inför sitt foster.
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet